Tänään on 29 Maalis 2024, 01:01

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 08 Kesä 2012, 10:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Näitä tuoksuja rakastavat kuvaavat niitä usein adjektiivilla "kermainen".

Minä taas käytän tämäntyyppisistä tuoksuista useimmiten nimeä "Valkoisten tappajakukkien hyökkäys". Luulin vuosia että inhoan tuberosaa, mutta yllätyksekseni pidän joistain tuoksuista, joissa sitä on (esim. SL Cèdre ja Datura Noir, Annick Goutal Passion), sen sijaan gardenia on se Iso Paha Valkoinen Kukka, joka saa minut juoksemaan huutaen karkuun.

Robert Piguet'n Fracas on yksi rakastetuimmista lajityypin klassikoista. Sillä välin kun se oli poissa tuotannosta, mm. Versacen Blonde toimi sijaisena. Karl Lagerfeldin Chloe, Guerlainin Mahora, SL Tubereuse Criminelle ja AG Gardenia Passion kuuluvat myös perheeseen.

En ole testanut tätä, mutta Estée Lauderin Private Collection Tuberosa Gardenia on ainakin nimensä perusteella selvä tapaus.

Muita tämäntyylisiä tuoksuja?

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Kesä 2012, 13:09 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Tiedoksi tigrushkalle ja kaikille muillekkin, ettei gardeniaa käytetä hajuvesissä lainkaan. Ehkä tämän jo tiesittekin, tai ehkä se ei kiinnosta, vitut mie siitä, kerron sen silti. :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Kesä 2012, 13:39 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Totta, mutta gardenoiden tuoksua imitoidaan usein styrallyyliasetaatilla.

Mulle valkeat kukat ovat vaikeita.
Sergein A la Nuitia mnulla on ikävä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Kesä 2012, 13:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Chanelin eksklusiivi-Gardéniassa tuoksuvat kaikki vaikeat valkoiset kukat: gardenia, tuberosa, jasmiini ja appelsiininkukka. Tuoksu on raikas, hienostunut, läpikuultava ja ei-kermainen. Tuoksu hänelle, joka pitää valkoisista kukista silloin kun ne eivät tuoksu vanhalta lihakeitolta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Kesä 2012, 14:05 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Mielikuvamarkkinoinnin taidonnäyte(?) julkkislistaa myöten...

Black Gardenia my ass. Ja Janice Dickenson?!? Sallikaa miun nauraa! :laughing-rolling:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Kesä 2012, 23:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Nicolain Odalisque on aikas tuhti valkoinen. Odotin sen olevan pääasiassa kieloinen, mutta humpsista, eipäs olekaan. Kerran vasta testannut sitä, mutta se oli niin voimakas, että analysointi ja tarkempi haistelu jäi sillä kertaa, oli jo yömyöhä :whistle:

Goutalin Songes on myös yksi. Tiarea, frangipania ja jasmiinia tässä. Makea, tottakai.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 10 Kesä 2012, 08:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Anna kirjoitti:
Nicolain Odalisque on aikas tuhti valkoinen. Odotin sen olevan pääasiassa kieloinen, mutta humpsista, eipäs olekaan. Kerran vasta testannut sitä, mutta se oli niin voimakas, että analysointi ja tarkempi haistelu jäi sillä kertaa, oli jo yömyöhä :whistle:

Goutalin Songes on myös yksi. Tiarea, frangipania ja jasmiinia tässä. Makea, tottakai.


Tiare-kukasta tulee ekana mieleen Yves Rocherin Monoï-öljy, joka tuli välittömästi mieleen silloinkin kun haistoin ekaa kertaa Guerlainin Mahoraa... :shock:

En tiedä, pitäisikö Ormonde Jaynen Frangipani laskea tähän ryhmään: onhan siinä toki frangipania, jasmiinia ja tuberosaa, mutta sen alkutuoksu on niin vihreänraikas (vastaleikattuja kukkien varsia, kuten SL:n Un Lysissä) ettei se oikein asetu tähän Valkoisten Kukkien Suurhyökkäys -genreen. :think:

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 12 Kesä 2012, 23:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Tässä mun suosikki lista (edelleen ihan siis oikeasti liikutaan suosikki alueella)
Chanel no22
Floris Gardenia
Ysatis
Divine Divine
Divine l`ame Soeur
First
Dolce & Gabbana D&G (punainen korkki)
harkiten laittaisin myös Juicy Couturen nimikko tuoksun
JLO Glow
Avon Today
Lady Caron
Penhaligons Ellenisia
Voile de Jasmin Bvlgari (tämä on myös symbolisesti väriltään todella valkoinen)
Evyan White Shoulders
Floris Lily of the Valley
Näissä kaikissa on sitä valkoista valoa ja herkkyyttä, puuterimaisuutta, naisellisuutta mitä tässä tuoksuluokassa niin rakastan.
:character-ariel:
Plus toki ne kaikki mitä en ole vielä nuuskinut ja joista en ole tietoinen... :P

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 18 Heinä 2012, 21:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Kehitin tänään lempeä Monegalin Kiss My Name tuoksun kanssa. Joo, nimi on tyhmä, mutta sarjan tuoksut ovat laadukkaita ja jestas nämä kestävät iholla! Minkään valmistajan tuoksut eivät kestä tällä tavalla minulla.

Olen jotenkin ohittanut tämän ajatellen, että joo, tämä on ihan mukava, mutta täytyy haistella sitä uudelleen paremmin kun kiinnostaa ja ehtii. No tänään muistin tämän ja pam! minäpäs yllätyin. Enhän minä edes muistanut tämän olevan valkoinen herkku. No okei, mulla on nyt jokin valkoiset kukat hypetys päällä, mielellään vielä sellaisia ihanan kermaisia eikä mitään ihan lällyjä :D Niin kolahtihan tämä nyt tietenkin. Voi Kosmoskukka, heti kun mä saan ne omat dekantointivälineet, teen sulle tästä näytteen. Sä tuut rakastamaan tätä! Jos et niin mä hämmästyn ;)

"Absolute Tuberose de Indes, Iris dur cedre, Absolute Jasmin Egypte, Neroli Tunisie ja Baume Tolu"

Pysyy hyvänä ihollani, eikä mene sotkuksi tai ole ummehtunut niinkuin toiset valkoiset kukat minulla tekevät. Tähän hetkeen ihan löytö.

Tilasin periaatteessa ihan turhaan dekantit Divinestä ja Gardenia Passionista kun minulla on tätä pikkupullo, mutta toisaalta...ei se turhaa ollut hihi.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Heinä 2012, 21:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Eräs kauneimmista valkokukkatuoksuista on Nuit de Tubereuse. Tällaisena sateisena kesäiltana se on niin kaunis, että melkein kyynel tulee silmään. Duchaufour ei voi olla läpeensä paha! Tämä on niin paljon kauniimpi ja mystisempi kuin Tubereuse Criminelle tai Carnal Flower.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Heinä 2012, 21:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Mjahas, täytyykin tutustua myös tuohon. Mulle on Fracas tulossa ja jos tykästyn siihen saatanpa tilata Vercacen Blonden kun sitä saa parfyymina aika kivaan hintaan. Eikö olekin hyvä logiikka? :D

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Heinä 2012, 22:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Nuit de tubereuse on selkeästi vähemmän tukehduttava kuin Fracas. Pidän silti molemmista.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Heinä 2012, 20:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
toxu kirjoitti:
Tiedoksi tigrushkalle ja kaikille muillekkin, ettei gardeniaa käytetä hajuvesissä lainkaan. Ehkä tämän jo tiesittekin, tai ehkä se ei kiinnosta, vitut mie siitä, kerron sen silti. :mrgreen:


Hei,
mistä se gardenia tulee sitte tuoksuihin?

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Heinä 2012, 20:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Gogol kirjoitti:
Totta, mutta gardenoiden tuoksua imitoidaan usein styrallyyliasetaatilla.


Kosmoskukka, tässä Gogolin vastaus heti tuon alla :D Muusta en tiedä.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Heinä 2012, 20:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
^ottaa silmät kätteen ja kattoo :P

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group