Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Tuoksukarkkikauppapäivä :romance-heartsmiley: Sain postista miehelle (ja vähän itsellenikin) tilaamani Encre Noiren, Grey Flannelin ja Eau des Bauxin.
Lisäksi postilaatikossa oli näytesetti Olfactive Studiolta. Pikaisesti jo paria nuuhkin, Still Life ei nappaa, tässä on joku ihollani äärimmäisen muoviseksi muuttuva (ja uusissa tuoksuissa hyvin yleinen?) ainesosa. Autoportrait on ihastusta ensi nuuhkaisulla, alku kyllä tuo mieleen Eau des Bauxin, saa nähdä miten kehittyy iholla.
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

Tänään Thierry Mugler - A*Men Pure Leather.
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Tuberosahuuruja niin että ikkunat ovat räjähtää - Lorettaa.

Jaakiem, mulla oli samanlainen vaihe, tulin ylikriittiseksi, mutta nyt tuoksut tuntuvat taas loistavilta. Tosin nuuhkin paljon power-kasariretroja ja vanhoja klassikkoja.

Lorettaakin vain siksi että mulla ei ole kotona vanhaa Poisonia.
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

mukael kirjoitti:Tänään Thierry Mugler - A*Men Pure Leather.
Mitä tykkäät?
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Tänään tuoksuu Comme des Garcons Series 2 Red: Carnation. Rakastan koko Red-sarjaa, mutta suosikkini taitaa sit kumminkin olla Harissa.

Päivän muut tuoksuhuomiot:

1. Andya ei ole vieläkään Helsinki 10:ssa. Eikä paljon muitakaan tuoksuja, edes CdG:ta. Mikä mättää? (Olisin kysynyt, mutkun kassalla oli jonoa)

2. Stockmann on luopunut Etron parfyymeista kokonaan, ja niitä saa nyt alehyllystä halvalla. Ainakin Paisley ja Raving olivat roimassa alessa.

3. Chloén parfyymipakkaukset ovat ihania. Miksi itse tuoksut ovat niin helvetin tylsiä? Se uusi Eau Florale whatever on viiden pennin turhake, mutta pullo on kauneista kaunein.

4. Cacharelilla on joku uusi tuoksu, jonka pullo on ihan kamala. Miksi pulloihin pitää piirtää sellaisia typografisesti rumia tussahduksia? Esimerkkeinä La Petite Robe Noire ja tää uus Cacharel.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

toxu kirjoitti:
mukael kirjoitti:Tänään Thierry Mugler - A*Men Pure Leather.
Mitä tykkäät?
Joo, kerro, kerro!! :enkeli:
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

^ A*Men Pure Leather tuntuu A*Men-tiivisteeltä, A*men puristettuna. Tää on enempi kasassa kuin perus A*Men. Voisinkohan vielä jollain muulla tapaa hokea samaa... Ei siis tunnu karsitulta vaan tiivistetyltä. Makeahko ja voimakas tuoksu edelleen, mutta sellaista överisti pöhisevää makeutta on suitsittu pois. Perus A*Menin sisältä on mun mielestä aina löytynyt vähän sinistä vessanraikastinta, tässä versiossa sitä ei ole. Mun nenään nahka-akkordi ei ole tässä mitenkään selkeästi päälleliimattu, lisäys on kuitenkin muuttanut yleisilmeen selkeästi tummemmaksi ja varsinkin alussa on vähän eläimellistä sävyä (ainakin tällä ensikäyttämällä se aspekti tosin tuntui haipuvan suht pian). Tykkään. 100 ml kanisterikoko tympäisee, vaikka hinta varmaankin olisi ihan kohtuullinen.

Edit. Ja se pullo näyttää ihan hirveältä. Oisivat laittaneet vaikka vaan jonkin pienen nahkaremmin tms pullon ympärille.
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Tällä päivälle vielä pikainen haistelu Bois d'Orangesta. Appelsiiniaromimyski. On se kumma, kun nämä ei nyt oikein iske.
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

mukael kirjoitti:^ A*Men Pure Leather tuntuu A*Men-tiivisteeltä, A*men puristettuna. Tää on enempi kasassa kuin perus A*Men. Voisinkohan vielä jollain muulla tapaa hokea samaa... Ei siis tunnu karsitulta vaan tiivistetyltä. Makeahko ja voimakas tuoksu edelleen, mutta sellaista överisti pöhisevää makeutta on suitsittu pois. Perus A*Menin sisältä on mun mielestä aina löytynyt vähän sinistä vessanraikastinta, tässä versiossa sitä ei ole. Mun nenään nahka-akkordi ei ole tässä mitenkään selkeästi päälleliimattu, lisäys on kuitenkin muuttanut yleisilmeen selkeästi tummemmaksi ja varsinkin alussa on vähän eläimellistä sävyä (ainakin tällä ensikäyttämällä se aspekti tosin tuntui haipuvan suht pian). Tykkään. 100 ml kanisterikoko tympäisee, vaikka hinta varmaankin olisi ihan kohtuullinen.

Edit. Ja se pullo näyttää ihan hirveältä. Oisivat laittaneet vaikka vaan jonkin pienen nahkaremmin tms pullon ympärille.
Kiitos mukael mielenkiintoisesta analyysistä. Saattaa hyvinkin olla että tämä on miun mielestä tutustumisen arvoinen, toisin kuin suurin osa Pure-flankereista... :think:
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Minä ainakin sain vaan lisää vettä kiukaalle tuon Pure Leatherin suhteen, pakko se on päästä nuuhkimaan!

Laitoin illalla suihkun jälkeen Yves Rocherin Vanille Noirea, vaikka olin lähdössä yötöihin. Mutta ajattelin, että se ehtii siinä hyvin kylpytakin hihoihin hinkkaantua eikä tuoksu sitten enää töissä kuin minulle, kun tungen nenäni kiinni ranteeseen. Taidan tykätä tästä. Helppo ja turvallinen vanilja, aika pehmeä ja ystävällinen. Ei mikään loistelias tuoksu mutta ei toisaalta niin tylsäkään, että ei viitsisi sen takia käyttää, että tylsistyy viidessä minuutissa kuoliaaksi. Laittamisesta on nyt kulunut rontti 6 tuntia ja tämä tuoksuu vielä selvästi iholla. En tiedä tuoksuuko muille kuin itselle mutta tämä riittää minulle.
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Edit. Kuis tämä ny kahdesti tuli?
Viimeksi muokannut Sumukorento, 03 Loka 2012, 07:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sumukorento
suosikkituoksujani:

Menin nukkumaan toisessa ranteessa Billet Doux ja toisessa Terracotta Voile d'Ete. Siinä missä BD pysyy lähes muuttumattomana aamuun asti, Terracotta elää omaa elämäänsä muuttuen mausteisen kautta hunajaiseksi ja sitten kadoten. BD pysyy viileän mausteisena koko ikänsä, Terracotasta tulee hyvin lämmin. Epäreilua näitä on verrata, molemmat omalla tavallaan hyvin kauniita.

Aamulla suihkaus Encre Noirea. Tästä tulee muistoja meillä aikanaan olleista anolisliskoista. Tein niille terraarioon oman viidakon viherkasveineen, joka tuoksui puuhakepohjaisena ihan tältä. Nam.
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

EldO Eloge du Traitre. Olen rakastunut.

Päällisin puolin tuoksu on aromaattisen metsäinen ja kevyesti mausteneilikalla ja kamferilla terästetty, se on jämäkkä, mutta ei päällekäyvä. Tuoksussa on kaksi aivan mahtavaa juttua. Se on jotenkin kolmiulotteinen - nopeat häilähdykset ovat samettista tummanvihreää, mutta kun tuoksua haistelee intensiivisemmin, sillä tuntuu olevan musta sydän. Miten sopivaa!

Musta sydän on minun nenääni hyvin maanläheistä patsulia - ja noita maan ja kellarin aromeita tukee aivan mahtavasti koiruoho, tuoksun toinen kohokohta (ainakin absinttiaromin ystävälle). Koiruoho (wormwood tai artemisia) on minusta outo tuoksuaines, se tuoksuu minun nenääni hyvällä tavalla pahalta, se tuo siloiseen tuoksuun mukavaa säröä. Koiruohon tuoksussa on happoa ja kitkeryyttä, maan, aluskasvillisuuden ja jopa homeen sävyjä yhdistettynä hyvin pehmeään anismaiseen vivahteeseen (absintissa on lisänä ihan anistakin) - enkä muista haistaneeni sitä aikaisemmin tumman patsulin kanssa, yhdistelmä on mainio - synkkä, luonnollinen, nenää hivelevä.

Tätä tuoksua luonnehditaan maskuliiniseksi, mutta minusta tämä on täysin vaikeuksitta sisällytettävissä vihertuoksuista nauttivan naisen garderobiin. Valtavirtatuoksuista ei tule mieleen mitään vastinetta tälle - ja sitä Yataganiahan en ole haistanut. Minulla on tunne, että tämäkin tuoksu aukeaisi vielä paremmin spraymuodossa, samalla tavalla kuin Jasmin et Cigarette.
Oh deer.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Hei. Eilen oli montalen white aoud 3 suihkausta kaulalle ja
2 molempiin ranteisiin.. Pysyi iltaan asti. Tänään Ralph Lauren glamourous. Tämä on paljon raikkaampi.
Thougts begome things... choose the good ones!
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

vintage-Tabua, onko tämä ehkä paras halpistuoksu ikinä?
Tunnetteko Jaakiem, Toxu etc? Tod näk liian feminiini teille mutta upea orientaali.

Yatagan on aivan mahtava (ja edullinen) tuoksu myös.

PS ja nautin Mukaelin ja Jaakiemin sanailusta. Mikäli teitä tunnen yhtään hyvät herrat niin asustatte tuoksuympyrän vastakkaisilla puolilla. Mä haistelin Olfactive Studioita vähän Firenzessä ja tilaan varmasti näytteet, mutta olen kyllä myös valmistautunut siihen etteivät ne natsaa.
Vastaa Viestiin