Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Mun kirpparikierroksen lällyromaanit on nyt luettu ja sunnuntaipäivien ratoksi todettu. Huvittavaa, viihdyttävää ja sohvan nurkkaan jähmettävää, Colette Davenat: Clementine ja Sergeanne Golon: Angelika ja kuningas
Näistä kyllä suosittelen sunnuntaiksi Clementineä, se oli erittäin aivotnarikkaan-lukemista, mutta silti viihdyttävää ja mukaansa tempaavaa kerrontaa. Angelika oli jo ehkä vähän liian lälly!
Minulla on tuota Angelika-sarjaa useampi kirja, sain joskus kummitädiltäni teini-ikäisenä. Ovat siis vanhoja painoksia jostain 60-luvulta. Minulla odottaa edelleen lukemista se Kätilö. Minulla on niitä nyt kaksin kappalein, ostin itse toisen ja toisen sain lahjaksi. Taidan lahjoittaa itse ostamani eteenpäin, eräs ystäväni pompsahtikin heti mieleen kun mietin kenelle sen voisin antaa.
Kaupasta tarttui tänään muutamalla eurolla mukaan Nora Robertsia. Kyllä, luen Robertsin kirjoja. Ne ovat sellaisia harmittomia ja viihdyttäviä aivot narikkaan tyylillä. Joskin niissä on myös pieniä ärsyttäviä yksityiskohtia jotka usein toistuvat eri kirjoissa ja kaikissahan niissä on tavallaan aina se sama perusjuoni. No, jos ei anna noiden häiritä niin muutama tunti harmitonta hömpäntäyteistä ja aivotonta rentoutusta on plakkarissa.
Lueskelen taas Guy Delislen sarjakuvia, ajattelin nyt viikonloppuna vetäistä Merkintöjä Burmasta ja Merkintöjä Jerusalemista. Viikolla sain luettua Shenzhenin.
Taalla myos luettiin teinina Golonin Angelikat seka Juliette Benzonin Catherinet. Niiden lisaksi taisi tulla luettua samasta kategoriasta myos kaikki Madeleinen Brentin kirjat.
Ai niin, mähän taisin saada myös tuota Catherine-sarjaa samaiselta kummitädiltäni jokusen, ellei peräti kaikkia... Jossain välissä vuosia sitten yritin lukea myös Benzonin Marianne-sarjaa mutta se taisi jäädä kesken. En muista olenko maininnut Jude Deveraux'ta, siinä kanssa yksi hömppäkirjailija lisää. Hänen satujaan olen lukenut lähinnä englanniksi kun suomeksi ei kauheasti kai ole.
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan. suosikkituoksujani:
Moschino: Couture Balmain: Balmain de Balmain Balenciaga: Paris Le Labo: Chant de Bois L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde 2. Serge Lutens: Chergui 3. Serge Lutens: Bois de Violette
Mä en kestä romanttista hömppää, kaikki muu hömppä kyllä kelpaa Kävin kirpparilla, ja löysin 3 Anne Tylerin kirjaa 0,5€ kpl. Tyler on juuri sellaista helppolukuista, viihdyttävää, mutta kuitenkin pohjimmiltaan ihan vakaviakin asioita käsittelevää, ilman suuria romansseja.
Minä taas olen niin järkyttävän romantiikan kaipuinen ihminen, että välillä sitä on pakko saada vetää överit.
Kaari Utrion kirjoista olen tykännyt kovasti, niissä on sentään yritetty saada myös nuo historialliset aspektit suht kohdilleen. Vaikka eipä sillä, törmäsin tässä blogikirjoitukseen jossa kirjoittaja oli lukenut kolme eri kirjaa tarkoituksenaan perehtyä Ranskan kuuluisaan Aurinkokuninkaaseen ja yksi kirjoista oli Angelika ja kuningas. Joka sai vieläpä kohtuullisen positiivisen arvostelunkin. En ole ehtinyt blogiin tutustumaan kuin pintapuolisesti, vaikuttaa ihan kohtuulliselta:
Huonon, tai vaihtelevan keskittymiskykyni vuoksi en lue mitään kovin sivistävää tai mitään "kunnon kirjallisuutta" vaikka haluaisin. Luen siis useimmiten jotain suhteellisen kevyttä hömppää, tai elämänkertoja. Tällä hetkellä kesken on Härkösen Ei kiitos, joka on mielestäni aivan järkyn huono. Tai siis noh, ei sitä tasoa mitä odotin aikaisemmin lukemieni Härkösen kirjojen perusteella. Steve Jobsin elämänkertaa yritin lukea pitkään, mutta se oli niin tappavan tylsä että en saanut luettua sitä edes puoleen väliin.
Luen aika paljon erilaisia tieto- ja harrastuskirjoja myös. Tällä hetkellä yöpöydällä on virkkauskirja (ajattelin oppia virkkaamaan ) ja pari valokuvauskirjaa. Tarkoitus olisi oppia kuvaamaan paremmin, tai ylipäätään kuvaamaan. Olen aina näpsinyt paljon kuvia, mutta nyt kun minulla on viimeinkin ikioma kunnon kamera niin haluan oppia saamaan siitä mahdollisimman paljon irti!
Tällä hetkellä alkoi alusta Linda Lay Shulerin: Vain aurinko muistaa. Tykkään ihan hirveästi näistä alkuhistorian ajan kirjoista, taitaa olla, että oon lukenut kaikki esihistorialliset romaanit, mitkä on suomennettu. Ainakaan en ole enää uusia löytänyt, vaikka välillä yritän kahlata tarjontaa läpi.
Ai niin, tänään posti toi kolme uutta kirjaa: Luca Turin & Tania Sanchez -The little book of perfumes, Jean-Claude Ellena - The diary of a nose ja Luca Turin & Tania Sanchez - Perfumes, the A-Z guide. En tiedä mistä aloittaisin!
calypso kirjoitti:Ai niin, tänään posti toi kolme uutta kirjaa: Luca Turin & Tania Sanchez -The little book of perfumes, Jean-Claude Ellena - The diary of a nose ja Luca Turin & Tania Sanchez - Perfumes, the A-Z guide. En tiedä mistä aloittaisin!
Jos sulla on uusi A-Z, niin tuo Little book taitaa olla jo siinä. Little book on, jos oikein muistan, vain päivitys vanhempaan A-Z:hen. Mä tein sen mokan, että ostin molemmat, enkä vain uusinta.
calypso kirjoitti:Ai niin, tänään posti toi kolme uutta kirjaa: Luca Turin & Tania Sanchez -The little book of perfumes, Jean-Claude Ellena - The diary of a nose ja Luca Turin & Tania Sanchez - Perfumes, the A-Z guide. En tiedä mistä aloittaisin!
Jos sulla on uusi A-Z, niin tuo Little book taitaa olla jo siinä. Little book on, jos oikein muistan, vain päivitys vanhempaan A-Z:hen. Mä tein sen mokan, että ostin molemmat, enkä vain uusinta.
Minulla on vuoden 2009 painos. En tiedä onko se uusin, ei varmaankaan? Voihan pahus, teinköhän nyt tyhmiä hankintoja..
jenjen kirjoitti:
Tällä hetkellä alkoi alusta Linda Lay Shulerin: Vain aurinko muistaa.
Mullakin on tuo ja Kun kotka kutsuu kirjahyllyssä, samoin Sue Harrisonin trilogia. Tykkään historiallisista tarinoista. Oletko lukenut Barbara Erskineä? Hänen kirjoissaan tosin on myös nykyaikaa, historialliset henkilöt ovat vähän niin kuin mauste.
jenjen kirjoitti:
Tällä hetkellä alkoi alusta Linda Lay Shulerin: Vain aurinko muistaa.
Mullakin on tuo ja Kun kotka kutsuu kirjahyllyssä, samoin Sue Harrisonin trilogia. Tykkään historiallisista tarinoista. Oletko lukenut Barbara Erskineä? Hänen kirjoissaan tosin on myös nykyaikaa, historialliset henkilöt ovat vähän niin kuin mauste.
En ole, Barbara on ihan vieras nimi, mutta kiitos vinkistä, pitääpä koittaa!