Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Esitelkäämme itsemme!!

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Mohn
Viesti:

Re: Esitelkäämme itsemme!!

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Tervetuloa Sonia, kiva saada sinut tänne mukaan tuoksuttelemaan! :greetings-wavegreen:
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
Jules

Viesti Kirjoittaja Jules »

Välkommen, Sonia! :)
calypso

Viesti Kirjoittaja calypso »

Huomasin että minulla on jäänyt tämä virallinen esittäytyminen näköjään kokonaan välistä. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, vai?

Olen siis 31-vuotias tuoksufriikki länsirannikolta. Olen muuttanut usein ja asunut vähän siellä sun täällä, mutta näköjään viihdyn parhaiten täällä rannikon tuntumassa. Tällä hetkellä asun aivan täysin kaksikielisessä, Suomen aurinkoisimmassa kaupungissa, Vaasassa. Työskentelen kaupan alalla, puutarhaosastonhoitajana. Minulla on kaksi ammattitutkintoa, joista kumpikaan ei ole mitään tämän hetkiseen duuniin viittaavaakaan. Olen siis elektroniikka-asentaja, ja sisustus- ja kalustealan artesaani. Jossain vaiheessa varmaankin jatkan opintoja teollisen muotoilun suuntaan kunhan muulta elämältä kerkeän.

Harrastuksiini kuuluu haistelun lisäksi kaikenlainen luova puuhastelu ja askartelu, kuntosali ja muu liikunta, ja valokuvaus. Viimeksi mainittu on uusin harrastukseni, ja siinä minulla onkin vielä paljon opittavaa. Tai olenhan valokuvannut ala-asteikäisestä saakka, mutta harrastuksiin sitä en ole lukenut sillä kunnon kuvauskalustoa minulla ei ole ollut vielä kauaakaan. Minulla on kaksi kissaa, vanhempi on 8-vuotias maatiaiskissa löytöeläinkodista ja nuorempi on 1,5-vuotias siperiankissa. Kummatkin on leikattuja kolleja, ja ulkoilevat vain lasitetulla parvekkeella. Valjaissa ulkoilua on kokeiltu, mutta kumpikaan ei ole oikein innostunut siitä eikä näy kaipaavan ulos. Olen aina ollut aikamoinen kosmetiikka- ja tuoksufriikki, jo aivan lapsesta saakka. Väliin on mahtunut myös minimalistisempia kausia, mutta kokonaan innostus ei ole koskaan mennyt pinnan alle.

Tämän kaikki jo varmaan tiesivätkin mutta mainitsen silti, että pidän lämpimistä tuoksuista ja rakastan vaniljaa!
Saila
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/328729/

Viesti Kirjoittaja Saila »

Kiitos, Calypso, että nostit tämän ketjun minunkin silmilleni. Nyt on minullakin vihdoin pieni hetki aikaa kirjoittaa oma esittely.

Eli tuoksuaddikti olen minäkin. Alunperin kotoisin Rovaniemeltä, mutta asunut Oulussa reilut 9 vuotta ja näyttää että tänne ollaan jäämässäkin, vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Olen tällainen ikuisuusopiskelija, kun satun olemaan sitä "onnellista", viimeistä vuosikurssia, joka saa opiskella vaikka koko ikänsä. Viimeiset pari vuotta opinnot on kuitenkin olleet tauolla kokonaan, ja tällä hetkellä 2 alle 2-vuotiasta lasta vie suurimman osan ajastani.

Tuoksumakuni vaihtelee paljon mm. mielialojen ja vuodenaikojen mukaan. Keväisin tekee yleensä mieli jotain kukkaista, kesäisin raikkaita sitruksia ja näin syksyisin/talvisin miellyttävät mausteiset ja itämaiset tuoksut. Nuoteista tällä hetkellä miellyttää erityisesti patsuli ja sitten ainakin periaatteessa mausteet. Mausteitahan nyt on kuitenkin paljon erilaisia ja niissä ehkä tällä hetkellä kiinnostaakin juuri se, että mitkä ovatkaan ne juuri minua miellyttävät mausteet. Niitä olisi nyt tarkoitus lähteä tutkimaan tarkemmin.

Minulla on ollut jo pidempään periaatteena, että hankkiessani jonkin uuden tuoksupullon pitäisi minun päästä eroon (tavalla tai toisella) kahdesta vanhasta pullostani, sillä niitä on jo ihan liikaa. No, käytännössä tuo ei ole kyllä toiminut varmaan koskaan. Tänä syksynä tuli täyteen sadan pullon raja (onneksi osa on kuitenkin minejä, sampleja sen sijaan en näihin laske), ja nyt todellakin haluan pitää tuosta periaatteesta kiinni enemmän kuin koskaan. Onneksi olenkin löytänyt noiden samplejen ihanuuden, sillä haluaisin keskittyä enemmän niihin tuoksuihin, joista todella pidän ja hankkia kokopullot sitten vain niistä. Lisäksi pyrin aina hankkimaan tuoksuista mahdollisimman pienen koon, sillä kyllästyn yleensä eri tuoksuihin (ja muihinkin asioihin) todella nopeasti. Harvoin käytän yhtä ja samaa tuoksua kahta päivää peräkkäin.

Aikaisemmin tykkäsin hankkia myös paljon muuta kosmetiikkaa, mutta ne jäivät yleensä aina käyttämättä. Tuoksuissa tykkäänkin juuri siitä että ne ovat helppoja ja nopeita laiskankin käyttää. Suihkaus vain jotain ihanaa tuoksua ja olo on kuin kuningattarella.

Tätä foorumia on ollut todella kiinnostava seurata, sillä en ole aikaisemmin tuntenut muita kuin sellaisia mainstream-tuoksuja. Täällä vilisee paljon minulle täysin vieraiden talojen ja tuoksujen nimiä ja niihin onkin ollut todella mukava lähteä tutustumaan. Kiitos teille siitä!

Kylläpäs venyi kauheaksi romaaniksi tämä viesti. Onnittelut sinulle, jos jaksoit lukea loppuun saakka!
Beata

Viesti Kirjoittaja Beata »

Hetken olen foorumilla pyörinyt, mutta en esitellyt itseäni sen kummemmin.
Olen kohta nelikymppinen :o nainen Kanta-hämeestä. Olen lisääntynyt nuorena ja mulla on 21 ja 19 vuotiaat tyttäret jotka asuvat omillaan.
Asun koiran ja kahden kissan kanssa. Lemmikeillä alkaa ikää kertyä hiljalleen vaarallisen paljon.
Työskentelen eräänlaisella käsityöpajalla. Rahaa siitä en tienaa juuri mitään, mutta tykkään hommista, se lienee mammonaa tärkeämpää.
Harrastan tällä hetkellä lähinnä vaan noita eläimiä, niin kauan kun he mulla vielä ovat, toivottavasti pitkään. Luen myös mielelläni, erityisesti historiaa joka on intohimoni. Kuuntelen musiikkia sujuvasti punkista klassiseen. Mieli tekisi aloittaa myös piirtäminen, jota rakastin nuorempana, kun vaan saisi hommattua välineitä! :roll:
Olen vähän sillain herkkistyyppi, joka eläisi varmaan mieluummin jossain satumaassa kuin tässä kovassa ja raadollisessa todellisuudessa.
Mulla ei ole laajaa ystäväpiiriä, ne sitten jotka siihen kuuluvat ovat huolella valittuja ja sellaisia joihin luotan tosissani ja joista tosissani tykkään. Mulla on vähän taipumusta erakkouteen, joka taitaa olla sukuvika. Meidän suvussa on/on ollut useita naisihmisiä jotka ovat eläneet vähän omissa maailmoissaan. Oma seura on parempi kuin huono tai merkitsemätön seura.

Ensimmäinen tuoksuinnostukseni ajoittuu n. 20 vuoden taakse ollessani nuori äiti. Noihin aikoihin mulla itseasiassa oli paljon laadukkaampia tuoksuja kuin nykyään :D Tuoksuja oli vähemmän, mutta halpiksia ei niin paljon kuin nykyään on kokoelmaani kertynyt. Kosmetiikkahulluutta mussa on esiintynyt ihan pennusta pitäen. Siihen sain kosketuksen alunperin Yves Rocherin kautta, josta äiti silloin tällöin teki ostoksia. Minä luin innokkaasti "kauneuden vihreää kirjaa" ja mietin aina mitä sitten ostan kun olen aikuinen. Tästä varmaan johtuu tämän hetkinen innostukseni keräillä Yvesin retrotuoksuja, haluan pienen kokoelman niitä tuoksuja joihin ihan ensimmäisenä tutustuin. Yvesiltä kun sai usein kaupan päälle tuoksunäytteitä, jotka äippä sitten luovutti mulle. Hän käytti vain yhtä tuoksua, Yrkän Chevrefeuillea, ja sitäkin kerran viikossa, saunan jälkeen, ihan pikkuisen :music-guitarred:
Teininä 80-luvulla ostin kesätyörahoilla ekan kalliimman tuoksun, YSL:n Parisin jonka faija haukkui pystyyn. Lisäksi mulla oli Lou Lou jota kaverin kanssa roiskittiin päälle sellaisia määriä että huh huh millaisessa tuoksupilvissä mahdoimme leijailla. Nenämme olivat täysin turtuneita Lou Louhun.

Toinen tuoksubuumi alkoi sitten n. vuosi sitten. Se ajoittui oikeastaan siihen kun sinkkuunnuin ja tytötkin muuttivat omilleen. Vanha rakkaus tuoksuihin syttyi uudelleen, ja tällä hetkellä se on rajaton. Oh tätä internetin aikakautta, jolloin tietoa ja ostomahdollisuuksia on niiiiin paljon enemmän kuin silloin 80- ja 90-luvulla! Fragrantican löytäminen aiheutti melkein sydänkohtauksen. Silloin joskus tuoksuihin tutustui lähinnä naistenlehtien välityksellä ja kaupungissa oli kemppareiden ohella yksi isompi kauppa josta sai joitain merkkejä. Jos muuta halusi niin oli matkustettava vaikka Helsinkiin.
Tuoksumakuni on laaja, tykkään lähes kaikenlaisista tuoksuista. Ehkäpä kautta aikojen olen kuitenkin eniten rakastanut itämaisia, mausteisia tuoksuja. Rakkain tuoksuni Dolce Vita ei ehkä ihan ole sitä genreä mutta se on tuoksu jota käyttäisin jos olisi valittava vain yksi tuoksu loppuelämäkseni. :violin:
Pidän muutenkin kovasti vahvoista ysärituoksuista edelleenkin.

Siinäpä tuli jorinaa nyt kuin alkuun pääsin. Tällä foorumilla olen täysin amatööri ja noviisi jolla on kokematon nenä, mutta viihdyn täällä ja luen ja ahmin mielelläni täältä uutta tietoa :)
Ennen tätä en tiennyt mitä ovat nichetuoksut, mutta nyt tiedän! Mulla ei ole itselläni vielä yhtään, mutta varmasti tulee olemaan :)
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Beata, kiitos todella mielenkiintoisesta ja antaumuksellisesta esittelystä! Siun elämässä on sitäpaitsi paljon samankaltaisia sävyjä kuin omassani...
Beata

Antaumuksellinen, indeed! :mrgreen:
Olin jo ihan että voi kauhia mikä romaani, kiva kun kiinnosti :)
christian777
Tuoksuni: Alati muuttuva kokoelma.
Ostoslista: Kaikkia hyviä:):)

Viesti Kirjoittaja christian777 »

Kiitos Beata esittelystä :aurinko:
pihlaja
Tuoksuni: Suosikkeja:
- 1725 Casanova (Histoires de Parfums)
- L'Heure Bleue (Guerlain)
- L'Eau par Kenzo eau Indigo (Kenzo)
- Versense (Versace)
- Ambre Narguile (Hermes)
- Zen Secret Bloom (Shiseido)
- 01 Sunda (Odin NY)
- 1969 Parfum de Revolte (Histoires de Parfums)

Viesti Kirjoittaja pihlaja »

Miusta on aina ihana lukea teidän esittelyjä, joten kiitos miunkin puolesta, Beata! :)
Beata

:aurinko: :greetings-wavegreen:
calypso

Viesti Kirjoittaja calypso »

Kiitos esittelystä Beata, se oli mielenkiintoinen ja mukava lukea. Minäkin olen ysärituoksujen ystävä! Minulla ei tietysti otantaa ole kuin neljältä vuosikymmeneltä jos kuluvakin lasketaan joukkoon (kuulostipas oudolta sanoa noin, piti oikein laskea pariin kertaan ja varmistaa :D ), mutta minun mielestäni se oli tuoksumaailman kulta-aikaa. ;) :romance-heartsmiley:
Beata

Calypso, kyllä! Mun mielestä tuoksut oli silloin persoonallisia, niillä oli oma luonne. Uudemmista tuoksuista ei ole toistaiseksi löytynyt sellaisia rakkauksia (ehkä vielä löytyykin kun oikeen haen) ja nichetuoksuthan multa on vielä toistaiseksi kokonaan kokeilematta :)
Ihana hajuvesien maailma, hemmetti kun on vaan tämä yksi elämä eikä koskaan ehdi kaikkea kokeilla :doh:
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Hei,
huomasin että ollaan saatu uusi jäsen. Tervetuloa Our Frank ja toivottelenpa samalla kovasti ilon hetkiä täällä foorumilla meijän kanssa.
:aurinko: :aurinko: :aurinko:
Thougts begome things... choose the good ones!
Aigu
Tuoksuni: Tuoksukaappini on tällä hetkellä tyhjentymään päin ja pyrin välttämään uusia ostoksia. Kaupallisista tuoksuista käytän:

Galimard: Aventure
Dior: Eau Sauvage
Guerlain: L'Instant
Chanel: Egoiste
Dior: Diorella

Naistentuoksuissa tuoksumakuni on Chypre. Piste. :D
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aigu »

Beata: Varmaan kuulut HSP-osastoon, kuten valtaosa foorumilaisista (itseni mukaanlukien).
Monsieur Christian Aigu,
Tuoksuintoa vuodesta 1977
monsieuraigu.blogspot.com
Our frank

Viesti Kirjoittaja Our frank »

Kosmoskukka kirjoitti:Hei,
huomasin että ollaan saatu uusi jäsen. Tervetuloa Our Frank ja toivottelenpa samalla kovasti ilon hetkiä täällä foorumilla meijän kanssa.
:aurinko: :aurinko: :aurinko:
Kiitos !

Kai tässä vois jonkin sortin esittelyä yrittää kirjoittaa.

Oon tätä foorumia jo jonkun aikaa välillä lueskellut, kaikki teidän tuoksukuvailut on niin hienoa ja himottaavaa luettavaa. :shock:

Itsehän en oo kielellisesti kovinkaan lahjakas, enkä näistä tuoksuhommista muutenkaan oikein mitään ymmärrä, rakastan vaan hyviä tuoksuja! Toivoisin kylläkin ettei tuoksut kiinnostaisi lainkaan, ei ehkä se parhain harrastus köyhälle.. :clap: Muutenkin tää tuntuu aivan järjettömältä touhulta, kun en oo mitenkään "hieno ihminen". Ostan uudet kengät vasta kun oon korjannut vanhat jesarilla ja niittipyssyllä, käyn lähinnä punkkikeikoilla, juon halvinta olutta ja syön roskiksesta.

Tästä kaikesta syytän Morrisseyta, Comme des Garconsin Avignonia ja fanipoikaa minussa.

Moi vaan kaikille,

terv. Frank
Kuva
Vastaa Viestiin