Tänään on 28 Maalis 2024, 20:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 21 Huhti 2012, 17:50 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
Joudun työssäni varomaan tuoksujen käyttöä, joten käytän niitä arkena hyvin varovasti. Työhöni kuuluu myös käsien pesu lähes kyynärpäihin asti useamman kerran päivässä, joten suihkautan tuoksua melko kaukaa niskaan ja vatsaan. Silloin kun käytän hajuvettä, pyrin muussa kosmetiikassa ja pyykkiaineissa hajusteettomuuteen välttääkseni tuoksujen sekamelskaa. Mikään ei ole epämiellyttävämpää kuin vahvatuoksuinen hajuvesi-deodorantti-hiuslakka kombo. Toisinaan tuoksuksi riittää myös ihanan tuoksuinen kosteusvoide tai shampoo.
Joskus on mukavaa olla myös täysin hajustevapaa, siinäkin on oma viehätyksensä ja usein yllättyy miten ympäristön tuoksut huomaa silloin paremmin.

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Elo 2012, 21:23 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Mä hämmäastyin vyötäröstä ylöspäin-vastauksista.. Olenko ainoa, joka suihkauttelee tuoksuja polvitaipeisiin ja joskus nilkkoihinkin? Varsinkin vahvoja tuoksuja, sellaisia, joihin nenä helposti turtuu. En mä tietysti farkkujen alle suihkauttele, mutta lyhyiden housujen tai hameen kanssa tykkään polvitaivetuoksuista:) Muuten yksi suihkaus ranteeseen, josta kosketus toiseen, ja yksi niskaan, on mun vakiomäärä.
Mäkin olen työssä, jossa täytyy olla varovainen kaikkien hajujen kanssa. Käytän silti päivittäin tuoksuja, kuten useimmat työkaverini, myös miehet, mutta maltillisesti. Mulla onkin jatkuva haku päällä pitkäkestoisista, mutta lähellä ihoa pysyvistä tuoksuista.

Suihkauttelen tuoksua itseeni myös illalla ennen nukkumaan menoa.

Yleensä valitsen päivän tuoksun aamun tunnelman mukaan, mutta tietyt tuoksut kuuluvat tiettyihin vaatteisiin ja ympäristöihin: YSL Elle vain korkokenkien kanssa, Olympic Orchids Rainforest vain mieheni seurassa 8-)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Elo 2012, 21:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Sumukorento kirjoitti:
Mä hämmäastyin vyötäröstä ylöspäin-vastauksista.. Olenko ainoa, joka suihkauttelee tuoksuja polvitaipeisiin ja joskus nilkkoihinkin? Varsinkin vahvoja tuoksuja, sellaisia, joihin nenä helposti turtuu. En mä tietysti farkkujen alle suihkauttele, mutta lyhyiden housujen tai hameen kanssa tykkään polvitaivetuoksuista:) Muuten yksi suihkaus ranteeseen, josta kosketus toiseen, ja yksi niskaan, on mun vakiomäärä.


Minäkin suihkautan joskus polvitaipeisiin ja nilkkoihin, mutta vain kesäisin kun liikun paljain säärin.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 31 Elo 2012, 14:22 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Ennen suihkin hyvin varovaisesti ilmaan ja tassuttelin sumusta läpi mutta nyt olen oppinut käyttämään tuoksuja reippaammin. Yleensä laitan tuoksua ennen pukeutumista ja suihkautan sitä samoin kuin moni muukin vasempaan kyynärvarteen ja hieraisen sen siitä myös oikeaan. Toisen suihkauksen laitan joko niskaan tai tissien alle, joskus sekä että riippuen tuoksun voimakkuudesta.

Nykyään käytän tuoksua myös käsilaukun kangasvuoreen, kaulaliinoihin, lakanoihin jne. mutta olen todella tarkka että kaikki muut käyttämäni tuotteet pesuaineista kosmetiikkaan ovat hajustamattomia tai mahdollisimman mietoja.

Olen joskus yrittänyt käyttää tuosua myös polvitaipeissa, mutta olen luopunut ideasta koska en ole haistanut sitä ollenkaan. Nyt minulla olisi muutama tarpeeksi vahva tuoksu tämän kokeilemiseen uudestaan, esim kotona illalla se voisi toimia mukavasti kun ei halua käsissä häilyvän tuoksun vaikuttavan iltanaposteltavan makunautintoon.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Loka 2012, 16:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2012, 00:21
Viestit: 1147
Suhaus rintaan,tipat niskaan,korvien taakse ja ehkä kaulaan pari tippaa:)Tietysti riippuu vähän tavaran vahvuudesta,mutta en yleensä suihkuta kaulaan.Laitan suihkauksen muovipalan päälle ja siitä annostelen sormenpäällä tippoja:)Kotona nuuskutellessa vähän reilummin ja tietysti ranteisiin tai kämmenselkiin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Loka 2012, 17:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 22 Syys 2012, 19:21
Viestit: 366
naapio kirjoitti:
ja hieraisen sen siitä myös oikeaan.


Useammaltakin taholta olen kuullut sanottavan, ettei tuoksun hierominen tai hieraisu olisi sille hyväksi. Se kuulemma vahingoittaa sitä, ja esim. alkunuotit voidaan menettää. Ja olen kyllä itsekin huomannut sen pitävän paikkansa etenkin joidenkin tuoksujen kohdalla.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Loka 2012, 17:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
pari suihkausta kämmen selkään ja pari toiseen "taputtelen" kämmen selkiä, ja pari suihkausta kaulalle. :banana-angel: :banana-angel: :banana-angel: :banana-angel: :banana-angel:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Loka 2012, 19:49 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Jules kirjoitti:
naapio kirjoitti:
ja hieraisen sen siitä myös oikeaan.


Useammaltakin taholta olen kuullut sanottavan, ettei tuoksun hierominen tai hieraisu olisi sille hyväksi. Se kuulemma vahingoittaa sitä, ja esim. alkunuotit voidaan menettää. Ja olen kyllä itsekin huomannut sen pitävän paikkansa etenkin joidenkin tuoksujen kohdalla.


Tuo on ihan näitä höpöjuttuja. Ei ne molekyylit noin vain mene "rikki". Eihän niin epävakaita kemikaaliyhdisteitä saisi edes myydä. Sehän tarkottaisi, että molekyylit rikkoutuisivat vaikka pullon hölskyessä. Hierominen voi lähinnä levittää tuoksua laajemmalle alalle ja edistää siten kuivumista ja haihtumista, mutta ei ne silloinkaan ne kärkinuotit mihinkään varsinaisesti katoa, vaan haihtuvat ilmaan haisteltavaksi.

Melkein pitäisi aloittaa ketju, jossa kerrattaisiin, mitä kaikkea potaskaa ja taikauskoa hajuvesiin liittyen väitetään. Sellaista odotellessa niitä voi lukea vaikka täältä ja täältä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 22 Touko 2013, 08:26 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 08:20
Viestit: 196
Mä käytän tuoksuja aika reippaanlaisesti (tietysti riippuu vähän vahvuudesta), mutta mun iho on sellainen, että se tuntuu ikäänkuin syövän tuoksut pois iholta nopeasti. Ihan jotain perus edt:tä voin helposti laittaa 3-4 suihkausta kaulalle ja molempiin ranteisiin yhdet, eikä kukaan ole koskaan valittanut, että tuoksuisin erityisen voimakkaasti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 25 Touko 2013, 18:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Valitsen tuoksuni aina mielialan mukaan. Joskus nenässäni alkaa tuoksumaan jokin tuoksu joka johdattaa minut sitten laittamaan juuri sitä tuoksua, koska aivoni kerran kertovat sitä kaipaavan :P Joskus en kuuntele viestiä ja laitankin jotain muuta - ei hyvä idea. Toisinaan haistelen pullojani ja näytteitäni ja sitten päätän mitä laitan.

Töihin laitan vain vähän tuoksua. Silloin laitan kyynärpään yläpuolelle, josta sitä voin haistella eikä se peseydy päivän mittaan pois. Ennen tätä työtä ja usein vapaa-ajalla käytän tuoksuja ranteiden päälipuolella (helpompi haistella kuin jos ne olisivat alapuolella) tai suihkautan johonkin kohtaa kyynärvartta. Käytän yleensäkin vain yhden suihkauksen verran ja silloin kun innostun niin laitan myös niskaan. Ennen tuli laitettua aina myös niskaan, enää ei niinkään. Ehkä siksikin, että tulee testailtua niin usein ja niskasta tuoksua tulisi testailua häiritsevänä. Pari suihkausta, ehkä jopa kolme, laitan kun kyseessä on miedompi tuoksu tai haluan hemmotella itseäni ja nautiskella tuoksusta suurina annoksina poikkeuksena työpäiville.

Ihoni ei tarvitse paljon tuoksua kun se jo projektoi hyvin ja tuoksut kestävätkin ihollani erinomaisesti.

Mielenkiintoista lukea kuinka moni meistä käyttää vain yhden, max kaksi suihkausta. Ulkomaalaisia foorumeita lueskellessa moni tuntuu laittavan useita suihkauksia, neljästä kuuteen. Yhdestä kahteen suihkausta tuntuu olevan harvinaisuus. Näkyykö tässä jonkinlainen suomalainen vaatimattomuus, haluttomuus olla huomiotaherättävä, pelko, että häiritsee tuoksuillaan kanssaolijoita....? Tottumus luontoon ja halu olla kykeneväinen myös haistamaan ympäristö muunkinlaisena kuin hajuvesien kyllästämänä? Enpä tiedä, monia syitähän yhteen suihkaukseen on, kunhan aloin pohdiskelemaan kun huomasin tämän seikan :think:

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Heinä 2013, 20:24 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Tällä kertaa Pariisissa panin erityisesti merkille että ruuhkaisissa paikoissa esim. metrossa, tietä ylittäessä jne useinkin pölähti hajuvesipilvi vastaan lähellä olevista ihmisistä. Naiset tuntuivat suosivan makeahkoja tuoksuja runsaalla kädellä annosteltuina, miehet puolestaan klassisia cologne-tyyppisiä. Suomessa vastaavaan runsaaseen käyttöön olen törmännyt vain ruotsinlaivoilla jne baarikäytössä sekä sitten satunnaisella 50+ ladyllä.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 07 Heinä 2013, 23:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Käytän tuoksuja yleensä joka päivä. Joskus jos on oikein kiire aamulla niin unohdan laittaa hajuvettä, mutta otan yleensä sen vahingon kyllä sitten illemmalla takaisin. Deodorantit, vartalovoiteet ja pyykinpesuaineet otan mieluiten hajuttomina, että hajuvesi pääsee oikeuksiinsa eikä tule mitään tunkkaista tuoksusekoitusta kaikenmaailman tuotteista. Suihkutuotteet ja pesuaineet saavat kyllä tuoksua, en ole huomannut niiden tuoksujen jäävän iholle joten se ei haittaa. Ja onhan se nyt supertylsää käydä kokonaan tuoksuttomassa suihkussa, kokeiltu on.

Tuoksun valitsen fiiliksen mukaan, kuitenkin siten että töihin valitsen miedompia ja "helpompia" tuoksuja. Mutta jos sattuu olemaan jonkinlainen muu fiilis työaamuna niin teen poikkeuksen, ja valitsen jonkun voimakkaamman tai erikoisemman tuoksun, mutta koitan saada mahdollisimman pienen suihkauksen. :D Yleensä työaamuina ei kuitenkaan ole mitenkään erityisempi fiilis, joten arkisemmilla tuoksuilla mennään kuten tilanteeseen sopii. Yöksi laitan usein jotain tuttua pehmoista tuoksua, jotain sellaista mikä ei häiritse vierustoveria.

Erikoisempia ja voimakkaampia tuoksuja tykkään käyttää kun olen yksin kotona. Tykkään ajatuksesta että se tuoksu on kokonaan minulle, ja voin tuoksua tai haista juuri niin oudolle tai pahalle tai vahvalle kuin itse haluan. Että kenelläkään ei ole mitään sanomista että pilaan ilmatilan tuoksullani, tai kukaan ei ole nyrpistelmässä nenäänsä (viittaan tällä lähinnä mieheeni :roll: :D ). Tai jos yhtäkkiä tuoksu alkaakin etomaan itseäni, niin saan sen pestyä heti pois, eikä kärsimystä tarvitse pitkittää. Kotona iltasella kokeilen myös uusia tuoksunäytteitä. Saatan kokeilla montaa tuoksua yhtäaikaa jos on sellainen haistelukausi menossa, mutta useimmiten kokeilen vain yhtä kerrallaan.

Suihkautan hajuvettä yleensä vasempaan ranteeseen tai käsivarren sisäpintaan, ja painan toiseen käteen tuoksua siitä. Jos haluan laittaa vielä toisen suihkauksen, niin suihkutan hajuvettä ilmaan ja pyörähdän siinä alla. Tai suihkautan käden mitan päästä tuoksua rintaan ja vatsaan. Joskus harvemmin skippaan tuon ekan tyylin kokonaan ja siirryn suoraan tuohon toiseen.

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 07 Heinä 2013, 23:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Anna kirjoitti:
Mielenkiintoista lukea kuinka moni meistä käyttää vain yhden, max kaksi suihkausta. Ulkomaalaisia foorumeita lueskellessa moni tuntuu laittavan useita suihkauksia, neljästä kuuteen. Yhdestä kahteen suihkausta tuntuu olevan harvinaisuus. Näkyykö tässä jonkinlainen suomalainen vaatimattomuus, haluttomuus olla huomiotaherättävä, pelko, että häiritsee tuoksuillaan kanssaolijoita....? Tottumus luontoon ja halu olla kykeneväinen myös haistamaan ympäristö muunkinlaisena kuin hajuvesien kyllästämänä? Enpä tiedä, monia syitähän yhteen suihkaukseen on, kunhan aloin pohdiskelemaan kun huomasin tämän seikan :think:


Olen pohtinut tätä samaa, ja yhtenä syynä tähän voi olla se, että Suomi on muutenkin aika hajuton maa. Jo yhdellä tai kahdella suihkauksella erottuu ympäristöstään. Muualla (lämpimissä maissa etenkin) voi olla ympärillä jo muutenkin sellainen tuoksujen kakofonia, että tuoksua tarvitsee suihkia enemmän että siitä saa mitään irti. Olen myös huomannut että kesällä voi helpommin laittaa enemmän tuoksua kuin talvella. Talvella laitan useimmiten yhden, harvemmin kaksi suihkausta, kun taas kesällä se tuntuu menevän niin että usein kaksi ja toisinaan jopa kolme suihkausta tuntuu sopivalta.

On toki myös totta se, että Suomessa tuntuu miltei kielletyltä erottua joukosta tuoksullaan. Monesti sitä menee aivan hämilleen kun saa jotain kommenttia tuoksusta, ja nimenomaan siihen tyyliin että "voi ei, tuoksunko kovin voimakkaasti jos muutkin sen haistavat?!".

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Heinä 2013, 08:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
naapio kirjoitti:
Tällä kertaa Pariisissa panin erityisesti merkille että ruuhkaisissa paikoissa esim. metrossa, tietä ylittäessä jne useinkin pölähti hajuvesipilvi vastaan lähellä olevista ihmisistä. Naiset tuntuivat suosivan makeahkoja tuoksuja runsaalla kädellä annosteltuina, miehet puolestaan klassisia cologne-tyyppisiä. Suomessa vastaavaan runsaaseen käyttöön olen törmännyt vain ruotsinlaivoilla jne baarikäytössä sekä sitten satunnaisella 50+ ladyllä.


Ranskalaisilla on ilmeisesti tapana suihkuttaa melko sakea pilvi ympärilleen ja vieläpä vaatteiden päälle. Kun olin Lyonissa pienessä tuoksukaupassa ostoksilla, myyjätär kysyi, haluanko että hän suihkauttaa juuri ostamaani tuoksua ja kun vastasin myöntävästi, hän suhautteli spraypullosta varmaan lähes kymmenisen kertaa ylleni! Kokemus sekin. :mrgreen:

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 22 Syys 2013, 15:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Elo 2013, 10:59
Viestit: 214
Riippuu niin paljon tuoksusta ja siitä miten vietän päivän.
Aika lailla vakio on 3 suihkausta. Ranteisiin ja yksi johonkin kaulan/niskan/olkapään välimaastoon.
Työpaikassani on huono ilmastointi ja sinne arvon ja mietin tarkkaan mikä on sopivasti. Suihkaus jonnekkin vaatteen alle yleensä. Jos tuoksu on kevyt, saattaa mennä toinen suihkaus jompaankumpaan ranteeseen. En missään nimessä tahdo kenenkään häiriintyvän tuoksustani, vaikka mielellään itse tunnen sen kevyesti nenässäni.
Keveitä tuoksuja yleensä lisäilen varovasti päivän mittaan jos mahdollista.
Mitään tosi ärtsyä tuoksua en tällä hetkellä omistakkaan, mutta jos minulla olisi esim. Coco (josta pidän) niin sen kanssa olisin hyvin varovainen.
Pisara jonnekkin syvälle vaatteiden alle.

Kotona ollessani käytänkin sitten reilusti, koska tykkään olla "tuoksupilvessä". Silloin ruiskin sydämmeni kyllyydestä niin että tunnen tuoksun lähes koko ajan.
Lisäilen tarvittaessa.

Käytän tuoksuja joka päivä, milloin enemmän milloin vähemmän.
Aika usein iltasuihkun jälkeen laitan jotain muuta kuin mitä päivällä oli.
Välillä on päiviä jolloin en enää illalla laita ollenkaan. Joskus nenä on vaan väsynyt.
Ja joinakin päivinä en laita heti aamusta vaan venytän puolelle päivin.
Mutta jokaisena päivänä kyllä jossain vaiheessa tuoksun ;)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group