Tänään on 18 Huhti 2024, 10:22

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 14:01 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Moi kaikki
Esoteerisessa Ayurveda-ketjussa sivuttiin kehotyyppejä ja ruumiinlämpöjä. Olen kuullut nyt tosi monta kertaa lausahduksia "tää varmaan sopii sulle kun sulla on kylmä iho" tai "minun ihollani tämä tuoksuu aivan erilaiselta". Kaipaisin tähän ketjuun teoreettisia perusteita, käytännön havaintoja tai vaikkapa väittelyä tästä aiheesta.

Onko iholla väliä?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 14:09 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Kuulin tapaamisessa tosiaan keskustelunpätkiä tästä aiheesta, ja muakin jäi kiinnostamaan. Minulla ei ole muuta tarjottavaa tähän keskusteluun, kuin oma kokemukseni. Ihoni on kai aika paksu, ei kovin herkkä tai kosteutusta janoava. Viihdyn parhaiten hieman viileässä, kuumuus ahdistaa ja väsyttää. Pidän viileistä ja vihreistä tuoksuista, kitkeristä chypreistä, sekä kuivan mausteisista & suitsukkeisista. Lempeä ja pehmeä manteli ja heliotrooppikin viehättävät, mutta välttelen niitä, jos tiedossa on vähääkään hikoilua tai lämpöä tai tungosta.

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 15:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Itse olen todella kuumaverinen ja tuoksutreffeillä varmaan huomasitte, että käteni ja naamani punoittavat sangen helakkaasti. Minulle eivät sovikaan mitkään lämpimän mausteiset tuoksut. Esimerkiksi pippuriset, kaneliset tai makeat tuoksut polttavat kiinni aivan hetkessä. Sen sijaan viileät puut, valkeat kukat ja erityisesti laventeli toimivat hyvin. Kuumimpina aikoina ja kuntosalilla suihkin ihan puhdasta laventelikolinaa.
Gogolin kylmäihoisuuteen sopivatkin hyvin makean täyteläiset tuoksut.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 15:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Btw, Hellin: Haluaisin kuulla Sinun kokemuksiasi Helenasta. Kokeilitko sitä lapulla vai omalla ihollasi. Mielestäni Helenakin on aika viileä. Oliko tämä minulle lähettämäsi arvio testattu iholla?

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 15:44 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Löytyykö täältä ketään paradoksia? Kuumaa, punakkaa ja hikoilevaa tyyppiä, joka löylyttelee lämpimänmakeiden karvapalttoiden parissa. Tai vilukissaa, joka hengaa jäätuoksujen kanssa.

Minä siis olen laiha ja kroonisesti paleleva (kotiasu: villasukat ja lampaannahkasaappaat).Tunnen omimmikseni lämpöiset ja makeat tuoksut. Pidän myös aika monesta vihreästä tuoksusta ja joistakin jäätuoksuista. Toisaalta olen asunut paljon kuumissa maissa: kosteankuumalla säällä pukeudun kölninveteen, vuoteni tropiikissa lopettivat hajuvesien käytön miltei täysin. Lieneekö sattumaa että tropiikin suosikkituoksuni oli trooppinen hedelmä, J. Lon Deseo :roll:

Millainen teistä ylipäätään on kylmä tai lämmin tuoksu?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 17:51 
Poissa

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 17:17
Viestit: 63
Minäkin olen hoikka ja helposti paleleva. Kesähelteillä en käytä tuoksuja ollenkaan. Muutoin tuoksumakuani voisi kuvailla hyvin viileäksi. Yksi arkisista suosikkituoksuistani on l`eau par kenzo. Tämä tuoksu sai Perfumes A-Z Guidessa peräti yhden tähden ja kommentin "haluavatko naiset tuoksua vesimelonille". Onneksi en itse haista tuoksussa vesimelonia =)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 17:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minä olen kyllä melkoinen pannu - tosin en punoita enkä hikoilekaan vuolaasti. Viihdyn silti lämpimässä ilmassa ja tuoksumakuni kallistuu ehdottomasti kohti ns. lämpimiä tuoksuja, kunhan eivät ole liian makeita.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 18:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Mä olen lämmin ja punakka, mutta myös viihdyn lämpimässä. Olen kuullut sanottavan monesti, että käteni ovat lämpimät. Ei edes aina hikiset. :lol: Kuumetta kestän huonosti. 37,5 on mulle jo hyvin uuvuttava ruumiinlämpö. Kylmä saa minut usein äkäiseksi. En pidä talvesta. Tykkään lämpimistä tuoksuista. Mausteista ja makeudesta. Ota nyt sitten selvää.. :roll:

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 18:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Tiia: No tuoksutreffeillä Sinuun kyllä vetosivat selkeästi viileät tuoksut. Amor Profano, josta pidit, on mielestäni todella kylmä. (Niin kuin maallinen rakkaus, viettelevä, mutta kylmä).
Tuutikki: Ilmeisesti kirjoittaja jakaa minun ja Eevan Calone-aversion. Klassisia viilentäviä komponentteja ovat käsittääkseni ainakin laventeli, ruusu, santelipuu, minttu ja sireeni (jossain määrin) sekä sitten tietyt mausteet kuten anis, fenkoli ja rosmariini.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 18:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Totta, mutta en välttämättä osaa yhdistää laajemmin tarkastellen tuota viileää puolta suosikikseni.

Tajusin eilen äitini kanssa keskustellessa, etten voi sietää Rive Gauchea. Meneekö metsään kun väitän sitä viileäksi..?

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 18:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
No mielestäni ei kauheasti. Rive Gauche on myös tooodella aldehydinen. Olen haistellut Rive Gauchea hyvin lämpimällä iholla ja rakastuin aivan totaalisesti. Lapulla tai pullosta haisteltuna en lämpene ko tuoksulle.

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 19:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Nyt vihdoin vieras käsite tutuksi!!

Chanel 5 ja 22 ovat kuulemma hyvin aldehydisiä. Tuntuu hölmöltä, että tästä huolimatta en käsitä mikä aldehydi on.

Ensin luulin sen tarkoittavan ikäänkuin "aromivahvennetta" mutta seuraavaksi käsitin sen viittaavan kaikkiin synteettisiin raaka-aineisiin.. :shock: Olen yrittänyt lukea aiheesta, mutta ei vaan aukene.. :lol:

Muistelen, että joku muu pohti treffeillä samaa..

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 19:27 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Aldehydit ovat hiiliketjuja. Osa tuoksuu kukilta, osa " shamppanjan pisrkahtelulta"' "kohinalta" tai "matolta", osa joltain ihan muulta (formaldehydi ja sen vesiliuos formaliini?) Ne tuodaan tuoksuun tekemään määrittelemätöntä kukkaisuutta ja pintakuohua.

Mulla ei ole kemian kirjoja mukana, joten en voi luntata lisää. Omaan nenääni aldehydit tuoksuvat vähän retrolta, monen maallikon ensikommentti on saippua.

Joo ja ei tod ole kaikki synteettiset aineet vaan aivan tietynmuotoiset hiiliketjut, joissa aldehydiryhmä.

Kertokaa lisää viisaammat!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 19:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Ymmärrän miksi tämä on mulle niin vaikeaa. Kemia oli mulla kaunis ja varma vitonen koulussa.. :lol: Niin siis asteikolla 4-10.. Onko aldehydinen tuoksu siis haisteltaessa vaikeammin eriteltävissä osiinsa..? :shock:

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Huhti 2012, 19:38 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Yksi selite osalle aldehydeistä (ne jotka esiintyvät Femmassa) on että ne tuoksuvat kukalle, jolle et kuitenkaan kykene löytämään vastinetta. Eräänlainen metakukka. Omaan nenääni kohina on parempi käsite.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 48 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group