naapio kirjoitti:
Nuuskuttelen tänään Neroli Portofinoa. En voi sanoa, että ostos kaduttaa, mutta tämä on kieltämättä niin hysteerisen narskuvan puhdas, että läheltä liippaa. Ehkä aurinkoinen päivä ei ollut riittävän lämmin ja siksi tuntuu enemmän pyykkipulverilta, kuin raikkaalta tuulahdukselta.
Rodrigo Flores-Roux on jäänyt mieleeni parfymöörinä, joka osaa ladata yksinkertaisiin ideoihin ja genrepastisseihin lähes barokkimaista runsautta. (Sitä en osaa sanoa, onko kohdalleni sattunut herran tekeleistä enimmäkseen juuri ne, joiden nuottipyramidissa piisaa vilskettä kuin favelassa, mutta koetan suhtautua niihin ikään kuin markkinointiosaston kustannustoimittamina nenän käyttöohjeina, jotka hämäävät ainakin itseäni paljon enemmän kuin uskallan tai haluan myöntää. Aina muistaessani yritän vetää analogian viineihin, jotka eivät sisällä keltaluumua, boysenmarjaa tai hevostallia sinänsä.)
Anyways, en ole tainnut haistaa alkuperäistä Neroli Portofinoa, mutta muodostanut käsitykseni muutamasta kloonista, joiden internet-dillet sanovat liippaavan hyvin läheltä. Minulle muodostui käsitys, jota intuitiivinen markkinatutkimukseni tukee: jonnet haluaa tuoksuihinsa kestoa - silloinkin, kun kyse on kolinatyyppisestä tuoksusta, joilta sitä ei perinteisesti ole odotettu tai aina edes kaivattu. Omaan tapaani jätin tarkemmat analyysit heti ensimmäisen kiteytyksen juolahtaessa mieleeni, mutta nyt tuli sellainen olo, että pitäisi varmaan nuuhkaista orkkista tavaratalossa ja miettiä, mikä siinä mättää vai mättääkö mikään. Kopioiden kohdalla ongelma oli mulle se, että haihtuvimmat nuotit, joiden vanhasta tottumuksesta luulisi häviävän nopeasti, jatkuvatkin voimakkaina kuin kuiskaus megafonin läpi ... kaiutettuna. Perinteisempi tulokulmahan on ollut sitrus-colognen vahvistaminen pohjanuoteilla, jotka toimivat jossain määrin fiksatiivina latvalle, mutta jatkavat omillaan ja homman juoni on juuri se, että hommassa
on juoni.
EDIT: Vastaus otsikon kysymykseen meinasi unohtua. Tänään haistelen CK Obsession for Meniä.