Tänään on 29 Maalis 2024, 01:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 24 Syys 2012, 17:17 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Tyhmä otsikko, mutten osannut tuota paremminkaan muotoilla. Eli minua kiinnostaa, missä vaiheessa näytteen saatuanne ja tuoksuun ihastuttuanne olette varma, että tunne on rakkautta eikä pikaihastumista? Tietenkin on paljon tuoksuja, joita ei ole varaa ostaa/ei löydä noin vaan, ja joskus tuoksuun kiintyy pikkuhiljaa, mutta ainakin minulla ensi-ihastus saattaa laantua parissa viikossa "ihan kiva"-tasolle. Toisaalta, jos kuukauden haistelun jälkeen tunne on edelleen rakkautta, olen aika varma, että se on pysyvää ja kokopullon arvoista.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Syys 2012, 18:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Ihan samantien jos tuoksu vie kerrasta jalat alta ja rahatilanne sen sallii. :P

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Syys 2012, 20:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Kosmoskukka kirjoitti:
Ihan samantien jos tuoksu vie kerrasta jalat alta ja rahatilanne sen sallii. :P

Tämä sama :obscene-drinkingcheers:

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Syys 2012, 20:42 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Senkin :twisted: Mä yritän tässä kauheesti todistaa itselleni, että kannattaa odottaa :D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Syys 2012, 21:01 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
Opiskelijana harkinta-aika on ollut melkein välttämättömyys kun on tarvinnut säästää kokopulloa varten. Yritän hankkia ensimmäisen pullon mielellään 30ml koossa ellei ole joku tyhmä limited edition. Siinä tapauksessa en tykkää elää vaarallisesti ja miettiä kuinkahan limited tämä tulee jatkossa olemaan. Ja jos pullon saatavuus pelkässä 100ml koossa on ollut turn-off, niin ehkä tuoksukaan ei ole ollut niin erityinen. Sokko-ostoja pyrin välttämään/vähentämään, koska en kuitenkaan raaski hankkiutua niistä eroon.
Salamaihastumisia tuoksujen kanssa tulee usein, niiden perusteella en enää osta, mutta salamaHIMO ei ole koskaan johtanut minua harhaan millään elämän osa-alueella. Himon osuessa kohdalle käyn pullo-ostoksille välittömästi, jos talouteni ei ole kriisissä. Niin kyllä tapahtuu enää harvoin, koska minulla on pieni "äkillisiä tuoksukuluja" -tili jonne siirrän rahaa kuukausittain vaikka mieheni nauraa minulle :angelic-innocent:

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Syys 2012, 21:26 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Sumukorento kirjoitti:
Senkin :twisted: Mä yritän tässä kauheesti todistaa itselleni, että kannattaa odottaa :D


Varmaan kannattaakin. Minäkään en vain ole niin fiksu. Ei malta odottaa edes samplen käyttämistä loppuun ennen hankintaa, koska voi tarkoittaa käytännössä hankinnan siirtämistä seuraavaan vuoteen. Varmasti noin säästyisi monelta virhehankinnalta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Syys 2012, 21:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
^Hih, täällä sama homma Jaakiem, pullotilaus lähtee ennenku näyte on loppu. :D

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Syys 2012, 21:49 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Pahimmassa tapauksessa pullotilaus lähtee ennen kuin on alkunuoteista kunnolla päästy.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Syys 2012, 22:07 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Mä olen jahkaillut hankintoja pitkäänkin, esim. säästänyt pullon oston jollekin matkalle tms. Tai pyytänyt lahjaksi. Teen tosin heräteostoksiakin, ja muutaman sokkotilauksenkin olen tehnyt.

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25 Syys 2012, 20:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 15:37
Viestit: 485
Kovasti vaihtelee täällä. Joskus tulee vastaan "pakko saada" -tuoksuja, jotka pitää hankkia heti.

Mutta kiinnostavampaa on se, että toisinaan tuoksuun mielistyy pitkän epäluuloisen nuuhkimisen jälkeen. Monet suosikit ovat olleet ensin inhokkeja.

_________________
http://otavainu.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Syys 2012, 00:53 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
Jahkailija ilmoittautuu, en osta (enää) helposti koko pulloa. Olen testerikoukussa. Varmaan saan niistä jossain vaiheessa kuitenkin tarpeekseni ja alan kerätä pulloja parhaista.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Loka 2012, 22:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Amoria kirjoitti:
Salamaihastumisia tuoksujen kanssa tulee usein, niiden perusteella en enää osta, mutta salamaHIMO ei ole koskaan johtanut minua harhaan millään elämän osa-alueella. Himon osuessa kohdalle käyn pullo-ostoksille välittömästi, jos talouteni ei ole kriisissä.


Sama homma täällä. Nyrkkisääntönä olen pitänyt sitä, että vähintään 3-5 kertaa on ainakin testattava, ennen kuin voi ostaa, ellei se sitten todellakin ole elämäni rakkaus heti ensikokeilusta. Ennen tätä sääntöä tuli tehtyä ihan riittämiin noita virhehankintoja. Tällä uudella logiikalla olen sen sijaan välttynyt ostoksilta jo ties kuinka pitkään, kun viimeistään kolmannella kerralla alkaa joko kyllästyttää tai koskea päähän. Säästyy siis ainakin rahat. :D Migreeni- ja päänsärkyherkkyys siis osasyy tähän varovaisuuteen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Touko 2013, 18:13 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 08:20
Viestit: 196
Mulla tämä vaihtelee kyllä tosi paljon ja lähinnä hinnan mukaan. Jos kyseessä on joku edukas tuoksu tai vaikka tarjous tai testeripullo jostain mua kiinnostavasta, niin ostan sen samantien, jos hinta ei ole päätä huimaava. Jos se taas on tosi kallis ja tietäisin, että mulla ei ole kauheasti käyttöä sille tai, että se sopii vain tiettyihin tilanteisiin, niin harkitsen sitä sitten kauemmin.

Nyt olen kohta vuoden jahkaillut Frederic Mallen Iris Poudren kanssa. Se on ihana, lämmin ja ylellinen, mutta sopii vain juhlatilanteisiin tai arjen yläpuolella tilanteisiin ja niitä mulla kuitenkin on verraten vähän. Voisin käyttää sitä treffeillä, teatterissa tai taidenäyttelyssä, mutten kuitenkaan arjessa bisnestapaamisissa, kauluspaitalookin kanssa, urheillessa tai viedessä lasta tanssitunneille. Ja se ei kuitenkaan ole ihan ilmainen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Touko 2013, 20:10 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Anissa jos haluat kokeeksi 5ml Iris Poudren voin myydä omani.
Mulla on koko Mallen setti enkä käytä kaikkia.
Itselleni minit /dekantit ovat paras kompromissi.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Touko 2013, 23:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
tigrushka kirjoitti:
Kosmoskukka kirjoitti:
Ihan samantien jos tuoksu vie kerrasta jalat alta ja rahatilanne sen sallii. :P

Tämä sama :obscene-drinkingcheers:


Täällä kanssa sama juttu! Jos alan harkitsemaan jonkun tuoksun hankintaa enkä toimi heti, niin sen hankkimisessa saattaa mennä pitkäänkin vaikka se olisi varma suosikki. Minua ei ahdista vaikka kokopulloille ei tulisikaan niin paljon käyttökertoja vuodessa että sen hankinta olisi järkevää tai kannattavaa, enemmän ahdistaa se jos siirrän jonkun pullohankinnan hamaan tulevaisuuteen ja sen saatavuus vaikeutuukin yhtäkkiä. :doh:

Siltikään minulla ei ole mitään logiikkaa siinä milloin uskallan hankkia kokopullon, minkä tuoksujen kanssa mietin pidempään ja mitkä laitan heti sokkona tulemaan. Voi kun olisikin! :D

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group