Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Sokkovainut

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Syysviiru

Re: Sokkovainut

Viesti Kirjoittaja Syysviiru »

Hahaa! Lainaan nyt omia muistiinpanojani.

Sitruksisen avauksen jäkeen esiin tulee nippu vihreitä mausteita. Minttua ja timjamia ainakin, mahdollisesti muutakin vihreää. Pohjatuoksussa santelia ja vetiveriä, yhdessä seetrin ja sammalen kanssa, mikä tekee chyprehkön vaikutelman. Hillitty ja tyylikäs drydown.

Tuoksu kokonaisuudessaan voisi olla Eau Sauvagen ystävien makuun, joskin tämä on rakenteeltaan hennompi ja vivahteet hillitympiä. Minusta tosi elegantti.

Kyseessä on Lubinin L'Eau Neuve. Alkuperäinen lanseerattu v. 1968, jolloin tämä unisex-vesituoksu on ollut todella "neuve". Uudelleen markkinoille v. 2007.

L'Eau Neuvelle kannattaa antaa pikkuisen aikaa kehittyä, niin syvemmän pohjatuoksun pitäisi tulla esiin.

Jaakiem, ihan seuraleikin vuoksi, millaiselle ihmiselle kuvittelisit tämän tuoksun?
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Tämä oli suosikkini noista kolmesta, siksi valitsin sen ensin. Mietin sen kanssa, että oliko siinä jotain kirpeää eucalyptuksen tapaista sitruunan ja vetiverin yhtymäkohdassa. LIsäksi kuvittelin nukkumaan mennessä, että olisin haistanut jonkun valkoisen pienen kukaan ja sammaleista kosteutta. Ajattelin kuitenkin se johtuisi Guerlainin Vetiveristä, jota olin suihkauttanut aiemmin vahingossa vuodevaatteita päin.

En kuitenkaan ihastunut tähän, koska se on liian kiltti minulle. Tuoksu on selvästi unisex, mutta kenelle se sopisi ideaalisti? Mun työpaikalla on yksi kiltti ja aika hiljainen tyttö, jota paleltaa koko ajan ja sen vuoksi hän pukeutuu neuletakkeihin ja kantaa teemukia. Hän tulee ensimmäiseksi mieleen. Kiltti ja seksitön tuoksu. Jos tämä on peräisin menneiltä vuosikymmeniltä, niin veikkaanpa, että tälle on tehty uudelleenjulkaisussa aikamoinen reformulaatio ja siistiminen.

Lueskelin tuossa vähän Lubinin tuoksuista ja tuo Le vetiver vaikuttaa paljon kiinnostavammalta. Mirhaa...
Syysviiru

Jaakiem kirjoitti:Mun työpaikalla on yksi kiltti ja aika hiljainen tyttö, jota paleltaa koko ajan ja sen vuoksi hän pukeutuu neuletakkeihin ja kantaa teemukia. Hän tulee ensimmäiseksi mieleen. Kiltti ja seksitön tuoksu
Tästä tuleekin kiinnostava juonne... voi pohtia valitsevatko ihmiset tuoksun luonteenpiirteitään korostamaan, kompensoimaan vai peräti harhauttamaan? Retorinen kysymys tietenkin, emme voi vastata, mutta luulen, että kaikki kolme on mahdollisia.
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Hyvä kysymys. Uskon, että tuoksuilla voi alitajuisesti korostaa ja toisaalta kompensoida jotakin. Mä pidän ruususta - ehkä siksi, että se on feminiininen ja mä olen 178-senttinen ja harteikas ja mua luultiin 13-vuotiaaksi asti pojaksi. Pidän myös joistain energisoivista sitruksista - ehkä siksi, että olen vähäenergiainen ja helposti väsyvä introvertti. Toisaalta en pidä huutavista tuoksuista vaan sellaisista, jotka pysyvät lähellä ihoa. Introverttius näkyy tuoksujen käyttötavassa.

Olen myös havainnut viihtyväni tuoksuissa, joissa on kukkia ja kookosta ja joista välittyy tunnelma lomalla olosta. Kun töissä on stressaavaa, mielikuva kaukaisesta lomaparatiisista muistuttaa toisesta maailmasta. Tällaisia paratiisituoksuja ovat ainakin Nicolaïn Juste un rêve, Comptoir Sud Pacifiquet sekä lentokentällä viimeksi haistelemani Kenzon l'eau Indigo ja joku Kenzon Bali-tuoksu. Harkitsen niiden hankkimista, samoin kuin Yves Rocherin Monoïn. Jos haluan matkustusilluusion Pariisiin, suihkutan ylleni En Passantia tai L'eau d'hiveria. Molemmat muistuttavat Pariisista: En Passant Pariisin keväästä ja L'eau d'hiver talvesta.
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

P.s. Vain aidot nörtit vastaavat retorisiin kysymyksiin.
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Mä käytän tuoksuja monin erin tavoin, viilentämään ja lohduttamaan ja tuoksumatkailuun, mutta jos käytän asusteena, yritän hakea tuoksusta särmää. Eli nahkatuoksua rimpsumekon kanssa, kukkatuoksua veistoksellisten vaatteitten kanssa jne. Sitten kokonaan eri asia ovat tuoksut joita käyttää muitten vuoksi vaikka töissä.

Valtaosa hajuvesiasiakkaista taitaa kuitenkin uskoa yhteen tai muutamaan signatureen, siis sellaiseen joka sopii täydentävästi ja harmonisesti itselle eri tilanteisiin eikä häiritse liikaa muita.

Eeva, olen heikkona Weimarin tissivaolta tuoksuviin tuoksuihin.
Minulla on niitä jo mojova kokoelma...
Syysviiru

Mä taidan käyttää tuoksuja kaikkiin kolmeen tarkoitukseen.

Ja sitten on tosiaan niitä tuoksuja, jotka vievät toiseen paikkaan tai aikaan.
Jaakiem

Olin aluksi aika innostunut tästä tuoksusta. Ensimmäinen reaktio oli, että tämähän haisee... vihreältä nahalta. Pidin siitä niin paljon, että lisäsin sitä toisellekin kädelle. Ajattelin, että tämä on modernimpi tulkinta klassisesta miesten tyylistä, kenties 1970-luvun tuoksu modernisoituna. Alku oli aika vihreä, havuinen ja yrttinen. Siitä puuttui fougeressa monesti oleva likaisuus, mutta moderni fougere tämä voisi olla.

Lähdin siitä käymään kaupassa ja matkalla mietin, että tämä tuoksu kovin tutulta. Tummanvihreää, tummansinisiä pilkkuja, mokkanahkaa. Voisiko tämä olla Oscar pour luin tapainen? Ei, ei ihan sinne suuntaan. Sitten tunnistin tuttuuden. Tämähän muistuttaa Rive gauche pour hommea. Ehkä lite-versio siitä, sillä vaikka RG onkin hieno tuoksu, on se joskus vähän raskas ja tunkkainen.

Yhtäläisyys Rive gauche pour hommen kanssa lienee anis, josta kovasti pidän. Sen seurana on jotain vihreää, joka vilahtaa välillä. Voisi olla esimerkiksi rosmariinia. Voisin hyvin kuvitella, että tässä olisi runkona laventelia kuten kunnon fougeressa pitääkin. Pohjasta en saa oikein kiinni. Sammalta en tästä haista, mutta sen paikalla voisi olla myskiä, sillä saippuamaisuutta tässä on. Lisäksi jotain kuivaa puuta?

Viihdyin kaupassa tuoksun kanssa. Kun lähdin liikkeelle hyllyltä, niin ihmettelen, että mikä täällä tuoksuu niin hyvältä, hieman muoviselta. Se olin minä. Tässä tuoksussa on myös Knize teniä muistuttavia muovisia-nahkaisia piirteitä.

Kotona vielä imuroin vähän ja siivotessa tuoksu kuumeni ja se muuttui lämpimmäksi ja mausteisemmaksi. Tämä tuoksu toimii selvästi paremmin vähän viileämmässä, mutta ei kuitenkaan ole yhtä raskas kuin Rive gauche pour homme.

Tämä tuoksu on siis peräisin Mukaelin karkkisäkistä.
Gogol
Site Admin

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
Viesti:

Ooh, Jaakiem, sun tuoksukuvauksesi ovat parhaita!
Voit kohta päivittää tunnuksesi "Jo 600 viestiä ja PALJON asiaa..."
Kanssajännitän mitä tämä on!
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Jaakiem haisteli profumo.it:n luonnonaineilla tehtyä Sharif -tuoksua!

http://www.profumo.it/scents-of-the-sou ... /pid/5229/
(sivulla esittelytekstin alapuolella myös kätevästi linkityksiä blogiarvioihin)
Jaakiem

Oli mielestäni aika mukava tuoksu. Jos Rive gauche pour hommea kehutaan, niin tämä oli samaa kauraa ilman, että olisi koskaan muuttunut ahdistavaksi.

En kokenut tätä kyllä kovinkaan animaaliseksi tuoksuksi, vaikka niin luonnehtivat. Mulla nyt tämän kanssa Aqua di Parman Coloniaa ja sekin tuntuu enemmän animaaliselta.

Luin tuossa välissä, että tämän sivetti on aitoa tavaraa. Jos tästä sitä löytyy, niin se on kyllä mielestäni pehmeämpää ainesta kuin vaikkapa Kouroksessa. Kiva että haistoin tuosta oikein myskinkin. Tästä tuli mieleen myös sana kamferi, mutta en käyttänyt sitä, koska en muista, että olisin ikinä oikeasti kamferia haistanut.

Alkupuoli tuosta tuoksusta oli niin hyvä, että mietin jo, että löysinkin jo mieleiseni nahkatuoksun. Päihittää minun mittapuulla jotkut raskaan sarjan nahkatkin. Loppupuoli ei ollut niin vakuuttava, mutta se voi johtua ihan olosuhteista ja kuumuudesta kuten jo sanoinkin.

Jos tämä on tehty luonnonaineilla, niin olisi kiinnostavaa tietää tarkemmin, mitä ovat kaikkea ovat käyttäneet nahkavaikutelman luomiseksi. Kiinnostaisi myös tietää, mitä kaikkia mausteita he ovat tähän coctailiin sekoittaneet.

Suosittelen kyllä kokeilemaan tätä, jos tulee vastaan. Tähän voisi varmasti tykästyä helposti, jos käyttäisi pari kertaa. Ehkä parempi, ettei totuttaudu, kun näyttää olevan aika kallista tavaraa.
Gogol
Site Admin

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Aedes de Venustas EDP.
Viesti:

Aaah tuo on Mukael siis se pulju josta saa sivetti- ja ambergris-tinktuuraa:
http://www.profumo.it/title/The-kit-of- ... s/pid/2948

Olen jo pitkään halunnut hankkia ne raaka-ainekirjastooni, mutta hinta on pysäyttänyt.
Toisaalta, se olisi vain puolitoista Zatchelia tai yhdet vähän paremmat kengät tai yksi leninki... ;)

Jaakiem, pikkukoko ei ole tolkuttoman kallis. Vai olitko sinäkin maksimalisti?
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

^ Sivettitinktuuran kuvauksesta: "Whenever I have to go to the police offices I wear Civet just under my chin. They never take me lightly." :think: ... :? ...

Mulle ei jostain syystä tuu tästä kovinkaan nahkamielleyhtymiä, vaikka valmistajakin niistä puhuu. Haistan tän lähinnä lämpimän ja makeahkon mausteisena orientaalina. Jotain hyvin miestentuoksumaista tässä on, joskaan en itse löydä esim. fougere-fiilistä (enkä laventelia) tästä. Mua kiinnosti että haistaako Jaakiemkin tämän "miestentuoksuna", ja että kuinka paljon Jaakiem aistii tässä sivettiä/animaalisuutta. Tykkään tästä, mutta oon silti miettinyt josko diilaisin pulloni (voitin aikanaan arvonnassa) eteenpäin... :think:
Jaakiem

Kyllä minä sijoitin tämän ajatuksissani heti miesten puolelle. Lämpimässä se hajosi mausteiksi ja siihen tuli mukaan myös makeutta. Koin että nahkavaikutelma syntyy etäämpää, nenä kiinni ihossa mausteita ja yrttejä.
Aigu
Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:

Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella

Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aigu »

Terveisiä täältä Vuosaaresta, missä käy kova kuhina uuden lanseerauksen valmisteluissa. Ehdin tässä vasta nyt haistelemaan Jaakiemin sokkopakettia. Kirjaan tähän ylös ihan pikaisia havaintoja näin aluksi.

Numero 1: Miellyttävä fougere-tuoksu. Ensimmäinen mielikuva oli vanhan ruotsinlaivan parfymeria...tuoksutalosta tulisi mieleen YSL. Jotenkin tuli mieleen miesten Rive Gauche, vaikka en pysty miestentuoksusta hakemaan aivan puhdasta mielikuvaa. Alkutuoksussa laventelia ja raikasta sitruksisuutta. Olisiko tässä hiukka hedionia kirkastamassa huippua.
Numero 2: Pesuaineisen aldehydinen tuoksu. Tässä tuoksuu kielo ja hyasintti sekä epämääräinen valkea kukkaisuus. Tämä voisi olla joku Chanelin eksklu. Tuoksuu laadukkaalta, mutta kuitenkin mainstreamiksi hiukan liian vaikealta. Jotenkin tässäkin tuntuu kirkas jasmiinisuus eli hedioni. Väreinä tämä tuoksu on hyvin vihreänkeltainen - jopa pesuainemainen. Arvauksena vaikka Chanelin Sycamore. Tosin Sycamore oli muistaakseni puisempi.
Numero 3: Tästä tulee mieleen todella paljon Chanelin Chance. Tuoksussa on greippiä, hyasinttia, aldehydisyyttä tippa, punaista pippurisuutta... Jotenkin tämä voisi olla Chancen laadukkaampi isosisko. Tämä on vaikeampi ja syvempi kuin Chance. Silti Chanelmaisuus mietityttää - joku eksklu?
Numero 4: Uhhuh... mansikkahilloa, hattaraa ja tippa sivettiä. Takapotku kuin Lintsin vuoristoradassa - tervainen puu hattaran takana.
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Vastaa Viestiin