Tänään on 03 Touko 2024, 23:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 296 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 00:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Mitä luulet Jaakiem, tykkäisinköhän tuosta Jasmin & Cigarettesta? Harkitsen täällä josko lähtisin tuon osalta mukaan kimppaan... :mrgreen:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 10:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
En ole Jaakiem, mutta vastaanpa kumminkin!

Minusta on ihan hyvä mahdollisuus sille, että tykkäät Jasmin & Cigarettesta.

Se ei ole lainkaan saippuaisen / pölisevän myskinen, sen myski on hyvin hienovaraista ja pikemminkin tunnultaan vähän öljymäistä kuin pölisevää.

J&C on minusta hyvin yleismiellyttävä, vihertävä, raikas ja kuivahko kukkaistuoksu, jossa on kuitenkin kiinnostavia vivahteita ja särmää. Sen jasmiini on hieman indolinen, mutta tuoksuu kuitenkin selvästi kukalta, ei kakalta - yksi aidoimman tuoksuisista jasmiineista, mitä olen hajuvesissä haistanut. Hippunen persikkaa pyöristää sen aromia kauniisti. Joissain tuoksuarvioissa sanotaan, että J&C haisee stögikselle. En kyllä itse haista tuoksua ollenkaan niin, sen tupakka on pikemminkin kuivattujen tupakanlehtien aromaattinen, heinämäinen tuoksu - kuin tunkisit nenän irtotupakkapussin suulle. Sen puu-ambra-tonka -pohja on rakennettu niin, että se ei oikeastaan missään vaiheessa ota tuoksussa yliotetta, vaan kannattelee kukkaistupakkaa hyvin kevyellä otteella. Kestää pitkään, tuoksuu jumalaiselta nahkatakin kaverina keväisin ja viileinä kesäiltoina.

J&C poikkeaa minusta aika paljon ELdOn yleisestä tuoksulinjasta - idean tasolla löydän siitä kyllä talon "tuoksufilosofiaa".

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 10:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Mä löysin Jasmin & Cigarettesista sen stögiksen hajun, mutta toisaalta meinasin pyörtyä myös Kurkdjianin tupakkatuoksusta, joka monen muun mielestä on vain sensuelli ja ihana.

Luulen, että monelle tupakanhajuun liittyy niin paljon henkilökohtaista painolastia, että se koetaan eri tavoin. Mä en voi sietää tupakan, sikarin enkä edes piipun hajua. Niihin kaikkiin liittyy muistoja tai painolastia jostain sellaisesta elämänvaiheesta, jossa en enää ole enkä halua olla. Kyse on varmasti myös tiedostamattomasta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 10:46 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Mulla ei ole mitään sellaista tupakkaa kohtaan että ois menneisyydessä jotain mitä ei halua muistaa.
Mutta yksi poikaystäväni poltteli tupakkaa ja sen suu kyllä ei maistunu mitenkää hyvälle :?
Mutta taas se savun tuoksu kyllä jotenkin on ollut viehättävä kun on ollut hitusen etäällä
kärryytellessään. Jotenki myös ajatus vaan tuon aihepiirin myötä vie mua tuonne Peruun ja
inkkari maisemiin. :obscene-drinkingcheers:
Itte en oo polttanut. Se ei istu muhun jotenki. Mutta mulle sama asia on nämä tuoksut... aromi,
ennen muinoinhan ne balsamoi Egyptissä porukkaa tuoksujen kera, ku taas inkkarit poltteli sitä tupakkaa.
Hmm, kertokaas mitäs muita noita tupakka tuottisia tuoksuja onkaan? Ei sinällään tämä nyt kuulu tähän ketjuun,
mutta laitanpas nyt tähän perään.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 10:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Hei, otetaan tupakkakeskustelu tuonne nuottiosastolle!

Mietin muuten useinkin tuota Eevan näkökulmaa - esim. kukat ovat varmasti siksi suosittu tuoksuaines, että niiden tuoksu liittyy monien mielessä miellyttäviin tilanteisiin. Niin minullakin muuten, mutta hautajaisissa tuoksuvat voimakkaat valkoiset liljat...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 12:34 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Jaakiem kirjoitti:
Pitkä lista päivitettynä

Antihéros Jaakiem
Eloge du Traître Jaakiem
Je Suis un Homme Jaakiem
Nombril Immense Jaakiem

Encens & Bubblegum Eeva
Don't Get Me Wrong Baby Kosmoskukka
Vraie Blonde Kosmoskukka
Delicious Closet Queen Kosmoskukka

Divin'Enfant Kamicha
Rien Kamicha

Charogne Eiffelintorni?
Putain des Palaces Sumukorento
Jasmin & Cigarette
Vierges & Toreros
Rossy de Palma

Sécrétions Magnifiques


Päivitin vähän listaa ja lisäsin Nombril Immensen itselleni, että saataisiin lista täyteen. Voin antaa sen jollekulle muullekin, jos joku sen vielä haluaa. Mun mielestä nämä ovat aika edullisia, koska nämä ovat ihan tarpeeksi isoja minejä, että riittää pitkäksi aikaa, mutta eivät kuitenkaan käytännössä maksa kuin kaksi kertaa näytteen verran. Toivon, että nämä olisivat spraypulloja, kun ei tahdo oikein mitään saada tuoksuista irti töpöttelemällä. Jonkunlaiset postarithan tuohon tulee sitten vielä päälle, kun niitä lähettelee eteenpäin, miutta ei noita onneksi tarvitse koviin moneen paikkaan lähettää, eikä nyt 10 millin pulloista voi mitään kamalan isoja postareita kertyäkään.


Viimeksi muokannut Jaakiem päivämäärä 25 Marras 2012, 13:21, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 12:53 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Jos mä ottaisin tuosta pitkästä listasta ton Putain des Palaces.in... Ahneus iskee:)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 15:14 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Jaakiem kirjoitti:
Pitkä lista päivitettynä

Antihéros Jaakiem
Eloge du Traître Jaakiem
Je Suis un Homme Jaakiem
Nombril Immense Jaakiem

Encens & Bubblegum Eeva
Don't Get Me Wrong Baby Kosmoskukka
Vraie Blonde Kosmoskukka
Delicious Closet Queen Kosmoskukka

Divin'Enfant Kamicha
Rien Kamicha

Charogne Eiffelintorni?
Putain des Palaces Sumukorento
Jasmin & Cigarette
Vierges & Toreros
Rossy de Palma

Sécrétions Magnifiques


Eifelintorni, teit tuon varauksen varauksella, joten ajattelin vielä tarkistaa, että otatko tuon? Mohn, entä sinä, otatko sen Röökijasmiinin? Entä muuta?

Ajattelin ehdottaa tällaista, kun näyttää siltä, että boksin pohjalle olisi jäämässä muutama tuoksu ilman ottajaa. Ositetaan kokonaiskulu tilaajien kesken. Olin laskevinani, että hintaa tulisi silloin yhdelle pullolle 10 euroa ja 10 senttiä. Summa on muuten siis sama kuin lyhyellä listalla. Tuo on siis laskettu sen mukaan, että Mohn lähtee mukaan. Ilman Mohnia hintaa tulee 11 euroa per pullo.

Loput kolme/neljä pulloa voitaisin arpoa tilaajien kesken siten, että jokaisesta pullosta saisi yhden lipun arpakoriin, koska pullojen mukaan noita kustannuksiakin on jaettu. Se olisi mielestäni reilua ja saataisiin tilaus liikenteeseen. Arvonnan voisi suorittaa vaikka joku ulkopuolinen foorumilainen, vaikka joku uusista, joka ei tunne ketään meistä henkilökohtaisesti.

Passaisiko tämä teille? Kuka haluaa hoitaa tilauksen? Minäkin voin tarjoutua hommaan, koska näyttää siltä, että pulloista puolet olisi jäämässä tänne Oulun seudulle.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 15:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Mulle tulisi tuostakin se Rossy, eli arvottavia jää yksi pullo vähemmän!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 15:24 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Jaakiem kirjoitti:
Antihéros Jaakiem
Eloge du Traître Jaakiem
Je Suis un Homme Jaakiem
Nombril Immense Jaakiem

Encens & Bubblegum Eeva
Rossy de Palma Eeva

Don't Get Me Wrong Baby Kosmoskukka
Vraie Blonde Kosmoskukka
Delicious Closet Queen Kosmoskukka

Divin'Enfant Kamicha
Rien Kamicha

Charogne Eiffelintorni?
Putain des Palaces Sumukorento
Jasmin & Cigarette
Vierges & Toreros

Sécrétions Magnifiques


Päivitetty. Kummasti on muuten nuo tuoksut halvempia tuossa isossa setissä kuin normipulloissa. Rossykin maksaa 50 milliä 59 puntaa ( £ 1,18/ml), kun setissä tuoksut maksavat 160 milliä sata puntaa (£ 0,63/ml) eli noin puolet pullon hinnasta. Hieno homma, että tällä foorumilla on porukkaa, joilla on niin monenlaisia makuja, että saadaan tällaisia yhteistempauksia toteutettuja. Itse en haluaisi ostaa kokonaista pulloa mistään näistä. Jos ostaisi tuollaisen ison setin, niin niistä yli puolet olisivat sellaisia, jotka eivät olisi itselle lainkaan mieluisia.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 20:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
No mulle sitten se Jasmin & Cigarette. Paitsi jos se sotkee tuota teidän arvonta-ajatusta niin voin kyllä olla ilmankin. 8-)

Edit: eikun jaa, Jaakiem olikin jo laskenut mut mukaan, luinpas hätäisesti. Eli siis juu, minulle jasmiinitupakkaa. :mrgreen:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 21:26 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Jaakiem kirjoitti:
1. Antihéros Jaakiem
2. Eloge du Traître Jaakiem
3. Je Suis un Homme Jaakiem
4. Nombril Immense Jaakiem

5. Encens & Bubblegum Eeva
6. Rossy de Palma Eeva

7. Don't Get Me Wrong Baby Kosmoskukka
8. Vraie Blonde Kosmoskukka
9. Delicious Closet Queen Kosmoskukka

10. Divin'Enfant Kamicha
11. Rien Kamicha

12. Charogne Eiffelintorni?
13. Putain des Palaces Sumukorento
14. Jasmin & Cigarette Mohn
Vierges & Toreros ARVOTAAN
Sécrétions Magnifiques ARVOTAAN


Se on varmaan sitten siinä. Kauppalehden valuuttamuuntimen mukaan 105 puntaa on 130 euroa. Tällä tilaajamäärälle se tekee pullon hinnaksi 9,30. Laitanko tilauksen menemään? Voin laittaa tilinumeroa yksärinä kaikille.

Jos pitää sitten noita pulloja postittaa eteenpäin, niin voisit laittaa pari euroa postareihin. Jos postinmaksun määrä arveluttaa, voi sen halutessaan maksaa jälkikäteenkin, kun tietää tarkan summan. Kosmoskukan onnistun varmaan näkemään vaikka kahvilla tässä? Mohnille laitan postia varmaan tulemaan muutenkin lähiaikoina. Eeva, onko mulla sun osoitetta?

Arvottavaksi jäävät siis Vierges & Toreros ja Sécrétions Magnifiques (todellinen lottovoitto?). Kuka tarjoutuu onnettareksi? Jules, Christian, Eeni, Ayane???

Arpominen onnistuu myös random.orgissakin, kun laittaa vain vaihtoehdoiksi luvut yhdestä neljääntoista ja painaa nappia kahdesti peräkkäin, jos ei halua paperilapuilla tehdä sitä perinteisesti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 25 Marras 2012, 22:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minut voi jättää arvonnan ulkopuolelle :mrgreen: - mutta mukana ollaan...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 26 Marras 2012, 00:04 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Kamicha kirjoitti:
Minut voi jättää arvonnan ulkopuolelle :mrgreen: - mutta mukana ollaan...


Pelkäätkö postiluukusta tupsahtavan eritteitä? :D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Etat Libre d'Orange
ViestiLähetetty: 26 Marras 2012, 08:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Kuva

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 296 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group