Tänään on 19 Maalis 2024, 08:21

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Top 10 !
ViestiLähetetty: 25 Maalis 2012, 22:53 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Tykkään kovasti top kymppi listoista, ja on aina mielenkiintoista kuulla mistä muut pitävät.

Mitkä ovat kymmenen suurinta suosikkiasi juuri nyt? (ei tarvitse välttämättä olla paremmuusjärjestyksessä)

Itsellä:

1. Thierry Mugler : A*Men
2. L'artisan parfumeur : Bois Farine
3. Serge Lutens : Ambre Sultan
4. Comme des Garcons : Skai
5. Serge Lutens : Jeux de Peau
6. Dior : Eau Noire
7. Le Labo : Patchouli 24
8. YSL : Kouros
9. Gai Mattiolo : Man's
10. Bvlgari : Black


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25 Maalis 2012, 23:09 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mahtavaa Toxu, veit sanat suustani.

Mä en osaa laittaa tuoksuja järjestykseen ja olen erittäin polygaaminen. Ja haistelen niin paljon että aivonikin ovat saattaneet jo liueta.

Mutta tässä tuoksuja, joista oikeasti pidän juuri nyt lämpimässä kevätsäässä (potentiaalisesti koko pullon väärtejä, joka on mulle suurin sitoutumisen aste):

Angeliques sous la Pluie
Avignon
Cuir de Russie
Dzing!
Eau du Sud
Farnesiana
L'Air de Désert Marocain (pistän miehen sen kantajaksi)
La Pausa
Molecule 01
Zagorsk

Lista voi muuttua, sillä Vasilisa heitti niin paljon kiehtovaa kamaa rattaisiin - mietin juuri kuumeisesti miten voisin liittää ensi kuun DC:n työmatkaan pikku detourin Brooklyniin käydäkseni CB I Hate Perfumessa...


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25 Maalis 2012, 23:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
CB I Hate Perfume on ollut piikki mun lihassa jo varmaan vuoden tai pari. Olen yrittänyt sitä bongailla netistä, kerran löysin ruotsalaisen nettikaupan joka myi heidän tuoksujaan mutta hukkasin sen ja nykyään sitä ei enää ole CB:n jälleenmyyjäluettelossakaan. Perfume Courtista olen katsellut näytteitä mutta en ole raaskinut tilata.

Hmm, jaa suosikit... Kuten Gogol niin myös minä olen erittäin kovasti polygaaminen ja minulle on perinteisesti ollut aina vaikeaa laittaa mitään järjestykseen. :shock: Lisäksi minulla on usein kova tarve perustella valintojani ja jakaa niitä alakategorioihin.

Ikiaikainen suosikkini miesten tuoksujen puolelta on Diorin Fahrenheit
Omistamistani pulloista suosikkeihini tällä hetkellä kuuluvat
Diesel Fuel For Life Femme
Christian Audigier Ed Hardy Women's EdT
The Body Shop Amorito

Nuuhkimistani sampleista tällä hetkellä suosikkejani ovat
Tauer Perfumes White
Tauer Perfumes Une Rose Vermeille
Rancé Josephine
Parfum d'Empire Cuir Ottoman
Serge Lutens Daim Blond
Serge Lutens Chergui


Mutta, esim. Amoritoa en käytä koska se on ihan lopussa ja sitä ei enää saa. Ed Hardya ja Fuel For Lifea en käytä, koska minulla on nyt niin paljon sampleja. Fahrenheitia pitäisi ostaa lisää, tarttis saada huijattua mieheke asialle. :wink: Rancén sampleja minulla on kaksi joista molemmista pidän, Josephinesta ehkä enemmän mutta arviointi on ihan kesken. Tauerit viehättää muuten vaan ja Parfum d'Empiren Cuir Ottomania haluaisin koko pullon - sitten joskus ja ainakin toistaiseksi, arvio siitäkin kirjoittamatta. Lutensit vaiheessa mutta tykkään niistä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2012, 00:17 
Haa, minäkin pidän listaamisesta :)

Viimeaikaisia ihastuksia ovat
Chanel 31 Rue Cambon
no 19 Poudré (sain lahjaksi)
28 La Pausa
Sycomore
Diptyque Do Son
Annick Goutal Ninfeo Mio
Encens Flamboyant
Eau du Sud
CK One Shock for him ja Montale Aoud Forest (miehellä)


Ylös
  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2012, 01:21 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Toxu, tajusin juuri vasta että listallasi on Diorin Eau Noire! Olen pohtinut tuoksua jo pari viikkoa, kävin taannoin Diorin puodissa (kaikin puolin miellyttävä kokemus verrattuna Chanelin karseaan asiakasmassaan). Ystävällinen myyjätyttö esitteli Eau Noiren omana suosikkinaan.

Mulla on kaikki muut Collection Priveét näytteinä mutta ei tuota - olenkin siitä lähtien ajatellut käydä myymälässä uudestaan nuuhkimassa noita iholla. Ovat kevyenkeveitä ja kuin tehty tähän vuodenaikaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Suosikit
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2012, 01:22 
Voi kun teidän suosikit on niin niche-linjaa ja mulla näin mainstreamia.

Gucci pour homme
M7
Habit rouge
Dreamer
Egoiste
Fahrenheit
Aqua Fahrenheit
Obsession for men
Eternity for men
Kenzo Jungle

Listan alla kuplivat Rive gauche for men ja Tom Ford Tobacco vanille, jotka ovat uusia tuttavuuksia ja voivat vielä nousta kärkeen.


Ylös
  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2012, 01:25 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Pakko mennä nukkumaan nyt, mutta aion ajan kanssa nuuhkia mainstream-listasi läpi Jaakiem. (Olet seulonut jyvät akanoista.)

Mä olen nichista sen vuoksi että tavaratalojen kukkaskeida ei ole minun juttuni. Miesten osastolta löysin aika monta suosikkia, ehkä paine siirtyä valtavirran ulkopuolelle ei olisi ollut näin suuri muuten.

Ok, nyt aa-aa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2012, 01:42 
Sano, jos tarvitset fiksin noista joistakin. Noitakaan kaikkia ei saa ainakaan Oulun Stockalta.


Ylös
  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2012, 12:05 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Moi Jaakiem, kiitos auliista tarjouksestasi! Käväisen myöhemmin tänään muitten asioitteni lomassa vilkaisemassa La Rinascentelta mitä niillä on. Nyt on käynyt niin ironisesti että multa löytyy kotoa ja läheltä helposti vaikka mitä nicheä ja klassikkoa, mutta sen sijaan mainstreamit ovat bussi- tai ratikkamatkan takana ja julkkistuoksujen perässä pitää matkustaa Suomeen!

Jos näet minun tuoksukaapissani jotain kiinnostavaa, lähetän sulle edelleen mielelläni testattavaa, joten pistä vain listaa takaisin minulle jos innostut (seuraava reissu Suomeen pitkäperjantaina).


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikit
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2012, 13:45 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Jaakiem kirjoitti:
Voi kun teidän suosikit on niin niche-linjaa ja mulla näin mainstreamia.

Gucci pour homme
M7
Habit rouge
Dreamer
Egoiste
Fahrenheit
Aqua Fahrenheit
Obsession for men
Eternity for men
Kenzo Jungle



Siulle tiedoksi ettei asiasta kannata olla huolissaan. Tutustu niche tuoksuihin pikkuhiljaa myöhemmin jos siltä tuntuu, ja sitäpaitsi, omassakin kokoelmassani on ehdottomasti enemmän designera kuin nicheä, siitä yksinkertaisesta syystä että ne tuoksuvat paljon paremmalta. Esim. ylläoleva listasi on erinomainen. Pidän noista kaikista erittäin paljon (AF:ää en ole haistellut), ja ne hakkaavat mennen tullen sadat niche tuoksut joita on tarjolla.

Kalliimpi ei todellakaan aina ole parempaa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2012, 15:19 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Gogol kirjoitti:
Toxu, tajusin juuri vasta että listallasi on Diorin Eau Noire! Olen pohtinut tuoksua jo pari viikkoa, kävin taannoin Diorin puodissa (kaikin puolin miellyttävä kokemus verrattuna Chanelin karseaan asiakasmassaan). Ystävällinen myyjätyttö esitteli Eau Noiren omana suosikkinaan.

Mulla on kaikki muut Collection Priveét näytteinä mutta ei tuota - olenkin siitä lähtien ajatellut käydä myymälässä uudestaan nuuhkimassa noita iholla. Ovat kevyenkeveitä ja kuin tehty tähän vuodenaikaan.


Eau Noire on kyllä kaikkea muuta kuin kevyen kevyt: se on mausteinen, miltei syötävä immortelle (everlastin flower, helichrysum, ikikukka, whatever) pohjainen tuoksu. Runsas määrä laventelia raikastaa sitä mukavasti, mutta tosiaan, se on melkoisenkin voimakas, mm. kahvin ja sysimustan suklaan aromeja sisällään pitävä tuoksu.

Joissain kohdin tuota Diorin CP kokoelmaa tituuleerataan "cologne" kokoelmana. Sehän ei kuitenkaan tarkoita sitä että kyseessä olisi suinkaan Eau de Cologne tuoksuja...
Eau Noiren lisäksi mm. sarjan Leather Oud on hyvin intensiivinen, vahva ja voimakkaan eläimellinen tuoksu (sivettiä, castoreumia, mehiläisvahaa, hapanta oudia...)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2012, 17:52 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Toxu, nuuhkin Eau Noirea tosiaan vain ohikiitävän hetken liuskalta, en iholta - tuoksui tiheän lakritsiselta (jos oikein muistan). Diorin putiikki oli joka tapauksessa niin miellyttävä paikka (ja sain sieltä lahjaksi kauniin kaikki niiden putiikkituoksut esittelevän kirjasen) että käyn siellä varmasti lähiaikoina uudestaan. Se sijaitsee suuri sopivan sunnuntaikävelymatkan päässä kotoani.

Jaakiem, La Rinascentelta löytyy vain puolet sun listastasi! Eli ilmeisesti mainstreamkin käy kovaa eloonjäämistaistelua.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2012, 23:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Huh ja voi luoja mikä haastava otsikko!! En pystyne ikinä listaamaan kymmentä suosikkia, en edes tällaista "hetken listaa". Ehkä jossain kohtaa voin kypsytellä itseni tällaiseen, mutta ihan liian vaikeaa se on.. Ellei sitten päivitä uutta listaa vaikkapa viikottain/kuukausittain.

Noista nicheistä ja massoista on turha ottaa stressiä. Itsellä tuoksuinnostus on puhtaasti massalähtöinen, kaikki muu on tullut eteen ajan kanssa - ja tulee yhä. Minun ensikosketukseni nicheilyyn on juurikin New Yorkissa keräilemäni näytteet.

Tästäpä tulikin mieleeni, että näytteisiin erikoistuneiden nettikauppojen linkit voisi listata omaan viestiketjuunsa. Vai mitä, Gogol..? :)

Ainakin minulle siitä voisi olla tulevaisuudessa iso apu, vaikka olenkin "jo" suunnitellut tilausta muutamista paikoista..

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 09:51 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Tiia, käy blogini puolella . Sivun yläreunassa on välilehti "Mistä?" Sieltä löytyy linkkejä vaikka mihin nichelähteisin, kuten moni blogini lukija on tullut luottokorttilaskussaan huomaamaan. Neroli on halvin niistä ja niillä on jänniä paketteja niche-neitsyille.

Jos pääset meetupiin (toivon päivittäväni logistiikkadetaljeja huomenna), voit selata läpi myös viereiseltä välilehdeltä "Tuoksukaappiani" jossa ovat omat näytteeni. Voin lainata sulle suoraan käteen joukon näytteitä, jos haluat - palautus postitse Suomen-osoitteeseeni joko 27.4. tai 14.5. mennessä, jolloin käyn Helsingissä seuraavat kerrat.

Sun New Yorkin nichehaulisi olisi todella vaikuttava ja olen varma että tämä tuoksuaddiktijengi olisi todella kiinnostunut arvioistasi. Eli anna palaa! (Tämän foorumin tarkoitus ei ole tappaa blogeja vaan tehdä mahdollista kommenttiboksia laajempi keskustelu, eli voit hyvin kirjoittaa blogisi puolelle).


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 21:33 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Nämä samplesettien tilauspaikat lienevät tuttuja teille?

http://www.myperfumelife.com/2010/11/ch ... rfume.html

Tuossakin olisi aika tukeva pakettia ja mielestäni aika kohtuuhintaan. Onko kellään näistä kokemusta?

http://etatlibredorange.com/boutique/in ... RESTIGE.77


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 67 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group