Tänään on 29 Maalis 2024, 00:35

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 14 Helmi 2013, 03:15 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Vastapainoksi tämmöinenkin ketju. Ehkä tämä kertoo vähän siitäkin, että miksi jotkut tuoksut eivät tuntuneet sittenkään koko pullon arvoisilta. Samalla ketju voi kannustaa harkitsevuuteen hankinnoissa.

Itse en ole ostanut (vielä) yhtään pulloa tässä kuussa. Mielessä on käynyt Mechant loup, mutta se tuntunut tarpeeksi erikoiselta ollaakseen oman pullonsa väärti. Coriolania en ostanut, koska sitä en saanut. Derbyä en lähtenyt tavoittelemaan, no, koska kaikkea ei tarvitse saada, ainakaan heti. Eeikö jonkun ELDOista sanota olevan melkein yksi yhteen Derbyn kanssa? Kun vain muistaisi minkä.

Eli kolme kielteistä hankintapäätöstä jo tässä kuussa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Helmi 2013, 09:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Mää kävin eilen nuuskimassa täkäläisessä stockan myymälässä tämän hetkistä Jean Paul Gaultier:n Classic tuoksua. Meinasin tuossa että tilailen lisäpullon vähenevän oman vanhani jatkeeksi... mutta niinku moni muuki tuoksu, tätäki on menty sorkkimaan. Ei ole samaa ainetta lainkaan mitä mulla tuossa vanhemmassa pullossa on, taidan jättää siis väliin. Onneksi kävin kokeilemassa, ois harmittanut sitten tuosun saavuttua että tääki on menty pilaamaan.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Helmi 2013, 12:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Näitähän riittää.. Pradan Candy ois Stockalla kantistarjouksessa. Ollut harkinnassa jo pitkään, mutta ei. En osta. En vain siksi, että "halvalla" saa. Pärjään hyvin ilman.

Nykyään on jo pakko miettiä moneen kertaan mitä tahtoo. Todellisuudessa kukaan meistä ei tarvitsisi enää yhtään pulloa, mutta ei lähdetä sille tielle.. :whistle:

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Helmi 2013, 15:07 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
Ehdin jo tälle kuukaudelle hankkia No 19 Poudren ja osallistoa Annan kimppahankintaan, mutta muuten ajattelin olla täydellisessä ostolakossa ainakin maaliskuun loppuun. Ihan vaan kurinpalautusharjoituksena taloudellisessa mielessä ja koska kotonakin on paljon tuoksuja testaamatta tai liian vähäisellä testauksella. Jos välillä keskittyisi myös jo olemassaolevan hyvän arvostamiseen ja antaisi ansaittua huomiota tuoksukaapin vanhoille ystäville. Samalla saattaisi tulla jotain järkeä ja uskonvahvistusta tuoksuostoslistaankin.

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Helmi 2013, 21:12 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Olen ostanut paljon (yllättävä lisätulo on paha tässä asiassa..), mutta pari kauppaa on jäänyt tekemättä. Yksi ilman omaa tahtoani, tilaamani Balmain de Balmain parfyymi tuhottiin Royal Mailin toimesta, mikä harmittaa ihan vietävästi. Mutta pikkuriikkinen kohtuutta on sentään ollut minullakin, Lubin Black Jade jäi hankkimatta. Olin ajatellut, että kun kerrankin törmään kukkaistuoksuun, josta todella pidän, niin ostan. Mutta kokeilujen kautta tajusin, että vain tykkään siitä, en rakasta. Ja hinta on järjetön "ihan kivalle" tuoksulle.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Helmi 2013, 12:56 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
Jaahas, ostolakko sai juuri lisämotivaatiota yllättävältä taholta. Kela lähestyi opintotuen takaisinmaksu"ehdotuksella", kuten olivat kauniisti lomakkeeseen muotoilleet. Taisi jäädä aika monta pulloa ostamatta. Hieman yllätyksenä tuli kyllä tämä meno kun kyseinen lappu koski vuoden 2010 opintotukia :?

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Helmi 2013, 16:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Olen ollut tosi epäinspiroitunut ostamaan tuoksuja joulun jälkeen. Ostamatta jäi Lontoossa mm. Miller Harrisin Terre d'Iris ja Chanelin eksklut joiden 75 ml pullot olivat Heathrown kentällä -10%. Ostamatta on jäänyt myös kaikki pitkään harkinnassa olleet muut. Jotenkin tuntuu just nyt, että useimmista tuoksuista riittää sample.

Tiedän, että tässä asiassa ehtii vielä mieli muuttua, mutta aikoina ainoa 100 ml pullo joka on viime aikoina todella kulunut käytössäni on L'eau d'hiver. Sitä tulen ostamaan aina ja ikuisesti sadan millin pulloina, luultavasti elämäni loppuun asti. Ellei sitä lopeta, missä tapauksessa haastan Frederic Mallen oikeuteen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Helmi 2013, 20:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minulta taitaa jäädä Eau des Baux ostamatta. Päätin näin jo jokin aika sitten. Miksiköhän minun mieleni kuitenkin häilyy? No, kaippa se hoituu sillä, että kokeilee tuoksua uudestaan. En tiedä, jotenkin se ei vain tuntunut sellaiselta, että tekisi mieli ostaa koko pulloa. Pidän siitä kyllä. No, jos jostain halvalla bongaan, niin todennäköisesti ostan, mutta en nyt kyllä ihan uutta taida lähteä tilailemaan.

Laivalla taannoin jätin ostamatta Guerlainin La Petite Robe Noiren. Vaikka se kovasti houkuttelikin. Teinitärten tuliaistuoksut kiilasivat edelle ja koska budjetti oli rajallinen, niin äipän tuoksut jäi hyllylle. No, en tosin edelleenkään ole ihan varma, että miten kovasti tuota haluan/haluanko....

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Helmi 2013, 21:07 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Mä alan kallistua Bois d'Armenien kanssa dekantin puolelle. Moni muukin tuoksu riittäisi 10-20ml pullossa. Esim. juuri tuo Eau des Baux on sellainen, etten tule koskaan käyttämään pulloani loppuun, vaikka kuinka paljon siitä pidän. Se ei vaan ole jokapäiväiseen käyttöön, eikä 5-6 suihkausta kerralla-tuoksu.

Katselin want-listaani Fragranticassa, eikä siellä ole yhtään tuoksua, joka olisi pakko saada.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Helmi 2013, 23:04 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mohn ja Sumukorento, kannattaisiko teidän harkita Eau se baux -pullon splittausta tai dekanttien hankintaa? Mulla on jäänyt EdB tosi olemattomalle käytölle.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25 Helmi 2013, 23:09 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Mä olen tyytyväinen, että päädyin hankkimaan Eau des Baux'sta vain sen dekantin, sillä en oikein sitten itse osannutkaan käyttää sitä. Se on enemmän tuon miekkoseni tyylinen tuoksu, joten dekantti tulee kyllä varmasti käytettyä.

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Helmi 2013, 20:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Elo 2012, 15:15
Viestit: 134
Mulla taitaa olla kans tuo EdB viimeisin jooeijooeijooei. Haluan mutta.. En mä tarvitse hillitöntä pänikkää. Tai ees keskikokoista.

//Edit// Eikun Ateenasta jätin ostamatta Korresin pippuri-jasmiinin (dääm)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Helmi 2013, 22:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 22:49
Viestit: 391
Paikkakunta: UK
Eeva kirjoitti:
... Ellei sitä lopeteta, missä tapauksessa haastan Frederic Mallen oikeuteen.


Mahtava kommentti. Toivottavasti näin ei käy. (Muista hamstrata lemppariasi ihan jo reformulaatioidenkin varalta!)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Maalis 2013, 14:52 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
Pariisin kentällä pääsin haistelemaan vähän kaipaamiani Diorin ekskluja, mutta sinne jäivät kaikki pullot. Testasin uudelleen New Lookin ja Eau Noiren. Ah. Myös Bois d'Argent'in, mutta se jäi noiden kahden rinnalla taustalle. Enempää en ehtinyt. Saatan seuraavalla Diorin visiitillä sortua New Lookin. Eau Noire tuoksuu jotenkin vähän liian makoisalta, vaikka pidän siitä kovasti, en tiedä, haluanko tuoksua siltä. Jotenkin se silti aiheuttaa kaipuuta, voisin haukata palan tuosta testerilapusta :mrgreen:

Nuo putelit olivat muuten kaapissa piilossa ja niitä esitellään vain, jos osaa kysyä niiden perään :?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Maalis 2013, 15:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Mää oon tässä testaillut Micallef:n Gardeniaa. Ja miettinyt että oisko tämä putellin arvoinen, taitaa jäädä ostamatta, arvelluttaa... kun tuntuu aika makealta iholla, että onko tämä liian makeaa nektaria.... :think:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 36 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group