Tänään on 28 Maalis 2024, 10:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Maison Francis Kurkdjian
ViestiLähetetty: 02 Elo 2012, 21:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Oletteko nuuhkineet Francis "Le Male - Rose Barbare" Kurkidjianin omia tuoksuja? Francisillahan on Pariisissa kauppa, mutta tuoksuja myydään myös ainakin Printempsilla sekä Ameriikassa Bergdorf Goodmanilla ja Neiman Marcusilla.

Tilasin juuri Maison Francis Kurkidjianin sivuilta neljän samplen setin, postikuluineen 12 euroa. Tilatkaa joku muukin, niin päästään porukalla pällistelemään Fransun pyöräyttämiä pikku parfyymejä.


Viimeksi muokannut Eeva päivämäärä 29 Elo 2012, 21:13, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Elo 2012, 23:11 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tartuin haasteeseen ja laitoin tilauksen vetämään.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Elo 2012, 23:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Multakin löytyy joitain. Kun vaan saisi aikaiseksi haistella. Mulla näkyis olevan APOM pour femme & homme, Absolue Pour le Matin ja Absolue pour le Soir, Lumiere Noire pour femme ja Aqua Universalis.

Tämän innoittamana taidankin suihkauttaa öö öö vaikka tuota APOM pour femmeä.

Absolue pour le Soir on todella hurja tupakkatuoksu ainakin alussa, en ole päässyt vielä sitä pidemmälle kun oli oikeasti pakko saada se pois. Mutta on kuulemma oikein hyvä niin täytyy taas kokeilla ja kestää ja katsoa mihin se sitten oikein muuttuu.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 10 Elo 2012, 16:19 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Francoisilta tuli tänään paketti. En ole ehtinyt yhtään vielä perehtyä tuoksuihin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Elo 2012, 19:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Mä olen ehtinyt haistaa omasta samplesetistäni vasta Lumiere Noirea. Octavian Coifan, jota pidän kirjoitustensa perusteella hieman oudohkona henkilönä, kirjoittaa näin:

Meet Mr. Eugène Delacroix of XXIth century perfumery! The new creation of Francis Kurkdjian is not just a beautiful, opulent, majestic dark rose. It is a painting larger than life in a romantic style where black is not a color in fashion but the stage for the deepest thoughts and poetry (the heavy artillery, not eau de rose). Imagine the great paintings you see in the XIXth century avenue in Louvre museum, everything on an imperial red velvet background. The triumph of black with a symphony of colors that owes so much to Rubens, the refuse of the line (à la Ingres) and the tormented compositions. ... It's not just sensual, it's deep like classic french perfumes wrapping a creature of the night, half demon half fallen angel. Rich dark rose and patchouli are the main idea but unlike other modern compositions, here the classic chypre feeling sets the tone. The dirty heavy jasmine-daffodil (and not the hedione) is here to lace the corset that would explode later with the champagne (this note is for real inside the perfume). Peppery notes, several balsamic sweet vanilla, a small lily of the valley, powdery orris and all the seven muses of classic perfumery are here. It is a perfume with flesh - you smell the flesh of natural ingredients (thick rose, daffodil) and the human flesh of french perversion (that "odeur de femme" so characteristic in classic perfumes like French Can Can or any hardcore boudoir). This perfume is a rebirth of all classic codes, all that was great and very expensive as seen in Chanel 31 or 18. The new feminine perfume from Maison Francis Kurkdjian is not an easy perfume, not adorable, but majestic. A creation with no compromise. Decadence in style, Delacroix in a bottle. Signed Maison Francis Kurkdjian.

Ööh...ok. Itse haistan tässä ruusua, patsulia, narsissia ja aldehydejä. Pidän tästä, mutta tämä on mulle liian hienostunut ja täyteläinen. Tykkään ruusuistani terävämpinä ja tuoreempina. Narciso Rodriguezin For Her on tämän tuoksun nuorempi ja kissamaisempi pikkusisko.

Next up: Kurkidjianin colognet.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Elo 2012, 19:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Ai niin, mulla on kutkutus, että Kosmoskukka voisi tykätä tästä tuoksusta!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Elo 2012, 22:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Absolue pur le soir on eltaantunut tuhkakuppi. Nortinnatsan haju pinttyneenä ruotsinlaivan mattoon. Päällä muutaman kerran siivotut oksennukset, vähän pissaa ja tax freen parfyymia.

Tuoksu saa sisälmyksissäni aikaan selkäpiitä vavisuttavan pahoinvoinnin aallon.

Käytetäänköhän Guantanamossa (vaikka onkin lopetusuhan alla) parfyymikidutusta? Tässä voisi olla ainesta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maison Francis Kurkdjian
ViestiLähetetty: 29 Elo 2012, 21:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Hei, jos joku haluaa nuuhkia Kurkdjian-settiäni, let me know, lainaan mielelläni. Näistä ei löytynyt itselleni mieleistä. Omasta setistäni löytyy APOM pour Femme, Lumière Noire pour Femme, Absolue Pour le Matin ja Absolue Pour le Soir.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maison Francis Kurkdjian
ViestiLähetetty: 30 Elo 2012, 09:23 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 08:20
Viestit: 196
Mulla on Francisilta tuo Eevan kovasti inhoama Absolue Pour La Soir täysikokoisena ja rakastan sitä. Savuinen, hieman nahkainen ja suitsukkeinen. Muuttuu muutaman tunnin kuluttua suihkimisesta todella pehmeäksi ja huumaavaksi mun iholla. Kävin Pariisissa huhtikuussa Francisin liikkeessä ja tuo miellytti mua niin paljon, että ostin sen täysikokoisena. Lisäksi ostin niitä Francisin saippuakuplia päärynän tuoksuisena. Sain mukaani myös matkakoot Aqua Lumieresta, Cologne Pour La Soirista ja Absolue Pour La Soirista. Lisäksi lisäsivät mut johonkin La Circleen (jossa mun käsittääkseni 100 ensimmäistä sai parfymoidun lahjan kotiin).

Kotona mua odotti hienosti silkkipaperiin paketoitu APOM-tuoksupussi, jonka olen laittanut vaatekaappiin silkkipuseroiden väliin. Tuoksu on niin ihanan valkokukkainen ja vintage, ja tosi voimakas, että kun laittaa puseron päälle, niin muuta tuoksua ei tarvita.

Himoilen tältä putiikilta myös Absolue Pour La Matinia ja Aqcua Universalista, mutta ne taitaa mennä ensi kesän hankintoihin, kun nyt syksyn tullen miellyttää enemmän mausteiset/makeammat tuoksut.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maison Francis Kurkdjian
ViestiLähetetty: 31 Elo 2012, 12:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Luulen, että Absolue pour le soir voisi miellyttää moniakin tupakkatuoksujen ystäviä. Minkälainen Acqua Universalis on?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maison Francis Kurkdjian
ViestiLähetetty: 02 Syys 2012, 08:18 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 08:20
Viestit: 196
Aqcua Universalis on sitruunainen, puhdas ja saippuainen, mutta pehmeällä tavalla. Eli ei tunnu yhtään pistävältä nenään. Siinä on ihana pohja, jossa on selvästi puunuotteja mukana (rakastan puisia pohjanuotteja, kuin hullu puuroa). Mä luulen, että AU voisi olla mulle sellainen everyday-go-to-scent, helppo ja suht yksinkertainen tuoksu arkeen kesällä. Pysyvyyskin on huippuluokkaa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maison Francis Kurkdjian
ViestiLähetetty: 13 Syys 2012, 22:32 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Long time no see dahlings.
Mä olen viime aikoina tykästynyt Frankie-boyn Oudiin (kiitos ylimääräisestä näytteestä!).
Täytyy tutustua niihin muihinkin: Campomarzio-tavaraa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 19 Syys 2012, 00:37 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Eeva kirjoitti:
Absolue pur le soir on eltaantunut tuhkakuppi. Nortinnatsan haju pinttyneenä ruotsinlaivan mattoon. Päällä muutaman kerran siivotut oksennukset, vähän pissaa ja tax freen parfyymia.


Minä en kyllä tästä havaitse lainkaan tupakkaa, enkä edes ruotsinlaivan mattoa. Lähinnä tuoksuu seetriltä ja hunajalta. Vaikutelma on savuinen, koivuinen ja pehmeää nahkaa. Jos pitäisi hakea hengenheimolaista tälle, niin Histoires des parfumsin Markiisi Sade voisi olla se.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maison Francis Kurkdjian
ViestiLähetetty: 19 Syys 2012, 08:29 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Absolue pour le soir muistutti aivan älyttömän paljon Guerlainin Bois d'Armenieta.
Testasimme liuskoilta ja iholla Campomarziossa. Luulen että siinä on aika paljon bentsoiinia.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Maison Francis Kurkdjian
ViestiLähetetty: 05 Marras 2012, 16:03 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Mulle jäi Absolue pour le soirista juuri tuo ruotsinlaivan tuhkakuppi-oksennusfiilis. Ei mitään tekemistä Bois de Armenien kanssa, en myöskään erottanut bentsoita (benzoinia, bentsoe-hartsia, mikä tuon oikea suomalainen nimi on?). No rehellisyyden nimissä, se haisi niin pahalta, että pesin pois aika pian :roll: Mielenkiintoista, miten eri tavalla kukin tuoksun kokee.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group