Tänään on 28 Maalis 2024, 21:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Carthusia
ViestiLähetetty: 20 Touko 2012, 17:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Onko kokemuksia Carthusian tuoksuista? Helsingistäkin löytyy paikkoja, joissa Carthusian tuoksuja myydään. Itselläni ei ole kokemusta kuin Fiori di Caprista, mutta kiinnostaisi kokeilla kyllä muitakin.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Carthusia
ViestiLähetetty: 20 Touko 2012, 17:49 
Fiori di Capri on mun mielestä tämän talon paras tekonen.


Ylös
  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Carthusia
ViestiLähetetty: 20 Touko 2012, 19:50 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Olen miettinyt itsekseni minne Carthusian runsas valikoima katosi Stockmannilta.. :(

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Carthusia
ViestiLähetetty: 20 Touko 2012, 20:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Stockan myyjä mulle mainitsi, että "he aina kokeilevat jotain uutta, Carthusiaa oli viimeksi". Eli ei vissiin sitten myynyt. En tiedä, en huomannut kysyä. Harmi kyllä. Jossain kauneushoitoloissa tms. niitä myydään siellä päin.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Carthusia
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 16:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Kovin harmillista, että Carthusia lähti Stockalta, toisaalta sen välimerellisyys voi olla tuntua vähän karkeakukkealtakin pakkasella. Kävin taannoin Carthusuan tehtaalla, joka oli tosi viihdyttävä paikka, mutta lähinnä kaupan takia, tehtaasta en hirveästi siellä nähnyt. Omistan pienen pullon Via Camerelleä joka on raikkaan minttuisa cologne aavistuksen pihkaisella/lämpimällä pohjalla.

Jonkin aivovamman takia en kuitenkaan kokeillut Aria di Capria, pelästyin varmaan sen rehevää ainesosaluetteloa siinä tuoksukakovoniassa. :angry-banghead: Mediterraneo on mielestäni vähän karkea hc-sitrustuoksu ja Io Capri hammastahnaminttu ei ihan sytyttänyt.

Poikaystäväni käyttää Carthusia 1678 (?) -miestentuoksua, ja minusta se on oikein onnistunut puuterinen puutuoksu :)

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Carthusia
ViestiLähetetty: 08 Heinä 2012, 08:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Laitoinpa Amarialta tulleen viimeiset pisarat Fiori di Capria. On siinä ihana kesäinen tuoksu. Aivan loistava. Joskus kun Helsingissä käväsin kävin myös stockmannilla kun näitä oli siellä, ja haistelin läpi. Tämä oli ehdoton suosikkini. Muut koin hitusen vaikeina tapauksina. Tuoksuukohan Caprilla tältä??? Ihana kertakaikkiaan. :romance-heartsthree:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Carthusia
ViestiLähetetty: 08 Heinä 2012, 12:24 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
Mun ihanin tuoksumuisto on Caprilta juurikin rutikuivan mäntymetsän tuoksu (jota haikailin toisaalla, kun oli puhe Filles en Aiguilles'sta), 1000 kertaa voimakkaampana kuin Suomessa olen päässyt haistelemaan. Näissä lämpötiloissa tuo tuoksu jää paljon vienommaksi, tuolla kuumuudessa se oli huumaava. Toki siellä oli varmaan muitakin tuoksuja, mutta tuo jäi mulla parhaaksi muistoksi

Carthusiaa en tuoksutellut ollenkaan. Enpä silloin tiennyt tuosta merkistä mitään (en tiedä kyllä vieläkään, enkä ole haistanut niitä) ja pidin sitä vähän turistikrääsähommana :? Oliko tuo nyt kaamee moka ja pitäisikö se korjata :D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Carthusia
ViestiLähetetty: 09 Heinä 2012, 19:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Kesä 2012, 23:04
Viestit: 38
Paikkakunta: Ateena
Fiori di Capri on kylla aurinkoinen, tuhti kukka ''amppeli'' ei siis mikaan hentoinen koto Suomen kukkakimppu, vaan italiailaisen reheva, yliampuva,rohkea katseidenkaantaja.Tassa on sarmaa ja pontentiaalia. Mieleeni tulee valtaisa kukka amppeli jossakin Caprin hienostohuvilan aurinkosella terassilla. Tuoksu pysyy kasittamattoman pitkaan, olin aistivani haivahdyksen ihollani viela reilusti seuraavan paivan puolella.
Toinen suosikkini on Ligea la Sirena, jota sain kollegaltani Caprin tuliaisena. Klassisen tyylikas, puuterinen tuoksu, tama voisi olla Shalimarin tyylikas italian serkku! I like!

Mediterraneoa olen nuuhkaissut vain ohimennen, nyt en muista tuoksusta paljonkaan muuta kuin etta se oli hyvin colognemainen. Kuulemma George Clooneyn nimikkotuoksu....ainakin ollut joskus. ;)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Carthusia
ViestiLähetetty: 11 Heinä 2012, 09:57 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Minua kiinnostavat Carthusian tuoksut kovasti, nuuskin niitä ensin Helsingissä ja sitten New Yorkissa, josta ostin edp versiona Mediterraneon. Se on raivokkaan sitruunainen muistuttamatta pesuainetta ja sitrukseksi myös hyvin kestävä.

Muistan etten pitänyt monestakaan tuoksusta ensinuuhkaisulla, mutta että ne olivat mielenkiintoisia ja haluan siksi käydä ne läpi vielä uudestaan.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group