^ Nopeita omia ajatuksia random-järjestyksessä:
- Vetiver Tonka ei tuo mieleen pähkinän tuoksua, enempi tekstuurijuttu
- Poivre, Vetiver, Osmanthe, Ambre, Paprika ja Vanille on kaikki mulla pitkäkestoisia (Rosea ja Iristä en oo kauheasti tässä mielessä testannut)
- Ainoa tosi huonokestoinen Hermessence testaamistani on ollut Brin de Reglisse, josta jää tosi nopeasti pelkkä hento kumariininen (kuivan heinäisen makea) pohja jäljelle. Hieno tuoksu muutoin.
- Santal Massoïa on tikkuvialin varassa, joten en tiiä oisko annostelulla ja suihkimisella vaikutusta mutta se tuntuu tuon BdR:n jälkeen näistä olevan nopeimmin haipuva. Ei häviä kokonaan (ja tulee esim. hikoillessa heti esiin) mutta jää tosi vaisuksi. En itse nappaa Santalista ollenkaan kookosta, mutta mietin oisko se sellainen tietty vähän öljymäinen ja laktoninen efekti mistä monille (?) tulee se mieleen. Itselleni Santal Massoïasta tulee vahva assosiaatio Fahrenheitiin ilman bensaa.
- Jos tykästyt Poivreen, tsekkaa ehdottomasti Marc Jacobs Bang (mielestäni vähän "rouheampi" versio samasta teemasta)
- Iris Ukiyoe ei tuonut mulle mieleen iris-tuoksua ollenkaan (ei porkkanaa, ei "meikkiä", eikä mitään muutakaan iirismäisyyttä), vaan se oli vähän vihreä, vetinen kukkaistuoksu (mutta ei siis "marine", ei calonea).
- Fun fact säilyvyyttä ajatellen: ainakin Vetiverin, Poivren ja Paprikan 4ml näyteputkilotkin on mulla pysyneet vuosikausia hyvänä, Osmanthe meni pilalle lopulta (muuttui todella pistäväksi)
- Ota Ambre, Santal (kerta tää kiinnostaa), Vetiver ja Osmanthe (ja hommaa näytteet muista)