Tänään on 19 Maalis 2024, 14:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vetiverit
ViestiLähetetty: 13 Maalis 2013, 00:04 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Onko vetiver (suitsukkeen ohella) paras nuotti ikinä?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 13 Maalis 2013, 00:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Ei. Minulle siis. Minä ja vetiver ei olla kovin hyviä kavereita, koska en edelleenkään tunnista sitä omasta mielestäni kovin hyvin. Muistan kun joskus kolusin ympäri ämpäri nettiä yrittäen löytää kuvauksia vetiverin tuoksulle ja minusta tuntui, että pää hajoaa ja menen vaan ihan sekaisin. Mutta minun suhteeni vetiveriin on ehkä sellainen viileän pidättyväinen mutta kiinnostunut. Tulee mieleen veljen perheen kissat, jotka sietävät perheen koiria mutta kiertävät ne kuitenkin melko kaukaa ja vaikka ovatkin tavallaan kiinostuneita niin ovat silti koko ajan varuillaan ja valmiina pinkaisemaan nurkan taakse.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 13 Maalis 2013, 00:54 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Vetiveristä on niin moneksi.

Mulla on nyt Guerlainin vetiveriä, mutta jostain syystä en tästä oikein syty, vaikka tätä viiden tähden vetiverinä kehutaan. Vetiveriä, tupakkaa ja sitruksia täydellisessä balansissa. Saa tuntumaan itsensä viisikymppiseksi.

Viime aikoina olen kehunut Coeur de vetiver sacrea, jos jostain syystä olen kovastikin tykännyt, vaikka en osaa sanoakaan sen tarkempaa syytä. Modernimpi ja uniseximpi tapaus.

Nuo molemmat ovat "vihreitä" vetiverejä tai ainakin niin minä mielessäni ne väriluokittelen. Tummemmista vetivereistä suosikkini taitoo olla Encre noir.

Huipputyylikkäät vetiverit kuten Vetiver extraordinaire tai Sycomore ei ole koskettaneet vielä täysillä.

Noissa kaikissa vetiver on pääosassa. Hyvin monessa tuoksussa se on myös sivussa tuomassa savuisuutta tai pohjassa kantamassa tuoksun rakennetta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 13 Maalis 2013, 01:11 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
Jaakiem kirjoitti:
Onko vetiver (suitsukkeen ohella) paras nuotti ikinä?


Erittäin ilmanalariippuvainen. Tämä on taas niitä mun "vain syksyllä kahden ja puolen viikon ajan" nuotteja. Kun aikaikkuna sulkeutuu, en voi sietää ennen uutta lokakuuta. Talvisin kylmä, kesäisin kitkerä tai ainakaan en ole löytänyt yhtään miellyttävää etsinnästä huolimatta. Mutta syksyllä kostean sumuisessa ja maailman ankeimmassa säässä, sekä hyvin että huonosti toteutettuna kaikissa muodoissaan :romance-cloud9: :romance-lovegoddess:

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2013, 14:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Jaakiem kirjoitti:
Onko vetiver (suitsukkeen ohella) paras nuotti ikinä?

Ainakin mitalisijoilla. :mrgreen:

Löysin vetiverin vasta 2005, osittain varmaan sen aromaterapeuttisten ominaisuuksien takia, mutta se kohosi nopeasti suosikkinuottieni joukkoon. Erityisesti minua ihastuttaa sen monipuolisuus: se voi olla niin "myrkyllinen" kuin "balsamia haavoille", ja vaikka se ehkä yhdistetään useimmin miesten tuoksuihin, se on myös monen ihastuttavan klassisen naisten tuoksun selkäranka (esim. Mitsouko ja Sublime).

Etron Vetiver oli ensimmäinen vetivertuoksu, johon rakastuin, mutta Annick Goutalin Vétiver on minulle rakkain. Pidän paljon myös The Different Companyn Sel de Vétiveristä ja Carvenin Vétiveristä.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 24 Maalis 2013, 23:01 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
tigrushka kirjoitti:
Etron Vetiver oli ensimmäinen vetivertuoksu, johon rakastuin, mutta Annick Goutalin Vétiver on minulle rakkain. Pidän paljon myös The Different Companyn Sel de Vétiveristä ja Carvenin Vétiveristä.


Ei kai tuo Goutalin Vetiver ole niin suolainen, että joutuu huulia lipomaan, kunnes rohtuvat?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 25 Maalis 2013, 09:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Annikin vetiveri on kyllä pakko haistaa.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2013, 13:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Jaakiem kirjoitti:
tigrushka kirjoitti:
Etron Vetiver oli ensimmäinen vetivertuoksu, johon rakastuin, mutta Annick Goutalin Vétiver on minulle rakkain. Pidän paljon myös The Different Companyn Sel de Vétiveristä ja Carvenin Vétiveristä.


Ei kai tuo Goutalin Vetiver ole niin suolainen, että joutuu huulia lipomaan, kunnes rohtuvat?


Ei minusta.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2013, 13:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Lisäänpä Vero Profumon Ondan lempparivetiverlistalleni. Tässä on myös nahkaah ja mausteita, ME GUSTA :romance-heartsthree:

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2013, 22:45 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mitä mieltä olette L'Occitanen Vetyveristä?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2013, 23:43 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Haistelen tässä Villoresin multaista perunakuoppavetiveriä, joka on näköjään vast'ikään lakkautettu. Todella jännittävä savuinen ja lääkemäinen tuoksu. Jotakin on tekeillä vetiverien suhteen, kun näyttää siltä, että niitä on viime aikoina pudotettu valikoimista.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2013, 08:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Annikilta tulee colognesarjaan vetiveri.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2013, 21:56 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kamicha kirjoitti:
Annikilta tulee colognesarjaan vetiveri.


Olin huomannut tuon ja vähän pelännyt, että mitä se mahtaa tarkoittaa alkuperäiselle Vetiverille. Kaikenlaiset uudistukset kun tuppaavat usein olemaan heikennyksiä.

Tässä tapahtui äsken vähän kummia. Olin käynyt Goutalin sivulla pari päivää sitten ja pannut tuon Vetiverin ostoskoriin, mutta jäin miettimään, enkä tehnyt tilausta. Nyt kun menin Goutalin nettikauppaan, niin huomasin, että Vetiver oli kadonnut valikoimista. Onneksi ostoskoriini panemani Vetiver-pullo oli yhä siellä. Panin tilauksen menemään ja nyt pidän sormia ristissä, että saan vielä pullon. :character-beavisbutthead:

Enkä harmistu siitäkään, että en pystynyt valitsemaan haluamani näytteitä kaupan päälle. Olisin halunnut tutustua Musc Nomadiin, mutta nyt sieltä tulee Ninfeo mio, josta mulla on jo iso näyte. Yritin poistaa sieltä valintoja, mutta onnistuin vain karsimaan näytteitä pois. Kaikenlaista pientä häikkää noissa nettisivuilla näin asiakkaan näkökulmasta katsottuna.

Villoresin Vetiverkin on tehnyt katoamistempun. Keskustelupalstoilla on ollut puhetta, että Vetiver tekisi jossain muodossa paluun Villoresin omaan nettikauppaan huhtikuun lopussa. Jos tuo pitää paikkaansa, eikä hintaa ole hinattu kohtuuttomia ylöspäin jonkun La collectionin varjolla, niin nappaan sitten tuonkin pullon.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2013, 22:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Jos saat pullon, niin saanko pyytää sinulta samplen? Voin lähettää jotain tietysti vastineeksi - tai maksaakin jotain.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2013, 22:01 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Jep. Onnistuu.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group