Jännää kyl miten tuoksuille herkistyy eri tavalla, mulle siinä CC-voiteessa oli häiritsevän voimakas tuoksu. Ei se kyllä naamalla pysynytkään kuin tunteroisen
Mutta voi saat$&%$& mua alkoi tänään ottaa päähän koko Lumene. Sain viime kuussa ykskaks ihan hirveän kirvelevän ihottuman ja turvotuksen silmäluomiini ja silmien ympärille -- eka luulin, että jokin ripsari ärsyttää, tai jokin muu silmämeikki, ja iho parani onneksi kun jätin meikit pois ja rasvasin hyvin Ceralanilla. Jätin myös pois Lumenen vedenkestävän silmämeikkiputsarin, koska pelkäsin sen vanhentuneen. Paranemisesta ilostuneena aloitin uudestaan meikin käytön (tällä kertaa vain vesiliukoisten, ja käytin Lumenen vesiliukoista putsaria), ja sain saman reaktion. Lopulta poissulkumenetelmällä ja parilla Beautypedia-visiitillä selvisi, että ärsytyksen lähde oli nimenomaan silmämeikinpoistoaine, ensin vedenkestävien ja sittemmin jopa vesiliukoisten, jota ehdin käyttää kokonaisen pullon ilman ongelmia. Olen sittemmin käyttänyt tasan samoja meikkejä kuin ennenkin ja poistanut ne vaan jollain perusvoiteella ja naamaputsarilla ja silmät & ympärysiho ovat ihan ok.
Tänään sitten katselin jossain apteekissa Lumenen LAB-sarjan silmämeikinpoistoainetta ja se oli INCI:n perusteella lähes samaa tavaraa kuin reaktion ensin aiheuttanut marketeista saatava Lumenen vedenkestävän silmämeikin poistoaine. Tosi korkealla molemmissa raaka-ainelistauksissa löytyi noitahasselvesi. Voi jee

Olisi hiton kiva tukea kotimaista (ja kyllähän ne uudehkot luomariduot näyttää hyviltä!), mutta ei taida mun naamasta olla siihen. Nappasin jonkin Nivean ja toivon parasta.
Oon ihan ihastunut NYXin Stay Matte But Not Flat -meikkipuuteriin, ja nappasin tänään Prisman poistomyynnistä IsaDoran tummanruskean kulmageelin! Saa nähdä miten toimii...