Tänään on 19 Maalis 2024, 14:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Marjat ja marjapensaat
ViestiLähetetty: 03 Loka 2013, 11:24 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Minuun on iskenyt väkevä himo haistella mustaherukkaa ja vadelmanlehtiä, listattaisiinko sellaisia tuoksuja joissa on voimakkaat marjapuskavibat?

Minun haistelulistani on nettitutkailun perusteella toisaiseksi tällainen:

YSL In Love Again
Keiko Mecheri Damascena
Guerlain Chamade (?)
Byredo Pulp
Vagabond Prince Enchanted Forest

L'Artisanin Mure et Musc oli omalla tavallaan marjaisa ja nätti tuoksu mutta minulle aivan liian hempeä.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Marjat ja marjapensaat
ViestiLähetetty: 03 Loka 2013, 11:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Hermès'n Amazonessa (vanhassa versiossa) on hienostunutta mustaherukanlehtien havinaa.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Marjat ja marjapensaat
ViestiLähetetty: 03 Loka 2013, 11:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
naapio kirjoitti:
L'Artisanin Mure et Musc oli omalla tavallaan marjaisa ja nätti tuoksu mutta minulle aivan liian hempeä.


Hauskaa, minusta tuo ei ole yhtään hempeä tuoksu, ennemminkin mehukas ja hyvällä tavalla "likainen". Mûre et Musc Extrême on vielä aika oikukaskin: "väärinä" päivinä se haisee käyneeltä omenamehulta.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Marjat ja marjapensaat
ViestiLähetetty: 03 Loka 2013, 11:48 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Minusta siinä oli Body Shop -fiilistä, en tosin ole testannut iholle. Sellaista puhtoinen myski + marjat jotka eivät ole ihan hilloa mutta aika lähellä.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Marjat ja marjapensaat
ViestiLähetetty: 03 Loka 2013, 12:44 
Poissa

Liittynyt: 23 Heinä 2013, 14:45
Viestit: 120
Profumi di Pantelleria - Dammuso

Mustaherukan lehtiä ainakin minun nenääni taustalla alussa myös greippiä/limeä, loppuakohden vain mustaherukan lehtiä ja myskiä.

_________________
Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Marjat ja marjapensaat
ViestiLähetetty: 03 Loka 2013, 20:22 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Balmain de Balmain on mun mustaherukanlehtisuosikkini.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Marjat ja marjapensaat
ViestiLähetetty: 04 Loka 2013, 18:34 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 08:20
Viestit: 196
Sumukorento kirjoitti:
Balmain de Balmain on mun mustaherukanlehtisuosikkini.


Niin minunkin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Marjat ja marjapensaat
ViestiLähetetty: 04 Loka 2013, 19:53 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Chamadessa en kyllä haista mitään marjaisaa tai lehteä. :think: L'Ombre Dans L'Eau Diptyquelta on mustaherukkainen/lehtinen vihreä ruusu, kaunis. En ole haistellut Maitre Parfumeur et Gantier Eau de Mure.a, mutta sitä joku täällä kehui. Lalique Amethyst oli mulle pettymys, en saa siitä lainkaan irti sitä marjaisuutta, mistä Fragranticassa ihmiset puhuvat.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Marjat ja marjapensaat
ViestiLähetetty: 07 Loka 2013, 10:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
MPG:n Eau de Mure on todella veikeän kutkutteleva marja, suolaisia vivahteita, ei todellakaan mikään sokeroitu teinituoksu. Pidän todella paljon, pullo tulee joskus hankittua.

Tykkään myös Pulpista, kirpeä ja vähäsokerinen, raparperiin päin kallellaan oleva marjatuoksu. Mehukas, ohuehko ja kestävä, tietynlaisesta kepeydestä huolimatta mahdollinen yliannostella, johtuu ehkä tuosta sinnikkyydestä. Piristäjä.

Enchanted Forest, hyperrealistista mustaviinimarjaa ja ihanaa, havuista metsää. Eri päivinä eri puolet korostuvat - olen aivan koukussa tähän.

Ihana L'Ombre Dans L'Eau. Suosikkiruusuni, ja mustaviinimarjapuska. Rokkiruusu, reissuruusu, rähjäruusu, mahtava mummolan mustaviinimarjapensas.

Nasomatton Absinthe on kellaria, hillopurkkeja ja karvaita metsäkasveja. Ei mikään supermarjaisa, mutta marjaisuus tärkeässä roolissa.

Mure et Musc ei pudonnut minulle ollenkaan, vihasin sen myskiä :yrjö: . Myös CdG:n raparperisorbetti oli turhan valkomyskinen minulle.

Pitäisikö tässä käsitellä myös omenat? Oma suosikkini on ehdottomasti Joop All About Eve - se oli vuosia sitten pitkään signaturetuoksuni. Omenaa, kanelia, vaniljaa, aavistus kukkaa ja pohjalla ujoa vetiveriä. Vetiveri nousee tuosta hyvin harvoin esiin, mutta sitoo makeahkon paketin jotenkin tosi onnistuneesti yhteen. En koskaan ole kokenut tuota ahdistavan sokerisena, siinä on ilmaa ja vihreyttä. Samalla reseptillä toimii myös Buxtonin Sleeping With Ghosts, mutta sen omenaisuus on quince-hedelmää ja vetiveri ei ole ihan niin ujo. Hyvin samanlainen tuoksu, vain sävyeroja ja mausteisuus puuttuu.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Marjat ja marjapensaat
ViestiLähetetty: 07 Loka 2013, 22:52 
Poissa

Liittynyt: 30 Kesä 2012, 20:05
Viestit: 515
Paikkakunta: Espoo
Minä ostin jokin aika sitten itselleni myös Joopin All About Even ja vaikka se keikkuu minusta siedettävän makeuden rajamailla ja harhailee välillä ylikin rajasta, on sen omenaisuus niin rempseän maalaista ja turvallista että yllättäen pidän siitä. En rakasta, mutta pidän.

En jotenkin ole kiinnittänyt huomiota Diptyquen L'Ombre Dans L'Eauhun, täytynee lisätä se haistettavien listalle. Pulppiin petyin, sen alku oli karvas ja kitkerä tomaatinlehti ja vähitellen sen takaa kurkki ohut vihreä omena. Vasta piiiitkän ajan päästä tuoksu esitteli itsestään mustaherukkaisen puolen ja sekin oli enemmän pakastemarjojen hien/kissanpissan tuntuinen kuin tuoreen puskan tuoksu. Viikunoita en tavannut ollenkaan. Oletteko huomanneet että mustaviinimarjat muuttuvat pakastettuina aivan eri porukaksi, kuin Jekyll ja Hyde. Testaan Pulpin vielä uudestaan mutta minusta se oli ensi kokeilulla outo ja epätasapainoinen.

_________________
Raitoja käpälään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Marjat ja marjapensaat
ViestiLähetetty: 08 Loka 2013, 07:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minulla ei ollut Pulpin suhteen mitään odotuksia, mutta ymmärrän oikein hyvin, että esim. mustaviinimarjatuoksuna se on pettymys! Ja onhan se outo tuoksu, ei sille ole oikein kategoriaa. Sitä ei ole tyypillisten naisille suunnattujen marjaisten tuoksujen tapaan sanitoitu puhtaalla myskillä, varmasti siinä myskejä on, mutta ne jäävät kyllä ihan fiksatiivin rooliin. Kaikki tuoksun osaset palvelevat sitä outoa yleishedelmäisyyttä/marjaisuutta, minkään yksittäisen tuoksuvan referenssiksi siitä ei ole.

Toisaalta - kunnon mustaviinimarjassa on minusta aina vähän pissainen sivujuonne, tuoreenakin - ja lehdissäkin, ehkä etenkin juuri niissä. Esim. tuo Enchanted Forest on kirvoittanut mieheltä pari kommenttia "mmm, haisee tavallaan ihan hyvältä... ...mutta haiseeko se myös vähän kissanpissalta?" - ja ymmärrän kyllä, miksi :D . Itse en koe tuota EF:a mitenkään karkkisena, vaikka Jaakiem taisi niin sanoakin toisessa ketjussa. On siinä makeutta, mutta ei pelkästään vaniljasta, se on myös marjaista ja metsäistä, hapanta makeutta.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Marjat ja marjapensaat
ViestiLähetetty: 08 Loka 2013, 09:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Long Lost Perfumen Bakir (alunperin Germaine Monteilin tuoksu) on paljon muutakin kuin marjainen, mutta siinä on mahtava "puukulho, jossa on ollut tuoreita vadelmia" -vivahde.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group