Tänään on 29 Maalis 2024, 00:33

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Miltä kotisi tuoksuu?
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2012, 12:14 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem kirjoitti:
Tänään en haistele mitään. Nukuin aamulla pommiin ensimmäistä kertaa eläissäni iltavuorosta. Panin asiat tärkeysjärjestykseen ja join kuitenkin kunnon kahvit ja korvasin suihkussa käynnin CK:n Eternityllä. Eikö se saippuasta käy?

Viimeisin ajatus tuoksuasioista. Maailman paras tuoksu on kotini. Se aina yllättää, kun astuu ovesta sisään. Onko se tammiset huonekalut, onko se nahkasohva vai kahvikeitin? Vai onko se vuosien mittaan mattoihin, sänkyyn ja muihin huonekaluihin imeytyneiden hajuvesien määrä, mikä toivottaa tervetulleeksi kotiin? Miltä teillä tuoksuu?


Runoilija-in-residence eli Jaakiem pisti niin hyvän kysymyksen että avaan sille oman ketjun. (Ja voitte kaikki muut heitellä samanlaisia kysymyksiä jos siltä tuntuu!)

Siellä missä asun tuoksuu usein ruoalta - juuri nyt huumaavasti tähtianikselle, kanelille ja marsalalle, jossa marinoin porsaankylkiluut. Lapset toivoisivat että koti tuoksuisi useammin suklaalle ja vaniljalle.

Suomen-kotini ominaistuoksun tunnen vahvana aika kun käyn siellä. Ostimme edullisesti asunnon, joka oli myyntikelvoton, koska siellä oli poltettu piippua vuosikymmenet. Selvittelin asiaa ja tilasin paikalle otsonoijan poistamaan pahimmat hajut; sen jälkeen pesimme ja maalasimme kaikki pinnat. Operaatiosta on nyt kymmenen vuotta, mutta asunto tuoksuu edelleen mielestäni heikosti maalille, uudelle ja pölylle, vaikka uusi maalausrundi olisi jo paikallaan (noki ja kaupunkipöly mustuttaa katot).


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26 Maalis 2012, 23:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Tuulikaapissa tuoksuu kahden ihmisen hikiset työvaatteet ja kengät.

Vessassa vain vieno ajoittain vaihtuva raikastin, ja tällä hetkellä Body Shopin Satsuma-saippua.

Kylpyhuoneessa tällä hetkellä raikas pyykki. Sauna on kissojen valtakunta.

Keittiössä aika hiljaista ja tuoksutonta juuri nyt. Valkosipuli lienee yksi ominaisimpia ja voimakkaimpia..

Makuuhuoneessa tuoksuu useimmiten sängyssä kuorsaaville koirille.

Olohuoneessa, jossa paraikaa itse istun läpsyttämässä läppäriä, tuoksuu Keisarin Morsian. Ja koirat jalkojen juuressa.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: osuva aihe
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 15:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 15:37
Viestit: 485
Sattuipa sopivasti, kun meillä oli unohtunut jääkaappin lohen nahka (koira syö niitä) ja hapankurkku pilaantumaan.

Kipitin ne roskikseen, avasin kaikki ikkunat ja suihkin ilmaan L'Occitanen Rameau d'Hiver -huonetuoksua. - Kuvitelkaa itse :|


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 21:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Syysviiru, kokeilin tänään Rameau d´Hiver huonetuoksua, ja olin vaikuttunut, se tuoksui hiihtohetkeltä, toivottavasti se peittää kalan hajun.

Meillä tuoksui tänään eiliseltä Seljankalta ja Piguetin Bangitin ja Tompan Noir de Noirin keskinäiseltä irstailulta.

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 21:23 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Hei mun on vaikka kuinka pitkään pitänyt kokeilla Rameau d'Hiver -huonetuoksua (toinen josta olen kiinnostunut on Mallen??? Coffee Society).

Onko se sellaisessa pullossa jossa on korsia? Vai oikeasti vain spray?

Tiedosta kiitollisena

Nimimerkki "Vierasvessa ilman signaturea"


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 22:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Sitä sai niin korsipullossa, spraynä kuin tuoksukynttilänä! Melkein sorruin tuoksukynttilään, ja säästäväisyyspuuskassa ostin laventelituoksupussin ja labdanum -miniatyyrin sen sijaan. Ei mitään järkeä.

Himoitsen Chez Monsieuria (vaikutuin siitä livenäkin) mutta nyt vaikutuin Coffee Societystakin. Lääh.

Syysviiru saattaisi muuten arvostaa tomaattiin ja ruohoon vivahtavaa Parfum de Fuilles-kynttilääni.

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 22:18 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Vasilisa, mulla on nyt tosi vaikea ongelma: Rameau d'Hiver, Coffee Society vai Russian Nights. Vai ne kaikki?
(lisää täällä).


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 22:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Meillä ei mielestäni tuoksu miltään. Onneksi. Tai no joo, toki eräänlaisia kausituoksuja on ja mitä nyt elämisestä irtoaa muutenkin. :lol:

Koira tuoksuu tai haisee toisinaan, se on vähän nuuhkijasta kiinni kumpaa. Juu ja toisinaan myös siitä mitä koiruus on syönyt. :roll:

Syysviiru, säästän aina koiralle kalan nahat jos sellaisia sattuu kertymään. Se rakastaa niitä! Voin vain kuvitella mikä käry teillä on ollut. Koiran mielestä epäilemättä ihana! Menit sitten pilaamaan sen... :lol:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27 Maalis 2012, 23:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
ÄLä nyt Coffee Societya vessaan jätä! Haistelin Russian nightsia, mutta en oikein syttynyt. Minun Venäjäni ei ainakaan tuoksu siltä, eli täysin subjektiivisin perustein ei ainakaan sitä. l'Occitane voisi toimia Suomi-ikävään.

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: huonetuoksu
ViestiLähetetty: 02 Huhti 2012, 16:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 15:37
Viestit: 485
Rameau d'Hiver on ensimmäinen ja ainoa huonetuoksu jota olen kokeillut. Se sopii meidän mööpeleihin.

Tyylipoliiseille tiedoksi, että ruokapöydällä on yleensä hopeakynttelikkö tai pari. Kynttilöiden tuoksu peittää ruokailua häiritsevät yhdisteet.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02 Huhti 2012, 16:30 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Tänään meillä tuoksuu paistetuilta viiriäisiltä, mausteena vähän minttua. Pikaruokaa italialaisittain, kananpaistiikokemus 30 minuutissa.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02 Huhti 2012, 19:20 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Paistettuja viiriäisiä? Shampanjaa? Paljetteja, Dioreja ja Chanel-jakkuja. Rooma, New york, Helsinki.

Mä tiedän, kuka sinä olet. Ei ollut vaikeakaan päätellä noista vihjeistä.

http://www.youtube.com/watch?hl=fi&v=IN9uh1bSsYo


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02 Huhti 2012, 19:38 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Jos mä olen Modesty, olen kyllä sarjakuvaversio siitä!

Uskokaa tai älkää, viiriäiset ovat täällä ihan massaruokaa, johon turvaudun kiirepäivinä. Maksavat noin euron kappale.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Miltä kotisi tuoksuu?
ViestiLähetetty: 18 Tammi 2013, 05:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Meillä ei arkena tuoksu koti paljon miltään. Tai jos tuoksuu (haisee), niin se kielii jostain tekemättömästä hommasta ja vaatii jotain toimenpiteitä. :D

Tuoksuttomuuteen on ihan syynsä, haluan säästää puolisoa sillä hänellä allergisena ja astmaatikkona todella monet tuoksut "käy nenään" ja jotkut jopa "ottavat henkeen". Viikonloppuisin laitan kyllä usein tuoksukynttilän olkkariin, ellei meillä tuoksu sitten joku ihana ruoka tai leivonnaiset. Ihmettelen ettei ole tullut sen enempää tuosta sanomista, saatika siitä että usein minä olen kotimme voimakkain tuoksunlähde. :mrgreen: Olen kyllä toisinaan miettinyt miten ihanaa olisi löytää joku huonetuoksu jota voisi käyttää ilman että se häiritsee muita.

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Miltä kotisi tuoksuu?
ViestiLähetetty: 29 Maalis 2013, 00:48 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
Laiskan vapaapäivän ratoksi käsittelin muutaman huonekalun mehiläisvahalla. Puun kuviot erottuvat taas ja koti tuoksuu taivaalliselta. Seuraavaksi odotellaan liljojen aukeamista maljakossa :aurinko:

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group