Tänään on 28 Maalis 2024, 18:08

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 07 Elo 2012, 14:29 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Mua ihmetyttää se, ettei myskihärän rauhasista saada tuota eritettä kuin tappamalla eläin. Olettaisin, että tuoksu on ainakin yhtä vahvaa kuin pukin vastaava erite, ja pukki löyhkää kilometrin päähän, eikä hajua meinaa saada vaatteista useammassakaan pesussa, jos on kosketusetäisyydellä eläintä ollut. Toisaalta hyvinkin hentotuoksuisista kukista on aikanaan uutettu tuoksuja?

Mulla on käytössä kaksi myskituoksua, Max Mara Le Parfum joka on muskottinen valkomyski, ja Les Nereidesin Musk de Java, joka on marjainen valkomyski. Hyvin helppoja ja viattomia molemmat. Musc Koublai Khanista mulla on näyte, mutta haistan siinä sivetin, en oikein muuta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 21 Elo 2012, 08:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Millaisia myskityylejä muuten haistatte? Itse olen alkanut kiinnittämään tuoksujen myskirekisteriin huomiota vasta viime aikoina, todella monesta tuoksustahan pohjalta kumminkin jotain myskiä löytyy.

En ole lukenut myskeistä mitään, enkä ole päässyt haistelemaan raaka-aineita, mutta itse löydän tuoksuista ainakin näitä...

Valkomyskit - eli ne huuhteluaineen hajuiset. Itselleni siis vähiten nenänmyötäinen ryhmä, minusta nämä haisevat yksinkertaisesti halvalta - ja ovat myös usein varsin läpitunkevia. Pienessä määrin ja hyvin tasapainotettuna, usein monipuolisemman myskiakkordin osana voi kyllä toimiakin. Voimakkaan valkomyskisistä tuoksuista tulee mieleen ainakin Bvlgarin Black, CK Be ja L'Artisanin Mure & Musc (tarpeetonta kai sanoa, että eivät kuulu suosikkeihini - maku on tosin muuttunut, sillä Blackia olen käytellyt aikanaan pikkupullon ja Be:kin on joskus ollut garderobissa). Valkomyskiä on todella monessa naisten valtavirtatuoksussa - ja jotenkin tuntuu, että tämä myskinen "puhtaus" on jopa vallalla oleva trendi tällä hetkellä...

Pehmeät, makeat ihomyskit - ihan itte keksin nimityksen, enkä todellakaan ole varma, onko ryhmää oikeasti edes olemassa, vai ovatko nämä akkordit kenties seoksia valkomyskistä ja eläimellisistä. Mutta tarkoitan tällä myskityylillä ainakin itselleni ehkä vaikeimmin havaittavaa myskiä, hyvin pehmeää, tutun ja turvallisen tuoksuista - ihonmyötäistä, makeitakin sävyjä sisältävää. Tätä löytyy usein tuoksuista, joissa on muitakin makeita elementtejä, esim. vaniljaa, hedelmäisyyttä - luulen myös, että tällainen myskiakkordi löytyy useista kukkaistuoksuista (joita tunnen huonosti). Vahvasti tätä myskityyliä edustavia, kunnolla testaamiani tuoksuja ovat tämänpäiväinen L de Lempicka ja Six Scents "M". Tämä myskiakkordi tosiaan blendaantuu tosi hyvin sekä muihin tuoksuaineksiin, että ihoon, toimii ikäänkuin siltana. Sen läsnäolon huomaa minun mielestäni tuoksun makean pään täyteläisyydestä ja siitä, että makeat vivahteet eivät ole kovin syötävän oloisia. Nämä myskit ovat myös todella kestäviä ja jämähtävät vaatteisiin vahvasti. Ikävimmillään nämä tekevät tuoksusta tukkoisen oloisen, tunkkaisen (olen varma, että olen haistanut tällaisia tuoksuja, mutta nyt ei juuri tule yhtäkään mieleen).

Eläimelliset myskit - näistä löytyy vivahteita minun nenääni, lapsen päänahan vahamaisesta ja miellyttävästä tuoksusta sävyjen kautta "mielevään isännöitsijään" eli jonkinlaiseen epämääräiseen ihmishajuun, jonka miellän todella vahvasti maskuliiniseksi. Kiehlsin myski on tosiaan helppoa ja kaunista eläimellistä, samoin MKK. Dzing! tutkii minusta mainiosti tuota eläimellisen myskin vahamaista puolta. Mielevä isännöitsijä löytyy voimakkaana Mallen pelargoniasta (liikaa) ja mietona vivahteena monesta miestentuoksusta, mm. vähän aikaa sitten testailemastani Fahrenheitistä (ihan nykyversio - erittäin miellyttävä annostelu) - itse asiassa olen aika varma, että tässä naisellistakin naisellisimmaksi pakatussa L:ssä on hippunen isännöitsijää...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 21 Elo 2012, 18:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Kamicha kirjoitti:
MKK:n ystävien kannattaa testata Kiehlsin perusmyski.


Tuosta oli aikoinaan kovasti juttua toisaalla, ja joo: Kiehl's on erittäin asiallinen vaihtoehto Sirkka-Liisalle! Sain joskus vuosia sitten snadin näytteen, ja lauantaina virkistin muistiani ja nuuhkin öljyä Arlandassa.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 21 Elo 2012, 19:14 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Olisi kiva järjestää joskus vaikka joku tapaaminen myskiteemalla. Voisi vähän tutustua asioihin. Mulle tuppaavat nuo myskit olemaan joskus vähän hankalia.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 23 Elo 2012, 13:41 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Jännä juttu, luulin aiemmin etten ole myskien ystävä mutta nyt olen onnistunut päässäni yhdistämään tuoksupyramidin myskin ja ihastuttavan, ananasmaisen kirpsakan hedelmäisen tuoksun joka monesta myskituoksusta jää iholle viimeiseksi leijumaan.

Esim. Lutensin Clair de Musc alkaa iholla lähes ällöttävän puuterisena ja rasvaisena mutta muuttuu jokusen tunnin kuluttua taivaalliseksi tuoksuksi. Onkohan tämä sitä valkomyskiä?

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 23 Elo 2012, 14:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
No joissain viitteissä kyllä kaikkiin synteettisiin myskeihin viitataan valkomyskeinä, siinä suhteessa tuo oma kirjoitukseni on harhaanjohtava. Siinä mietin niitä saippuan / huuhteluaineen hajuisia myskejä, kun puhuin valkomyskistä.

Mutta niitä synteettisiä on niin eri tuoksuisia kumminkin...

Minustakin joissain myskeissä on hedelmäisyyttä, ananasta tai päärynäisyyttä...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 23 Elo 2012, 14:29 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Minustakin tuo hedelmäisyys on sellaista "geneerisen hedelmäistä" jota on usein vaaleissa hedelmäkarkeissa. Sellaista ananas/omena/päärynä tyylistä mutta ei selvästi mitään näistä. Clair de Muscin tuoksusta tulee ainakin mieleen ne läpikuultavan värittömät nallekarkit vaikka se ei karkkimainen tuoksu olekaan.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 23 Elo 2012, 16:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
En tunnista useita myskejä, tai ainakaan en tiedä tunnistavani. Kuivana pölisevästä, puuterisesta myskistä en pidä lainkaan. Kamichan kuvaus valkomyskistä kuulostaa juuri sellaiselta, jonka koen nenässä kuivana ja jauhoisena ja ikävän pistävänä. Se tuntuu niin kuin se ei kuuluisi joukkoon, ikään kuin se olisi joku pakollinen säilyvyyden kannalta välttämätön lisäaine, joka sattuu myös tuoksumaan.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 15 Syys 2012, 18:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Mää oon aina tykännyt ihan nuoruudesta saakka Body Shop:n white musk tuoksusta.
ja nyt viimeisin löytöni Nuit d`Amour myös sisältää myskiä. Mutta eiköstä tuo peura josta myskiä
parfyymi teollisuuteen on hommattu ole nyt uhan alainen ja suojeltu, jonka vuoksi myski on korvattu
synteettisillä? Näin olen lukenut. Mulle nämä myskit toimii oikein mukavasti syksy/talvi aikana. Monissa joista
tykkään on myski pohjaa, tai vanilja, tai ambra tai niitä kaiken muailman pähkinöitä. Ihana myski on myös Tesori d´Orienten Mushcio Bianco-White Musk (Kiitos Amarilia) -tästä tykkään tosi kovasti. Rakastanpa muutenkin niitä puuterimaisia ja saippuamaisia.. niin tämä kyllä uppoaa minulle ihan täysillä. :romance-inlove: ja mieheni tykkää myös.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 18 Syys 2012, 16:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Mä en tuosta Kiehlsin myskistä muista enää mitään, mutta se simppeli roll-on-öljy, oih, se pitäisi Kämpin Kiehlsiltä jo noutaa kotiin.. 8-)

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 13 Loka 2012, 21:48 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Nuuskin tänään Kiehlsillä öljyjä, oikein miellyttävä tuttavuus. Miehen kädet töhrin korianterilla ja kiinalaisilla kukilla, itseni valelin myskillä ja voi mikä myski se onkaan! Todella kestävä tuoksu ja jätin taatusti perääni myskivanan, niin laajalle leviäväkin se on. Täytyy käydä hakemassa tuo öljy kotiin sopivalla hetkellä ja opetella sopiva annostelu, arvelen että yksi kosketus niskaan ja toinen rintaan voisi olla riittävä.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 13 Loka 2012, 22:34 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mulle ei nämä myskit pääsääntöisesti toimi. Tarkoittaakohan sammaleiden loppuminen myskistä tulevaisuutta? Siltä vähän vaikuttaa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 30 Joulu 2012, 10:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Minä olen myski-ihminen, jos ostan tuoksun sokkona, niin tärkein kriteeri on se, että tuoksun pohjanuoteista löytyy aina myski joissain muodoissaan. Vuosikausien valkomyskin käytön jälkeen olen alkanut hinkumaan myös muita myskejä käyttööni, myskissä on jotain pehmeää ja sensuellia, ja se sopii iholleni kuin nenä päähän. Tällä hetkellä ajatuksissani pyörii lähinnä halpisklassikko Alyssa Ashleyn myskituoksu, jonka ajattelin käydä hakemassa omakseni. Tämän tuoksun muistan lapsuudestani, tätini koko koti tuoksui aina myskille, ja voisin väittää, että se oli juuri Alyssan myskiä. Nykyään Alyssaa ei tule kovin usein vastaan, ja haluaisinkin tietää ihmisten reaktiot kun suihkautan halpamyskiä päälleni, saanko osakseni kehuja vaiko nenännyrpistyksiä. Myös mieheni mielipide kiinnostaa.

Olen huomannut, että omassa ihossani on jonkinlainen myskinen perustuoksu, joka kietoutuu nätisti myskin tuoksujen kanssa. Tiedän myös ihmisiä, joiden iholla myski muuttuu helposti tunkkaiseksi ja likaiseksi.

Uskon, että olen ollut edellisessä elämässäni kiimainen myskihärkänaaras, nimittäin myski saa kyllä minulta ykköspisteet tuoksuviidakossa :D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 30 Joulu 2012, 13:53 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Uusia "myski" kokemuksia.

Tokyo milk Eden 3, nuottien mukaan mustaherukanlehteä ja myskiä. En haista ripaustakaan myskiä, mutta reilusti vanilliinia. Aikani tuota nuuhkittuani päätin, että tämän täytyy olla sitä hedelmäkarkkimyskiä? En siis tunnista myskiksi ollenkaan.
Jotain samantapaista, mutta enemmän myskiksi tunnistettavaa on Musc de Javassa. Pehmeää, vaaleaa, muttei pesuainemaista. Ei kuitenkaa vähääkään eläimellistä.

Musc Nomade. Tämän tunnistan myskiksi. Parasta tässä on se, miten se sulautuu ihoon, muodostuu kuin omaksi hieksi, joka tuoksuu taivaalliselta, hengittää ihon mukana. Kun innostun, haisen enemmän, kun on tylsää, en juuri ollenkaan. Tässä on jotain myskin alkuperäisestä tarkoituksesta; kun uros haistaa naaraan kiiman, se alkaa erittää lisää myskiä, mikä saa muutkin urokset erittämään myskiä, ja saa muutkin naaraat kiimaan. Ei ole sattumaa, että kiimat ovat laumassa samaan aikaan.

Sitten tämä jokin salaperäinen aine, jonka olen päätellyt "myskiksi". Chanel 19 Poudre tuoksuu paperilla täydelliseltä, mutta muuttuu minuutissa ihollani niin kauheaksi, että pitää pestä pois. Samoin muuttuu Coco Noir, Roberto Cavalli edp ja moni moni muu. Onneksi reaktio tulee niin nopeasti, että jos iholle kokeilen, en ehdi hutiostosta tehdä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Myskit
ViestiLähetetty: 30 Joulu 2012, 14:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
jenjen kirjoitti:
Olen huomannut, että omassa ihossani on jonkinlainen myskinen perustuoksu, joka kietoutuu nätisti myskin tuoksujen kanssa. Tiedän myös ihmisiä, joiden iholla myski muuttuu helposti tunkkaiseksi ja likaiseksi.


Tuttua juttua: muistan miten joskus penskana kesällä auringossa haistelin käsivarsiani ja sitten kun aloin enemmän uppoutua tuoksujen maailman tunnistin jotain samantapaista mm. Helmut Langin nimikkotuoksussa... :D

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group