Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Joo, mulla on kolme heidän näytteistään. Bahiana, joka on sellainen "ihan kiva" juttu noin kesää ajatellen, Cuir Fetiche, joka oli hurja pettymys ja sitten Ambre Précieux, josta pidämme kumpikin. Ja muistaakseni toxu on täällä maininnut pitävänsä tuosta kovastikin myös. Mies tuon ambran itselleen omi, vaikka saan mä toki sitä lainata
Mutta niillähän on ihan hirveästi tuoksuja, täytyy joitain tilata jossain kohtaa. Ausliebezumduftista löytyy ainakin jotain. Hah, onpa siinä itsevarmat koot täytepulloilla.
Jaakiem kirjoitti:Tunteeko kukaan Maitre Parfumeur et Gantieria? Niiden Pardum d'habit ja Sur le nil tulevat aika ajoin vastaan foorumeilla. Nettisivuilla ei ollut mitään samplepolitiikasta, eikä ostomahdollisuudestakaan. Silmään pisti refill-pullojen koko, 500 ml.
Mun suosikki tältä talolta on ehdottomasti Secrete Datura.
Onko kukaan haistellut L'Occitanen Eau des Bauxia? Siellä Helsingissä kun olisi olisi niiden myymälöitäkin. Kovasti ihmiset kehuvat tuoksua foorumeilla. Vertaavat muun muassa Tompan tupakka-vaniljaan.
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
On hyvä tuoksu tupakkatuoksujen ystävälle. Onhan siinä samoja elementtejä kuin Tompan tupakkavaniljassa, mutta aika erilaisia tuoksut ovat hengeltään. Tompan tupakkavanilja on mielestäni raskas, synteettinen ja melko pelkistetty (ihastuttava silti) - Eau des Baux on luonnollisempi, läpikuultavampi ja vivahteikkaampi. Tupakan ja vaniljan rinnalla on selkeämmin erottuvia mausteita, metsäistä vihreyttä ja yrttejä. Baux on ostoslistallani - tupakkavaniljakin ehkä, joskus hyvin kaukaisessa tulevaisuudessa.
No, tuo ei ainakaan vähentänyt kiinnostusta. Ostos-/kiinnostuslistalleni minäkin olin sen joskus poiminut ja eilen rupesin ihmettelemään, että mikä se tuo onkaan, kun oli unohtunut kokonaan. Ei ole pahan hintainen, ei, vaikka vähempikin riittäisi, kun tuo satamillinen, jos satut olemaan kiinnostunut pullon puolittamisesta. Pitää ainakin haistella tuo seuraavalla Helsingin reissulla.
Äh tätä odottelun tuskaa. Yhtä näytejuttua jonka voitin, olen odotellut pian kuusi viikkoa ja sitten yksi toinen juttu jonka eka osa tuli noin viikossa ja jonka toinen osa on lähetetty noin päivä jälkeen, ei ole saapunut kahden viikon jälkeenkään. Toivottavasti se nyt edes saapuisi, siellä on mun SDV dekantti. Onko joku postipete jossain tajunnut, että hei, tolle pimullehan tulee kivaa postia, mulle kiitos nam. Toivottavasti nyt saapuisivat ihan oikeasti jo pian, inhoan kyttäämistä.
Olen menossa lauantaina kaksille synttäreille, joista toisissa on vähän naamiaisteemaa, pukukoodi on hot as hell. Kuulun yhteen porukkaan, jossa päätimme toteuttaa pukukoodia hieman kiertäen ja pukeudumme kaikki enkeleiksi. Löytyy mustaa enkeliä, valkoista enkeliä ja jos jonkinlaista enkeliä. Minulla on musta mekko mutta yritän saada aikaiseksi siniset siivet ja sädekehän, minulla on myös siniset avokkaat ja kenties sininen stoola-tyyppinen huivi. Olen siis sininen enkeli ja juon koko illan pelkkiä sinisiä enkeleitä.
Olen yrittänyt keksiä jotain kivaa tuoksua joka sopisi asuuni, mutta en oikein keksi mitään. Tulisiko teille mieleen mitään? Siis ihan vaan vaikka joku nuotti tai tuoksutyyppi, ei tarvitse olla mikään tietty tuoksu. Tietysti jos joku tietty tuoksukin tulee mieleen niin kuulisin mielelläni.
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
Jaakiem kirjoitti:No, tuo ei ainakaan vähentänyt kiinnostusta. Ostos-/kiinnostuslistalleni minäkin olin sen joskus poiminut ja eilen rupesin ihmettelemään, että mikä se tuo onkaan, kun oli unohtunut kokonaan. Ei ole pahan hintainen, ei, vaikka vähempikin riittäisi, kun tuo satamillinen, jos satut olemaan kiinnostunut pullon puolittamisesta. Pitää ainakin haistella tuo seuraavalla Helsingin reissulla.
Olenpa hyvinkin, sata milliä on minulle liikaa melkein tuoksusta kuin tuoksusta...
No mä kyllä mietin sitä Angelia itsekin, mulla on pari näytekokoa siitä. Mä en vaan oikeastaan kauheesti pidä siitä tuoksusta, se on jollain tasolla inasen ärtsy mun makuuni.
Alieniakin löytyisi, mutta en tiedä jaksanko sitä, täytyy pistää harkintaan. Mulla on sellaiset valkoisista sulista tehdyt siivet, jotka on ihan kivat, kun niiden kanssa (toivottavasti) pystyy olemaan. Punanaamiosta ne kävin hakemassa, en tiedä nyt sitten millä ne sinistän, spraymaalia harkitsin, mutta en tiedä saako sillä nätisti ja niin, että eivät ole sitten ihan tönkkösuolatut...
Kiitos Kosmoskukka vinkeistä! Jotenkin ajattelin, että olisi hauska tuoksua vähän silleen "vinkeelle", tyyliin oletko lintu vai kala.
Kamicha kirjoitti:
Olenpa hyvinkin, sata milliä on minulle liikaa melkein tuoksusta kuin tuoksusta...
Lueskelin eilen tuosta tuoksusta enemmänkin ja se on selvästi mun juttu. Sitä verrattiin paitsi tupakka-vaniljaan, myös Double spiriteous vanilleen, Gucci pour hommeen ja Ambre narguileen. Joku sanoi, että alku on puhallus savua ja loppu kuivaa vaniljaa. Kuulostaa niin hyvältä, että ostan pullon vaikka yksin. Voin kyllä jakaakin, ei sillä.
Mohn kirjoitti:Olen menossa lauantaina kaksille synttäreille, joista toisissa on vähän naamiaisteemaa, pukukoodi on hot as hell. Kuulun yhteen porukkaan, jossa päätimme toteuttaa pukukoodia hieman kiertäen ja pukeudumme kaikki enkeleiksi. Löytyy mustaa enkeliä, valkoista enkeliä ja jos jonkinlaista enkeliä. Minulla on musta mekko mutta yritän saada aikaiseksi siniset siivet ja sädekehän, minulla on myös siniset avokkaat ja kenties sininen stoola-tyyppinen huivi. Olen siis sininen enkeli ja juon koko illan pelkkiä sinisiä enkeleitä.
Olen yrittänyt keksiä jotain kivaa tuoksua joka sopisi asuuni, mutta en oikein keksi mitään. Tulisiko teille mieleen mitään? Siis ihan vaan vaikka joku nuotti tai tuoksutyyppi, ei tarvitse olla mikään tietty tuoksu. Tietysti jos joku tietty tuoksukin tulee mieleen niin kuulisin mielelläni.
Tuli tällainen vastaan, sopisi nimeltään hyvin tuohon hot as hell-teemaan: Satan's Angels by OpusOils
Onkohan minusta tullut tuoksusnobi, kun lueskelin aikani kuluksi Fragranticaa ja ajattelin useimpien juttuketjujen kohdalla, että ei hyvää päivää...
Toisaalta olen huomannut makuni muuttuneen edelleen. Paitsi että chypret ja nahka-chypret ovat tulleet käyttöön, niin kiinnostus on siirtynyt myös hiljaisempiin ja mielellään luonnollisemmalta tuntuviin tuoksuihin. Saa nähdä, missä vaiheessa suunta vaihtuu.