Ylläpidolta terkkuja, minusta tämä on foorumiin tutustuvalle hyvä aloitus, pinnaan tämän pysyvästi tähän alkuun. Vastalauseita ainakin kuunnellaan - terkuin foorumia sörkkivä Kamicha.
*********************************************Vaikka me foorumilaiset olemme pelottavan sekaisin tuoksuista, tänne on tullut muutama utelias uusikin.
Itsekin olen melkoisen vastaherännyt, tuoksuharrastuksellani on ikää alle puoli vuotta.
Kerätäänkö tänne ajatuksia ja ideoita samat vaiheet jo läpikäyneiltä tai kokeneemmilta - miten pääsee alkuun?
Omia vinkkejäni
1. Tilaa pari tuoksunäytettä kotiinOma tuoksuharrastukseni lähti rysäyksellä liikkeelle siitä kun tilasin kotiin kasan näytteitä. Siellä oli ihan erilainen nuuhkimisrauha kuin missään muualla.
2. Kirjoita vaikutelmasi ylösTuoksuille löytyy sanoja kun aloin kirjata vaikutelmia ylös (ruutuvihkoon, omaan blogiin tai tänne foorumille).
3. Nuuhki systemaattisemminTuoksumakuani laajensi se että tilasin muutaman näytesetin, jossa oli melko erilaisia tuoksuja laidasta laitaan. Kun haistelin niitä läpi, huomasin mistä pidän ja mistä en pidä. Ainakin alussa minun nimittäin oli vaikeaa määrittää sanoin mistä pidän tai mistä en pidä.
4. Nuuhki ristiinKimppanuuhkinnat, simultaaniarviot, toisten blogien ja keskustelufoorumien lukeminen ovat syventäneet lähes jokaista tuoksua. Myös tuoksujen nuuhkiminen rinnakkain on ollut tosi antoisaa.
Minun vinkkiarsenaalini kuivuu tässä kasaan, onko muilla antaa lisää ideoita?
PS Jos koet olevasi uusi tuoksujen parissa, kysy rohkeasti täältä - tältä porukalta olen noviisina saanut aina hyviä neuvoja!