Tänään on 28 Maalis 2024, 19:50

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Paras patsuli?
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2012, 19:36 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Jos sallitte, vaikka tästä ihanan maanläheisestä nuotista onkin ollut puhetta eri ketjuissa, niin utelisin kerta kiellon päälle omassaan suosikkipatsuliasi? Minkä tyylinen lähestyminen patsuliin sinua eniten miellyttää? Mitkä nuotit ovat mielestäsi patsulin parhaat kaverit?

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Paras patsuli?
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2012, 09:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Lempipatsulini on Mazzolarin Patchouly. Tykkään myös Lorenzo Villoresin ja Etron patsuleista. Ja jos otetaan mukaan ne tuoksut, joiden nimi ei ole "Patsuli", niin Angel, Serge Lutensin Borneo 1834 ja Un Bois Sépia sekä L'Artisan Parfumeurin Voleur de Roses kuuluvat myös lemppareihini.

Pidän eniten patsuleista, joissa on kostean mullan meininkiä, niistä käytetään enklanniksi usein adjektiiveja "earthy" ja "dirty". Parhaat kaverit onkin jo vaikeampi listata, kuten suosikkipatsuleistani näkee, skaala on aika laaja, ja ulottuu hunajasta ja mausteista puunuotteihin.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Paras patsuli?
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2012, 10:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Siirsin tämän tänne tuoksunuottikeskusteluun - jätin varjo-topicin vähäksi aikaa näkyviin.

Sanoin jo jossain aikaisemminkin, että multaisista patsuleista tuo Villoresi on puhutellut minua eniten. Etron patsulia voi muuten käydä suihkuttelemassa Stockmannilla - omat muistoni siitä ovat vähän heikot, muistelen, että sekin oli maanläheinen, mutta voin olla myös väärässä. Patchouly Indonesiano Farmacia SS. Annunziata on myös maanläheinen peruspatsuli, laadukkaan oloinen, mutta simppeli tuoksu. Voin ottaa tämänkin mukaan tuoksutapaamiseen.

Tuo CdG:n Luxe Patchouli - jota himoitsen - yhdistää patsulia karheaan immortelleen, kirpeään pippuriin ja laadukkaaseen puuvaniljapohjaan, mukana myös pihkaa. Aivan sietämättömän herkullinen ja tummasävyinen kokonaisuus...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Paras patsuli?
ViestiLähetetty: 29 Heinä 2012, 19:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Moikka,
mää talvella testailin Parfumerie Generalen Intrigant Patchouli ja ensi reaktio pakkasella oli että onpas mahtava patchouli tuoksu, mutta ei ollut niin mahtava että oisin oitis sen hommannut. Ja nyt lämpimällä se oli vähän liikaa. Patchouli tuoksuja joista oon tykäännyt valtavasti on Lady Vengeance ja Laliquen Perles. Kummassakin aikasta voimakkaana myös ruusu.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Paras patsuli?
ViestiLähetetty: 29 Heinä 2012, 20:31 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Mulla on tosi ristiriitainen suhde patsuliin. Luulin rakastavani sitä, monissa lempituoksuissani se on vahva, mm. YSL Ellessä. Kun sitten fiksuna osti sokkona pari patsulituoksua (Let it Rock ja Chest ' la fete patchouli) inhosin niitä. En osaa määritellä, mikä tekee patsulista minulle miellyttävä. Elle on pippurinen ja makea, Bottega Veneta, josta myös pidän, kuiva... Hei, pippurinen myös :D Ehkä se on siinä: Pidän pippurisista patsuleista.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Paras patsuli?
ViestiLähetetty: 13 Marras 2013, 17:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Toisaalla oli juttua aromaterapeuttisista öljyistä nuottireferensseinä, ja muistin yhtäkkiä, että minulla oli joskus pieni pullo patsuliöljyä, jota käytin. Olin innostunut hankkimaan sen luettuani, että Martin Margielan näytöksissä (elettiin 90-luvun alkua, eikä MM ollut vielä lanseerannut tuoksua) mannekiinit oli hajustettu patsuliöljyllä. Ensimmäinen voimakkaasti patsulinen tuoksu, jonka hankin, taisi olla Angel.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Paras patsuli?
ViestiLähetetty: 01 Helmi 2014, 12:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 15:37
Viestit: 485
Olin unohtanut, että 31 Rue Cambonissa, siinä iiriksen ja sitruksien jälkeen, pintaan nousee varsin miellyttävä patsuli :romance-heartsmiley:

_________________
http://otavainu.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group