Tänään on 19 Maalis 2024, 05:53

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 16:29 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Jaakiem kirjoitti:
Menin chypre-päivän läpi Azemour les Orangesin kanssa. Jäin miettimään sitä, miksei sitten Eau sauvage ole chypre, jos tämä on?


Eikö Eau Savage sitten ole chypre?

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Chypre
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 17:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 11:32
Viestit: 1135
Paikkakunta: Helsinki
Hehheh...jos niuhotetaan, niin ES voisi kuulua luokkaan "Hesperidé fleuri chypré" :)

_________________
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 19:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Aigu kirjoitti:
Hehheh...jos niuhotetaan, niin ES voisi kuulua luokkaan "Hesperidé fleuri chypré" :)



Aivan, yksi sellainen, kiitos! :obscene-drinkingcheers:

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 12 Kesä 2012, 22:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Oih, tämä sarja on yksi suosikkeistani varsinkin kun sinne lisäillään valkoista kukkaa.
Ja jos pohjalta löytyy vaniljaa, myskiä, tai mikäs ettei pähkinöitä.
Nämä tuoksut on aivan kesän tai kovan pakkas ajan tuoksuja minulla. Mutta ei oikein välttämättä mennä syksylle tai kevääseen.
Syksyllä kaipaa sitten sellaista "tummempaa ja syvä sieluista" tuoksua joulua kohden. Mutta odotas kun tammikuu tulee ja paukku pakkaset.. kyllä chypre kukat pääsee taas valloilleen.
Ja kerrassaan ihanat tähän kategoriaan kuuluvat oli just Jaakiemin antamat näytteet. Joihin rakastuin oitis :enkeli:
Tonka Imperiale jäi kyllä nyt näiden varjoon ihan tyystin. Se voi olla että Tonka taas syksyllä koukuttaa aivan erin lain. Kun alkaa kaivata tuhtimpaa. Jep Jep.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 15 Tammi 2013, 21:07 
Poissa

Liittynyt: 05 Tammi 2013, 17:28
Viestit: 32
Tuoksutin pari päivää sitten klassikkoa Cabotine de Gres, ihana vihreys.. Ymmärrän kyllä, että se terävyys iholla saattaa joillekin tuoda mieleen kunnon kissanpissan, tyyliin Aromatic Elixir tai Youth Dew ... Kyseessä oli tosin keräilyminiatyyrin pohjalta tirautettu jämätippanen, joten se oli jo saattanut tiivistyä toden teolla. Mutta ihana sellaisenakin! :P

Edit. Onkohan tässä alkuperäisen idean mukaan chyprenuottia lainkaan? Fragrantican mukaan kyseessä kukkaistuoksu. Ehkä kissanpissa-aromi on vuosien kypsyttelyn tulos...


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 15 Tammi 2013, 22:23 
Poissa

Liittynyt: 01 Heinä 2012, 18:34
Viestit: 1268
Mä joskus kuvittelin, että tiedän, miltä chypret tuoksuvat. Mun mielikuvani, nuotteja miettimättä ja sen kummemmin analysoimatta, olivat sellaiset tuoksut kuin Paloma Picasso, Knowing, Rochas Femme. Myös Balmain de Balmain haisee nenääni "vihreältä chypreltä". Jotain kuivankitkerää, useimmiten nenääni miellyttävää noissa kaikissa on.
Tuota samaa vivahdetta en nykychypreissä tunnista, en osaa ajatella esim. Coco Mademoisellea tai Chancea chyprenä. Ehkä se on myös makeus, jonka koen jotenkin vieraana omalle chypre-mielikuvalleni. Bottega Veneta taitaa olla ainoa uusi tuoksu, joka tuohon mielikuvaan istuu.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 15 Tammi 2013, 22:40 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Vähän samalla tavoin ajattelen noista. Jos ennen chypret saattoivat myös vihreän kosteita, niin nykyään ne ovat kuivattuja versioita itsestään, pöliseviä varvikkoja.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 15 Tammi 2013, 22:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Tuo knowing on kyllä aivan loistava tuoksu. Rakastan sitä, mutta se on kans tällainen talven ajan ihanuus :romance-inlove:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 07 Loka 2013, 01:08 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
Mä tarttisin kyllä ehkä jonkun chypre-koulutuksen (tai siedätyksen), koska lähes kaikki tästä tuoksuryhmästä ladelluista referensseistä on ollut mun nenälle silkkaa piinaa (Shalimar Parfum Initial... :(((( ). Kun luokituksesta ei kukaan ole samaa mieltä toisen kanssa, niin millaisena chyprenä pidätte Narciso Rodriguezin For Heriä? Tilasin juuri näytteen ja odottelen jännityksellä, millainen liemi lusikkaan nousee.

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 07 Loka 2013, 03:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Njaalgahaisyeini kirjoitti:
Mä tarttisin kyllä ehkä jonkun chypre-koulutuksen (tai siedätyksen), koska lähes kaikki tästä tuoksuryhmästä ladelluista referensseistä on ollut mun nenälle silkkaa piinaa (Shalimar Parfum Initial... :(((( ). Kun luokituksesta ei kukaan ole samaa mieltä toisen kanssa, niin millaisena chyprenä pidätte Narciso Rodriguezin For Heriä? Tilasin juuri näytteen ja odottelen jännityksellä, millainen liemi lusikkaan nousee.


Ei kai Shalimar Parfum Initial ole chypre? Juuri kun kuvittelen saavani jonkunlaisen käsityksen siitä millaisia ovat chypre-tuoksut, tai siis mitä sinne lokeroon luokitellaan, niin huomaankin etten tajua sittenkään mistään mitään. Vaikea kategoria, hyvin häilyvä.

Jos chypre tarkoittaa sitä tiettyä tuoksutyyppiä mitä luulen, niin voin todeta ettei se ole aivan se minun omin juttuni. Sitten taas jos katsoo mitä chypre floral tai chypre fruity kategoriat pitää sisällään, niin sitten liikutaankin jo minulle tutummalla ja helpommalla alueella. Siis tuoksujen suhteen. Määrittelyn suhteen taas olen vielä enemmän pihalla. :D

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 07 Loka 2013, 06:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Kyllä sitä on luokitelty Cypre-floral perheeseen.
Tuo Chypre-floral pesue on myös minun suosikkejani. Kyllä se siellä musta jokseenkin kiikkuu, mutta sitä ehkä hämää tuo runsas iirismäisyys Shalimar parfum Initialissa. Itte kylläkin tykkään tästä tuoksusta , ihanaa puuterista iiris pöhinää :romance-heartsmiley: Ja kukkia heitetty mukaan. Ja sitte kuitenki makeuttakin löytyy.
Hih, Oulun tuoksutreffeille kun saavut, multa saat oivan annoksen siedätyshoitoa kyllä jos niin haluat Njaalga. :aurinko: :sämpylä:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 07 Loka 2013, 09:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Narciso Rogriguez for her on kyllä enemmänkin jonkinlainen kukkaismyski kuin chypre. Se on ihan miellyttävä, mitä nyt olen sitä joskus kaupassa testaillut, mutta ei ole ostoslistalle päätynyt, eikä siitä kyllä varmaankaan oikein mitään osviittaa saa tuohon chypreen.

Normaalista tavaratalovalikoimasta naisten puolella suosikkichypreni lienee Miss Dior (alkuperäinen), joka taitaa mennä chypre floral -kategoriaan. Muutoin koen aika vaikeaksi koko chypre-perheen...

Edit. Ehm, näköjään Shiseidon Zen Secret Bloom luokitellaan paikoin myös chypre floraliksi. Yksi suosikkituoksuistani, mutta aika kaukana chyprestä miun mielestäni (samettinen patsuli-vanilja).


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 07 Loka 2013, 12:36 
Poissa

Liittynyt: 05 Loka 2013, 04:00
Viestit: 838
Paikkakunta: Perä mettä
Joo, Fragranticassa ainakin oli luokiteltu chypre floraliksi kuten Kosmoskukkakin sanoi. Siedätys tulee tarpeeseen, otan mielelläni tarjouksen vastaan Kk! Haluaisin oppia ainakin arvostamaan chyprejä, vaikken ehkä rupeaisi tykkämään.

Mielenkiintoista miten noi luokitukset on kiinni haistelijasta... Kiitos pihlaja, enpähän odota siltä mitään mullistavaa chypremäisyyttä :)

_________________
Blogi: Hierochloë arctica

Fragrantica


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 07 Loka 2013, 13:02 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
En tiedä, onko chypre kiinni haistelijasta. Ei kai sentään. Monessa tuoksussa on vain piirteitä useasta ryhmästä. Etenkin nuo alalajit, kuten floral chypre tai woody chypre voivat olla vaikeita tunnistaa, jos se woody tai floral kovasti korostuu. Hommaa vaikeuttaa sekin, että kunnon chyprejä taitaa olla nykyisin vähän.

Itse tunnistan chypren hajusta, nuotit voivat sanoa mitä vaan, eikä niissä aina kaikkea kierrostakaan. Toisaalta chypre nouveau on luokkana jännittävä, kun hakee chypremäistä olemusta tuoksulle, paremmin tai huonommin onnistuen, vaihtoehtoisilla osilla.

Chypre on mielestäni kuin jännitetty jousi, joka kantaa tuoksua. Chypressä on pinkeyttä. Se seisoo suorassa, eikä tuoksu ole painava. Mitsoukossa voi hämätä sumuinen sammalpohja tai vahva ruusu, mutta siinäkin helähtää välillä chypren kiilto, tuttu esimerkiksi Aramiksesta. Mietin viime viikolla, että voisiko Eau du sud olla chypre, kun siinäkin on ajoittain samanlaista tuntumaa. Mutta tuskin. Ehkä siitä puuttuu galbanum välistä yhdistämässä sammal- (tai pikemminkin viheryrtti-) pohjaa ja sitruskattoa. Vetiver voi toimia siinä jonkinlaisena tukipuuna, mutta seiniksi siitä ei taida olla.

Tämä on minun mielikuva chyprestä. Voin olla täysin väärässä. Pitäisi kai osallistua koulutukseen, että asia selviäisi.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Chypre
ViestiLähetetty: 07 Loka 2013, 23:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Joulu 2012, 03:55
Viestit: 867
Paikkakunta: Tampester
Kosmoskukka kirjoitti:
Kyllä sitä on luokitelty Cypre-floral perheeseen.
Tuo Chypre-floral pesue on myös minun suosikkejani. Kyllä se siellä musta jokseenkin kiikkuu, mutta sitä ehkä hämää tuo runsas iirismäisyys Shalimar parfum Initialissa. Itte kylläkin tykkään tästä tuoksusta , ihanaa puuterista iiris pöhinää :romance-heartsmiley: Ja kukkia heitetty mukaan. Ja sitte kuitenki makeuttakin löytyy.


Se on varmaan juuri tuo iiris ja makeus mikä siinä hämää. Orientaalihan Shalimar Parfum Initial ei ole, kuten isosiskonsa, että kai se sitten kukkais-chypre kategoriaan kuuluu. Hassua vain, en ole ikinä ajatellut sitä noin. Mäkin tykkään Shalimar Parfum Initialista, ja omistankin sen, mutta ei se ehdottomiin suosikkeihin kyllä ole päässyt. Nyt taisi selvitä miksi. :aurinko: :D

_________________
http://haistaite.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group