Tänään on 28 Maalis 2024, 20:45

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 108 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 12 Tammi 2013, 00:19 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Toxu, musta on yllättävää, että sä tiedät jonkun Puma-tuoksun. Itselläni ei ole siitä hajuakaan.

Ihan hyviä suosituksia. Aquaa en osaa kommentoida, koska olen nuorena käyttänyt sitä pullollisen, ja olen saanut siitä tarpeeksi. Bulgari on noista kahdesta nuorekkaampi vaihtoehto. Platinumissa on aikuisempi sävy, mutta se voi toisaalta olla vain etu autokauppiaalle.

Laitan ehdolle vähän mausteisemman vaihtoehdon, kun nuo aiemmat olivat enemmän raikkaita. Tästä voin sanoa, että tykkään vilpittömästi. Tuo muuten mieleeni jostain syystä uuden auton tuoksun tai Wunderbaumin. On mielestäni laadukkaan miehekäs tuoksu, mutta ei liian haastava tai erikoinen.

Kuva

Toisaalta tämäkin voisi olla nuorekkaan asiallinen vaihtoehto. Motionia en tunne, mutta uskallan veikata, että tämä voisi olla parempi.

Kuva

Jos veljesi pitää vaniljasta, niin Chanelin Allurit voisivat olla hyvä vaihtoehto. Ne ei ole tuoksuharrastajien suosikkeja, koska ovat liian helppoja ja mukavia. Ovat kuitenkin kalliin ja laadukkaan tuoksuisia. Niistä poimisin tämän, jonka ympärillä on ollut lakkautushuhuja.

Kuva

Ja jos ei haittaa, että moni muu käyttää samaa tuoksua, niin tämä voisi olla ehdoton vaihtoehto. Olen ajatellut, että tämä olisi tuoksu, joka sopisi pikkuveljelleni, joka on jotain parikymppinen. Tämä on raikas tuoksu ja ainakin Sprayenjoy piti tästä kovasti Tallinnan reissulla. Eikä tämä kuitenkaan ole niin sporttinen kuin Bulgari tai Aqua. Ainoa miinus tässä on hinta, joka on selvästi isompi kuin monella aiemmin esitetyllä tuoksulla.

Kuva


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Tammi 2013, 17:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
BTW, tässä Like This:iä haistellessa mietin, että en ole vielä kertaakaan törmännyt tuoksuissa inkivääriin, joka olisi vienyt jalat alta. Ja keittiössä rakastan tuoretta inkivääriä, nuuhkin sormiani innolla inkiväärin raastamisen jälkeen. Se työntyy myös keitoksista erottuvana ja nautittavana - mutta esim. tässä Like This:issä ihan ajattelemalla ajatellen tajuan, minkä osan pitäisi muka tuoksua inkivääriltä - ja sekin voi olla tuoksun nenäkarvojani poltteleva osio kukkien sijaan. Oikea inkivääri ei kyllä tunnu nenässä tältä!

Mitään eloisia yhteyksiä inkiväärinjuureen ei ole oikeastaan mistään tuoksusta löytänyt.

En tosin ole koskaan haistanut myöskään inkivääri-absoluuttia - ehkä se vaan ei pysty tallentamaan tuoreen inkiväärin ihanuutta samaan tapaan kuin sitrusöljyissä on mehevä sitrus tallella.

Onko teillä mielessä joku mehukas inkiväärituoksu?

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Tammi 2013, 17:53 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
^ Cartierin Declaration Cologne.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Tammi 2013, 18:09 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Pidän Timbuktua onnistuneena inkiväärituoksuna. Ainakin minulle se on inkivääriä ennen muuta.

Gucci Envy for men tai olla yksin inkiväärisimmistä tuoksuista, mitä olen haistannut. En muista sitten, miten realistinen nuotti siinä sitten oli.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Tammi 2013, 18:14 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Kamicha kirjoitti:
Oikea inkivääri ei kyllä tunnu nenässä tältä!



Mun nenääni inkiväärinjuuri kärventää...mikä ei tietenkään tarkoita, että se olisi samanlaista kuin Like This. :D Ainoa muu inkiväärituoksu, jonka omistan, on Armand Basin In Red, mutta se on sellainen sitrusinkivääri, en sitä mehukkaaksi osaa sanoa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Tammi 2013, 18:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Timbuktu ei kyllä minulla kolahtanut ollenkaan - eikä inkivääri jäänyt erityisesti mieleen, muistan, että mausteissa oli pistävyyttä, mutta se kaipaamani inkiväärin mehukkuus puuttui minusta kokonaan. Timbuktussa on sellainen vetiveri-suitsukeakkordi, josta en pidä lainkaan. Minulle siinä oli päällimmäisenä ehdottomasti vetiveri, ja hyvin kuivakka sellainen.

Sycomoressa kyllä pidän kuivasta vetiveristä, mutta se saa siinä jännän greippisen vivahteen.

Declaration Cologne, Armand Basin In Red ja Envy menevät haistelulistalle, kiitos! Declaration Colognen inkiväärinuottia on näköjään nettikeskusteluissakin ihasteltu!

Heh, Like This kärventää minun nenääni, mutta oikea inkivääri ei!

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Tammi 2013, 18:20 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mä pidän inkiväärituoksuista juuri siitä, että ne tuntuvat hengitystä avaavilta kuten joku minttu tai eucalyptus.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Tammi 2013, 18:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Sumu, noita Armand Basin tuoksuja ei taida Suomessa olla tavaratalossa? Onpa siinä kiva pullo...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Tammi 2013, 18:55 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kamicha kirjoitti:
Timbuktu ei kyllä minulla kolahtanut ollenkaan - eikä inkivääri jäänyt erityisesti mieleen, muistan, että mausteissa oli pistävyyttä, mutta se kaipaamani inkiväärin mehukkuus puuttui minusta kokonaan. Timbuktussa on sellainen vetiveri-suitsukeakkordi, josta en pidä lainkaan. Minulle siinä oli päällimmäisenä ehdottomasti vetiveri, ja hyvin kuivakka sellainen.


En mäkään pitänyt siitä, kun testailin aiemmin, mutta nyt kun pääsi suihkuttelemaan kunnolla, niin kolahti. Eikä sen nuoteissa muuten ilmoiteta inkivääriä. Mitähän minä olen haistellut?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Tammi 2013, 20:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Kardemummaa? Se on kuitenkin inkiväärinsukuinen kasvi ja tuoksuissa on ehkä jotain samaa.

Kardemummaa on eri lajikkeita ja meillähän pullaan käytetään jauhettuja siemeniä - jotka taitavat olla tällaisten vihreiden tai ruskeiden siemenkotien sisällä. Noita käytetään kokonaisina esim. intialaisessa keittiössä ja sen vihreän pallukan tuoksu on kyllä tunnistettavissa siksi kotoisaksi kardemummaksi, mutta on vähän raikkaampi.

Kuva

Joissain tuoksuissa kardemumma on aivan mahtava :romance-inlove: - Lumiere Blanche, M suosikkejani...

Epäilen, että minulla ei Timbuktu toimi mitenkään päin. Sama vetiverisuitsuke tökkii Dzonkhassa, Kyotossa ja taisipa olla myös Passage d'Enferissäkin (tosin siinä tökki myös tappajalilja). Se kombinaatio ei minun nenässäni asetu mitenkään - tai ainakin on tosi haasteellinen toteuttaa minua miellyttävällä tavalla (vähän siis kuin patsuliruusu :snooty: ).

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Tammi 2013, 21:52 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kamicha kirjoitti:
Kardemummaa? Se on kuitenkin inkiväärinsukuinen kasvi ja tuoksuissa on ehkä jotain samaa.

Kardemummaa on eri lajikkeita ja meillähän pullaan käytetään jauhettuja siemeniä - jotka taitavat olla tällaisten vihreiden tai ruskeiden siemenkotien sisällä. Noita käytetään kokonaisina esim. intialaisessa keittiössä ja sen vihreän pallukan tuoksu on kyllä tunnistettavissa siksi kotoisaksi kardemummaksi, mutta on vähän raikkaampi.

Kuva

Joissain tuoksuissa kardemumma on aivan mahtava :romance-inlove: - Lumiere Blanche, M suosikkejani...


Voit olla oikeassa. Pitää kiinnittää tuohon huomiota seuraavalla kerralla. Mä en niin välitä L'artisanien aluista, mutta pidän siitä, millaisiksi ne kypsyvät iholla.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2013, 00:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Kamicha kirjoitti:
Katselin tuossa omaa garderobiani ja sen historiaa Fragranticassa - ja tuli mieleen yksi aurinkorasvatuoksu: J Lo Miami Glow. Tuossa on alkuun joku ikävä, synteettinen hedelmävivahde, mutta pohjalta löytyy hyvin aurinkorasvamainen seos vaniljaa, kookosta, pehmeää kukkaisuutta ja hyvin lempeää ja huomaavaista ambraisuutta sekä ihomyskiä. Kuulostaa ällöttävältä, mutta ei ole mitenkään ylimakea. Tuoksun rakenteessa on onnistunutta läpikuultavuutta.


Hyvä tietää! Olen etsinyt aurinkovoidetuoksua siitä saakka kun testailin vuosi sitten jotain CK One Summer tuoksua joka jäi mieleen, ja vaivaa minua edelleen, mutta en yhtään muista minkä vuoden se olisi ollut. Ehkä 2010 mutta Fragrantican kuvaus ei kyllä yhtään vastaa sitä, saattaa myös olla että se olisi 2011 vuoden versio mutta en yhtään muista että pullo olisi ollut kolmevärinen. :confusion-questionmarks: Muistan vain että se tuoksui aurinkovoiteelle, auringon porottamalle hiekkarannalle ja ehkä aavistuksen miehekkäälle. Saa myös vinkata jos tulee mieleen mikä CK One Summer tuoksu se olisi voinut olla! ;)

Olen useasti meinannut ostaa tuon Miami Glown sokkona sen halvan hinnan ja herkullisen tuoksukuvauksen vuoksi, mutta koska en erityisemmin ole koskaan pitänyt noista "julkkistuoksuista" niin se on jäänyt kuitenkin toistaiseksi hankkimatta.

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Tammi 2013, 16:50 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Suositelkaas mulle jotain lähes kukatonta ja sitruksetonta raikasta tuoksua. Angéliques Sous La Pluie on yksi mitä rakastan, Balmain de Balmain vihreämpi suosikki. Nyt kun ensimmäiset auringonpilkahdukset alkavat luvata kevättä, alkaa mielessä taas liikkua tämä mulle niin vaikea "kevyt ja raikas"-alue.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 02 Helmi 2013, 19:28 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Jatkanpa yksinpuhelua. Toinen mitä en ole etsinnöistä huolimatta löytänyt, olisi puolukka-karpalo-musta/punaherukka-linjalla liikkuva kirpsakka marjatuoksu. Kaikki marjatuoksut tuntuvat olevan ällömakeita tai plassuja. Makeuskin menettelee, jos tuoksussa on särmää.

kokeiltuja:

L'Artisan: Mure & Musc -plaah
Paco rabanne: Black XS -muovinen ja makea, mutta silti suosikkini näistä
Stendahl: Elixir Noir - laimeaa puolukkamehua
Lalique: Amethyst - mustikkamehua
Paco Rabanne: Ultrared - ylimakea mansikkapirtelö


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 02 Helmi 2013, 20:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Sumukorento kirjoitti:
Suositelkaas mulle jotain lähes kukatonta ja sitruksetonta raikasta tuoksua. Angéliques Sous La Pluie on yksi mitä rakastan, Balmain de Balmain vihreämpi suosikki. Nyt kun ensimmäiset auringonpilkahdukset alkavat luvata kevättä, alkaa mielessä taas liikkua tämä mulle niin vaikea "kevyt ja raikas"-alue.


Olfactive Studio Lumiere Blanche. Heeley Esprit du Tigre ja Menthe Fraiche. Les Heures de Cartier: L`Heure Fougueuse IV.

Marjanälkään MPG:n Eau de Mure. Minultakin puuttuu sellainen oikein kirpeä, kaipaisin vähän samaa fiilistä kuin Le Feussa, marjoilla toteutettuna. Mutta Mure on raikas ja mehukas, paljon miellyttävämmät myskit kuin L'Artisanissa. Ja se vekkuli suolaisuus / keinonahkaisuus (uuden auton tuoksu...).

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 108 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group