Tänään on 19 Maalis 2024, 13:51

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 25 Huhti 2013, 17:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Voisin hyvin tällätä lounaani tuohon saumaan, sovitaanko tarkemmin yksäreillä?

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 01 Touko 2013, 01:11 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Jaakiem kirjoitti:
Vetiveristä saa juuri tuollaisia sade-, metsä-, kallio-, luola- ja kellarimielikuvia. Tänään testailen Kamichalta saamaani Vetiverusta, joka on ihan kiva vetiveri. Kiitos näytteestä.

Kuva

Otin touhutessani kuvan vetivertuoksuistani. On kai niitä enemmänkin, jossa on jossain määrin vetiveriä, mutta nämä ovat ehkä enemmän vetiverpainotteisia.


Tuota vetiver-kuvaa on katsottu yli viisisataa kertaa. Herättää kummastusta, miten se voi olla mahdollista. Onkohan se linkattu jonnekin nettisivulle tai blogiin?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 01 Touko 2013, 05:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Ei välttämättä. Voi myös olla että hakusanalla "vetiveri" ja kuvahaulla löytyy juuri tämä kyseinen kuva (ja siitä suuret osumat). Tämähän on kai kaikille avointa aluetta? :)

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 17 Touko 2013, 19:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Comme des Garçonsin Vettiveru on hyvin miellyttävä tuttavuus! Olen testannut tätä joskus kauan kauan sitten, mutta nyt kun tarjoutui tilaisuus saada sata milliä sopuhintaan (kiitokset Jaakiemille!) en voinut vastustaa kiusausta hankkia tämä kokoelmaani. Puhdas, raikas, miellyttävä, mutta ei missään tapauksessa särmätön perusvetiver. Helppo, mutkaton valinta, josta tulee hyvä olo. Lajissaan jokseenkin täydellinen.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 20 Touko 2013, 22:05 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tämän mukaan Diorkin olisi lopettamassa vetiverinsä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 20:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Uusin suosikkivetivernuottini on Tauerin L'Air du Désert Marocainin pohjatuoksussa. :romance-heartsmiley:

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 29 Tammi 2014, 21:43 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
En ole vielä missään tuoksussa kohdannut vetiveriä niin hallitsevassa asemassa kuin Sycomoressa, ja sitä mulla ei enää ole kun näyteampulli hajos :( Coeur de Vetiver Sacre kyllä alkoi kiinnostaa, ja vetiver yleensä, koska se on mulle vielä jotenkin tuntematon -- sitä käytetään tosi monessa tuoksussa, mutta yleensä se uppoaa joukkoon antamaan taustatukea.

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 05 Kesä 2014, 00:29 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Heeleyltä tulee vetiver, jossa kunnon yliannostus vetiveriä. Muut nuotit näyttivät aika pliisuilta. Oliko siinä greippiä ja Laventelia. Nimi taisi olla Vetiver varitas eli totuus löytyy vetiveristä tms.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Vetiverit
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2016, 12:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03 Marras 2015, 13:26
Viestit: 318
Veri veti
vitriinin viereen
vetiverit eteen

vetrein eri riviin!


Onko jollakulla muullakin se aika vuodesta, kun kunnon vetiveri pitäisi saada?
Olen saanut oppia, että itselleni vain liikaa vetiveriä on tarpeeksi. Mallen Vetiver Extraordinairen veroista en ole kohdannut, mutta huonompikin riittäisi, jos hinta on kohdallaan.
Esim. Encre Noirista en piitannut pätkääkään, vaan se oli mulle iso-E super ad nauseam. Ja olisiko siinä cypriolikin sellainen, mikä peittää itselleni mieleisen, lakritsimaisen aspektin itse vetivernuotista? Guerlainin nuuskimisesta on aikaa, mutta ainakin tuolloin assosioin tuoksun kosteisiin puupintoihin uimahallin pukuhuoneessa. Tavallaan kiva, mutta...

Mulle todella kelpaisi suositus laadukkaasta, kirkassointisesta 'non-smoking' vetiveristä, jollaisen saisi kun poistaisi Guerlainista puun, Mallesta sata euroa tai useammasta muusta savuisuuden.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 07 Heinä 2016, 18:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03 Marras 2015, 13:26
Viestit: 318
Koomitus kirjoitti:
Mulle todella kelpaisi suositus laadukkaasta, kirkassointisesta 'non-smoking' vetiveristä, jollaisen saisi kun poistaisi Guerlainista puun, Mallesta sata euroa tai useammasta muusta savuisuuden.

Arvoisa nimim. Koomitus, fabuleerasitte juuri Guerlainin Vetiver Extremen, johon kuvauksenne sopii niin hyvin, että on melkein kuin olisin sen itse kirjoittanut!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 03 Maalis 2017, 21:30 
Poissa

Liittynyt: 16 Touko 2016, 02:37
Viestit: 47
D&G:n uusi Velvet Vetiver kuulostaa mielenkiintoiselta.



Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2018, 12:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 03 Marras 2015, 13:26
Viestit: 318
Mä olen viime aikoina palannut toistuvasti Guerlainin Vetiveriin. Oma pulloni ei ole erityisen vanha ja tästäkin liikkuu monenlaista reformulaatio-salaliittoteoriaa.
Mulle tämä on tavallaan vähän tahattomastikin referenssivetiver, koska pääraaka-aine on sovitettu rytmiryhmän kanssa niin tiukasti, että olen varmaan vuosien ajan tulkinnut sointuharmoniaa yksittäisen nuotin tavoin.
Muutamaa - hyvälaatuistakin - vetiveröljyä nuuskineena on pakko tokaista, että en lue ansioksi sitä, jos tuoksu tuo suoraan mieleen puhtaan vetiverin. Sitruksisesta fasetistaan huolimatta se on aika tylysti maa-ainesmainen tuoksu ja kävisi käytössä äkisti puuduttavaksi. Lisäksi se on vaikutelmaltaan myös todella kuiva sen huomioiden, että minuun eniten vaikuttaneissa vetiverkompositioissa on paremminkin ollut kostea ja kasvihuonemainen tunnelma.
Guerlainissa vetiver on kuin täydellisesti paikoilleen loksahtava murretun vihreä kolmionmuotoinen palapelin pala limen (vaikka muita sitruksia tavallisesti mainitaan), muskotin ja tupakan välissä. Nämä nuotit olen siitä ajan kanssa havainnut, mutta silti haistan joka kerta nimenomaan noiden synteesin, joka on omassa universumissani haisee ratkaisevasti enemmän vetiveriltä kuin puhdas vetiveröljy.

EDIT: Olen näemmä kirjoittanut tähän ketjuun tunnin tarkkuudella tasan kaksi vuotta sitten. Tämä vuodenaika taitaa todella olla minulle vetiverin aika! Tää ketju on osoittautunut hyväksi paikaksi, jossa voin käydä suosittelemassa itselleni eri vetiverejä!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2018, 15:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Guerlainin Vetiver on aina jättänyt minut kylmäksi, ja varmaan yksi syy siihen että vieroksuin vetiveriä niin kauan (kunnes Etron Vetiver käännytti minut vetiverinystäväksi). On varmaan oikein hieno tuoksu, mutta ei vaan nappaa.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Vetiverit
ViestiLähetetty: 21 Kesä 2018, 09:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
tigrushka kirjoitti:
Guerlainin Vetiver on aina jättänyt minut kylmäksi, ja varmaan yksi syy siihen että vieroksuin vetiveriä niin kauan (kunnes Etron Vetiver käännytti minut vetiverinystäväksi). On varmaan oikein hieno tuoksu, mutta ei vaan nappaa.


Muistin eilen, että Guerlainin Vetiver oli kerran valittu Basenotesissa Scent Synchronization Day -tuoksuksi. SSD:n idea oli, että kaikki kynnelle kykenevät käyttävät yhden päivän samaa tuoksua, ja siitä keskustellaan sitten omassa ketjussaan. SSD-päivät merkattiin aina sunnuntaiksi, ja minulla sattui sillä kertaa olemaan 12-tuntinen työpäivä. Se oli yksi elämäni pisimpiä: en vain kerta kaikkiaan tuntenut oloani kotoisaksi Guerlainin Vetiverissä, ja odotin vain, että pääsen kotiin ja suihkuun, ja vaihtamaan johonkin toiseen tuoksuun, jossa viihdyn.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group