Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Shalimar-päivä meni ihan mukavasti, tosin päällä oli tuoksua ehkä vajaa suihkaus. Ostin siis Jaakiemilta tuon 2000-luvun alun (olikohan näin) edp-version, joka on alku- ja keskivaiheissaan yllättävänkin sivettinen. Sivetti uppoaa kokonaisuuteen kauniisti. Drydown on kyllä ensisijaisesti opoponaxia - en tiedä olisinko tuota tajunnut, jos ei olisi tuo Diptyquen Opopanax-kynttilä ollut tänä talvena käytössä. Vaniljaisuuskin on lähinnä siinä sävyttämässä. Shalimarissa on paljon sellaista, mistä pidän - mutta kuten moni muukin iäkkäämpi tuoksu, se on minusta kovin "täysi". Pihkatuoksuna se pysyy kuitenkin ihon lähellä alkuvaiheiden jälkeen ja se tekee siitä minulle käytettävän.

Iso T - ihanko oikeasti pukeuduit SM:iin :shock: ? HOOCEE!
Oh deer.
tigrushka
Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n

Viesti Kirjoittaja tigrushka »

Kamicha kirjoitti:Iso T - ihanko oikeasti pukeuduit SM:iin :shock: ? HOOCEE!
Jep 8-)

Alkutuoksu on metallinen, mutta tämä muuttuu pehmeäksi ja maitoiseksi. Vaikken olekaan nuuhkinut Womanitya ihollani kuin kerran, tässä on jotain samaa merellisyyttä. :character-ariel:
Crouching tiger, hidden flacon
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

tigrushka kirjoitti:
Jep 8-)
Iso T. Hyvin sanottu. SM:lllä saat aika paljon uskottavuuspisteitä tuoksupiireissä.
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

^ On se anosmia sitten jännä juttu. Ja sen myöntäminen, tai siihen uksominen, voi olla vaikeaa.
Kaikki me taaplaamme omalla tavalla. Itse en esimerkiki usko siihen että eri tuoksut tuoksuisivat erilaiselta erityyppisillä ihoilla. Olen täysin vakuuttunut siitä että kyseessä on typerä ja turha uskomus, ja että kaikki tuoksut ovat samanlaisia ihotyypistä huolimatta - lukuunottamatta top-noutteja jotka voivat erota paljonkin. Mutta viimeistään puolentunnin jälkeen kaikki hajuvedet tuoksuvat samalta, ihotyypistä riippumatta. Joka muuta väittää on väärässä. Hähhähhää.

SM:n keskiössä sijaitsee yliannostellusti nitriili. Tarkemmin sanottuna Questin kehittämä Marenil. Se on aine joka käyttäytyy todistetusti eritavoin eri käkättimien sieraimissa. Useimmille se lienee liikaa, mutta monet suhtautuvat siihen olkiaan kohautellen. Itselläni se syöksyy oitis kakomisrefleksin kimppuun.
calypso

Viesti Kirjoittaja calypso »

toxu kirjoitti:^ On se anosmia sitten jännä juttu. Ja sen myöntäminen, tai siihen uksominen, voi olla vaikeaa.
Kaikki me taaplaamme omalla tavalla. Itse en esimerkiki usko siihen että eri tuoksut tuoksuisivat erilaiselta erityyppisillä ihoilla. Olen täysin vakuuttunut siitä että kyseessä on typerä ja turha uskomus, ja että kaikki tuoksut ovat samanlaisia ihotyypistä huolimatta - lukuunottamatta top-noutteja jotka voivat erota paljonkin. Mutta viimeistään puolentunnin jälkeen kaikki hajuvedet tuoksuvat samalta, ihotyypistä riippumatta. Joka muuta väittää on väärässä. Hähhähhää.
Minua aina huvittaa kun jotkut jäärät väittävät ettei ihokemiaa ole olemassakaan, ja että kaikki on kiinni vain omista mieltymyksistä. Pystytkö sitten selittämään sen, miten jotkut tuoksut ovat täysin erilaisia minun ja siskoni ihoilla? Ja kyllä, me testaillaan niitä keskenämme ihan kunnolla eikä kyse ole siitä että se kauempaa tuoksuu erilaiselta, tai että mieltymykset eroavat toisistaan.Suurin osa tuoksuista on kyllä aivan samanlaisia oli ne kumman siskoksista iholla tahansa, mutta sitten on muutama poikkeus.

Esimerkiksi CK in2U haisee minun ihollani aivan palaneelle kumille, ja siskollani juuri siltä miltä sen kuuluukin tuoksua. Ollaan myös törmätty kahteen tuoksuun jotka toimivat minulla mutta eivät siskollani, toinen oli muistaakseni Carolina Herreran 212 ja toista en enää muista. Ja tämä nimenomaan niin päin että se käry pahenee mitä kauemmin tuoksu on iholla, eli mistään pelkästä top-nuottien vivahde-eroista ei ole kysymys. Ollaan mietitty että saattaa hyvin olla tiettyjä ainesosia jotka eivät vain toimi tietyllä ihon pH:lla tai sen ja lämpötilan yhdistelmällä, tai millä lie? Johtui se mistä tahansa, niin valitettava tosiasia on että vaikka pidän tuosta CK in2U:sta niin en sitä itse voi käyttää. :?

Varmasti (etenkin jenkkifoorumeilla) porukka sekoittaa omat mieltymyksensä ja nenänsä harjaantumattomuuden (tai anosmian) ihokemiaan, ja laittaa kaiken tuon ihokemian piikkiin. Mutta kyllä minua aina suuresti huvittaa kun paasataan ettei mitään sellaista ole olemassakaan, totta kai on! Eihän kenenkään ihmisen iho ole mikään neutraali kangas, ja jokaisella samanlainen. No uskomuksensa kullakin, minä ainakin tiedän varmaksi että myös iho voi muuttaa tuoksua, samaan tapaan kuin lämpötila vaikuttaa siihen kuinka me tuoksun aistimme.

On kyllä tuohon anosmiaankin tullut törmättyä, ja siis nimenomaan niin päin että ystäväni ei haistanut _mitään_ tuoksussa joka oli minusta tosi nenää viiltävän voimakas. Ja omassa käytössäni olen huomannut ambroxanin (cetalox) olevan sellainen ainesosa joka tukkii nenän. Eli välillä haistan sen ja välillä en. :think:
tigrushka
Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n

Viesti Kirjoittaja tigrushka »

Jaakiem kirjoitti:
tigrushka kirjoitti:
Jep 8-)
Iso T. Hyvin sanottu. SM:lllä saat aika paljon uskottavuuspisteitä tuoksupiireissä.
Ööö... onko jossain menossa joku kilpailu? :confusion-scratchheadyellow:
Jos on, niin en ole aikeissa osallistua. ;)
Crouching tiger, hidden flacon
taiga

Viesti Kirjoittaja taiga »

Tauer - L'Air du Desert Marocain

Putoaa samaan sarjaan kuin esim. Serge Lutensin Chergui. Ei ärsytä, muttei paljoa tarjoakaan.

Nuotitkin sitä perushuttua, mitä näissä tällaisissa tuppaa olemaan. Sekalaista puuta, sitrusta, mausteita jne. Ei mitään särmää.

Seuraava!
christian777
Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)

Viesti Kirjoittaja christian777 »

Hyviä tuoksuja tuli laatikkoon(kiitos Kamicha :romance-heartsmiley: ).Laitoin illaksi suihkun päälle Cuba goldia :P
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

calypso kirjoitti:
toxu kirjoitti:^ On se anosmia sitten jännä juttu. Ja sen myöntäminen, tai siihen uksominen, voi olla vaikeaa.
Minua aina huvittaa kun jotkut jäärät väittävät ettei ihokemiaa ole olemassakaan, ja että kaikki on kiinni vain omista mieltymyksistä. Pystytkö sitten selittämään sen, miten jotkut tuoksut ovat täysin erilaisia minun ja siskoni ihoilla? Ja kyllä, me testaillaan niitä keskenämme ihan kunnolla eikä kyse ole siitä että se kauempaa tuoksuu erilaiselta, tai että mieltymykset eroavat toisistaan.Suurin osa tuoksuista on kyllä aivan samanlaisia oli ne kumman siskoksista iholla tahansa, mutta sitten on muutama poikkeus.

Esimerkiksi CK in2U haisee minun ihollani aivan palaneelle kumille, ja siskollani juuri siltä miltä sen kuuluukin tuoksua. Ollaan myös törmätty kahteen tuoksuun jotka toimivat minulla mutta eivät siskollani, toinen oli muistaakseni Carolina Herreran 212 ja toista en enää muista. Ja tämä nimenomaan niin päin että se käry pahenee mitä kauemmin tuoksu on iholla, eli mistään pelkästä top-nuottien vivahde-eroista ei ole kysymys. Ollaan mietitty että saattaa hyvin olla tiettyjä ainesosia jotka eivät vain toimi tietyllä ihon pH:lla tai sen ja lämpötilan yhdistelmällä, tai millä lie? Johtui se mistä tahansa, niin valitettava tosiasia on että vaikka pidän tuosta CK in2U:sta niin en sitä itse voi käyttää. :?

Varmasti (etenkin jenkkifoorumeilla) porukka sekoittaa omat mieltymyksensä ja nenänsä harjaantumattomuuden (tai anosmian) ihokemiaan, ja laittaa kaiken tuon ihokemian piikkiin. Mutta kyllä minua aina suuresti huvittaa kun paasataan ettei mitään sellaista ole olemassakaan, totta kai on! Eihän kenenkään ihmisen iho ole mikään neutraali kangas, ja jokaisella samanlainen. No uskomuksensa kullakin, minä ainakin tiedän varmaksi että myös iho voi muuttaa tuoksua, samaan tapaan kuin lämpötila vaikuttaa siihen kuinka me tuoksun aistimme.

On kyllä tuohon anosmiaankin tullut törmättyä, ja siis nimenomaan niin päin että ystäväni ei haistanut _mitään_ tuoksussa joka oli minusta tosi nenää viiltävän voimakas. Ja omassa käytössäni olen huomannut ambroxanin (cetalox) olevan sellainen ainesosa joka tukkii nenän. Eli välillä haistan sen ja välillä en. :think:
Kuten sanoin, uskon ihokemiaan - mutta vain top-nouttien osalta. Siihen vaikuttaa tunnetusti erinäiset asiat, kuten blaa blaa blaa sekä blaa blaa blaa.

Jos iho on puhdas, viimeistään tunnin jälkeen väitän pystyväni tunnistamaan tuoksun kuin tuoksun samaksi vaikka miten asianosaiset puhuisivat ihokemiasta.

Miulla on jonkun verran omakohtaista kokemusta. Olen kokeillut eri tuoksuja eri ihmisillä, enkä ole koskaan pitänyt tuoksuja ratkaisevasti erilaisina.

Tukeudun asiassa myös siihen, että suuresti ihailemani Luca Turin ei ota ihokemia asiaa vakavasti. Mies oli ikuisuuden ajan kovin skeptinen koko asian suhteen, kunnes hänen nykyinen vaimonsa, Tania Sanchez, sai käännettyä miehen mielen ympäri sen suhteen että juuri top-nouttien osalta isojakin variaatioita ilmenee. Mutta myös TS kertoo, että hänen mielestään tuoksut muuttuvat tunnistettavan samankaltaiseksi ihotyypistä riippumatta, viimeistään tunnin sisällä annostelusta. Ja eukolla on sentään aikamoinen kokemus tyttöjen kanssa suihkimisesta.

Tuoksujen tekovaiheessa parfymöörit käyttävät tunnetusti testereinä eri ihmisiä, joilla eri ihotyyppi. Mutta tämäkin liittyy täysin top-nouttien ominaisuuksiin. Onhan selvää. että useimmat ihmiset tekevät kaupassa ostopäätösen ensimmäisen vaikutelman perusteella, eli niihin valmistaja satsaa eniten.

http://www.youtube.com/watch?v=SYdKH2eAuJ8

Se miksi CK in2U haisee siun iholla palaneelta kumilta, ja siskollasi "siltä niinkuin pitääkin", on miulle arvoitus. Ehkä parempi että en lähde edes esittämään mitään teorioita.

Se vielä, että jos on sitä mieltä että ihokemialla on todella radikaali merkitys, voi tuoksua aina suihkuttaa vaatteeseen. Mielestäni se on aliarvostettu tapa, jokatapauksessa. Monet tuoksut ovat parhaimmillaan juuri (puhtaalla) kankaalla, ja kestävyys on tietenkin myös aivan erinomainen.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Mulla ollu aamusta Ysl:n Paris ja sitten tässä iltaa kohden ollaan menty Myglerin Alien.n voimin. :sci-fi-grayalien: :sci-fi-grayalien: :sci-fi-grayalien:
Thougts begome things... choose the good ones!
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Mä uskon, että ihmisten kokemukset siitä, että tuoksu tuoksuu toisen päällä erilaiselta johtuvat pitkälti etäisyydeltä. Tuoksuista saa paremman kuvan vähän etäämpää, eikä nokkakaan niihin niin turru, kun ne eivät ole ihan "iholla".

Mä olen kokeillut viimeisen vuorokauden aikana Caronin pour hommea, Troisiemme hommea ja Yatagania. Niin ja päivällä oli Bois de turque. Mistään en ole pitänyt oikein erityisesti.
calypso

Viesti Kirjoittaja calypso »

toxu kirjoitti:Se vielä, että jos on sitä mieltä että ihokemialla on todella radikaali merkitys, voi tuoksua aina suihkuttaa vaatteeseen. Mielestäni se on aliarvostettu tapa, jokatapauksessa. Monet tuoksut ovat parhaimmillaan juuri (puhtaalla) kankaalla, ja kestävyys on tietenkin myös aivan erinomainen.
Tämä on totta. Minä vain olen vaatteille suihkuttamisessa varovaisempi kuin iholle, ellen sitten tiedä haluavani tuoksua samalle päiväkausia. En nimittäin pese kaikkia vaatteita yhtä usein kuin itseäni, ja vaikka saatankin pitää samoja vaatteita pari päivää, niin tuoksujen suhteen saatan haluta vaihtelua useammin. Siinä kohtaa tuoksun hyvä kestävyys vaatteessa taistelee minua vastaan. :D Tämä siis arkena, viikonloppuisin meininki voi olla toinen ihan jo siksi että jos on sattunut käymään "viihteellä" niin vaatteet menevät kertakäytön jälkeen pesuun. Vaikka nykyään ei saakaan enää baareissa tupakoida, niin joku tunkkainen lemu usein jää vaatteisiin ja siksi ne menevät kertakäytön jälkeen pesuun. :yrjö:
Jaakiem kirjoitti:Mä uskon, että ihmisten kokemukset siitä, että tuoksu tuoksuu toisen päällä erilaiselta johtuvat pitkälti etäisyydeltä. Tuoksuista saa paremman kuvan vähän etäämpää, eikä nokkakaan niihin niin turru, kun ne eivät ole ihan "iholla".
Tähän minäkin uskon, mutta se ei silti selitä noita muutamaa poikkeustuoksua. Voihan toki olla että minulla ja siskollani on joku yhdessä toisillemme psyykkaamamme tapa haistaa tuo in2U ja 212 toistemme yllä järkyttävinä palaneen käryinä, kuka tietää. :roll: :D
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Ihmisten ihot tuoksuvat erilaisilta, ovat eri lämpöisiä ja hikoilevat eri tavoin ja erituoksuista hikeä. Tottakai parfyymitkin tuoksuvat erilaisilta eri ihoilla.

Tänään haistelin taas Hannelea, ja muistin samalla jälleen, miksei aldehydisia tuoksuja pidä suihkuttaa kaksin käsin. Yksi suihkaus Hannelea = raikas keväinen syreenivirkistyspuska. Kaksi suihkausta Hannelea = ellottava maitoinen aldehydipäänsärky.
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Paitsi ihon lämpötila ja PH, myös ihon rasvaisuus ja mikrobikanta ovat erilaisia. Mikrobikanta on melko yksilöllinen, se muodostuu varhaislapsuudessa - ja muuttuu toki elämän aikana, mutta melko hitaasti. Minusta on ihan hullua väittää, etteikö tuoksut voisi käyttäytyä iholla varsin yksilöllisesti. Kyse on paitsi haihtumisesta, myös hajoamisesta, uusista yhdisteistä ja hajoamistuotteista - ja siihen vielä ominaistuoksu, joka on monilla ihmisillä aika... ...erottuva. Kyllähän tuoksut yleensä tunnistaa, mutta esim. mieheni ja minun välillä on aivan radikaali ero tiettyjen nahka-akkordien kanssa, minulla ne hajoavat, miehellä taas nousevat todella hyvin esiin.

Mutta eipä silti, uskoisin, että aistimisen tasolla eroja on vielä enemmän. Eikä pelkästään aistimen ominaisuuksista johtuen (tarkkuus) vaan myös se, miten aivoissa asiat yhdistyvät. Tuoksuuko nitriili pahalta, jos et ole haistanut sairautta ja mätänevää lihaa?
Oh deer.
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

Kamicha kirjoitti: Tuoksuuko nitriili pahalta, jos et ole haistanut sairautta ja mätänevää lihaa?
Mietin juuri tänään samaa asiaa. Olisi mielenkiintoista tutkia, vaikuttaako esim. ammatin aiheuttamat "elämykset" tuoksumakuun.
Vastaa Viestiin