Tänään on 28 Maalis 2024, 18:19

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hyvän tuoksun kriteerit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 09:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Kopsasin tämän seti Gogolin blogista:
  • Sen pitää tuoksua hyvälle.
  • Sen pitää tuoksua hajuvedelle (siis ei vedelle, viinalle tai hedelmälle).
  • Sen pitää mielellään kestää iholla (hyvin intensiivisille elämyksille suodaan tästä säännöstä poikkeus).
  • Sen pitää erottua muista.
  • Muiden pitää kestää sitä (ainakin joten kuten).

Oma kriteeristöni olisi lähes samanlainen, paitsi että
Sen pitää tuoksua hajuvedelle (siis ei vedelle, viinalle tai hedelmälle).

voisi melkein olla Se ei saa tuoksua hajuvedelle. Haluan, että minulle sanotaan Tuoksutpa hyvältä, ei Mitä hajuvettä sinulla on?.

Ero on toki hienoinen, mutta viittaa siihen, että rakkaimmat tuoksuni ovat sellaisia, että ne sulautuvat ihokemiaan ja täydentävät sitä. Liian hajuvesimäiset, peittävät ja päällekäyvät tuoksut tuntuvat minusta siltä, että yritän salata jotain. Mutta eivät minunkaan hajuveteni saa tuoksua vedelle, viinalle tai hedelmälle.

Joitain tuoksuja arvostan ihan vaan kokemuksina, ja niille en toki aseta tällaisia vaatimuksia. Joillekin näistäkin löydän käyttötilanteita - toisinaan.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Hyvän tuoksun kriteerit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 10:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Tämä on todella mielenkiintoinen aihe. Oman tuoksuohjaajani kriteerejä onnistuneelle tuoksulle ovat mm. tuoksun tasapainoisuus ja johdonmukaisuus (konsistenssi). Eli hyvässä tuoksussa mikään ainesosa ei puske muiden yli, ellei niin erikseen ole tarkoitettu. Hyvällä tuoksulla on myös mielenkiintoinen matka huipusta pohjaan. Hyvä tuoksu ei ole vain ainesosia, jotka on viskottu yhteen, vaan niillä on joku kantava idea.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Hyvän tuoksun kriteerit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 14:30 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Mut hei ei se riitä
et on mukavaa
sen täytyy olla paljon parempaa

Siinä täytyy olla rakkautta
siinä täytyy olla unelmii
mannapuuroa ja mansikkaa
juuri oikeenlaista kemiaa
sen täytyy joskus satuttaa
sen täytyy voida naurattaa
ei siitä muuten mitään tuliskaan
ilman oikeenlaista kemiaa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Hyvän tuoksun kriteerit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 16:29 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Off topic:
toxu, osaat olla rasittavan ällöttävä.
Kuitenkin ylläolevien kommenttien kaltaisten kommenttien takia olet myös (ainakin minun mielestäni) siedettävä, jopa miellyttävä rasittavuudessasi.
Toivottavasti et loukkaantunut. Olen kuitenkin sitä mieltä, että niin kauan kuin itse provosoit meitä niin saat myös luvan kestää provokaatiosi seuraukset. Kaikella rakkaudella! :wink:
Off topic loppu

Kemiaa-biisin sanat osuvat mielestäni oikein kohdalleen. Minä arvostan tuoksussa moniulotteisuutta, yllätyksellisyyttä ja elämyksiä. Toisaalta tuoksu voi olla vallan mainio ilman mitään suurta sirkusta, kunhan siinä on Se Jokin. Minä voin muuten tuoksua hedelmälle, ei ole ongelma. Tai riippuu ehkä vähän hedelmästä. :lol:

Tasapainoisuus ja johdonmukaisuus jotka Aigu mainitsit ovat myös asioita joita tuoksuissa arvostan, varsinkin tuo tasapainoisuus. Jotkut tuoksut ovat erittäin kauniita, mikä sekin on piirre josta pidän tuoksussa. En tosin osaa selittää mitä tarkoitan kauniilla...

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Hyvän tuoksun kriteerit
ViestiLähetetty: 13 Huhti 2012, 17:01 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Minun mielestä tuoksun ei tarvitse välttämättä olla eläväinen ja muuttua kamalasti, kunhan sen tuoksun kanssa jaksaa elää sen ajan, kun se on. Parfyymit isolla Peellä elävät ja kehittyvät, mutta minulle riittää vähän arkisempi tuoksu.

Eikä sen tarvitse edes projektoida kauheasti. Minä pidän tuoksuja lähinnä itseäni varten.

Suosin tuoksuja, jotka maistuvat hyvälle. Tuoksut, jotka keinotekoisuudessaan tai saippuamaisuudessaan riitelevät ruuan kanssa, eivät pelitä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Hyvän tuoksun kriteerit
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 00:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Mä arvostan laatua aina. Vaikka en aina itse kykenisi sitä syystä tai toisesta käyttämään. Minulle hyvä tuoksu tarkoittaa turvallisuutta ja hyvää oloa. Varsin laaja kirjo se on..

On ihanaa pitää vaivattomasti tuoksua iholla pitkään.. pitkään.. pitkään.. Toisaalta joissakin tilanteissa ja mielentiloissa riittää, että tuoksu viipyy vain hetken.

Mä taisin juuri hiljaa mielessäni rinnastaa tuoksut seksiin..

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Hyvän tuoksun kriteerit
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 00:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Gogol kirjoitti:
Toxu, sulatat taas sydämeni. ( Et aina saa sitä arvostusta mitä ansaitset. Paitsi äidiltäsi.)


Ja minun äidiltäni.

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Hyvän tuoksun kriteerit
ViestiLähetetty: 16 Helmi 2014, 18:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2012, 00:21
Viestit: 1147
Omaan nenääni hyvää tuoksua odotan jo edellisenä iltana,käytän sitä 2-3pv kyllästymättä ja siirryn vähän haikein mielin seuraavaan.Pyrin luottamaan omiin tuntemuksiini tuoksun hyvyydestä tai huonoudesta.Sen olen huomannut myös tämän lyhyen harrasteluni aikana,että jotkut tuoksut tarvitsevat aikaa ja useita kokeiluja,ennen kuin ne aukeavat.Mutta ennen kaikkea tuoksussa pitää olla se joku`juttu`,että siitä tulee mulle hyvä tuoksu.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group