Tänään on 28 Maalis 2024, 11:00

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 04 Tammi 2013, 10:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Avaanpa tällaisenkin, vaikkei juuri nyt ole hirmu paljon sanottavaa. Iiris on kuitenkin aika erilainen nuori... ...juuri vai kukka - vai molemmat?

Yleisesti ottaen pidän iirisnuoteista, vaikka kaikkein porkkanaisimmat orristuoksut jätänkin vaikka Pyynö-jänikselle.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 04 Tammi 2013, 14:12 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Tykkään sekä "porkkanaisista" (Hiris, Iris Silver Mist), "puisista" (Bois d'Iris, Zagorsk) että "perinteisemmistä" (Shalimar, Heure Exquise)

Iiris on niitä nuotteja, joihin tulee aina välillä himo, ja sitten saatan jämähtää erilaisiin iiriksiin pitkäksikin aikaa.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 05 Tammi 2013, 01:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
Ostin sokkona huuto.netistä (Sulo Vilen täällä morjensta, nääs ovh-hintaan verrattuna halvalla lähti) Acqua di Parman Iris Nobilen, joka osoittautui sitten minun makuuni aika hurjan voimakkaaksi, mutta kauniiksi iirikseksi. En vain ole vielä löytänyt iholle sopivaa annostelua, joten olen suihkinut sitä enimmäkseen vaatteisiin, joissa se tuoksuu tosin aikas pitkään mutta ihanasti.

Sokkona huusin myös Crabtree & Evelynin Iriksen, jonka sitten annoin teinittärelle, mutta olen sittemmin tullut siihen lopputulemaan, että josko se olisi kuitenkin sellainen kimppapullo. :mrgreen: Hyvin kevyt mutta kaunis tuoksu.

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 05 Tammi 2013, 19:33 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
En voinut vuosiin sietää hallitsevaa iiris-nouttia. Vielä tänäkin päivänä se pitää olla mieleeni juuri oikein sekoitettu, muuten se alkaa äklöttää. Ongelma on siinä, että iiriksellä on voimakas taipumus päätyä muistuttamaan erilaisia meikkituotteita (huulipuna, puuteri, kasvorasvat, whatever) joiden löyhkää inhoan.
Ja vaikka rakastan syödä porkkanoita muodossa jos toisessa, en pidä myöskään tästä iiriksen oranssisesta aspektista.

Toki iiris on olennainen osa monia suosikkituoksujani, mutta tosiaan, useimmiten se on sekoitettuna niissä erikoisella tavalla, kuten Bois Farinessa (heliotropin-setripuu-yrtti accord) ja Shalimarissa (bergamotti-ambra-sivetti accord).

Teknisesti ottaen loistavat iiris tuoksut kuten vaikkapa MPeG:n Iris Bleu Gris tai Serge Lutensin Iris Silver Mist saavat vilpittömän kunnioitukseni, mutta en halua suihkuttaa niitä ylleni.

Jotain vaikeasta suhteestani iirikseen kertoo se, että todelliseksi kulttisuosikiksi noussut, Guidessakin täydet viisi tähteä Turinilta saanut, (alkuperäinen, voimakkaasti iiris vetoinen) Dior Homme on koko toistasataa pulloa kattavassa kokoelmassani tuoksu josta pidän kaikkein vähiten.

Sanotaan vielä se, että mielestäni ehkä surkein ja naurettavin iiris tuoksu mitä olen haistellut, on Parfumerie Generalen Felanilla.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 05 Tammi 2013, 20:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
toxu kirjoitti:
Sanotaan vielä se, että mielestäni ehkä surkein ja naurettavin iiris tuoksu mitä olen haistellut, on Parfumerie Generalen Felanilla.


Pakko haistaa :twisted: .

Oma iirissuosikkini on ehdottomasti L'Artisanin Iris Pallida - hoocee iirisfanit eivät välttämättä tykkää, sillä iiris on kyllä tuoksussa keskiössä, mutta se ei taivu varsinaisesti tuonne puuteriosastolle, eikä myöskään porkkanaan. Toinen suosikki-iirikseni on Bois Farinessa.

Tavallaan tunnen outoa vetoa Sergen Bas de Soieen, joka oskilloi raa-an hyasintin ja iiriksen välillä. Jäätävä kukkaistuoksu. Minulle kuitenkin liian kurinalainen ja fiini (ja niin on kyllä moni muukin iiristuoksu).

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 05 Tammi 2013, 20:56 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Monihan tykkää juuri Felanillasta. Tuote ei tainut kuitenkaan tulla siihen mun samplesettiin, joka on tulossa.

Olen varmaan Toxun kanssa samoilla linjoilla Iiriksestä. Vierastan sitä isona elementtinä. Suosikki-iirikseni lienee L'homme coeur.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 05 Tammi 2013, 22:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Musta parhaita Iiris tuoksuja mitä olen nuuskinut on nämä;
Frederic Malle; Iris Poudre,
Chanel No19 Poudre,
Annic Goutal; Heure Exquise
Prada Infusion d`Iris,
Chalimar Parfum Initialissa kans kauniisti Iiris tulee mielestäni esille,
ja ihanaakin ihanampi L´Heure Bleue Guerlainilta.
Se L`Artisanin Iris Pallida oli kyllä aivan ihana tuoksu, harmi ku sitä ei oo missään enää.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 06 Tammi 2013, 09:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Kamicha kirjoitti:
Toinen suosikki-iirikseni on Bois Farinessa.

Tavallaan tunnen outoa vetoa Sergen Bas de Soieen, joka oskilloi raa-an hyasintin ja iiriksen välillä. Jäätävä kukkaistuoksu. Minulle kuitenkin liian kurinalainen ja fiini (ja niin on kyllä moni muukin iiristuoksu).


Pitääkin pitkästä aikaa kaivaa Bois Farine esiin ja virkistää muistiani (en muista siitä iiristä, ainoastaan fenkolisen maapähkinäisyyden).

Minullekin Bas de Soie oli yllätys siinä mielessä että en odottanut pitäväni siitä, mutta se on jäänyt kutkuttelemaan niinkin paljon että päätyi toivelistalleni. Tosin en pidä siitä liian fiininä enkä kurinalaisena (kuten en mitään muitakaan Sirkka-Liisoja, ne ovat aina jotenkin vallattomia). Chaneleihin nuo adjektiivit sen sijaan sopivat kuin nenä päähän ja se selittänee, miksi niin usein vierastan niitä: en vain ole sellainen "täydellinen" ihminen. :think:

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 06 Tammi 2013, 11:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Ajattelen kyllä itsekin Chaneleista noin (paitsi Sycomoresta, se on saatava).

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 06 Tammi 2013, 12:21 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:41
Viestit: 397
Paikkakunta: Uusimaa
Minäkin yllätyin siitä, että pidin Bas de Soie'sta, kun en muuten tykkää hyasintin tuoksusta. Myös Iris Silver Mist hyväilee nenääni, mutta kummatkaan eivät lopulta tuntuneet omilta. The Different Companyn Bois d'Iris'tä mulla on riittoisa näyte, pidän siitä kovasti, mutta en taida hommata täyttä pulloa. Muita iirisrakkauksia kyllä löytyy kaapista, ja kaipa ne ovat ihan perusteltuja kun ovat niin erilaisia. Iiris taisi olla ensimmäisiä tuoksunuotteja, johon hullaannuin. Rakastan porkkanaistakin iiristä!

_________________
Sinistä pintaa


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 06 Tammi 2013, 23:41 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mun uusin iirissuosikkini on Le Labon Iris. Paperinen ja viileä. Kuitenkin astetta lämpimämpi kuin La Pausa.
Pidän myös Iiris Silver Mististä. Siinä on se paperi/mankeloitu lakana -tunne johon olen hulluna.
Pidän myös Pentachord Whitestä paljon - makuasia, onko kyseessä orvokki vai iiris. En yleensä pidä orvokeista, joten sanon iiris.

En voi sietää lämpimiä iirislällyjä - Dior Homme on niistä karmein.
Sinnitellen pystyn pitämään Mallen Iris Poudreta, mutta se on vahvasti pois mukavuusalueelta.
Hieno tuoksu, mutta ei vain toimi mulla.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 07 Tammi 2013, 12:04 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Joku Basenoter suositti Iris Silver Mistin kerrostamista Diorin Leather Oudin kanssa.
Kokeilin, kun molempia on kätevästi esillä lipastolla.
Minun nenääni lopputulos on taivaallinen iiris-nahka. Eat your heart out Cuir de Russie!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 11 Tammi 2013, 10:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 12 Loka 2012, 09:22
Viestit: 660
Paikkakunta: Jyväskylä
Mie oon nyt ihan lähiaikoina löytänyt iiriksen ihanuuden, mutta olen vahvasti kallellani semmoiseen puuteriseen (ja lämpimään?) iirikseen. Suosikkejani ovat L'Heure Bleue ja Infusion d'Iris (edp!).

Vahva porkkanaisuus puolestaan aiheuttaa välittömän hylkäysreaktio, mutta tää johtunee siitä, että olen aika voimakkaasti allerginen porkkanalle (sekä syötynä että ihokosketuksessa) ja se joidenkin iiristen selkeä mielleyhtymä porkkanaan alkaa välittömästi ällöttää ja ahdistaa, vaikka tiedostan sen tuoksuvan sinällään mehukkaalta. Esimerkkeinä nyt ainakin Infusion d'Iriksen edt-versio ja Sisleyn Eau d'Ikar (tää tosin jäi paperilla haistelun varaan, kun oli niin vahva porkkana, että teki mieli polttaa kyseinen lappunen samantien).


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 11 Tammi 2013, 12:52 
Poissa

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 08:34
Viestit: 2496
Miulla on isohko dekantti Lutensin Iris Sirver Mististä, jota olen käyttänyt vuosien varrella hyvin säästeliäästi. (kerroinhan että en juurikaan tykkää pukeutua siihen)

Pari päivää sitten otin dekanttini esiin, ja haistatin sitä tuttavallani. Reaktio: "Tämä saattaa kuullostaa hullulta, mutta...*nuuh nuuh*...älä nyt pilkkaa, mutta tuohan tuoksuu aivan porkkanalaatikolta! Ja muskotilta ehkä myös! Mutta porkkanalaatikolta -- *nuuh nuuh* -- ihan ehdottomasti!"

Joo-o. Miten olisinkaan voinut väittää vastaan. Kyllähän siinä jotain porkkanalaatikkomaista todellakin on.
Ja sanottakoon, että tämä tyyppi joka sitä haisteli, ei välitä tuoksuista lainkaan, eikä tiennyt kyseessä olevan "porkkanaisen" iiris tuoksun.

Itse kun haistelin tätä kyseistä tuoksua pitkästä aikaa, sain kiinni todella vahvasti hallitsevan, lämpimän ja makean kaneli-noutin. Fantastista kamaa, joka aiheuttaa miussa kuitenkin jonkun sortin levottomuutta. Olen henkisesti hiukan allerginen iirikselle, selvästi.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Ihana iiris
ViestiLähetetty: 11 Tammi 2013, 13:31 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mä kuulen jatkuvasti noita porkkana-kommentteja.
Mä haistan viileää iiristä, joku muu fantasioi jänöjusseista. Vapaa maa :D

Rakastan iiriksen jäisiä, paperisia ja hieman viiltäviä sävyjä. En niin piittaa niistä lällymmistä lämpösävyistä, mutta niillä on kyllä vahvat fanikuntansa. Ja ISM:ssä on ehdottomasti mukana noita lämpimiä fasetteja.

Myyttinen Iris Gris on omalla asteikollani lähinnä La Pausaa ja Le Labon iiristä. Liitän Zagorskin ja Pentachord Whiten vähän samaan perheeseen, vaikka niissä on paljon muutakin.

Xerjoffin (ällöt mukaluksuspullot) IriSSSS pitää käydä joskus haistamassa. Ehkä jo tänään?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group