Tänään on 29 Maalis 2024, 15:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 13 Loka 2012, 22:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Syysiltojen pimentyessä ajatus tuoksuista nauttimisesta kynttilöiden muodossa tuntuu entistä houkuttelevammalta. Olen polttanut parina iltana L'Occitanen laventelikynttilää viinilasin äärellä, ja se on ollut miellyttävää. Olenkin pohtinut uusien tuoksukynttilöiden hankkimista, ainakin Aedes de Venustas -kynttilä sekä Diptyque mirhamikynttilä kiinnostavat.

Poltatteko te kotonanne tuoksukynttilöitä? Entäpä hyödynnättekö muita huonetuoksuja, esim. tuoksutikkuja, tuoksusprayta, potpuria, tuoksupusseja, suitsukkeita..?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Loka 2012, 22:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minä olen hyvin huonosti osannut käyttää huonetuoksuja. Vaatehuoneessa on aina joskus ollut jotain tuoksuvaa (potpuri useimmiten, lisäksi jossain välissä oli niitä puujuttuja karkottamassa turkiskuoriaisia...seetriä?).

Tuoksukynttilöitä olen aina vierastanut, ne on jotenkin aina olleet ihan liian runsastuoksuisia, että mun pääni olisi niitä kestänyt. Nyt olen ihan vähän ollut kiinnostunut hajuvesien tuoksukynttiläversioista, mutta hirvittää, että nekin on sitten kovin voimakkaita. :roll:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Loka 2012, 23:00 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Juu ei. Kynttilöitä ei tule harrastettua.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 09:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minä kyllä hajustelen kotiakin maltillisesti.

Nyt syksyllä makuuhuoneen tuoksusta on vastannut Ranskasta tuomani iso nippu kuivattua laventelia. Se alkaa nyt vaan olla tiensä päässä eikä enää juuri tuoksu.

Huonetuoksuja minulla on tällä hetkellä pari. Vanha The Body Shopin Ayrveda -sarjan Kapha -huonetuoksu. Tuo on aivan mainio, luonnollinen, pehmeä ja raikas. Siinä ei ole nuottilistaa, mutta nenäni sanoisi siinä olevan sitrusta, useampaa vihreää yrttiä, ehkä aavistus kukkaisuutta (jasmiini?), seetriä ja ambraa. Se on tällä hetkellä vähän vaihdellen joko WC:ssä tai kylpyhuoneessa. Toinen on L'Occitanen appelsiini-kaneli. Sekin tuoksuu paperilapulla hyvältä, mutta huonetuoksuna se on aika plääh, ei poikkea pesuaineen hajusta.

Kynttilöiden ja suitsukkeiden kanssa olen ollut vähän varovainen, minusta tuoksuvien juttujen savu ei ole miellyttävää. Sen sijaan tavallisia kynttilöitä meillä poltellaan syys-talviaikaan paljonkin, ja kyllähän niistäkin oma tuoksunsa tulee.

Aika miellyttävä tapa huoneen tuoksuttamiseen on vesiastialla varustettu lämpökynttiläpidike. Näitä meillä on muutama. Veden pinnalle muutama tippa eteeristä öljyä - ja miellyttävä tuoksu leviää ihanasti asuntoon. Jos näitä haikailee, kannattaa kiinnittää huomiota vesiastian kokoon. Monessa se on ihan liian pieni - yhden lämpökynttilän polttamisen aikana vesi ehtii haihtua ja tuoksun jämät palavat astiaan kiinni. Suosikkini ovat marokkolaiset peltilieriöt - en oikein muista, mistä olen nuo löytänyt, otan niistä kuvan jossain vaiheessa tänne.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 09:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
No mää käytän molempia, sekä suitsukkeita ja Party Liten tuoksu kynttilöitä.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 09:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
^Vau, nuo kokonaan nesteytyvät kynttilät näyttävät todella kauniilta lasiastioissa! Onko sinulla tuoksusuosikkeja noista?

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 09:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Valkolumimarja ja tamboti safari - aivan ihanat! Mulberry toki sellainen iki suosikki jos kaipaa makeaa marjaa. Ja syvän punaista väriä huoneeseen. Ja vaniljaiset myös. Mutta tamboti safari on tämän hetken ykkönen. :P
Ne on kauniita nuo party liten jutut, :romance-heartsmiley: :romance-heartsmiley: :romance-heartsmiley:
Olen käyttänyt näitä sen 12 vuotta, ku konsulttina ollu jo jonkun tovin :aurinko: Tuoksutalohan tämä Party Lite myös on. Mutta kynttilän muodossa.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 10:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Taidan tilata sinulta pari pakettia, saat ottaa matkaan tullessasi! Jouluiset mausteetkin houkuttelevat - Mulberry kuulostaa myös ihanalta näin joulun alla!

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 10:03 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
En harrasta, olen varmaan joskus teininä haistellut jotain huonolaatuisia tuoksukynttilöitä, ja innostus on lopahtanut siihen. No, yhdeltä matkalta ostin jotain potpurreja, nekin haisevat kamalalta. Ja toisaalta en ole valmis laittamaan rahaa laadukkaampaan tavaraan.

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 10:42 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Ostelen tuoksukynttilöitä sillon tällöin, mutta aika monet niistä kyllä haisevat todella voimakkaalle ja esanssiselle. Vikaostokset polttelen ulkolyhdyissä. Tuo Kosmon mainitsema valkolumimarja on ihana, samoin pari vuotta sitten Ikeassa joulumyynnissä ollut santelikynttilä. Santelikynttilöitä olisin ostanut kassillisen, jos olisin tajunnut, että ovat sesonkituote. Polttelen kynttilöitä paljon, ja yleensä suurin osa niistä on tuoksuttomia, joukossa sitten joku tuoksuva.

Teetin vuosi sitten itselleni ison kirjahyllyn, ja pari kuukautta talomme haisi ihanalta petsin ja puun sekoitukselta. Tuota tuoksua kaipaan, ja yritän jäljitellä sitä suihkauttelemalla aina sillon tällöin kirjahyllyyn jotain puista tuoksua. :?

Ja jouluna kuusi pitää olla ihan tuoksun takia. Itse asiassa vien kaikkiin eläintiloihinkin kuusen, saavat sitten haistella ja syödä niitä joulunpyhät. :pappa:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 10:46 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Sumukorento kirjoitti:
Ja jouluna kuusi pitää olla ihan tuoksun takia.


Naulan kantaan!

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Loka 2012, 14:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Mä jotenkin ajattelen niin, että kynttilä tai vastaava on yksi tapa nauttia tuoksusta, aivan kuten parfyymi. Se on tavallaan tuoksusta nauttimisen yksi kanava. Monista parfyymeista on tehty tuoksukynttilöitä niitä hetkiä varten, kun tuoksun haluaa leijailevan ympärillä jollain toisella tavalla.

Siksi en tuoksuttaisi kotiani S-marketista ostetulla wc-ankan tuoksuisella tappoesanssipommilla; aivan kuten en suihkuttaisi ylleni tuoksua josta en pidä.

Noi Kosmoskukan nestetytyvät kynttilät ovat upeita.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Joulu 2012, 21:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Jaahas, tuoksuintoilu vähitellen laajenee tännekin päin...

Tilasin kokeeksi pari Diptyquen minikynttilää, toivottavasti tulevat jouluksi. Feu de Bois ja Opoponax tulossa. L'Occitanen tuoksun meinaan heittää mäkeen, sitä ei tule käytettyä. Erityisesti vaatehuonetta varten ostin Stockmannilta Millefiorin Cedar-tuoksun. Odotin todella yksinkertaista seetriä - sain todella säteilevän seetri-maustepläjäyksen. Kyllä tuolla vaatehuonetta tuoksuttaa ilokseen - muihin tiloihin ehkä vähän liiankin päällekäyvä.

Ajatuksena on käydä ainakin Diptyquen huonetuoksulinjaa vähän läpi, ja valita sitten pari huonetuoksua kotiin. Nyt on jo tuoksuteltu minttu ja John Galliano, molemmat lupaavia kandidaatteja. Feu de Boisilta odotan myös paljon.

Eteistä tuoksuttaa tällä hetkellä Diptyquen Mousses ja pari Party Liten ambraista minikynttilää.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Joulu 2012, 23:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Itseäni huonetuoksuissa arveluttaa pitkälti se tuoksun kokonaisvaltaisuus. Kun laitan tuoksua iholleni niin se ei tavallaan tuoksu koko aikaa eikä täytä koko tilaa (tai riippuu tietysti paljonko laittaa ja joskus myös mitä laittaa :D ). Huonetuoksu kuulostaa niin....ilmatilan valtaavalta ajatukselta. Tiedän olevani ihan hassu näine ajatuksineni ja monet niistä ovat ihan ristiriidassa sen suhteen, että nautin kuitenkin hajuvesistä ja tuoksuista yleensä.

Ostin Dermosilin ambra-setin ja siinä tuli mukana huonekynttilä, olen sen kanssa nyt hieman opetellut tuoksukynttilän kanssa elämistä. :D Toistaiseksi olemme ihan tulleet toimeen, joskin kynttilä on enimmäkseen ollut palamattomassa tilassa ja tuoksunut minun nenääni ihanina häivähdyksinä vain.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 22 Joulu 2012, 00:17 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
En ole tuoksukynttiläihminen, mutta Mallen Cafe Society mulla on ja pidän siitä.
Kukapa ei haluaisi kotinsa tuoksuvan siltä miltä se tuoksuu onnistuneiden juhlien jälkeen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group