Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
- Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
- Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
- Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
- Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Mitä haistelet tänään?
Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
Re: Mitä haistelet tänään?
Olen testaillut tänään tulleita pulloja. Declaration muuttui iholla kiinnostavaksi hien ja pölyn yhdistelmäksi. Laitoin sitä lisää ja toisella kierroksella huomaa paremmin pullamausteet. Declaration on ehkä kiinnostavampi kuin Voyage, mutta en pitäisi molempien omistamista tärkeänä, jos ei ole Ellena-fani. Paljon samaa näissä on.
Tsar osoittautui käyttökelpoiseksi saippuaiseksi fougereksi. Tsar voisi olla kesäflankkeri alkuperäiselle Jazzille, kevyttä jazzia. Poimin molemmista tosi vahvana korianterin. Myös katajanmarjat tuoksut aika voimakkaasti Tsarissa. Live jazz on sitten jo paljon modernimpi tuoksu, ja lähtee lähestymään jo Cool wateria.
Van Arpelskin vaikuttaa lupaavan tummalta tuoksulta, vaikkei saanutkaan iholla viipyä kauan. Iholle tuli punoittavan lämmin tunne, joka taitaa kertoa siitä, että osuin taas allergiaruutuun, joten pesin tuoksun pois. Kävin tunnin kuluttua siitä intialaisessa syömässä ja ihmettelin ulkona, että mistä tulee hyvä tuoksu. Arpels kummitteli takin alta vielä pesunkin jälkeen. Selvä powerhousen merkki. Aika tumma mokkanahka jälkiruokamakeudella. Veikkaan, että on Christianin makuun.
Tsar osoittautui käyttökelpoiseksi saippuaiseksi fougereksi. Tsar voisi olla kesäflankkeri alkuperäiselle Jazzille, kevyttä jazzia. Poimin molemmista tosi vahvana korianterin. Myös katajanmarjat tuoksut aika voimakkaasti Tsarissa. Live jazz on sitten jo paljon modernimpi tuoksu, ja lähtee lähestymään jo Cool wateria.
Van Arpelskin vaikuttaa lupaavan tummalta tuoksulta, vaikkei saanutkaan iholla viipyä kauan. Iholle tuli punoittavan lämmin tunne, joka taitaa kertoa siitä, että osuin taas allergiaruutuun, joten pesin tuoksun pois. Kävin tunnin kuluttua siitä intialaisessa syömässä ja ihmettelin ulkona, että mistä tulee hyvä tuoksu. Arpels kummitteli takin alta vielä pesunkin jälkeen. Selvä powerhousen merkki. Aika tumma mokkanahka jälkiruokamakeudella. Veikkaan, että on Christianin makuun.
-
Eilen Angelique Noire ja tänään Traversee du Bosphore. Kevyen makeat, lämpöä luovat tuoksut ja futaavat mulle kovin hyvin näillä aurinkoisilla, mutta vielä pakastavilla keleillä.
+ lumi + AN tai TdB = niin hyvä mieli
Mulla tuossa TdB:ssa nahka iirissävyllä juurikin pelastaa tän tuoksun ruusun pysyessä takavasemmalla. Kuka olikaan, jolle nahka puolestaan pilasi tästä hyvän ruusun

Mulla tuossa TdB:ssa nahka iirissävyllä juurikin pelastaa tän tuoksun ruusun pysyessä takavasemmalla. Kuka olikaan, jolle nahka puolestaan pilasi tästä hyvän ruusun

- christian777
- Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
- Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)
Kiitti Jaakiem,Arpels taitaa olla seuraavana tilauslistoillaJaakiem kirjoitti:Olen testaillut tänään tulleita pulloja. Declaration muuttui iholla kiinnostavaksi hien ja pölyn yhdistelmäksi. Laitoin sitä lisää ja toisella kierroksella huomaa paremmin pullamausteet. Declaration on ehkä kiinnostavampi kuin Voyage, mutta en pitäisi molempien omistamista tärkeänä, jos ei ole Ellena-fani. Paljon samaa näissä on.

Vera Wang Princess. Minä tykkään. En muista koska ensi kertaa Princessiä tuoksuttelin, siitä on useampi vuosi aikaa kuitenkin. Siitä lähtien se on kummitellut mielen perukoilla. Silloin joskus olin sitä mieltä, että kiva tuoksu mutta minulle ihan liian kallis.
Muistikuva tästä oli kukkainen ja makea. Nyt kun sitten nuuhkuttelen tätä niin onhan tämä kiva, mutta ei mikään erikoinen tai millään lailla ainutlaatuinen. Ensituoksusta lähtien oli olo, että tällaisia tuoksuja on useampia. En kylläkään saanut mieleeni yhtäkään, mutta silti olin sitä mieltä, että samanlaisia tuoksuja on muitakin.
Hetken päästä mieleen nousi Lolita Lempickan L ja HdP:n 1804. Mutta en sano, että olisivat samanlaisia, ne vaan tulivat mieleen jotenkin samanoloisina tuoksuina. Vanilja ja suklaa osuivat nenään heti. Eikä tämä ollutkaan mikään kukkainen. Tai siis on tavallaan, mutta minun nenääni enemmän kuitenkin vaniljaa ja suklaata ja lämmintä. Aprikoosi ja mandariini tuoksuvat alussa aika vahvasti. Hmmm, no onhan tässä toki joo sitä tuberosaakin mukana ja joku joka tuntee tiare-kukan paremmin niin sanoisi varmaan tässä tuoksuvan senkin. Mutta on tämä silti enemmän vanilja- kuin kukkaistuoksu minulle. Vaikka Fragrantica tämän näköjään tituleeraakin Oriental Floraliksi.
Tätä kommentoidaan aika usein nuorten tyttöjen tuoksuksi ja ettei tämä sovi aikuiselle naiselle. I beg to differ. Toki mandariinisuus tuo tähän jotenkin vähän sellaista lapsellisuutta, mutta en minä ainakaan sellaisesta säiky ja meinaan kyllä käyttää.
Mitenkään erityisen laadukas tämä tuoksu ei tunnu olevan, aika sellainen perus liukuhihnatuote. Mutta ei huono, vähän vaan ehkä tylsähkön turvallinen.
Mutta herkullinen tämä on ja miellyttävä. Liikaa annosteltuna todennäköisesti joko oksettava tai hedarituoksu eli annostelu pitää olla kohdallaan.
Saa nyt sitten nähdä mitä mieltä joku toinen päivä olen, miltä tämä silloin tuoksuu.

Hetken päästä mieleen nousi Lolita Lempickan L ja HdP:n 1804. Mutta en sano, että olisivat samanlaisia, ne vaan tulivat mieleen jotenkin samanoloisina tuoksuina. Vanilja ja suklaa osuivat nenään heti. Eikä tämä ollutkaan mikään kukkainen. Tai siis on tavallaan, mutta minun nenääni enemmän kuitenkin vaniljaa ja suklaata ja lämmintä. Aprikoosi ja mandariini tuoksuvat alussa aika vahvasti. Hmmm, no onhan tässä toki joo sitä tuberosaakin mukana ja joku joka tuntee tiare-kukan paremmin niin sanoisi varmaan tässä tuoksuvan senkin. Mutta on tämä silti enemmän vanilja- kuin kukkaistuoksu minulle. Vaikka Fragrantica tämän näköjään tituleeraakin Oriental Floraliksi.
Tätä kommentoidaan aika usein nuorten tyttöjen tuoksuksi ja ettei tämä sovi aikuiselle naiselle. I beg to differ. Toki mandariinisuus tuo tähän jotenkin vähän sellaista lapsellisuutta, mutta en minä ainakaan sellaisesta säiky ja meinaan kyllä käyttää.

Saa nyt sitten nähdä mitä mieltä joku toinen päivä olen, miltä tämä silloin tuoksuu.

-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Chergui. Kun ei kevät näytä tulevan kevyillä tuoksuilla, niin otetaan sitten raskaammat aseet käyttöön.
- Kamicha
- Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka - Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille - Paikkakunta: Helsinki
Sairastan tänään Slumberhousen Pear + Oliven voimin. Onhan tämäkin todella koukuttava, vaikka edelleen tulee mieleen ylellinen luonnonkosmetiikka. Ehkä se on tuo öljymäinen oliivintuoksu. Jos tuoksu saa olon tuntumaan kauniimmalta, rikkaammalta, siltä, että mysore-joogaa joka aamu ennen seitsemää oman kodin lasiverannalla yksityisopettajan johdolla, niin onhan siinä oltava jotain. Ehkä Gwyneth Paltrow käyttää tätä?
Päärynä ei ole lapsellinen ja kosiskeleva. Miellyttävä kyllä, painava oliivivivahteesta - ja välillä siinä on jopa hieman salmiakkinen kulma. Tuoksun puinen pohja on todella pidättyvä ja antaa hedelmä ja oliiviöljyaromien olla rohkeasti esillä. Poikkeuksellinen ja ihmeellinen tapaus.
Päärynä ei ole lapsellinen ja kosiskeleva. Miellyttävä kyllä, painava oliivivivahteesta - ja välillä siinä on jopa hieman salmiakkinen kulma. Tuoksun puinen pohja on todella pidättyvä ja antaa hedelmä ja oliiviöljyaromien olla rohkeasti esillä. Poikkeuksellinen ja ihmeellinen tapaus.
Oh deer.
- Kosmoskukka
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
- Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.
Eilen aamu alkoi Coromandelilla ja ilta taittui postista tulleen Nicolai SacreBleu Intensen kera. Tämä päivä jatkuu sacrebleu intensellä. On tämä vaan hieno tuoksu. Vitsi tää tyttö tykkää! 

Thougts begome things... choose the good ones!
Hm jaa, mulla mennyt nyt pari viikkoa. En muuten saanut heiltä mitään sähköpostiakaan. Laitoin eilen heille viestiä, mutta en ole saanut mitään vastausta. Alkaa olemaan vähän huolestunut olo...Kamicha kirjoitti:Ei kovin pitkään - yli viikon, alle kaksi?

En taida laittaa tänään mitään. Päätä särkee. Yritän tosin ehtiä hakemaan postista Must parfyymini. Jos pääsen tällä sekunnilla irti tästä koneelta

-
Tuoksuväsymystä ilmassa siellä sun täällä vissiin. No, minä tilasin just satsin sampleja ja pelkään, että kersan flunssa tarttuu just, kun ne kolahtaa postilootaan
Ei ole oikeastaan tuoksuväsymystä täällä, mutta kriittisyyttä kyllä päivän valintoja kohtaan tosi helposti, pitää aamuisin kuunnella tosi tarkasti nenäänsä, että mikä sinne sopisi.
Tänään oli siinä ja siinä, ettei tullut huti. Mutta ei, kyllä tätä mielikseen haistelee: Naomi Goodsir Cuir Velours. Oikein tutustumisen arvoinen, jos tykkää nahoista.

Tänään oli siinä ja siinä, ettei tullut huti. Mutta ei, kyllä tätä mielikseen haistelee: Naomi Goodsir Cuir Velours. Oikein tutustumisen arvoinen, jos tykkää nahoista.
- christian777
Pour lui tänäänkin 

-
- Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:
Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris - Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette
Mulla oli koko työpäivän mukavan voimakas ja ryhdikäs "Mun yli ei kävellä"-olo Cherguin kanssa. Tulee käytettyä liian harvoin, koska pullon suusta nuuhkaistuna tämä ei huumaa, vaan vaatii kunnon lämpenemisen iholla.
- tigrushka
- Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
- Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n
Vihreä kausi jatkuu edelleen, tänään CdG:n Leaves-sarjan Lilyä 

Crouching tiger, hidden flacon
-
- Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/
^ Hmm millanes tuo CdG:n Lily on? Vehreä arvatenkin mutta oisko jotain muuta luonnehdintaa?
Yllätin itseni pihkaantumasta taannoin Cartierin liljaisen Baiser Volen extrait-versioon. Se ei kyllä tosin oo vihreä. (edt/edp:sta ei kokemusta)
Yllätin itseni pihkaantumasta taannoin Cartierin liljaisen Baiser Volen extrait-versioon. Se ei kyllä tosin oo vihreä. (edt/edp:sta ei kokemusta)
- christian777
Huomenna mennään sitten Zinolla 

Must extrait. Hm. Alussa tässä oli jotain aika kovaa, mutta kauempaa tuoksui todella hyvältä. Jotain kovin tuttua tässä on...vähän kitkerän pähkinäistä
ehkä tulee ajatus Tonka Imperialesta.