Tänään on 28 Maalis 2024, 20:38

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 20:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minua kiinnostaisi kuulla onko joku selkeästi jonkun tietyn tuoksuryhmän ihminen. Itse olen aika sekatavarakauppias ja nautin vähän kaikenlaisista tuoksuista. Nykyään.

Joskus nuorempana kuvittelin pitäväni ainoastaan kukkaistuoksuista ja hedelmäisistä tuoksuista. Mausteiset, metsäiset ja itämaiset tuoksut olivat minulle kammotus. Siis sen enempiä haistelematta niitä.

Nykyään en pysty nimeämään yhtäkään tuoksuryhmää ylitse muiden vaan nautn tuoksuista joka ryhmästä. Mikään tuoksuryhmä ei nykyään ole myöskään inhotus minulle.

Onko sinulle tuoksuryhmällä väliä?

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 21:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Tuoksumakuni on aika laaja, mutta . . . Vesituoksut - sekä monet yrtit - olen jotenkin luontaisesti jättänyt etäälle.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 21:46 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Melko sekatavarakauppias. Toki minulla on mieltymyksiä (ambra, vihreät, savut) ja vaikeita alueita (kukkaistuoksut). Vesituoksutrendi ei varsinaisesti ole ilahduttanut minuakaan, tappajamummotyyli sopii minulle paremmin . :lol:

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 22:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Sekatavarakauppias. Suhteeni vesituoksuihin on tosin ongelmallinen, kuten näemmä muillakin. Vesituoksu melonilla höystettynä tyyliin Davidoff Cool Water aiheuttaa erityisen paljon sietämisongelmia. Meloni = örgh.

Olen self-confessed kukkaistuoksujen rakastaja. Erityisesti pahamaineiset fruity-floralit miellyttävät, kunhan niissä on jotain yllättävää, ja erityisesti jos niissä on jotain synkkää. Pirtsakat kukkahedelmät saavat aikaan vain ärtymystä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Caloni
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2012, 23:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
EEVA SIELUNSISARENI!!!

Minäkään en voi sietään calonia. Eli ihan varmasti tässä vetisessä vesimeloni-inhotuksessasi on kyse calonista. Kyseessä on todella tökkivä, suorastaan nenää puuduttava molekyyli. Jaamme myös tuoksuohjaajani kanssa tämän saman inhokin. Hän ilmoitti, että kieltäytyy ohjaamasta calonituoksujen tekoa, mutta eipä tuo ollut minulle ongelma. :D

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Maalis 2012, 00:18 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Vihaan vesituoksuja. Se vuosikymmen melkein tappoi kiinnostukseni tuoksuihin.

Olen luonnostani orientaali, mutta maku on avartunut paljon. Monista hedelmistä ja valkeista kukista on vaikea pitää.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Maalis 2012, 10:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 13:56
Viestit: 16
Minä olen todellakin sen verran alkuvaiheessa tämän tuoksuharrastukseni kanssa, että en ole kerennyt kehittää mitään kovin täsmällistä kuvaa siitä, minkätyyppiset tuoksut ovat minun makuuni. Tosin sen olen hoksannut, että olen aika kranttu. Monet kauppojen hyllyiltä löytyvät tuoksut ovat minusta huonoja ja tuoksuvat vain ja ainoastaan kemikaaleille. (Outoa?) Sen verran tiedän, että monet vaniljaiset tuoksut sopivat minulle, mutta kaipaan niihin muutakin kuin sitä vaniljaa.

Kun tämä tuoksuintoilu nyt monen vuoden jälkeen uudestaan alkoi, lähdin itse asiassa jäljittämään sitrustuoksuja. En kyllä ole vielä löytänyt sellaista, joka olisi kolahtanut. Se Perfumes The A-Z Guidessakin parhaimpiin sitrustuoksuihin listattu Aqua Allegoria Pamplelune oli aivan todella valoittava kun sitä haisteli paperilta, mutta kun suihkutin sitä kaupassa iholleni, se muuttui hetkessä tunkkaisen tätimäiseksi ja suorastaan vastenmieliseksi.

Oikeastaan kun en tosiaan osaa määritellä mitään tuoksuja, joihin eniten olisin kallellaan, voin vain kertoa, miten kuvitelmissani on tuoksu, jossa on jotain vaniljaista ja makeaa, jotain vähän itämaista ja mystistä ja jotain raikasta ja keveää. Tuoksuvinkkejä otetaan vastaan!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Maalis 2012, 10:32 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Nenäsär, sun maku kuulostaa mun maultani. Katso blogistani mitä tuoksuja reittaan neljällä ja viidellä tähdellä ja lähde niistä liikkeelle. Voit myös pyytää multa nichenäytteitä lainaan.

Mun preferensseilläni tavaratalo sucks mutta nichemaailma on täynnä aarteita!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Maalis 2012, 10:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 13:56
Viestit: 16
Kiitos vinkistä! Olen sun blogia lueskellut, mutta jotenkin on ollut tosi vaikea kuvaustenkaan perusteella tietää, mitä itse ajattelisin kyseisistä tuoksuista. On niin vähän tullut tähän mennessä tuoksuja haisteltua, että sitä on kuitenkin vähän tyhjän päällä.

Nichenäytteet kiinnostaisivat kyllä! Mutta suostutko toimimaan postin välityksellä?

Nuo nichetuoksut on alkaneet kiinnostaa tosiaan, koska tavaratalojen tuoksuissa on tosi paljon jotenkin minun nenääni keskenään samankaltaisia tuoksuja. Tarkoitan sitä, että pohjatuoksu on monissa hyvin samanlainen. Mutta käsite nichetuoksu on mulle ihan uusi, olen törmännyt siihen ihan tässä muutaman viime viikon sisään kun aloin selata tuoksublogeja. Vieläkään en ole kyllä ihan varma, ymmärränkö edes oikein, mitä se tarkoittaa...

Ihan näin sivumennen: tilasin muuten juuri (muutama minuutti sitte) Honoré des Presin Vamp à NY:n, joka aluksi ei oikein kolahtanut minuun, mutta on nyt pidemmän tuoksuttelun jälkeen tuntunutkin yllättäen ihan omalta ja jotenkin turvalliselta. Turvatuoksulta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Maalis 2012, 10:56 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Voin lainata postitse. Laita toiveet tuonne Tuoksulainaamo-ketjun puolelle (saatan laittaa myös jonkun yllärin). Pistä osoitteesi yksityisviestinä mulle, saat lainojen mukana palautusosoitteen.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Maalis 2012, 11:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 13:56
Viestit: 16
Kiva! Laitan toiveita heti kun olen ehtinyt vähän kartoittaa, saattaa mennä tovi.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Maalis 2012, 11:34 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Hyvä tuoksu on hyvä tuoksu. Woody-Oriental on suosikkiluokkani, mutta ei miulla oo mitään hyvää vesituoksua vastaankaan. (näitä oikeasti hyviä vesituoksuja on markkinoilla kyllä vähän)
Calone ei ole minulle ruma sana, vaikka sitä onkin suurimmaksi osaksi käytetty päin vitt*a.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30 Maalis 2012, 21:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Nenäsär! Kivaa, että tykkäät Vampista! Pidä nenästäsi kiinni, sulla on monia tuoksuseikkailuja luvassa!

Ona comfort-zone: vihreät, sitrukset, suitsukkeet, nahat, friikit, vihannekset, marjat ja happamat hedelmät, viileät mausteisuudet, puut ja metsät

Vaikeaa: kukkaistuoksut (soft spot iirikselle, orvokille, tuberosalle ja lämpimille ruusuimme), pihkatuoksuista muutama kolahtaa, osaa ihailen kaukaa. Jean-Claude Ellena. Fougeret.

Joskus toimii, joskus ei, kartoitettavia alueitai: orietaalit, chypret, aldehydiset klassikkokukat

Vältän päänsärkyvaarallisia diskokukkia, vetyperoksidinvalkoista, aldehydisesti(?) vetisiksi kirkastettuja naistentuoksuja, päärynää ja melonia, lämpimiä mausteita, pesuainetuoksuja, puuteristunkkaista iiristä, saippuaisia ruusuja.

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31 Maalis 2012, 09:08 
Poissa

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 17:17
Viestit: 63
Kukkaislinjalla mennään. Olen yrittänyt laajentaa tuoksumakuani. Esim. viime viikolla testailin Shalimaria. Olipas se keveisiin tuoksuihin tottuneelle melkoinen jysäys :)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 10 Huhti 2012, 20:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Sekatavarakauppias. Itämaiset (puita, mausteita ja suitsukkeita, kiitos!) ovat lemppareita, mutta pidän myös Chypreistä, varsinkin hedelmä- ja nahka-Chypreistä.

En tykkää kurkku-meloni-esanssilitkuista (joita ihmiset yliannostelevat kun pitävät niitä niin "kevyinä") enkä Isoista Valkoisista Kukkaistuoksuista (gardenia ja tuberosa ajavat minut huutaen karkuun).

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group