Tänään on 28 Maalis 2024, 21:55

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 210 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 12 Maalis 2013, 13:49 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
En ole. Olen tutkiskellut uteliaana vintagepulloja Ebaysta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 12 Maalis 2013, 15:22 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Anna kirjoitti:
Oliko niin, että Jaakiem ja toxu ovat haistelleet Givenchyn Gentlemania? Voisiko se olla naiselle sopiva? Siinä olisi mahtavat nuotit, voisinko mä tykätä siitä itselläni?


Hmm, se on siinä ja siinä. Kyllähän tätä nainen voi pitää siinä missä mitä tahansa muutakin tuoksua, mutta varmasti GG on monille leideille liian kova pala purtavaksi. En todellakaan tiedä pitäisitkö siitä - vain kokeilemalla selviää. Se voi olla mielestäsi taivaallinen, voit pitää sitä ällöttävänä vanhan ajan partavesituoksuna, ja kaikkea siltä väliltä...Kuka tietää?!
Patsulista täytyy pitää, sillä se on tämän tuoksun pääosan esittäjä. Hunaja pyöristää sitä kuitenkin mukavasti niin, ettei mieleeni onneksi juolahdakkaan typerät hipit hässimässä Woodstockin laitamilla. Sivetti yhdessä hunajan (fenyylietikka happo?) kanssa antaa tuoksulle jännittävän, kirpeän vivahteen .

Yleisvaikutelma on hyvin "ullakkomainen", ja sopivan kissapissainen. Tulee aina mieleen pappani vanha ullakko joka oli täynnä kaikenmaailman rojua, matoista arkkuihin ja vanhoihin huonekaluihin, ja jonka uumeniin kissat olivat käyneet silloin tällöin kuseksimassa. (pappa vainaalla oli parhaimmillaan 13 kissaa kerralla!)

Arvosteluni vuodelta 2009 käsitteli reformuloitua versiota, joka sekin tuoksuu hyvältä, mutta ei omaa vintagen satumaista taikaa...

"Hmm. Kind of tricky one. I’d say this is one of those fragrances where amount of application is way above average important. Really, you have to be careful with this one if you don’t want to smell like a cologne-joke to the nose of Mr.PigeonMurderer :)

When sprayed well (1-3 times) it can make a classy and almost an intoxicating scent. Patchouli leaves moisturized with civet predominates, so it has a strong animalic vibe to it. The edge is nicely sliced off by honeyed lemony freshness.

Wonderful longevity.

I don’t think this is a leather fragrance.

I think of an old wooden attic that has somewhere in the room an ancient, long-time ago dried and soaked-in-wood, yet still very detectible; acidy cat pee.

Oddly compelling, ancient and very mature. "


Vintage, johon sittemmin pääsin onnekseni käsiksi, on makeampi, rikkaampi ja mehevämpi, ja se omaa uudistettua mehua selvästi täyteläisemmän nahkaisen juonteen. Tuoksut ovat kuitenkin toki helposti tunnistettavissa keskenään, sentään niin massiivisesta reforfulaatiosta ei ole kyse...


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2013, 00:45 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Cuir de Lancome?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2013, 17:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Jaakiem, mulla oli oma pullo Cuir de Lancomea, mutta myin sen pois joskus pitkälti ennen tämän foorumin perustamista..Suosittelen kyllä hankkimaan sen kätösiin. Oli mulle (ainakin vielä tuolloin) liian väkevä ja mausteinen. Enää en edes muista kunnolla, muutamaan käyttökertaan jäi.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2013, 23:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Olen Cuir de Lancomea haistanut viime kesänä. Muistaakseni melko öljyinen nahka. Hyvä ja varmaan tietyllä tavalla helppo nahka jos nahoista nyt ylipäänsään pitää. Moni tästä kait pitää, niin pidin minäkin, mutta. Se öljyisyys teki mulle ilmeisesti epämukavan olon. Jostain kohtaa vatsaa se vähän käänsi.

Kyllä mä taidan tilata tuota Gentlemannia pullon kun tilaan taas FragranceX:stä. Se on aika edullinen, 33 euroa, joten kokeillaan nyt sitten vaikka onhan sekin jo rahaa. En jaksa alkaa metsästämään näytettä kun siihen menisi varmaan pullon hinnasta yksi kolmasosa ellei enemmän kun postarit nousseet ainakin jenkeissä. Jooh, mutta patsulista tosiaan olen viime kuukausina pitänyt hyvin paljon, joten hyvältä kuulostaa. Lueskelin, että jonkin verran tätä naisetkin käyttävät, joten mahkuja on. Vanha versio toki kuulostaa herkullisemmalta, mutta tyydyn nyt ainakin ensin tähän helpoimmiten saatavilla olevaan.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2013, 16:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Laliquen Le Parfum?

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2013, 16:21 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Mulla on mini Laliquen Le Parfumista. Itse asiassa on ollut isokin, mutta myin pois. Hyvin vaniljainen, makea, sukua YSL Cinemalle. Mun nenääni liian ympäripyöreän ja jotenkin tukahduttavan vaniljainen, kaipaisin siihen särmää ja vähän tilaa hengittää. Mutta voisin lähettää ton minin sulle samalla, kun palautan Tauer-näytteet?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2013, 17:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
HdP:n Petroleumia ja/tai Ambraremia?

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2013, 19:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Sumukorento kirjoitti:
Mulla on mini Laliquen Le Parfumista. Itse asiassa on ollut isokin, mutta myin pois. Hyvin vaniljainen, makea, sukua YSL Cinemalle. Mun nenääni liian ympäripyöreän ja jotenkin tukahduttavan vaniljainen, kaipaisin siihen särmää ja vähän tilaa hengittää. Mutta voisin lähettää ton minin sulle samalla, kun palautan Tauer-näytteet?


Kiitos, kuulostaa siltä että onkin hyvä testata ennen mitään ostoja :P Löytyikö Tauereista mitään kivaa?

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2013, 19:42 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Anna kirjoitti:
Kiitos, kuulostaa siltä että onkin hyvä testata ennen mitään ostoja :P Löytyikö Tauereista mitään kivaa?


Ei suuria rakkauksia, vaikka monta mielenkiintoista olikin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 01 Huhti 2013, 01:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2012, 00:21
Viestit: 1147
Versace l`homme kiinnostuksen kohteena.Kenellä tietoa?Kuvausten mukaan maskuliininen,alkaa sitruunalla,mutta muuttuu nahkan suuntaan ja vanilija+kaneli tuovat makeutta(toivon riittävästi).Mausteinen,mutta ei liian,monimutkainen,miehekäs tuoksu.Saa paljon kehuja ja osa pitää Versacen parhaana miesten tuoksuna?Kuka tuntee,kerro fiiliksiä,kiitos 8-)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 03 Huhti 2013, 16:15 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
^ Kaivoin tuosta äsken minipulloni esiin, ja tuikkasin kädelle.

Enkun kielinen arvostelu muutaman vuoden takaa:

"To me much more a woody-oriental fragrance than a leathery chypre.

Bitter citrus opening, changes into a nose tickling cinnamon with sharp cedarwood.

Base is controlled by patchouli and smoky vanilla note. I could swear there is a benzoin in this although not listed anywhere.
I definitely smell benzoin.


Not too bad, but not that interesting or compelling either and definitely outclassed by hundreds of better fragrances."


-----------

Jep, olen edelleen aikalailla samoilla linjoilla. En ollut haistellut tätä aikoihin, ja nyt huomaan ettei tää oo miu juttu vieläkään. Eräs niistä yleisesti melkolailla arvostettuja kasariklassikoita jotka eivät vain yksinkertaisesti miellytä nenääni.

Tässä on hyvin kitkerä ja tunkkainen sitrus avaus (sitruuna, bergamotti), joka taittuu hiljalleen puisevaan ja mielestäni edelleen hyvinkin tunkkaiseen drydowniin. Hyvin hyvin maskuliinista kamaa. Ja vanhahtavaa, ellei peräti vanhentunutta...
Propsit annan siitä että onhan tämä sinänsä hyvin tehty, ja tuoksu on myös hyvin moniulotteinen. Mutta joo, en tykkää.

Ja taas kerran, that said, christian (ja uskoakseni myös Jaakiem), oppiessani tuntemaan makuasi kuitenkin jonkun verran, luulen olevani varma että sie pitäisit tästä.
Voisin periaatteessa lähettää siulle tämän minin, mutta olen sen täällä moneen kertaan maininnut että en halua lähteä tuohon lähettelyleikkiin laisinkaan mukaan. Olet siis sen puoleen oman onnesi nojassa nyt, mutta vielä kerran; eiköhän tämänkin tuoksun pidä löytää tiensä siun tuoksukokoelmaan.

Suosittelen tätä myös kaikille niille tuoksufoorumin naisille, jotka haaveilevat salaa rintakarvojen kasvattamisesta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 03 Huhti 2013, 16:20 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Olen haistellut L'Hommen pikaisesti (parissa sekunnissa paperilta Tallinnassa) ja minusta se haisi aika halvalta. En sanonut tätä aiemmin, koska haistelu oli niin nopea, että saattoi mennä metsään. Päättelisin, että tämän kanssa voi olla se vaara, että uusin versio on enää kaukainen kuvajainen alkuperäisestä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 03 Huhti 2013, 21:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2012, 00:21
Viestit: 1147
Kiitos Toxu ja Jaakiem,jään vielä miettimään ja harkitsemaan 8-)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Onko kukaan haistanut?
ViestiLähetetty: 12 Huhti 2013, 15:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Onkos kukaan haistanut CdG:n uusinta, Black:iä ( :roll: )? Nuottilista näyttää namukkaalta...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 210 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group