Tänään on 19 Maalis 2024, 07:12

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 13:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Osa tuoksuharrastuksen lumosta liittyy harvinaisuuksien metsästämiseen. Joskus tuoksuelämyksen estee on maantieteellinen joskus taas hajuvett ei saa enää markkinoilta, ainakaan aluperäisessä asussaan. Mitä harvinaisuuksia haluaisitte päästä haistamaan pian?

Juuri nyt kaipaaan:

Balmainin alkuperäistä Vent Vetiä
Balenciagan Le Dixia
Sarah Jessica Parkerin Covetia (ihan oikeasti, se vedettiin markkinoilta juuri ennen kuin ehdin haistaa vihreää suklaatuoksua)
Cuir de Lancomea
Yohji Hommea ja Femmea (muistan haistelleeni jompaa kumpaa vaikuttuneena 6 luokan ruotsinristeilyllä...)
Feu d'Isseyta
Shisheidon Nombre Noiria
Serge Lutensin Iris Silver Mistia

Entä te? Kellä on kokemusta noista?

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 14:57 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Vasilisa kirjoitti:
Osa tuoksuharrastuksen lumosta liittyy harvinaisuuksien metsästämiseen. Joskus tuoksuelämyksen estee on maantieteellinen joskus taas hajuvett ei saa enää markkinoilta, ainakaan aluperäisessä asussaan. Mitä harvinaisuuksia haluaisitte päästä haistamaan pian?

Juuri nyt kaipaaan:

Balmainin alkuperäistä Vent Vetiä
Balenciagan Le Dixia
Sarah Jessica Parkerin Covetia (ihan oikeasti, se vedettiin markkinoilta juuri ennen kuin ehdin haistaa vihreää suklaatuoksua)
Cuir de Lancomea
Yohji Hommea ja Femmea (muistan haistelleeni jompaa kumpaa vaikuttuneena 6 luokan ruotsinristeilyllä...)
Feu d'Isseyta
Shisheidon Nombre Noiria
Serge Lutensin Iris Silver Mistia

Entä te? Kellä on kokemusta noista?



No voi vattu! Vähän aikaa sitten näin Lappeenrannassa eräällä kirpputorilla hyväkuntoisen, lähes käyttämättömän Le Dixin. Maksoi kirppiksen hintoihin nähden yllättävän paljon, 10 euroa. Nuuhkaisin sitä vähän, ja päätin olla ottamatta. Muistin että kyseessä on vintage kamaa, mutta koska ostan ennenmuuta tuoksuja käytettäväksi, ja en jaksa mihinkään myyntitalkoisiin lähteä, jätin sen sille tielle. En tosiaan nähnyt itseäni pitämässä sitä.
Jos oisin ottanut sen, oisin varmaan voinut lähettää sen siulle nyt ihan ilmaiseksi. Damn!

Olen tehnyt kirpputoreilla muutamia mehukkaita löytöjä. Muistakaa ihmiset pitää silmät auki!

Vai on Yohjin ensimmäisiä tuoksuja saanut ihan ruotsinlaivalta. Voi voi, niin ne ajat muuttuvat... :cry:

Tuo mainitsemasi Le Feu D'Issey (1998,Issey Miyake) on myös näitä surullisia tapauksia. Guiden luettuani innostuin siitä, tilasin näytteen TPC:ltä, rakastuin täysin, ja lähdin metsästämään pulloa. Ei löydy, ei kuulu, ja jos löytyy niin myyjä tajuaa pyytää siitä sen kolme miljoonaa. Voisin helposti pitää tätä outolintua ylläni.


Itseäni hotsittaa tällä hetkellä eniten päästä haistelemaan Christian Diorin Fahrenheit tuoksun ensimmäistä versiota, vuodelta 1987 tai 1988. En usko että tulee sekään vähään aikaan tapahtumaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 15:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Oijoi, mikä kirpparilöytö se olisi ollut. Mutta ymmärrän, hajuvedet ovat kirppareillakin välillä yllättävän kalliita. Pari viikkoa sitten bongasin miltei täyden alkuperäisen Chloen 25 euron hintaan, mutta jätin sen jonkun todellisen tuberosafanin löydettäväksi.

Hiivatin sukupuuttoinen Feu d'Issey kismittää nyt vielä vähän enemmän. Muistan kun se oli myynnissä, ja pidin pulloa niin rumana, etten välittänyt edes kokeilla sitä...

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 17:02 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mä nuuskisin mielelläni koko Vasilisan listan, etunenässä Yohji. Mutta mulla on niin paljon löytöjä edessä vielä normituoksuistakin, että maltan kyllä odottaa.

Olen ehkä liian noviisi mutta muhun vintage ei ole vielä iskenyt. Olen aivan fiiliksissä siitä että elän aikana jolloin tavallinen tallaaja voi päästä käsiksi vaikka mihin tuoksuihin, ja myös uudet tuoksut ovat tarjonneet mulle tosi isoja elämyksiä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 19:19 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Vasilisa, tajusin että mulla on Vent Vertiä ja Le Dixiä jonakin versiona - ei tietoa onko hyvää vuosikertaa vai ei. Be my guest jos kiinnostaa!

Toxu, tämä on varoitus: me tullaan kohta sun luo kylään :D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 19:34 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Gogol kirjoitti:
Toxu, tämä on varoitus: me tullaan kohta sun luo kylään :D


Muistakaa ottaa hierontaöljyt, käsiraudat ja liukuvoiteet mukaan! :lol:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 19:37 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
:shock: Mohn, tule moderoimaan Toxu ulos täältä! :shock:
(Ja sillä aikaa Vasilisa ja minä tyhjennämme sen kaapit.)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 21:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Haa, hyvä idea!! Mutta minä haluan kanssa apajille!! :twisted:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 21:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Tuoksutapaamisessa tullaan näkemään LeFeu.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 21:56 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mahtavaa Kamicha!!!

Toxu, sulla on nyt enemmän kuin threesome kasassa! Sait modenkin mukaan!

(Toxu ei valitettavasti ole tulossa tuoksutreffeille. Onko kukaan muu kuin minä ja Kamicha ja Aigu?)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 22:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Minä tulen!

Kamicha, tuo oli ehkä tehokkain pick-up line tällä foorumilla nyt ja aina.

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Chypre
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 22:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Minä haluaisin haistaa alkuperäistä Chypreä. Oma tuoksuohjaajanikaan ei ole koskaan sitä haistanut. Epäilen, että kyseistä tuoksua ei ole vuosikymmeniin enää valmistettu. Toinen lopetettu tuoksu, jota haluaisin haistaa on Givenchyn Insensé. Tuo tuoksu liittyy minulla niin voimakkaasti teinivuosiin, että sitä olisi ihana saada nuuhkaista vielä kerran.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Covet
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 22:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Vasilisa... Covet oli nyt sellainen "no joo" -tuoksu. Mielestäni tämä Coty Prestigen tuuba on suurelta osin aika hengetöntä. Poikkeuksiakin tosin löytyy, kuten Balenciagan uusi. Ja sitten puhumattakaan Cotyn tuottamista tuoksuista (ilman prestigeä). Tosin Puigiltakin pääsee välillä ulos ihan uskomattomia halpisrupsahduksia. Voisitteko kuvitella, että samasta tuutista tulevat sekä Pradat että Shakirat?

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 23:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Aigu, houkuttelevia ehdotuksia, erityisesti tuo Chypre. Olen ymmärtänyt, että neuvostoaikaan myyty Шипр -nimistä chypre colognea, joka oli ilmeisesti mukiinmenevä kopio alkuperäisestä. Isoisäni kuulemma käytti sitä. Senkin voisi metsästää jostain.

Ymmärsin kanssa, että Covet on vähän fail, mutta mua jotenkin kalvaa se, etten pääse fiilistelemään epäonnistumisen eri vivahteita! :P

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Chypre
ViestiLähetetty: 28 Maalis 2012, 23:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Vasilisa,

Tämäpä on mielenkiintoista! Kopion avulla pääsisi kuitenkin lähemmäksi alkuperäistä. Mitsouko lienee henkisesti aika lähellä. PItäisi jotenkin miettiä mielessään yhtälö Chypre = Mitsouko - Persikka.

Covet oli "ihan jees"... muistaakseni Oskari Telarentullakin oli joku suklainen tuoksu tässä männävuosina. Kaupallisia mainstream-tuoksuja on tullut tahkottua vuosien aikana niin paljon, että kaikki eivät enää pysy päässä...

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group