Syystä tai toisesta Serge Noir muistutti minua Cozesta, mutta alkut ovat todella erilaiset.
Serge Noir on ihan jäätävä jeera pommi jossa mukana neilikkaa ja hieman kanelia, puuttuu vain pippuri, kardemumma, korianteri ja enemmän ytyä kaneliin niin olisi garam massala

Cozen alku on hillitympi, hieman tuhkainen tuoksu patsulilla.
Alku siis ei juurikaan oli samankaltainen, mutta taitaakin olla lopputuoksu samantyylinen toistensa kanssa jos on ollakseen, josko siitä illemmalla lisää.
Edit. Kuivuttua alkaa löytyä syy miksi yhdistän nämä toisiinsa.
Serge Noirilta löytyy vieläkin jeeraa josta en tuoksuna juurikaan pidä, liian tunkkainen ja voimakkaana tuottaa päänsärkyä.
Coze ei ole muuttunut juurikaan, mutta kummatkin ovat kuivia hieman "tuhkaisia" osaa sitten sanoa onko se patsuli + eeben puu yhdistelmä joka löytyy kummastakin tuoksusta vai mistä.
Pitäisi joskus hankkia jonkin sortin refrenssi paketti jossa olisi öljynä eri raaka-aineita, nyt patsuli jota löytyy monesta tuoksusta on minulla hieman tämmöinen monesta tuoksusta parsittu mielikuva joka voikin olla jotain ihan muuta kuin itse patsulia, noh sitten joskus kun olen iso ja rikas...