Tänään on 19 Maalis 2024, 11:22

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 10:58 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Lähden nyt paiskimaan töitä, kirjoituspöydällä on huojuvia paperivuoria ja rästihommien määrä pelottaa.

Sitä ennen kysymys kaikille - ja sori jos on puhuttu tästä jo ennenkin :wink: Puhujia on nyt enemmän...

Mikä on suosikkiruusutuoksusi? (Tai jos et osaa valita yhtä, anna vaikka top-3 tai top-10...)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 12:13 
Mitäs nyt tähän mennessä olen testannut, niin ehdottomasti sellaisen heti tulleen wow efektin ja sen reaktiona ison pullon hankinnan aiheutti Parfumerie Generale Prulure de Rose.


Ylös
  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 13:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Annick Goutal Rose Absolue - uskomattoman kaunis kuuden eri ruusulajikkeen kimara

Diptyque Opôné - ruusun ja sahramin suloisenkarvas liitto

ja otetaan vielä yksi Les Parfums de Rosine: Un Zest de Rose - sitruksinen ja kesäinen ruusutuoksu, joka on omiaan puutarhajuhliin

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 15:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Tämä on vaarallinen keskustelu. Saan aivan liikaa uusia virikkeitä. t. Ruusuhullu

Listalla jo mainittujen lisäksi haluaisin mainita seuraavat:

Tauer - Une Rose Merveille. Upea, lähes ylimaallisen kaunis gourmand-ruusu. Laventelia, ruusua, vadelmaa.

Byredo - Rose Noir. Introvertti, herkkä, älykäs, monipuolinen ruusu. Paljastaa itsestään aina jotakin uutta. Poikkeuksellinen Byredo.

Malle - Une Rose. Realistinen, raaka ruusu. Multaa, ulkoilmaa, c-vitamiinia ja hyönteisiä. Kirvelee silmiä, parantaa tukkoista oloa.

Diptyque - L'Ombre dans L'Eau. Hempeänkaunis ja pehmeä ruusu. Feminiininen. En rakastunut tähän heti, koska tästä puuttui roso. Sitten hullaannuin, enkä tule tästä rakkaussuhteesta koskaan toipumaan.

Bubbling under: Trésor. Still loveable. Tauer - Incense Rose. Savua, kirkonkelloja, ruusuntuoksuisia pyhiä munkkeja. Umberto Econ Ruusun nimi.

Otan tavoitteekseni nuuhkia kaikki maapallon ihanat ruusut läpi. Matkani on vasta aluillaan...


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 15:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
The Different Companyn Rose Poivrée on pakko lisätä: mausteinen, eläimellinen ruusu.

Eeva kirjoitti:
Diptyque - L'Ombre dans L'Eau. Hempeänkaunis ja pehmeä ruusu. Feminiininen. En rakastunut tähän heti, koska tästä puuttui roso. Sitten hullaannuin, enkä tule tästä rakkaussuhteesta koskaan toipumaan.


Tämä on kyllä ihana, toistaiseksi toivelistalla, vielä jonain päivänä toivon mukaan kokoelmassa.
Ja samat sanat Dawn Spencer Hurwitzin Dirty Rosesta, joka on nimensä mukainen!

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 18:07 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Oliko naisten Rive gauche se ns. ruusureferenssi? Haistelin sitä äsken ja oli kyllä iso, särmikäs ja ruma, jos ruusu lainkaan. Onnistuin haistelemaan Palatinolla erilaisia vanhoja ruusuja, jotka kyllä monipuolistivat ajatustani ruususta.

Suosikkiruusuni yhä lienee Habit rouge, kakkosena Egoiste, vaikkei Toxu sitä ruusuksi näekään. On se, usko pois.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 18:20 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Rive Gauchen pohjalle on kätketty ruusu. Sen paljastuminen vaatii aikaa ja malttia.
Ei ole helpoin ruusutuoksu.

Kiitos kaikille valtavan inspiroivista ruusuista!

Vinkki Roomaan: Olfattoriassa voi haistella suurta osaa näistä mainituista helposti baarijakkaralla.
Menen sinne joku päivä tämä lista kädessäni ja nautin niitä huolella läpi.

Eeva, samplesetti joka sanoo nimeäsi on Parfums de Rosinen koko ruusupenkki. Itseäni olen kieltänyt sitä hankkimasta, tehtävänäni on käydä nuuhkimassa niitä ensin Olfattoriassa ja sitten poimia ihanimmat kotiin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 18:38 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kiitos tiedosta. Mulla on vasen penkka paperilla, joten jään odottamaan nupun aukeamista.

Gogol, unohdin tarjota sinulle sitä samplea Gucci homme sportista, katajakukasta. Oliko sulla omaa Voyage-putkiloa?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 18:44 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Voyagea ei ole. Mutta ehtiihän sitä :wink: Olen kuitenkin haistellut sitä aika kunnolla ja mulle se on liian lällynlämmin.
Kun kokeilin sitä Fiumicinolla, todennäköisesti ihan samoilla jäljillä kuin sinä, sen pullo levisi käteeni (pomppi hyllyjen alle muttei särkynyt) Antakaa mulle riittävän yksinkertaisia pulloja :D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 19:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Äääh, olen yrittänyt vastustella Rosinen ruusuja, mutta se koko setti maksaisi vain 25 euroa... hmmm hmmm.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 19:18 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Sä olet ainoa meistä jonka ovikelloa mielestäni Rosinet soittavat. Tai no, mä seison kyllä ihan siinä kynnyksellä.

Ääh, nehän on ihan tietty surkeita, Tigrushkakin sanoi niin :roll:

<enabling>


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 19:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 12:24
Viestit: 865
Byhyy, Gogol yllyttää!

(Ketä tässä oikein yritetään huijata. Tilaan ne Rosinet NYT.)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 19:48 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Lunastan ne sulta jos inhoat niitä :wink:
(Vastuullinen kierrättäjä.)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 02 Touko 2012, 20:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 25 Maalis 2012, 20:13
Viestit: 1140
En ole ehtinyt Rosineitani vielä antaumuksella tutkia mutta sen vähän perusteella mitä olen ehtinyt niin sanoisin, että jos ruusut yhtään kiinnostavat niin kannattaa hankkia se samplesetti. Eivät Rosinet ehkä mitään elämää suurempia ruusuja ole mutta on siellä joukossa aika ihania kuitenkin!

Minusta Rosinen ruusut tuoksuvat hyvin realistisen ruusuisilta. Referenssinä käytän itse Unkarilaista (vai olikohan se Bulgarialaista) ruusuparfyymiä, joka toki voi olla ihan pielessä ja sitä myöten mun koko mielikuva ruususta tuoksuna on ihan pielessä. :wink: Uskaltaisin silti väitää, että Rosinen ruusut ovat laadukkaita. Ne ovat myös kaikki enemmän ja vähemmän samanlaisia sen suhteen, että ne on helppo tunnistaa saman talon tuotteiksi.

Rosinen ruusut sitäpaitsi todellakin tuoksuvat ruusulta, ruusu on niissä pääosanesittäjä ja muut nuotit ovat sitten vain sivuosassa tuomassa tuoksuihin sitä jotain muuta kuin ruusua. :mrgreen:

_________________
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Suosikkiruususi?
ViestiLähetetty: 03 Touko 2012, 17:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Gogol kirjoitti:
Sä olet ainoa meistä jonka ovikelloa mielestäni Rosinet soittavat. Tai no, mä seison kyllä ihan siinä kynnyksellä.

Ääh, nehän on ihan tietty surkeita, Tigrushkakin sanoi niin :roll:

<enabling>


:lol: Vaikka mainitsinkin vain yhden, niin onhan minulla niitä peräti seitsemän. :oops:

Mohn kirjoitti:
jos ruusut yhtään kiinnostavat niin kannattaa hankkia se samplesetti.

Minusta Rosinen ruusut tuoksuvat hyvin realistisen ruusuisilta.

Rosinen ruusut sitäpaitsi todellakin tuoksuvat ruusulta, ruusu on niissä pääosanesittäjä ja muut nuotit ovat sitten vain sivuosassa tuomassa tuoksuihin sitä jotain muuta kuin ruusua. :mrgreen:


Juurikin näin. Pidän kovasti talon teemasta varioida yhtä klassisimmista tuoksuainesosista.

Ovat tosin ryökäleet menneet lopettamaan yhden lemppareistani: Rose d'Amourin. :x

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group