Tänään on 28 Maalis 2024, 12:04

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 21 Syys 2012, 23:29 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Olfactive Studion tuoksuista on keskusteltu jonkin verran toisaalla, mutta koska kyseessä on niin järisyttävän mielenkiintoinen tuoksutalo, himoitsen lisää keskustelua.

Olen narkkarisuhteessa kahteen Olfactive Studion tuoksuun, Autoportraitiin ja Still Lifeen.

Autoportraitissa on hiljaista kurinalaisuutta: tyly bentsoiini pitää tuoksun kasassa ja estää sitä muuttumasta kauniiksi, seksuaaliseksi tai liian miellyttäväksi. Tuoksu pysyy rakenteeltaan loppuun asti melko tasaisena, rauhoittaa ja istuu hyvin lähellä ihoa, se on kuin turvaranneke tai koru, jota voi hypistellä vaatteen alla. Autoportraitin vetiver-nahkapohja on erityisen kaunis, ja tämä arvio tulee ihmisen suusta joka ei keskimäärin pidä vetiver-nahkapohjista tuoksuissa.

Still Lifessa yuzu-sitrus yhdistyy hentoon pippuriin. Tuoksu ei ole sitruksisuudestaan huolimatta erityisen pirteä tai kirpeä, vaan elegantti ja lämmin. Tuoksu on ohut, androgyyni ja tyylikäs, muttei pätkääkään kylmä. Myös Still Lifessa on turvatuoksun elementtejä - hapanta lämpöä ja iholäheisyyttä.

Olfactive Studion konsepti, jossa tuoksut yhdistetään valokuviin, on myös todella hieno. Pidän valtavasti pullojen muotoilusta ja koko brändistä.

Millaisia tunteita Olfactive Studion tuoksut herättävät teissä?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 21 Syys 2012, 23:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
P.s. Kuten toisessa ketjussa oli puhe, Olfactive Studion tuoksuja kritisoidaan toisinaan mm. Fragranticassa kopioinnista. En tajua kritiikkiä laisinkaan - Autoportrait ei tuoksu omaan nenääni pätkääkään Gucci Pour Hommelta tai J-C Ellenalta. Eikä Still Life todellakaan L'Artisanin Navegarilta tai Chanelin Cristallelta. :snooty:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 22 Syys 2012, 08:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minä olen päässyt toistaiseksi haistelemaan Autoportraitia paperiliuskalta (kiinnostuin) ja Lumiere Blanchea yhden kerran iholta (ensimmäisen kerran perusteella rakkautta). Molemmat vaikuttivat minusta kiinnostavilta, moderneilta, hengittäviltä tuoksuilta, Lumiere Blanche vieläpä erityisen omalaatuiselta - mutta samalla hyvin käytettävältä.

Sain viimein näytepaketin tilattua - pelkäänpä, että omalla kohdallani se on sitten menoa :? . Onneksi tämä pulju ei harrasta kaikkein ikävintä niche-hinnoittelua ja pakkausvaihtoehtonakin on mukava 50 millinen. Minäkin pidän pakkauksista kovasti - ja valokuva tuoksun lähtökohtana on mukavan abstrakti briiffi.

Ellenan maininnan tämän talon tuoksujen yhteydessä jotenkin ymmärrän, Ellenan tyylissä on samanlaista hengittävyyttä ja tuoksuissa samaan tapaan harkiten valittuja highlight-nuotteja - mutta oman Ellena-tuntemukseni varassa en kyllä voi sanoa, että minkään Ellenan tuoksujen kopioinnista voisi puhua - puhumattakaan siitä, että tuoksuainespaletti vaikuttaisi täällä olevan aika erilainen kuin Ellenalla.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 22 Syys 2012, 16:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minä en ole vielä ehtinyt kunnolla testaamaan tämän talon tuoksuja, mutta sen pikatestauksen perusteella mitä ehdin näistä taannoin tehdä, voisin veikata, että ainakin yksi kokopullo kotiutuu tämän talon tuoksuista. Lumière Blanche vielä kokeilematta mutta sample on tulossa. Minuakin viehättää Olfactive Studion visuaalinen puoli kaikkinensa.

Enkä kyllä ymmärrä minäkään sitä negatiivissävytteistä ilmapiiriä Fragrantican arvosteluissa.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 22 Syys 2012, 18:35 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Päivä on mennyt Still lifen seurassa. Saako sanoa, että tuo mieleen jollain tavalla Duelin, vai onko kaikenlainen vertailu nyt julistettu pannaan tämän talon osalta?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 23 Syys 2012, 20:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
No ei varmaankaan. Ymmärrän vertauksen Dueliin - molemmat ovat jollain tapaa hengittäviä ja läpikuultavia tuoksuja. Mulle suuren eron tekee se, että haistan Duelissa nahan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 27 Syys 2012, 14:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Rakastan Autoportraitia :roll: .

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 27 Syys 2012, 16:44 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Musta tuntuu, että ovat lähettäneet mulle ihan eri näytteet kuin teille. En pääse yhtään mukaan teidän hehkutukseen.

Kokeilin eilen pimiötä, kun Mukael sitä niin kehua retosti. Alkoi aika kiinnostavasti, hieman Markiisi Saden linjoilla, mutta läpikuultavampana ja nahkaisempana. Teki kuitenkin pian käännöksen kohti Scent Intenseä – tämähän on megapatsuli.

Hyvin voin kuvitella, että jos tykkää Sergein hedonistisista löhnöilytuoksuista, tykkää tästäkin. Minä en. Liian muodotonta ja vetelää. Vähän kuria ja särmää nyt tähän hommaan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 27 Syys 2012, 17:57 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Makuasioita. Muistelen että myöskään esim. hellin ei pahemmin välittänyt näistä, eritoten jäi mieleen kuvaus Chambre Noiresta sienien tuoksuisena :mrgreen: Ei kaikesta tarvii tykätä...

Mutta mä olen aistivinani Jaakiem sun kirjoituksista jotain erityis-ärsytysvibaa tätä taloa kohtaan, en vaan oikein tajua että miksi. Itse oon kahdessa viestissä (kesäkuussa ja syyskussa) kirjoittanut yleisluontoisesti syitä miksi pidän tästä talosta, yhdessä ihmettelin Mohnin seurana fragrantica-meininkiä ja muutoin oon lähinnä maininnut päivän tuoksusta tms. Chambre Noireakaan en kyllä eilen varsinaisesti hehkuttanut, mainitsin sen yhtenä kolmesta tuoksusta (kun Kamicha mainitsi pitävänsä kyseistä tuoksua ja eiffelintorni kertoi kiinnostuksesta Bois de Violetteen).

Vaikka ne pari Lutensia mainitsinkin kytköksissä Chambre Noireen, itse en vetäisi minkään Olfactive Studion tuoksun ylle löhnöilyluonnetta, ja oon erittäin eri mieltä tuosta muodottomuudesta ja vetelyydestä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 27 Syys 2012, 18:08 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Ei tuo talo ole minulle mikään erityisärtymys, eikä se oikeastaan ärsytä minua lainkaan. Vertasin sitä Markiisi Sadeen, johon noin puoli foorumia on lääpällään, Scent intensekin on laatutuoksu. Ehkä vain yritin puolihuumorilla, keskustelun vuoksi ilmaista vähän värikkäämmin sitä, että tämän talon tuoksut eivät puhuttele minua näillä harjoittelukerroilla. En suinkaan yritä sanoa, että nämä olisivat hirveitä tai edes keskinkertaisia, sillä ne eivät ole. Ne vaikuttavat aika laadukkailta tuoksuilta, mutta jotenkin en itse saa niistä mitään erityisempää tunnetta irti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 27 Syys 2012, 20:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Minusta Olfactive Studion tuoksut ovat tietyllä tapaa samantyylisiä, vaikka kaikilla onkin eri tekijät. Yleisesti ottaen tuoksuja voisi mielestäni kuvailla ilmaviksi, ne ikään kuin leijailevat ja kerrostuvat vähän niin kuin sumu. Minua niissä kiehtoo juurikin niiden keveys ja se, että keveydestään huolimatta ne eivät ole olemattomia. Ainoastaan uusin tulokas Lumière Blanche tuntuu minun ihollani olevan vähän huonokestoinen ja hyvin kevyt, mutta kolme muuta tuntuisivat olevan suht kestäviä ja niissä on myös substanssia.

Voisin kuvitella, että jos tykkää lihaisemmista tuoksuista niin nämä voivat jäädä vähän ontoiksi ja mitäänsanomattomiksi. Vaikka näissä sitä substanssia onkin niin se on silti olemukseltaan enemmän savun kaltaista, kuin selkeästi "kosketeltavissa" olevaa massaa. IMHO. Lisäksi OS:n tuoksut ovat mielestäni erittäin rauhallisia ja tyyniä, kuin peilityyni veden pinta joka silloin tällöin väreilee. Minustakin näissä on Eevan kuvailemaa rauhallisuutta ja rauhoittavuutta, todellakin jotain kummallista meditatiivisuutta. ;)

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 27 Syys 2012, 22:40 
Poissa

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 10:39
Viestit: 173
jahas jahas, selkeästi tunnepitoisia tuoksuja puolesta ja vastaan. En ole vielä kokeillut, mutta saa nähdä miten muijan käy kun en esim. Lutenseista ole vielä kovin paljon saanut irti, mutta kevyys ja ilmavuus kuulostaa hyvältä. Ja kannatan aina tuoksun ankkuroimista mielikuvaan tai paikkaan.

_________________
http://talventuoksu.blogspot.fi/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 09 Maalis 2013, 22:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Hei, onko kukaan päässyt kokeilemaan uusinta, Flashbackia?

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 21 Maalis 2013, 19:14 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Joo, tuli kumppanille kesätuoksuksi tuo Flashback.

Flashback on mun nenään first and foremost kirpeähkö vetiver-tuoksu, alussa on sitä raparperisuutta mutta ei ikuisuuksiin venyvänä, pohjalla on vähän puisuutta ja myskiä. Kuvaustekstin "lapsuuden rapaperipiirakan muisto" johtaa mun mielestä kyllä tosi pahasti harhaan, minkäännäköistä piirakkaisuutta ei tässä musta oo sen enempää kuin mitä nyt semmosesta raparperiaksentista jossain muussakaan tuoksussa vois saada assosiaationa.

Flashback on simppeli ja huolettoman hyväntuoksuinen. Mun mielestä muut 4 Olfactive Studion tuoksua on enempi linjassa keskenään, tämä tuntuu raikkaudessaan (ja raikkauden tyylissään) vähän irralliselta siitä joukosta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Olfactive Studio
ViestiLähetetty: 21 Maalis 2013, 21:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Ihan kiinnostavalta kuulostaa kyllä, vähintäänkin tutustumisen arvoiselta :think: .

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group