Tänään on 28 Maalis 2024, 18:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 18 Touko 2012, 23:51 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Olen puhunut Casanovasta ja Markiisi de Sadesta toisaalla mutta tämä talo ansaitsee jokaisen tuoksunystävän huomion. Kympin samplesetillä pääsee tunnelmaan, halvalla voi saada myös hyvää:

http://www.histoiresdeparfums.com/intl/ ... amples.php

Tuoksut ovat tajunnanräjäyttäviä.

Alla Violetasta saa sampleina niiden rajattua kokoelmaa (Ambrarem, Rosam, Petroleum) :toxu: onko sulla jotain sanottavaa niistä?

(Pyyntö: Testatkaa joku tuberosafriikki niiden kolme tuberosaa - itse en uskalla :oops: )


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 19 Touko 2012, 00:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Hehheh, mulla oli justiinsa tänään kokeilussa Tubéreuse 1. Ei taida olla mun juttu. Hirmu hyvin tehty tuoksu kylläkin mutta jotenkin....outo. Siis minun makuuni outo. Tosin kokeilin sitä ihan pikkiriikkisen pläntin verran kämmenselälle, ihan vaan samplevialin korkin tikulla pienesti annostellen eli en juurikaan sen perusteella pysty vielä sanomaan mitään lopullista.

Markiisi de Sade minulla on ollut kerran kunnolla päälläni ja tykkäsin heti ensikosketuksesta lähtien. 69:ä kokeilin myös kerran ja kokemus siitä oli ehkä vähän saman tapainen kuin tuosta tuberoosa ykkösestäkin eli vähän outo.

:mrgreen:

Muut sampleni tältä talolta ovat joutuneet odottelemaan lainatuoksujen takia, että saisin nekin joskus palautettua. Varsinkin kun tahtini on ollut aika hidas. Noiden vähäisten kokemusten perusteella uskaltaisin silti sanoa, että tässä taitaa olla vallan laadukkaista tuoksuista kysymys, hyvin tehtyjä kokonaisuuksia ovat mielestäni olleet ja odotan innolla, että pääsisin tutustumaan loppuihin sampleihini paremmin. Ehdottomasti aion tilata jossain vaiheessa vielä toisenkin samplesetin, no question about it!

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 19 Touko 2012, 08:53 
Hei,
mää oon testannut Tuberosa Virginale 2:n ja Tuberosa Animale 3:n.
Yltiöpäisenä romantikkona ja Love fanina käännyin Tuberosa Virginalen puoleen ja tämä onkin mun
tahtoo listalla kesään. En vain vielä ole saanut aikaiseksi tätä hankittua. MUtta joo, musta aivan
IHANA IHANA ja vielä IHANA tuberosa. Siinä yhdsityy jollain mystisellä lailla naisellisuus ja eroottisuus käsi kädessä viattomuuden kanssa. :romance-heartsfade:

Kun taas Tuberosa 3:n on mun mielestä just enemmän "animale" siinä ei ole enään aistittavissa sitä viattomuutta. Ja viattomuuden puolestapuhujana sieluani ihanasti hipsutteli Tuberosa 2.


Ylös
  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 19 Touko 2012, 11:58 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Siis tämä on loistava talo. Osoitus siitä että joskus nämä modernit niche yrityksetkin menevät aikalailla nappiin. En ole kaikkia tuoksuja haistellut, mutta ne mitkä olen käynyt läpi, ovat tehneet suuren vaikutuksen. Tuoksut ovat erittäin laadukkaita, mielenkiintoisia, ja juuri sitä mistä nichessä pitääkin olla kysymys: Histoires de Parfumsin kaltaisia tuoksuja on useimmiten ihan turha yrittää etsiä valtavirran puolelta, ja usein niille ei tahdo löytyä haastetta edes muista niche tuoksuista!

Talosta löytyy mm. eräs parhaista patsuli-tuoksuista koskaan (Noir Patchouli), virheettömän herkullinen ambra (Ambre 114), innovatiivinen oud (Petroleum), ja ehkä suurin suosikkini; immortellen ympärille kyhätty sweet&sour nahka (1740 Marquis de Sade).

Mutta sitten...olen tästä asiasta väitellyt muutamankin ihmisen kanssa...

Nimittäin, Gerald Ghislain on mielestäni lipevä kettu. Egomaanikko jolla on typerän näköinen virne kasvoilla. En pidä hänestä, vaikka en ole henk.kohtaisesti koskaan tavannutkaan.

Ghistlainhan on antanut alusta alkaen ymmärtää, että hän on se yksi ja ainoa joka on puljun tuoksut ilmoille laskenut. Miestä myös näinollen tituuleerataan parfymööriksi ihan yleisesti, ns. virallisillakin sivuilla.
Mutta miun vaisto on aina sanonut, että GG ei tiedä tuoksujen teknisestä puolesta juuri hölkäsen pöläystä! Ukolla ei esim. ole minkäänlaista kemistin/parfymöörin-koulutus taustaa. Tämä on fakta.

Jotkin sivustot mainitsevat sellaisia nimiä kuin Magali Senequier ja Sylvie Jourdet, jotka todennäköisesti ovat niitä jotka ne tuoksut on oikeasti tehnyt, olkoonkin että se on tapahtunut GG:n valvovan, ja kieltämättä erinomaisen pelisilmän alla.

Mutta taiteellinen johtaja on taiteellinen johtaja, eikä mikään parfymööri. Kuka tahansa osaa suunnitella ja ideoida tuoksuja, mutta vain harva osaa sekoittaa niitä erityisen lahjakkaasti.
Kunnia kenelle se kuulu.

Kusetuksen makua. Näitä on liikkeellä muitakin. Muistan esim. vuosia sitten, kun monet ajattelivat, että Ormonde Jaynen tuoksut tekee Linda Pilkington (brändin perustanut hurmaava britti), mutta todellisuushan olikin sitten jotain ihan muuta...


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 19 Touko 2012, 14:20 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
...vielä hurmaavampaa ;)

Ja Kamicha ja minä välitämme edelleen rumasta arabiparastakin - ainakin yli sen väsähtänyt playboy -mainosmallin.

Ovatkohan ne parfymöörit oikeasti pilttuuseen sidottuina jossain pimeässä kellarissa?

Mutta siis oikeasti, nämä tuoksut ovat kultaa. Metamorfoottisia, ei-pitkästyttäviä, noituutta.

Pohdin aamulla hulppeat pari tuntia pidänkö tänäänkin de Sade-päivän.
Mutta sitten heinissä kieriskely vei voiton.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 21 Touko 2012, 18:02 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
No niin, yllytyksen uhrina, samplesetti tilattu!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 21 Touko 2012, 18:32 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
En usko että kadut!

Jos kadut, luulen että settisi löytää kyllä helposti uuden kodin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 21 Touko 2012, 18:34 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mä laitoin jo perjantaina viestiä Histoires de Parfumsin asiakaspalveluun, että tutusmispakkaukseni saapui perille pirstaleina. Kirjoitin, etten voi harkitakaan ostavani kokonaista pulloa ilman tutumista, vaikka olin harkinut Markiisi Saden hankkimista. Lisäksi hyvityskoodini pullo-ostosta varten on lukukelvoton, koska muste on levinnyt hajonneiden näytteiden nesteestä. Vink, vink.

Tähän mennessä ei ole tullut vastausta. Huonoa bisneksen tekoa. Olisin odottanut, että voi voi -viestin olisivat laittaneet takaisin. Toivottavasti sun kirjekuorelle käy paremmin, Eiffelintorni. Ne on luvattoman huonosti pakattuja, ei edes pahvin palasta lasienputkien suojana.

Mulle tuli tänään postia Parfum d'Empireltä ja Olfactive studiolta. Molempien samplet tulivat perille ehyinä muovisissa sprayputkissa ja pahvilla suojattuna. Parfum d'Empiren paketti tuli esitteen ja käsinkirjoitetun viestin kera. Mietin sellaista, että pitäisikö avata oma ketju kuville, joista näkisi millaisia eri talojen tutusmispaketit oikeasti ovat.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 21 Touko 2012, 20:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Niitä kuviahan voi laittaa näihin taloketjuihinkin. Mulla on myös blogissa muutamia jo olemassa ja lisää tulossa, kunhan saan aikaiseksi.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 21 Touko 2012, 20:58 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem, olisi erittäin hyvä idea. Samplepaketti on kuin saisi mieluisan joululahjan (paitsi jos se on rikki) ja lahjanavaamisen täpinään osallistuu mielellään ulkopuolinenkin!

Mulla oli päinvastainen (= positiivinen) kokemus HdP:stä. Kun ostin (pikkupullon) Casanovaa, ostoskorissa jo oleva uusi samplesetti muuttui ilmaiseksi. Très gentil <mwah>, jos nyt saapuisivat vielä ehjinä perille.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 25 Touko 2012, 13:57 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Histoires de Parfumsilta tuli tänään uusi setti postissa rikkoutuneen tilalle. Mainitsen asiasta tänne, ettei talosta ja sen tavoista tuli väärää kuvaa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 25 Touko 2012, 13:59 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Jos haluat simultanisoida itsesi johonkin HdP:n tuoksuun, olen valmis.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 25 Touko 2012, 14:08 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Sori, olen tuoksuvarattu jo. Hyvää tavaraa, mutta en voi nyt sanoa mitä.

Voidaan kokeilla joku toinen päivä, etenkin jos sullakin on jotain tuoksuja joita et vielä ole käynyt läpi. Mä on siis kokeillut vain Casanovaa. Sen lisäksi löytyy Noir patchouli, 1949, 1828, 1725, Tyberause 3, 1740 ja Moulin rouge (jota en ollut tilannut).


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 25 Touko 2012, 15:33 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Next time Jaakiem!
Kiinnostava haastattelu HdP-tuoksuista - siellä mainitaan myös todellinen nenä tuoksujen takana.
http://www.sniffapaloozamagazine.com/GE ... RVIEW.html


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Histoires de Parfums
ViestiLähetetty: 25 Touko 2012, 20:59 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
Jaakiem: Kiva kuulla, että sait uuden paketin sampleja!

Mä sain omani tänään. Olivat pienessä kuplamuovipussissa kirjekuoressa. Kaikki putkilot ehjinä.

Liitteet:
kuva[3].JPG


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group