Tänään on 16 Huhti 2024, 18:00

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 04 Huhti 2013, 21:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Sopiiko, jos laitan näytteen Kosmoskukalle, joka pikaisesti nuuskaistuaan toimittaa sen sulle? Samplesta riittää kyllä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 15 Huhti 2013, 23:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Jaakiem kirjoitti:
Oliko jollakulla muuten Thé pour un d'ete? Mitä siitä voi sanoa?

Kamicha kirjoitti:
Minusta se on kevyt tee-sitrus-jasmiini - pidin erityisesti siitä, että tuoksussa on heinämäisiä piirteitä eikä juurikaan makeutta, sekä Giacobettille ominaista kolmiulotteisuutta, äärimmäisen hienovaraisesti toteutettuna. Ei mitenkään pysäyttävä, mutta varmasti helppo ja miellyttävä kesällä. Ei tarpeellinen omaan kokoelmaani.


Minulle Thé Pour un Été oli todella positiivinen ylläri. Odotin jotain paljon laimeampaa ja mitäänsanomattomampaa tee-sitrustuoksua, mutta siinä on mielestäni mintun ja jasmiinin yhdistelmän tuomaa mukavaa kylmää ja hienovaraista makeutta mukana mikä tekee siitä mielenkiintoisen. Sitrukset katoavat maisemista aika äkkiä, jäljelle jäävät tee ja jasmiini ovat kuvioissa pitkään. En osaa päättää kumpaa haistan tässä enemmän, vihreää vai mustaa teetä. Mate-teetä en tunne enkä siten tunnista.

Eniten Thé Pour un Été kuitenkin yllätti minut siinä kuinka usein siihen on tullut tartuttua, se on ollut hankkimisensa jälkeen yksi useimmin käytettyjä tuoksujani! Jännä ettei se silti näy pullon vajenemisena.. Olen kyllä kovin hidas kuluttamaan ylipäätään mitään tuoksuja, sillä käytän niitä niin varovaisen säästeliäästi. :think:

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 15 Huhti 2013, 23:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Jaakiem kirjoitti:
Amoria kirjoitti:
Hmm... Tuli muistutusviesti Ananas Fizzin paluusta markkinoille kesäksi. Hetken jo mietin voisinko mitenkään perustella ananasta kokoelmassani. Mutta ei sittenkään. Ei enää yhtään rommivaniljaa mun kaappiin, ananaksella tai ilman :doh:


Mulla oli vähän samanlainen ajatuksenkulku tuon kanssa. Voisinko mitenkään? En.


Olen pohtinut tätä samaa myös. Mutta olen varmaankin eri lopputulokseen päätymässä, minun kokoelmaan kyllä yksi ananaksinen rommivanilja vielä menisi. :romance-inlove:

Minua aina vähän ihmetyttää se kritiikki tämän talon tuoksujen huonosta pysyvyydestä ja mietoudesta. Tykkään nimittäin L'Artisanin tuoksuista juuri siksi että niitä tohtii käyttää missä ja milloin vain, eikä ne ainakaan tyrmää muita ihmisiä vahvalla sillagella. Tietysti jos on tosi voimakkaisiin tuoksuihin tottunut, niin voi olla ettei nenä paljoa noteeraa tällaisia "hiljaisempia" ja hienovaraisempia tuoksuja? Olen kuitenkin sitä mieltä että varovainen annostelu riittää myös näiden kanssa, ja ainakin itse haistan tuoksut vielä illallakin. Tai ehkä minulle on vain sattunut ne kestävämmät tuoksut? :D Omistan tältä talolta kolme pulloa: Vanille Absolumentin, Thé Pour un Étén ja Coeur de Vétiver Sacrén, ja joista ainoastaan ensin mainittua olen vaniljanhimoissani saattanut lisätä illalla kun tiedän viettäväni loppuillan tuoksun kanssa kaksin. :romance-heartsmiley:

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2013, 00:26 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Mulla olisi kokoelmissani mintun mentävä auko vielä, joten saa nähdä onko kevättee se sitten.

Mä tykkään käyttää yleensä hyvin, hyvin kuivia, suorastaan happamia tuoksuja. Tuo vanilja on sellainen poikkeus, että sitä joskus tulee laitettua juuri yksin ollessaan yötä vasten. Vanille absolument ei ole paras vanilja, mitä olen haistellut, mutta se on paras vanilja, mitä tuossa hintaluokassa on tullut vastaan, ja se saa riittää. Jos ostaisin vielä joskus toisen vaniljan, se olisi ehkä Sergen Un bois vanille. Vähän samalta suunnalta, puinen vanilja.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2013, 07:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
calypso kirjoitti:
Minua aina vähän ihmetyttää se kritiikki tämän talon tuoksujen huonosta pysyvyydestä ja mietoudesta. Tykkään nimittäin L'Artisanin tuoksuista juuri siksi että niitä tohtii käyttää missä ja milloin vain, eikä ne ainakaan tyrmää muita ihmisiä vahvalla sillagella. Tietysti jos on tosi voimakkaisiin tuoksuihin tottunut, niin voi olla ettei nenä paljoa noteeraa tällaisia "hiljaisempia" ja hienovaraisempia tuoksuja? Olen kuitenkin sitä mieltä että varovainen annostelu riittää myös näiden kanssa, ja ainakin itse haistan tuoksut vielä illallakin. Tai ehkä minulle on vain sattunut ne kestävämmät tuoksut? :D Omistan tältä talolta kolme pulloa: Vanille Absolumentin, Thé Pour un Étén ja Coeur de Vétiver Sacrén, ja joista ainoastaan ensin mainittua olen vaniljanhimoissani saattanut lisätä illalla kun tiedän viettäväni loppuillan tuoksun kanssa kaksin. :romance-heartsmiley:


Minullakaan ei ole moitteen sanaa L'Artisanien kestosta sanottavana, Tea for Two:n kanssa voisi varmaan reilummalla annostelulla viettää kaksikin päivää. Myös Iris Pallida kestää ja kestää. Kokoelmaani vasta tulevaisuudessa liittyvät Dzing! ja Bois Farine - ei mitään ongelmia. Minähän en muutenkaan keskimäärin rakasta sillage monstereita, toki muutama vahvasti säteilevä tuoksu kokoelmasta löytyy, mutta niitä käytän melko varovaisesti.

Jaakiem, saatat hyvinkin pitää The Pour un Ete:stä, mutta minttu on siinä kyllä aika ohimenevä sivujuonne, tee ja jasmiini määrittelevät tuoksua. Kannattaa ainakin nuuhkaista Guerlainin Herba Fresca ennen ostopäätöstä, se on IMO the minttu. Voin itse asiassa laittaa sinulle putkilon tulemaan.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2013, 17:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
^ Tuossa lainauksessa on joku outo virhe. Katsoin ensin että olenko eilen onnistunut kopioimaan Amorian kirjoitukset miltei sanasta sanaan, kunnes tajusin että sehän on kokonaan minun tekstiäni. :D

Kuten Kamicha sanoi, niin tuossa Thé Pour un Étéssä se minttu ei ole niin voimakas eikä selvästi erottuva nuotti, että jos minttua Jaakiem kaipaat niin joku toinen tuoksu varmaan tyydyttäisi mintunnälkää paremmin. Minttua tuossa tuoksussa on juuri sen verran että jos siitä ei pidä niin sitä on liikaa, mutta jos sitä kaipaa niin tässä sitä ei ole riittävästi.

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2013, 17:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
ooh sori, poistelin quoteja väärin :oops: - korjattu.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 26 Huhti 2013, 23:36 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kamicha kirjoitti:
Jaakiem kirjoitti:
Edullisimmat pullot taitavat olla punnan nykykurssilla jotain 63 euroa ja postitus on ollut tähän saakka ilmainen.


Hmm, Zing on ainakin 78 puntaa - eli yli 90 € - alle satasella sitä saa monesta nettikaupasta. ALZD:stä lisäksi reilut haluamansa samplet kaupan päälle. Alla Violettassa yli satasen, mutta ei postikuluja, ja reilut samplet kaupan päälle. Mietin, kärsisikö tuota odottaa alennusmyynteihin, voi tietty olla, että sitten sitä saisi omasta putiikista aika edukkaasti... ...jäitä hattuun...


Nosessa tuo oli 95, eikä tule postikuluja. Tiedoksi, jos ei tule parempaa tarjousta vastaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2013, 08:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Joo, Nose on aika hyvä kauppa monelle perushinnalla ostettavalle tuoksulle. Odottelen kumminkin Dzingin ja Bois Farinen kanssa noita alennusmyyntejä toiveikkaana, muutenkin on ehkä syytä vähän himmata noita pullo-ostoksia :? .

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2013, 18:29 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Himmailu on hyvästä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2013, 20:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Maalis 2013, 10:32
Viestit: 171
Pari pulloa pitäisi kyllä ostaa. Ei onneksi mitään must tuoksuja, joten voi aleja odotella rauhassa.

---

Haistelin muuten Timbuktun tuossa jokin aika sitten. En muista olenko aiemmin tätä kokeillut. Ei haissut käytännössä miltään. Vaikka kaadoin varmaan puoli milliä sitä kädelleni, niin tuloksena oli lähinnä vedellä jatkettua Dzongkhaa hiellä terästettynä. Vartin päästä sekin vähä haju oli jo poissa. En tiedä oliko huono näyte vai mikä, mutta ei sitä kyllä uudestaan ihan heti tarvi yrittää.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2013, 20:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Maalis 2013, 10:32
Viestit: 171
L'Artisan on kyllä kaiken kaikkiaan ollut aika vaisu kokemus. Muutama ihan kuriositeetti, minkä haluaisi hankkia kuten Al Oudh. Huono kesto, mutta muuten mielenkiintoinen ja omalaatuinen. Sitten on näitä käsittämättömiä tuoksuja kuten kuselta haiseva kassialmaglamouria henkivä Dzing! ja tämä Timbuktu. Ilmeisesti niistä kuitenkin jotkut jotain irti saavat, kovin suosittuja kun ovat. :think:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2013, 20:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Heheh, mäkin olen odotellut seuraavia aleja muutama pullo mielessäni. Oikeastaan jo edellisistä aleista lähtien. :D En kyllä vielä osaa sanoa mitä tulen seuraavaksi tältä talolta hankkimaan, on niin monta tuoksua jotka haluaisin, joten alevalikoima varmasti osaltaan määrittää seuraavat hankinnat. Toivottavasti alessa vain on sitten niitä minun ostoslistallani olevia tuoksuja.. :enkeli:

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2013, 20:52 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Mä kyllä saatan tarvita vähän kuselta haisevaa kassialmaglamouria elämääni :think:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: L'Artisan Parfumeur
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2013, 20:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 23 Maalis 2013, 10:32
Viestit: 171
mukael kirjoitti:
Mä kyllä saatan tarvita vähän kuselta haisevaa kassialmaglamouria elämääni :think:


Se on glamouria nöyrimmästä päästä. ;)

Jos siististi pukeutuva ihminen haisisi tuolta syyttäisin ehkä ympäristöä hajusta, mutta rähjäisissä vaatteissa esiintyvä ilmestys tuottaisi kyllä vahvoja mielikuvia ongelmista ureapuolella.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 224 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group