Tänään on 28 Maalis 2024, 22:18

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 02 Helmi 2013, 10:13 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Yhden norjalaisen mulle tulossa ollut paketti päätyi hänelle takaisin, oli avattu, koska ravistattaessa kuului, että sisällä on nestettä. Hän lisäsi pakettiin riisiä, jolloin se rapisi, ja lähetti uudelleen. Tämä riisipaketti tuili perille ;) Ja tämä tapahtui jo yli vuosi sitten. Varmaan tuuriakin, kuinka virkaintoisen henkilön käsiin paketti postissa ja tullissa joutuu.?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 02 Helmi 2013, 11:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 11 Marras 2012, 18:30
Viestit: 51
Ma en ole ollut kylla tietoinen mistaan Suomen sisaisista rajoitteista, kun olen huuto.netn kautta tuoksuja myynyt. Olen kylla pakannut tuoksut tiiviisti, etta ei sielta mitaan holskyntaa ole kuulunut. Kun ovat menneet maksikirjeina, niin kukaan ei ole edes kysellyt sisaltoa. En nyt oikein ymmarra, etta miksi sitten esim. Suomessa Sokos voi myyda netin kautta tuoksuja, samalla postillahan ne tulee? Ja niinkun taalla aiemmin mainittiinkin, tuleehan ne kaikki tuoksut kauppoihinkin postitse...

Tylsa juttu. :confusion-questionmarks:

edit. taalta sita listaa loytyy: http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/kiel ... ykset.html ja tuolla mainitaan kiellettyina myos kynsilakat, mutta lista on vain "kuluttaja/käteisasiakkaat"


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 02 Helmi 2013, 11:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Täällä lukee seuraavaa:

Lainaa:
Vaaralliset aineet

Kuluttaja/käteisasiakkaat eivät saa lähettää vaaralliseksi aineeksi luokiteltuja aineita tai esineitä postilähetyksinä.

Esimerkkejä vaaralliseksi aineeksi luokitelluista aineista ja esineistä:

Luokka 3:
Palavat nesteet - esim. asetoni, bensiini, metanoli, sprii, tinneri, tärpätti, useat desinfiointiaineet, maalit, liimat, kynsilakat ja parfyymit


Edit. Oho, ayane ehti tässä välissä lisäämään samat tiedot omaan viestiinsä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 02 Helmi 2013, 12:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Aivan niinkuin se parfyymi jotenkin ihmeellisesti muuttuisi vähemmän vaaralliseksi, kun sen lähettääkin yritys :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 03 Helmi 2013, 11:55 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
Kai siinä on osasyynä myös se, ettei luoteta siihen miten niitä pakataan. Kai litkuja silloin tällöin valuu huonosta pakkaamisesta johtuen ja tärvelee muutakin postia. Suomessahan tuo sääntö on ollut jo pidempään, mutta ei ole tannut tähänkään asti paljon haita kun ei se niin yleisessä tiedossa ole ollut. Lähetän kyllä samaan tapaan postissa kuin ennenkin. Pakkaan kunnolla niin, että ei mene rikki, valu tai huomata :mrgreen:

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 03 Helmi 2013, 12:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Postilla on kalliiden normimaksujen ohella tarjolla näitä kaiken maailman lisäpalveluja. Miksi eivät vaan pakkomyy kuluttajalle jotain herkästi särkyvien pakettien lisiä..? Luulisi riittävän.

Just tuli jossain uutisissa kuluneella viikolla juttua siitä, että normikuoriin ei saisi laittaa muuta kuin normikirjeitä. Eli kaikki muu ohkainenkin sälä olisi laitettava kuplamuoviin. Ja sehän meiltä hoituu. En ymmärrä miksei se riittäisi. :think:

Säännöt on tehty rikottaviksi. Hyvin pakatut lähetykset ei. :violin: Lähetysten lajittelun koneellistaminen ja totaalinen palvelun tason alasajo ei ole missään määrin kuluttajan syytä.

Anyway, tästä postitusdilemmasta on tulossa jo niin informatiivisesti merkittävä, että ehdotankin josko moderaattorit haluaisivat kopsata näitä viestejä ja aloittaa aiheelle kokonaan oman topicin..?

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 07 Helmi 2013, 18:51 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
En tiedä kuuluuko nyt ihan aiheeseen, mutta sain tänään kaksi kirjettä tullista. Toinen oli aika arvattava, Anthropologie/LeLabot matkalla valloista. Tullasin ne ihan suosiolla ja nopsasti nettipalvelussa.

Mutta se toinen. Paketti Hong Kongista. En mä sieltä ole mitään tilannut. Soitin tulliin, tai siis yritin, se numero, johon piti soittaa, sanoi, että kyseiseen henkilöön ei nyt saada yhteyttä. No, päätin, että sen täytyy olla Taiwanista tilaamani muoviatomiser-paketti, jonka hinta on n. kympin. Yritin soittaa tulliin siihen nroon, johon piti, jos ei tullattavaa. Ei saada yhteyttä. Päätin, että täytän siis nettilomakkeen. Kaikki hyvin, kunnes kysyttiin tuotekoodia. Älä laita sinnepäin, vaan soita, sanottiin. Soitin uuteen numeroon. Automaatti vastasi, ja parin valinnan jälkeen olin jonossa. Asiakaspalvelussamme on ruuhkaa, odota. Odotin yli puoli tuntia, kunnes ystävällinen karjalan murretta puhuva täti vastasi. Selitin tilanteen, ja hän totesi, etteivät lähetysmaat läheskään aina vastaa sitä, mistä tilattu, ja alkoi etsi koodia. Tyhjiä pulloja. Lasisten koodi löytyisi, mutta muovisia? Ei sellaisille ole koodia. Mihin niitä käytetään? Selitin. No kun ovat kuitenkin muovia, jos hän antaa tällaisen muovisia keittiötarvikkeita-koodin? Kiitin, tein lomakkeen loppuun ja lähetin. Ei maksua, mutta tullin täytyy ensin käsitellä lomake, ja päättävät sitten, lähetetäänkö paketti eteenpäin.

Karjalaistäti parka, parhaansa yritti. Mahtavat olla työntekijätkin turhautuneita näistä uusista säädöksistä?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 07 Helmi 2013, 19:08 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Nämä uudet postitussäädökset ovat tosi huolestuttava juttu.

Ne tulevat varmasti vaikuttamaan monien pienten niche-talojen sample-ohjelmiin ja ehkä kaatamaankin taloja.
Miten tuoksun voi ostaa, jos sitä ei kotimaassasi saa mistään kaupasta ja sen toimituskulut ovat päätähuimaavan korkeat?
On myös tylsää jos hyväätarkoittava yksityishenkilöiden tuoksuvaihto leimataan laittomaksi touhuksi.

Toisaalta itse olen melkein kokonaan jo luopunut postin käytöstä - olen asunut niin kauan maissa joissa postinkulku on kehnoa ja epäluotettavaa. Postireissu syö Italiassa pari tuntia, hinta on kallis (lähellä kotoa noutavan kuriirin taksaa) ja palvelu on töykeää, tulli ei toimita tavaroita perille ja tavaran palauttaminen on myös hyvin hankalaa ja hintavaa postitse.

Tilaan silti paljon vaatteita ja itse asiassa monenlaista muutakin kodin käyttötavaraa netin kautta, sillä lähes kaikki firmat käyttävät kuriiripalveluja. Lähes kaikki käyttötavara tulee täällä DHL:n, UPS:n ja paikallisten kuriirien (mm. Bertolini) kautta.
Kulut per lähetys eivät ole kohtuuttomat - etenkin kun laskee mukaan ajansäästön - ovimies kantaa lähetykset suoraan meille ja palautus lähtee kivuttomasti ja usein ilman eri kuluja samaa reittiä. Kuskit ovat kohteliaita ja asiakaspalvelu hyvää.

Suomessa kuriirit eivät toimi aivan yhtä sutjakasti, mutta minulla on kyllä lämpimät välit sekä posteljoonimme että seutuni UPS-vakikuskin kanssa (terveiset vain Jannelle!). DHL sen sijaan tuntuu käyttävän ainakin minun alueellani lähes vastuuttomia ja semikriminaalin oloisia tyyppejä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 07 Helmi 2013, 19:52 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Voisivat keskittyä ratsaamaan vaikka niitä erilaisia huumaavia mömmöjä, joita nuoriso suuresta maailmasta tilailee. :chores-chopwood:

Myös Fragrantican swap-palsta on hiljentynyt. :?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 12 Helmi 2013, 21:40 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Ei mee niinku Strömssössä. Viikon aikana kolme mulle tulevaa pakettia on jäänyt tulliin. Kaksi nähtävästi tulee vielä joskus perille, yhden kohtalo on epävarma.

Ebaysta ostin taas tuoksun, jossa luvattiin toimitus Suomeen, nyt tuli viesti, että KAIKKI heidän firmansa postittamat tuoksut on tuhottu Royal Mailin toimesta. :shock:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 12 Helmi 2013, 23:25 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Fragranticassa joku väitti, ettei Cheapsmells toimita enää Suomeen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 12 Helmi 2013, 23:37 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Ei toimitakaan. Mun paketti taisi olla viimeisiä, joka sieltä kaks viikkoa sitten lähti, mutta eipä tullut sekään perille asti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Helmi 2013, 09:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 21:09
Viestit: 227
Voi ei, kuulostaa pahalle :shock: Onneksi omat ostot on ollut suht pienihintaisia näytetilauksia, mutta kyllä voin sanoa, että harmittaa kovasti, jos joku älykääpiö vallanhurmiossaan menee ja posauttaa ne kenkänsä alle! :cry: Kelle tästä voi valittaa? Kuka on se päättävä taho, jonka niskaan saa kaataa tuoksuharrastajien vihan? :character-jason:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Helmi 2013, 17:11 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Pyysin nyt sitten lähettämään tuon mystisen Hong Kong-pakettini tullin Porin toimipisteeseen, jossa käyn sen avaamassa ja maksamassa. Aika ruljanssi yhden paketin, jonka sisältöä en tiedä, takia. Onneksi ensi viikolla on lomaa, niin ehdin virastoaikaan käymään siellä. Toinen vaihtoehto olisi ollut sen lähettäminen takaisin, mutta uteliaisuus voitti. Yritin kyllä maanitella tullin tätiä avaamaan sen, mutta ei kuulemma käy. No, mun tuurillani siellä on joku "Olet voittanut arvasta tämän muovisen Turteles hahmon, onneksi olkoon!"-sisältö. :D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Helmi 2013, 18:18 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mä veikkaan, että se on joku sun tilauksista. Firmoilla voi olla varastoja eri puolilla maailmaa, mistä suoraan toimittavat asiakkaalle. Vähän monimutkaista tullauksen vuoksi, koska on voinut kuvitella tilaavansa EU-alueen sisäpuolelta.

Vaikeuttaa lisää sekin, että lähettäjätiedot voivat olla erit kuin tilausta tehdessä. Mun Ebay-ostoksella oli eriniminen lähettäjä kuin kuitissa. En tiedä, yrittävätkö sitten välttää tullia vai onko EEbay-kauppa oikeasti vain yksityinen ihminen ilman yritystä. Voi olla joskus vaikea veikata, mistä tilauksesta kyse, jos on useampia tilauksia tulossa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group