Ja lopettakaa se nolotushomma. Mä en kestä kun ihmiset ottaa itsensä vakavasti. Siitä ei hyvä seuraa

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn
Jaakiemilla oli nuuhkuna tänään Hermès Hermessence - Vétiver Tonka!Jaakiem kirjoitti:Tämän päivän tuoksu haisi ensimmäisellä sekunneilla hunajalta ja tupakalta...
Mohn kirjoitti:Hetikohta iholle laittamisen jälkeen tämä on melko yrttinen tuoksu, mieleen nousee mielikuva piharatamosta ja pietaryrtistä. Olisiko tässä myös laventelia?
Minusta te selvitetti tätä aika hyvin. Tuoksu on siis Caronin Pour un homme ja sen viralliset nuotit ovat pelkästään laventeli, vanilja ja myski. Tämä on minulle näistä viidestä ehkä vierain. Olen käyttänyt sitä vain kaksi kertaa.Syysviiru kirjoitti:Nesteen vihreä väri viittaa siihen, että tuoksu voisi sopia kesäpäivään. Hm. Alussa ajattelin jotain lääkemäistä, sitten hoksasin yhteyden Ice Power -jäägeeliin. Lunttasin jäägeelin incistä mentolin ja eukalyptusöljyn, mutta niiden lisäksi alussa on jotakin savuista tai tervaista. Tervaista pikemminkin. Kesäpäivään viittaa kyllä vieno hyttyskarkotteen tuoksu.
Mohn kirjoitti:Loppu on joka tapauksessa makea, vaniljamainen. Alku ja loppu tässä tuoksussa ovat keskenään hyvin erilaiset, ei uskoisi, että kyseessä on yksi ja sama tuoksu. Drydown dominoi tuoksua ja yleisvaikutelma tästä on hyvin lämmin ja melko makea.
Jos en väärin muista, niin Turin antaa tälle tuoksulle viisi tähteä.Syysviiru kirjoitti:Keskivaiheilla kuvaa alkaa hallita paahdettu sokeri. Eikä! Linimentti muuttuu kinuskikastikkeeksi! Imeltyy lisää, ollaan toffeessa. Todella makea tuoksu. Tosin olen itse niin hunajainen, että kaikki makeus korostuu ihollani.
Tuoksu pysyy kauan, ja pohjimmaiseksi jää vanilja. Nimeän tuoksun jäägeeli-kinuskikakuksi.
Huhhuh, en olisi ikinä uskonut, että siinä on vain kolme nuottia!! Minun nenääni se on todella kanelinen. Mun spontaani sana-assosiaatio ihan ekalla nuuhkimisella tuotti seuraavat sanat: piparkakku, seetri, lämmin, mausteinen, santelipuu, kaneli. Lisäksi tuoksun vanilja tuoksuu minun nenääni enemmän vaniljamaiselta ja siksi mietin sitä tonkapapua. Jokin pohjan lämpöisyydessä nosti lisäksi sen ambran häivähdyksen mieleen. Lisäksi tuo laventeli tuoksuu selkeimmin suoraan samplesta nuuhkittuna, siinä se on todella voimakas. Minun ihollani se tuoksuu enemmän jotenkin kitkerän vihreälle. Myskiä en todellakaan tästä tunnistanut. Tosin myskejäkin taitaa olla erilaisia ja minun nenäni ei montaakaan myskiä tunnista.Jaakiem kirjoitti: Minusta te selvitetti tätä aika hyvin. Tuoksu on siis Caronin Pour un homme ja sen viralliset nuotit ovat pelkästään laventeli, vanilja ja myski. Tämä on minulle näistä viidestä ehkä vierain. Olen käyttänyt sitä vain kaksi kertaa.
Mohn kirjoitti:Aloitus on sitruksinen, todella sitruksinen. Wc-raikastin tai vessanpesuneste. Kirkkaankeltainen. Täytyy kuitenkin huomauttaa, että sitruksisuus on silti raikasta eikä tuo wc-raikastimenkaan mieleen hiipiminen juurikaan häiritse. Sitruunaisuus vaimenee suhteellisen nopeaati ja tilalle astuu mielestäni enemmän bergamottinen sävy.
Itse en tästä mitään sitruuna alusta muistanut, joten piti ihan suihkauttaa sitä paidalle. Kyllä, tässä on joku sitruksinen, joka luonteeltaan metalllinen. Mihinkään oikeaan sitrukseen en tätä osaisi yhdistää. Kummallisen voimakas pesuaineen tuntukin ihan heti alussa.Syysviiru kirjoitti:N:o 1 on yksinkertainen ja miellyttävä tuoksu. Sihahdus näytepullosta tuo ensin mieleen colognen, minkä tahansa viileän ja raikkaan. Ensimmäinen tuoksu on jokin sitrus, ei bergamotti, vaan vielä kevyempi, ystävällinen lime-greippi.
Mohn kirjoitti:Minua ärsyttää jokin nuotti ihan ylipaljon, se tuoksuu niiiiiin tutulle mutta karkaa joka kerta ulottumattomiin, kun yritän saada siitä kiinni. En tiedä voisiko se olla vetiver.
Te olette liian ystävällisiä tälle tuoksulle. En usko, että tässä on vetiveriä, ainakaan en siitä saa itse kiinni. Itse mietin sitä, että mikä tekee tästä tuoksusta niin sinisen ja vetisen. Lähdin ajattelemaan, että voisiko se olla joku Calonen tapainen. Voisiko se olla vaikka Helional? Calonen sukulainen joka tuoksussa on hieman kuivan heinän aromia mukana. Heti kun sain ajateltua tämän loppuun, niin tunnistin tuoksusta Calonen. Huomaatteko te sen nyt? Tämä tuoksu on todella tasapainoisesti tehty. Edes äänes Calonekaan ei siitä pomppaa heti esiin. Ties vaikka siinä on Helionalia hämmentämässä vaikutelmaa tai sitten pelkästään myskien aiheuttaa hämmennystä. Tuoksun loppuna kunnon pesuainemyskit.Syysviiru kirjoitti:Ei puuta, ei makeutta. Vetiverin tuoksu on miellyttävä, tuo mieleen valkoisen, kuivuuttaan narisevan juuriston, josta tuoksu alun perin saatiin. Tuoksu janottaa, mutta miellyttävällä tavalla. Ihmettelen, jos valmisteen nimessä ei ole sanaa "vetiver", mutta ehkei ole, koska Jaakiem mainitsi huomanneensa hallitsevan tuoksun vasta toisella nuuhkimiskerralla.
Tämä tuoksu on Davidoffin Cool water. Oletteko haistelleet sitä ennen? Itse en tästä hirveästi pidä, koska se pitkästyttää minut hengiltä. Se on mielestäni myös hyvin halvan ja synteettisen oloinen, vaikka on tällä tuoksulla vahvuutensakin. Tällekin Luca taitaa antaa viisi tähteä.Mohn kirjoitti:Drydownissa tuoksuu mielestäni myski aika voimakkaasti, tässä myski on sitä pölisevää sorttia. Minulle tulee tästä tuoksusta mieleen Versacen Pour Homme.