Tänään on 28 Maalis 2024, 13:36

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 15:32 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Maustemonsterit miellyttävät ainakin omaa nenääni, listataanko niistä suosikit ja mitkä mausteet missäkin ovat pääosassa? Kardemummaa, kanelia, neilikkaa, inkivääriä, kuminaa.... ah!

Minulla on mielessä ensimmäisenä tämän sarjan edustajaksi viikonloppuna haistamani Lutensin Arabie.
Niin gourmandi että sitä nuuhkiessa tuli nälkä, maustettu intialainen riisi, jossa on rusinoita, aprikooseja jne kuivattuja herkkuja mehevöittämässä aromia. Todella harmi että tämäkin tuo lopulta minun ihollani esille sitä ei-toivottua vaniljaa mutta muuten ehdottomasti olisi ostoslistalla.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 16:39 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
naapio kirjoitti:
Maustemonsterit miellyttävät ainakin omaa nenääni


Diptyque on talo johon haluat tutustua paremmin...


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 17:40 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
toxu kirjoitti:
naapio kirjoitti:
Maustemonsterit miellyttävät ainakin omaa nenääni


Diptyque on talo johon haluat tutustua paremmin...



Olen Pariisissa nuuskinut ne läpi ja ainoa mieleenpainuva oli L'Autre. Siitäkin tuli nälkä.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 18:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minäkin pidän mausteista - mutta havahduin vasta tänä syksynä siihen, että oma garderobini on kiusallisen puutteellinen näiltä osin.

Sokkohaistelussa haistamani La Via del Profumo - Sharif oli ehkä tiukin mausteinen avaus, mitä olen koskaan haistanut. Saattaisit pitää siitä, minusta se ei ollut millään tavalla ruokahalua herättävä, korkeintaan kitkerän yrttiliköörimäinen. Drydown ei kyllä muistaakseni niinkään nojannut mausteisiin. Kokeilen tätä kyllä uudelleen asap, luulen, että vialin pohjalla on vielä jämiä.

Comme des Garcons tekee mausteita niiin hyvin, meinaan hommata lähitulevaisuudessa suitsukesarjan mausteisimman, Jaisalmerin. Pidän myös CdG Originalista, mutta se on vasta harkintalistalla. Woodcoffee on Blossa-kahviglögi mausteineen pullossa - makea, mutta tasapainoinen.

Parfumerie Generalella on kiehtova tapa käyttää mausteita, esim. tuossa Indochinessä ei ole lainkaan vaniljaa. Siinä nousevat sekä kardemumma, että pippuri aivan mahtavasti isoon rooliin karhean ja jauhoisen puun rinnalle. Aomassai jakaa tunteita. Sen alku on minun ihollani tuoretta lakritsitoffeeta - joka voi haistajasta riippuen olla hyvä tai huono asia. Drydown on selvästi kuivempi, balsaminen, mausteinen ja todella omalaatuinen, heinä ja vetiveri kuivattavat. Mikään ei tuoksu nenääni samalta kuin Aomassain drydown. Pelkäänpä, että se on hankintalistalla.

Työympäristössä pidän paljon Ellenan pippureista. Terre on minusta vähän tylsä, mutta sekä Voyagessa että Poivre Samarkandessa tapahtuu minusta riittävästi. Ellena pullauttaa pippurin uusiin ulottuvuuksiin reippaalla iso-E -annoksella. Tästä taas kerran joko tykkää tai ei - itse kyllä pidän efektistä ja se on ainakin ruokaisuudesta etäännyttävä.

Vibskovin Type D on mainio, rouhea maustejasmiini. Sieltä löytyy kyllä pohjalta vaniljaa, mutta se ei ole mitenkään pääroolissa. Minulle Type D on ensisijaisesti lämpimiä mausteita ja luonnollista, indolista jasmiinintuoksua. Tuoksu on niin lämmin, että se hohkaa ihon lähellä.

Tea for Two:kin on ensisijaisesti maustetuoksu, ilmava ja tilava. Lämpimän mausteinen, realistisen savuinen ja hyvin hillitysti makea. Aivan ainutlaatuinen tapaus minun nenääni.

Diptyquen Eau Lentestä pidin myös paljon, mutta tämä on minulla vasta pikaisen kertahaistelun varassa. Vintagehenkinen maustepaletti ja opoponaksia. Minulle tulee mieleen tutkimusmatkailijat... ...ei... ...jos olette lukeneet St Exuperyn Yölennon - Eau Lente tuoksuu siltä... (ja se on myös minun käsitykseni romantiikasta :D )

Kuva

Aziyadea lienen hekuttanut riittämiin. Sitäkin moni pitää makeana, mutta itselläni tämä on myös niitä tuoksuja, jotka kuivuvat selvästi avauksesta. Ja Aziyaden hedelmäinen avaus on ihastuttava sekin!

Siinäpä noita mausteisia suosikkeja...

Ai niin... ...jos rakastaa kardemummaa, kannattaa ehdottomasti kokeilla Olfactive Studion tyylikäs Lumiere Blanche. Sen ainekset saattavat kuulostaa melko syötäviltä, mutta puunuotit, herkkä iiris sekä moderni ja varsin puhtoinen myskipohja pitävät sen kaukana gourmandista. Avauksen kardemumma on niin ihana, että itkettää.

Suosikkini SIx Scentsin M kantaa tuollaista itkettävän ihanaa kardemummanuottia koko elinkaarensa ajan.

Kumpikaan näistä ei ole varsinaisesti maustetuoksu kumminkaan...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 19:02 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kamicha, oletko muuten huomannut, että Parfumerie generalella on useampi teetuoksu, joita on verrattu Tea for twohon.

Multa jäi tilaamatta näyte tuosta Aomassaista. Ehkä olisi pitänyt ottaa. Valitsin enemmän sellaisia kuivia tuoksuja.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 20:30 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Testasin Tea for Twon iholla viikonloppuna ja yöks. Tuoksu muistuttaa minulla märän tupakan ja sahramipannukakun sekoitusta, se on laaja mutta hirmuisen ontto, lähes vetinen. Miehellä taas se on tiukka rooibustee, jännä ero.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 21:18 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Ajattelin ehdottaa tuota Diptyqueta lähinnä sen vuoksi, että siellä on tosiaan useampikin maustepommi jotka ovat hienosti tehtyjä rutikuivuuksia, kun sain sellaisen käsityksen että karsastat makeita tuoksupohjia...

L'Autre on tosiaan hyvin mielenkiintoinen tuoksu. Olen yrittänyt "myydä" sitä tällä foorumilla useastikkin, mutta juttu ei ole lähtenyt lainkaan lentoon...En usko että kukaan olisi testannut tuota kyseistä tuoksua miun suosituksen pohjalta.

Eräs toinen tuoksu josta olen täällä muistaakseni useastikkin vaahdonnut ilman että miuta olisi kukaan kuunnellut, on Cartierin Declaration. Se on loistelias, supermausteinen (pääosassa kardemumma) tuoksu jonka ei pitäisi olla naapionkaan makuun turhan makea. Tästä on olemassa myös Essence versio, joka on hyvin samankaltainen kuin originaali, mutta vieläkin intensiivisemmän mausteinen ja kaikenkaikkiaan parempi.

Ylipäätään, miut on yllättänyt se ettei Declarationia ole maailmallakaan naiset ottaneet oikein millään tavoin omakseen. En ymmärrä sitä, sillä mitään erityisen yltiö maskuliinista tässä ei ole.
Itse rakastaisin haistella Declarationia naisen yltä. Ajatus on kiltisti sanottuna herkullinen.

Kuva
Kuva


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 22:16 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Taitavat olla kuitenkin molemmat Ellenoita, joten en ainakaan minä ensimmäisenä noihin koske.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 22:17 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Kardemummaa on monessa maustetuoksussa mutta pelkkä kardemummanuotti ei kuitenkaan kerro mitään. Esim. Penhaligonsin Blenheim Bouquet on sitruskardemumma vaikka kardemummaa ei nuoteissa mainitakaan ja se käyttäytyy mun ihollani hyvin. Sen sijaan Jacomon 08:n variaatio kardemummasta on mun ihollani happoinen ja aiheuttaa välillä jopa pahoinvointia. Hermesin Voyagessa kardemumma on vihreä ja vähemmän painostava, voisi sanoa että jopa ilmava. Olisi kiva että muitakin mausteita näkyisi yhtä hyvin edustettuina ja variaatioina.

Hyvää neilikkaa kaipailen erityisesti, työnnän nenäni joskus neilikkapussiin ja haaveilen siitä ja samettisesta ruususta yhdessä.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 22:34 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
naapio kirjoitti:
Hyvää neilikkaa kaipailen erityisesti, työnnän nenäni joskus neilikkapussiin ja haaveilen siitä ja samettisesta ruususta yhdessä.


Comme des garcons edp?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 22:45 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Jaakiem kirjoitti:
naapio kirjoitti:
Hyvää neilikkaa kaipailen erityisesti, työnnän nenäni joskus neilikkapussiin ja haaveilen siitä ja samettisesta ruususta yhdessä.


Comme des garcons edp?


Ohhohohohoo, tuli ihan vesi kielelle tästä! Missä tätä pääsisi haistamaan? Olisikohan Helsinki 10:ssä? Heidän piti saada Insencetkin täydennyksinä joulukuun alkuun mennessä ja ilmoitella mulle sitten, mutta ei ole kuulunut mitään.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 22:49 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Pitäisi olla siellä, mutta voi olla vähän tuurin kanssa, että mitä niillä on milloin tarjolla ja mikä on loppu. Mä poimin kyllä ruusunuotin paikasta kuin paikasta, jos siitä on häivähdyskään tarjolla. Vähempi on sen kanssa monesti parempi. Kamicha, oletko samaa mieltä tästä suosituksesta? Onko neilikkaa ja ruusua?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 22:59 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
No mä en ole puristi, voin ihan ilman tunnontuskia kerrostaa neilikan ruusutuoksulla jos se tuntuu sitä kaipaavan.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 10 Joulu 2012, 23:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Joo, CdG:n originaalissa on vahvasti neilikkaa ja toinen huippukohta maustepaletissa on minun nenääni pippuri nyt kun tuubin suusta haistoin. Ruusunkin erotan siitä selvästi - alkuvaiheessa se sekoittuu jotenkin saumatta maustearoimeihin ja tekee niistä selvästi vähemmän syötäviä, mutta tulee muistaakseni myöhemmin vielä paremmin esiin. Tämä ei ole tosiaankaan erityisen gourmandinen maustetuoksu...

Sen sijaan en ymmärrä tuoksun suitsukeulottuvuutta ollenkaan. Ongelma onkin ehkä se, että minun päässäni suitsuke = frankinsensi - mutta todellisuudessahan suitsukkeita on vaikka minkälaisia - ja monet hajuvesiaromit ovat mukana myös suitsukkeissa. En oikein voi niihin tutustuakaan, kun tuovat niin herkästi päänsärkyä.

Ja Toxu, meinaan varmasti haistaa L'Autren, juurikin sinun juttujesi perusteella. En vaan vielä ole ehtinyt, haistettavaa on niin paljon. Kaksi kättä, mutta vaan yksi nenä, nääs...

BTW - onko tuota Cartieria Suomessa myynnissä? Kyllähän tuo nuottilista kieltämättä herkulliselta näyttää...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maustepommit
ViestiLähetetty: 11 Joulu 2012, 00:02 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Mä oon nähnyt Cartierin Declarationia Stockalla, mutta en kuollaksenikaan muista onko siitä puoli vuotta, vuosi vai 2 vuotta ku oon sen nähny...

Olitkohan sä naapio tosiaan haistanut Diptyquelta kaiken? Niiden L'eau ja L'eau de L'eau on todella neilikkaisia. Veikkaan, että saattaisit tykätä myös uudesta Volutesista, joskaan se ei kyllä "pommi" ole.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group