Tänään on 28 Maalis 2024, 23:53

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ambrat!
ViestiLähetetty: 21 Touko 2012, 21:20 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
En tiedä ottaako tämä ketju tulta, mutta kokeillaan...

Ambrakuningatar Olfactoria piti Lontoossa tuoksutreffit jossa nuuhkittiin antaumuksella ambroja.
Täällä on sieltä hyvä kooste - ja samalla ihan lyhyesti asiaa mitä ambratuoksut ovat:

http://olfactoriastravels.com/2012/05/2 ... -may-2012/

Siellä on samalla inspiroiva nuuhkimislista.

Entry level -ambrat:

L’Eau d’Ambre, L’Artisan Parfumeur
L’Eau Ambree, Prada
Ambre, Etro
Strip, Agent Provocateur
Ambre Nuit, Dior

Heavy Hitter -ambrat

Ambre Fetiche, Annick Goutal
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Russe, Parfum d'Empire

Lisää kategorioita itse jutussa.
Ja sitten on tietysti olemassa vielä mustan vyön Kamicha-taso ;)

Entä onko Pradan lisäksi muita mainstream- ambroja jotka tulisi mainita?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 21 Touko 2012, 21:38 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Monelle ei ole edes selvää mitä ambra tarkoittaa. Olen siitä itsekkin ollut aikanaan ihan sekaisin, mutta se on sittemmin jotenkuten selkiytynyt...

Ambra-tuoksu ei siis tarkoita meripihkaa. Se ei tarkoita valaan oksennusta. Mitä se siis tarkoittaa..?

Ensin oikein vastannut saa palkinnoksi käytetyn sillinruodon. Onnea matkaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 21 Touko 2012, 21:45 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Kaikki äskeisen linkin lukeneet sanoisivat
ambra ~ labdanum +bentsoiini + vanilja
(Lontoon tuoksutreffeillä näitä simuloitiin heiluttelemalla tuoksuliuskoja ilmassa, pitäisikö meidänkin tehdä niin)

PS Miellyttääkö Olfactorian ulkonäkö sua :toxu: ? Älä kuitenkaan postita sille ruotoa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 21 Touko 2012, 21:46 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
^^Ei helvetti. Sori, Gogol. Siellä siun linkissähän se totuus paljastuu.

:text-blondmoment:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 21 Touko 2012, 21:53 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Toxu darling, tuo emoticoni oli varattu nimenomaan sulle.

Oletko lukenut Asterixin Helvetiassa?
Kun joku pudotti leipäpalan fonduehen sai rangaistukseksi kepiniskuja?
Vältä rangaistus listaamalla pari hyvää ambraa, kun kuitenkin tykkäät listata.

(Ambra on yleisesti ottaen liian kuumaa kamaa Italian kesään. Kaksi kesäambraa joista pidän ovat kuitenkin YSL:n Cinema ja Nicolain New York.)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 21 Touko 2012, 21:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Pöh :toxu:. Ambra hajuvesissä tarkoittaa tuoksua, tiettyä tuoksua jota kutsutaan ambraksi. Se miten se on valmistettu vaihtelee (nenän mukaan?) mutta tarkoitus on pyrkiä siihen tiettyyn tuoksuun jota ambraksi siis kutsutaan. Joko synteettisesti tai käyttäen luonnosta saatavia aineita. Olen antanut itseni ymmärtää, että noiden jo mainittujen lisäksi voidaan valmistukseen käyttää myös luonnosta saatavia paria eri hartsia. Niistä synteettisistä aineista mulla ei ole hajuakaan.

Äh, mä olen niin hidas kirjoittamaan, että kaikki ehtii aina ennen mua. :tosipappa:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 22 Touko 2012, 10:35 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Miun suosikki ambrat kautta aikojen ovat Ambre Sultan ja Ambre Russe. Viite ambrana olen aina pitänyt Maite Parfumeur et Gantierin Ambre Précieux:ia.
Muita mainitsemisen arvoisia ambroja on paljon, mutta ehkä ensimmäisenä tulee mieleen HdP:n Ambre 114.

Joskus nimistä viis; useat tuoksut voivat olla "ambroja" vaikka niistä ei olisi nimessä mainintaa, ja tietenkin vice versa - esim. (sinänsä loistelias) Ambre Narguile ei ole ambra tuoksu.

Budjetti ambroista puhuttaessa kannattaa etsiä käsiin vaikka Yves Rocherin Voile d'Ambre, tai vielä parempi, Estee Lauderin Youth Dew Amber Nude.

edit: Muistakaa Shalimar. Ambrojen ambra, kiväärien kivääri. :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 22 Touko 2012, 11:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Suitsukkeita, kuten frankinsensiä, mirhaa ja opoponaxia käytetään myös näissä ambra-nuoteissa. Ei pidä myöskään unohtaa patsulia, joka on läsnä monissa ambraisissa tuoksuissa.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 09 Helmi 2013, 00:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Olen nyt nuuskinut ja nuuskinut ensimmäistä kertaa iholle päästämääni Ambre Sultania, ja tämä on rakkaudellinen tuoksu. Halusin odottaa sen kanssa sopivaa hetkeä, ja ymmärrän kyllä miksi se on omassa lajissaan se tuoksu.

Mulla on lämpöinen ja turvallinen olo. Voisin haluta tämän omakseni.

Täytyisi käväistä Stockalla nuuhkimassa Etron Ambra ainakin. Joku Ambre Fetiche olisi myös päästävä nuuskimaan.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 09 Helmi 2013, 10:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Tiia, voin laittaa sinulle samplet muutamasta ambrasta tuonne tapaamiseen! Ja otan Ambre Fetichen samplen mukaan.

Nahka-ambrat (kuten Ambre Fetiche) eivät ole huikeita suosikkejani, niistä tulee helposti vähän tukahtunut olo. Samoin Ambre Russe on minusta aika tunkki. Tosin täytyy sanoa, että MPG:n valjasnahkainen Ambre Dore on kyllä aika bueno, kovin usein en sitä varmasti halua kuitenkaan käyttää - kaikki eivät välttämättä tykkää heppa-aromeista...

Suosikkiambroissani on usein (mutta ei aina) mukana patsulia ja/tai frankinsensia.

Oivallinen perusambra: Montale Blue Amber - siinä ei ole sävytteenä paljon muuta kuin seetriä, patsulia ja hiven mausteita ja ambra on :romance-inlove: Pidän myös Histoiresin ambrasta tässä mielessä, ei liikaa turhia koukeroita ja erinomaista laatua.
Rakkain: Ambre Sultan yrtti-mauste-savuambra :romance-heartsthree: :romance-heartsthree:
Voimallisin: Ambre Precieux. Tässä on myös aivan mahtava muskottipähkinä, joka ei kuitenkaan tuki ambraa. Kevyt annostelu...
Budjetti: L'Occitane - erinomainen - ja varsin naisellinen tulkinta. Myös hauskasti retro. Ei kuitenkaan liikaa minullekaan.
Kevyemmät ja ihanat: Etron kuultava neulasambra, Lubin Akkad (haistanut vasta kerran, sample tulee seuraavaan tilaukseen, mutta olen jo ihan :romance-heartsthree: , By Kilian Amber Oud, vain hinta hillitsee. Niinjoo, ja todella hyvän vaikutuksen teki myös Agonistin Black Amber, vahvasti frankinsensilla sävytetty ja hienoviritteinen, suolasävyinen ambra - kunhan alun kamferisuudesta selviää. Kevyehkö, ja huikean kestävä, frankinsensista huolimatta ei mikään kirkkofiilis.
Toinen mainio yrtti-mauste-savuambra: L'Air du Desert Marocain. Mestarillinen tämäkin, eikä missään nimessä AS-kopio.
Animaalinen: L'Ombre Fauve. Fantastinen balanssi, tihkuu seksiä.

Parhaita ambralla silattuja mm. Ambre Narguile (enkelten tupakka), Vibskov Type D (indolinen jasmiini, maustelasti ja erinomainen ambra, hengittää silti kuin vanha kunnon hirsitalo. Tosin en ole ihan varma voiko tätä sanoa ambraksi, mukana ei nuottilistan mukaan ole labdanumia vaan styraxia. Sen ja vaniljan liitto on kuitenkin varsin ambrainen kumminkin.), Sables (tuo talviturkki ambrasta ja ikikukasta), Incense Avignon (ambra käy kirkkoon).

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 09 Helmi 2013, 12:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Kiitos, Kamicha! Ota ihmeessä sampleja messiin. :)

Tauer multa löytyykin himasta, taidankin nuuhkia sen nyt heti.

Mulla on muistikuva, että L'Occitane lopetti tuoksunsa jossain välissä, mutta tuli takaisin. Kerran sitä nuustin kaupassa, mutta en päästänyt iholle asti.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 09 Helmi 2013, 12:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Kamicha kirjoitti:
Toinen mainio yrtti-mauste-savuambra: L'Air du Desert Marocain. Mestarillinen tämäkin, eikä missään nimessä AS-kopio.


Tuossahan se luki täydellisesti.

Yrtit tässä taitaa painottua hieman voimakkaammin kuin Sulttaanissa.


Edit. Kyllähän ne tässä hieman laskeutuu.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 05 Touko 2013, 22:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Ambrat ovat kyllä selkeästi minua miellyttävä ryhmä, mutta en ole vielä löytänyt ns. täydellistä ambraa. Olenkin tässä suunnitellut, että seuraavan kerran, kun tilaan näytteitä (= eli siis ostoskori on jo Aus Liebe Zum Duftissa kasattuna...), niin haisteluun lähtee ainakin Blue Amber, Ambre Precieux, L'Ombre Fauve, Lubinin Akkad ja Mona di Orion Ambre, kun on aika pahoja aukkoja sivistyksessä näiden ambrojen osalta. Vieläköhän olisi joku "pakko testata"-ambra...

Ambre Russe, Ambre 114 ja Ambre Fetiche löytyvät vertailuaineistoksi jo tällä hetkellä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 05 Touko 2013, 22:45 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Jos ostoskorissa ja budjetissa on tilaa niin suosittelen Laboratorio Olfattivon Alambar ja Alkemi -tuoksuja ambranäytteistöön alzd:sta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ambrat!
ViestiLähetetty: 06 Touko 2013, 08:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Edellisen määritelmän mukaan Shali ei ole kyllä ambra ollenkaan, drydown on minun nenääni opoponax + vanilja.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group