Iso T - ihanko oikeasti pukeuduit SM:iin

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
JepKamicha kirjoitti:Iso T - ihanko oikeasti pukeuduit SM:iin? HOOCEE!
Iso T. Hyvin sanottu. SM:lllä saat aika paljon uskottavuuspisteitä tuoksupiireissä.tigrushka kirjoitti:JepKamicha kirjoitti:Iso T - ihanko oikeasti pukeuduit SM:iin? HOOCEE!
![]()
Minua aina huvittaa kun jotkut jäärät väittävät ettei ihokemiaa ole olemassakaan, ja että kaikki on kiinni vain omista mieltymyksistä. Pystytkö sitten selittämään sen, miten jotkut tuoksut ovat täysin erilaisia minun ja siskoni ihoilla? Ja kyllä, me testaillaan niitä keskenämme ihan kunnolla eikä kyse ole siitä että se kauempaa tuoksuu erilaiselta, tai että mieltymykset eroavat toisistaan.Suurin osa tuoksuista on kyllä aivan samanlaisia oli ne kumman siskoksista iholla tahansa, mutta sitten on muutama poikkeus.toxu kirjoitti:^ On se anosmia sitten jännä juttu. Ja sen myöntäminen, tai siihen uksominen, voi olla vaikeaa.
Kaikki me taaplaamme omalla tavalla. Itse en esimerkiki usko siihen että eri tuoksut tuoksuisivat erilaiselta erityyppisillä ihoilla. Olen täysin vakuuttunut siitä että kyseessä on typerä ja turha uskomus, ja että kaikki tuoksut ovat samanlaisia ihotyypistä huolimatta - lukuunottamatta top-noutteja jotka voivat erota paljonkin. Mutta viimeistään puolentunnin jälkeen kaikki hajuvedet tuoksuvat samalta, ihotyypistä riippumatta. Joka muuta väittää on väärässä. Hähhähhää.
Ööö... onko jossain menossa joku kilpailu?Jaakiem kirjoitti:Iso T. Hyvin sanottu. SM:lllä saat aika paljon uskottavuuspisteitä tuoksupiireissä.tigrushka kirjoitti:JepKamicha kirjoitti:Iso T - ihanko oikeasti pukeuduit SM:iin? HOOCEE!
![]()
Kuten sanoin, uskon ihokemiaan - mutta vain top-nouttien osalta. Siihen vaikuttaa tunnetusti erinäiset asiat, kuten blaa blaa blaa sekä blaa blaa blaa.calypso kirjoitti:Minua aina huvittaa kun jotkut jäärät väittävät ettei ihokemiaa ole olemassakaan, ja että kaikki on kiinni vain omista mieltymyksistä. Pystytkö sitten selittämään sen, miten jotkut tuoksut ovat täysin erilaisia minun ja siskoni ihoilla? Ja kyllä, me testaillaan niitä keskenämme ihan kunnolla eikä kyse ole siitä että se kauempaa tuoksuu erilaiselta, tai että mieltymykset eroavat toisistaan.Suurin osa tuoksuista on kyllä aivan samanlaisia oli ne kumman siskoksista iholla tahansa, mutta sitten on muutama poikkeus.toxu kirjoitti:^ On se anosmia sitten jännä juttu. Ja sen myöntäminen, tai siihen uksominen, voi olla vaikeaa.
Kaikki me taaplaamme omalla tavalla. Itse en esimerkiki usko siihen että eri tuoksut tuoksuisivat erilaiselta erityyppisillä ihoilla. Olen täysin vakuuttunut siitä että kyseessä on typerä ja turha uskomus, ja että kaikki tuoksut ovat samanlaisia ihotyypistä huolimatta - lukuunottamatta top-noutteja jotka voivat erota paljonkin. Mutta viimeistään puolentunnin jälkeen kaikki hajuvedet tuoksuvat samalta, ihotyypistä riippumatta. Joka muuta väittää on väärässä. Hähhähhää.
Esimerkiksi CK in2U haisee minun ihollani aivan palaneelle kumille, ja siskollani juuri siltä miltä sen kuuluukin tuoksua. Ollaan myös törmätty kahteen tuoksuun jotka toimivat minulla mutta eivät siskollani, toinen oli muistaakseni Carolina Herreran 212 ja toista en enää muista. Ja tämä nimenomaan niin päin että se käry pahenee mitä kauemmin tuoksu on iholla, eli mistään pelkästä top-nuottien vivahde-eroista ei ole kysymys. Ollaan mietitty että saattaa hyvin olla tiettyjä ainesosia jotka eivät vain toimi tietyllä ihon pH:lla tai sen ja lämpötilan yhdistelmällä, tai millä lie? Johtui se mistä tahansa, niin valitettava tosiasia on että vaikka pidän tuosta CK in2U:sta niin en sitä itse voi käyttää.
Varmasti (etenkin jenkkifoorumeilla) porukka sekoittaa omat mieltymyksensä ja nenänsä harjaantumattomuuden (tai anosmian) ihokemiaan, ja laittaa kaiken tuon ihokemian piikkiin. Mutta kyllä minua aina suuresti huvittaa kun paasataan ettei mitään sellaista ole olemassakaan, totta kai on! Eihän kenenkään ihmisen iho ole mikään neutraali kangas, ja jokaisella samanlainen. No uskomuksensa kullakin, minä ainakin tiedän varmaksi että myös iho voi muuttaa tuoksua, samaan tapaan kuin lämpötila vaikuttaa siihen kuinka me tuoksun aistimme.
On kyllä tuohon anosmiaankin tullut törmättyä, ja siis nimenomaan niin päin että ystäväni ei haistanut _mitään_ tuoksussa joka oli minusta tosi nenää viiltävän voimakas. Ja omassa käytössäni olen huomannut ambroxanin (cetalox) olevan sellainen ainesosa joka tukkii nenän. Eli välillä haistan sen ja välillä en.
Tämä on totta. Minä vain olen vaatteille suihkuttamisessa varovaisempi kuin iholle, ellen sitten tiedä haluavani tuoksua samalle päiväkausia. En nimittäin pese kaikkia vaatteita yhtä usein kuin itseäni, ja vaikka saatankin pitää samoja vaatteita pari päivää, niin tuoksujen suhteen saatan haluta vaihtelua useammin. Siinä kohtaa tuoksun hyvä kestävyys vaatteessa taistelee minua vastaan.toxu kirjoitti:Se vielä, että jos on sitä mieltä että ihokemialla on todella radikaali merkitys, voi tuoksua aina suihkuttaa vaatteeseen. Mielestäni se on aliarvostettu tapa, jokatapauksessa. Monet tuoksut ovat parhaimmillaan juuri (puhtaalla) kankaalla, ja kestävyys on tietenkin myös aivan erinomainen.
Tähän minäkin uskon, mutta se ei silti selitä noita muutamaa poikkeustuoksua. Voihan toki olla että minulla ja siskollani on joku yhdessä toisillemme psyykkaamamme tapa haistaa tuo in2U ja 212 toistemme yllä järkyttävinä palaneen käryinä, kuka tietää.Jaakiem kirjoitti:Mä uskon, että ihmisten kokemukset siitä, että tuoksu tuoksuu toisen päällä erilaiselta johtuvat pitkälti etäisyydeltä. Tuoksuista saa paremman kuvan vähän etäämpää, eikä nokkakaan niihin niin turru, kun ne eivät ole ihan "iholla".
Mietin juuri tänään samaa asiaa. Olisi mielenkiintoista tutkia, vaikuttaako esim. ammatin aiheuttamat "elämykset" tuoksumakuun.Kamicha kirjoitti: Tuoksuuko nitriili pahalta, jos et ole haistanut sairautta ja mätänevää lihaa?