Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista. Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista. Pidän eläimellisistä tuoksuista. Vihreys tuoksuissa kiehtoo. Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja: Chanel No. 19 ja No. 5 Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage. Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk. Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus. The Different Companyn Divine Bergamote. Caronin Yatagan ja Farnesiana. Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi. Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga. Jean Desprezin Bal a Versailles. MPG:n Eau de Iles. Aedes de Venustas EDP. Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca. histoires de Parfumsin Defile New York.
Helle, lähdössä hakemaan lasta koulusta yllä La Pausaa. Yksi ehdottomista lempituoksuistani.
PS Eiffel, pidän Pariisi-jutun ehdottomasti mielessä. Katson miten kiireinen syksystä tulee. Onko ketään muuta jota kiinnostaisi tuoksumatka Pariisiin?
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista. Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista. Pidän eläimellisistä tuoksuista. Vihreys tuoksuissa kiehtoo. Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
Suosikkeja: Chanel No. 19 ja No. 5 Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage. Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk. Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus. The Different Companyn Divine Bergamote. Caronin Yatagan ja Farnesiana. Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi. Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga. Jean Desprezin Bal a Versailles. MPG:n Eau de Iles. Aedes de Venustas EDP. Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca. histoires de Parfumsin Defile New York.
Lähdössä ulos. Päällä CdG:n Ouazarzatea.
Yritän ratkaista onko tämä tuoksu mulle täyden pullon väärti.
(Kyoto ei ole - se haisee tismalleen samalta kuin Aasia-kaupat kautta maailman.)
^Ricky Martin pitää Kyotoa. Olen nähnyt jopa jonkun talk show lähetyksen, missä naisjuontaja halatessaan Ricky-boyta äityi kehumaan kuinka hyvältä hän tuoksui, ja kysyi, "what is that?"
Ricky-boy sanoi että se on Comme des Garconsin Kyoto.
Kamicha kirjoitti:Guerlain Aqua Allegoria Herba Fresca. Tämä tuoksuu K E S Ä L T Ä!
Missä on mun mojito?
Herba Fresca on todellakin silkka mojito. Pitäisikin tutustua tuohon miniatyyriin vihdoin lähemmin. Vaikka onhan se vähän pelottava. Mojitoa en pelkää, mutta olen tottunut kumoamaan sen kurkusta alas ennemmin kuin tuoksuna.. Miami Beachin Ocean Drivella join elämäni isoimman mojiton, siis niin valtavan, että blingimmätkin kundit pysähtyi huuli pyöreänä ihmettelemään.
Tämä ilta on mennyt Miller Harrisin ja Comptoir Sud Pacifiquen seurassa.
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel
- "This elixir releases exhilarating vapors of imperial champagne and of popular vodka.The pureness of grey gray amber blends with the smoky brown incense (olibanum) and the aroma of Russian tea. A contrast between the warn sensual animal leather scents and the vibrant effect of spices : cumin, cinnamon, coriander.
- Tapoin kerran miehen vain nähdäkseni miltä se tuntuu.
- Sen jälkeen tein äijästä ryynimakkaroita jotka söin saunan jälkeen puolukkahillon kera.
- En ole jäänyt kiinni tähän päivään mennessä.
- Lukeekohan näitä posteja oikeasti kukaan?
- Kolme suihkausta.
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
nyt kyllä löytyi minulle jotain mitä ehdottomasti täytyy joku päivä päästä kokeilemaan;
Diptyque:n Do Son. Ja myös katselin että tämähän vois olla aivan loistava testattava Etat liberte d´orangen
Putain des Palaces. Onkos porukalla kokemusta. Jälkimmäisessä yhdistyy ihania kukkia nahkaan... oisko tässä jotain mitä olen hakenut nahkaisista tuoksuista....???
Pidän kovasti Heeleyn tuoksuista. Ne ovat minun makuuni ja minulle helppoja kantaa: tyylikkäitä, elegantteja ja hienovaraisia olematta kuitenkaan vetisiä tai tylsän raikkaita.
Muistan haistelleeni Heeleyn Hippie Rosea Esxensessä. Tuoksu oli silloin mielestäni aika geneerinen ruusu (NB, olin juuri haistellut Iris Gris'tä), mutta nyt iholla se pääsee täysin oikeuksiinsa. Se on viilentävä, hienostunut ja virtaviivainen. Se löyhähtelee kevyesti liikkuessani, mutta ei jyrää eikä mausta ruokaani. Mulle tämä on samaa understatementia kuin suora sauma paksulla silkkisatinilla. Odotin tuhnuista patsulipläjäystä, mutta tämä hippi on Talitha Getty joka pukeutuu haute coutureen Marrakeshin katoilla:
Jos maailmalla pyörii vielä Esxense-Heeleytä tai Eiffelin Hippie Rose, tuoka ne mulle Andy/Tallinna-meetin yhteydessä: annan kernaasti niille hyvän uuden kodin mikäli nämä eivät natsaa teihin muihin. En muista että tuoksulöytö olisi aikoihin ilahduttanut näin paljon.
Katson ensin kuinka sampleni vajuvat, mutta tämäntyyppiset tuoksut saatavat olla mulle jopa täyden pullon väärtejä.
Kiitos Hellin - pidä toki se jos tykkäät, mutta jos et, tuo mulle!
Mun oli tarkoitus käydä Campomarziossa nuuhkimassa Rubj-extraittia. Odotin ja odotin bussia - ohi meni kolme Terminille menevää ja kun neljäskin meni sinne, annoin periksi ja menin asemalle.
Asema on jokaisen interreilaajan ensikosketus Roomaan. Se on outo sekoitus fasimia, nicaragualaista bussiasemaa ja lähiöostaria. Se on keskustan laidalla, ja sen viereisissä puistikoissa ja Santa Maria Maggioren portailla hengaa afrikkalaisia kaupustelijoita, kerjäläisiä, prostituoituja, narkkareita, itsekseen vilkkaasti keskustelijoita ja muuta suurkaupungin aluskasvillisuutta, joka pistää silmään muuten niin provinsiaalisessa Roomassa.
Kävin Yves Rocherilla tarkoituksenani ladata ranteelleni kahta patsuliruusua. Onko mahdollista että niiden kalssikkotuoksut on lopetettu? Kirkkaasti valaistu myymälä oli täynnä atsovärisiä kukkaismehuja, monoita, metsämustikkaa sun muuta, mutten löytänyt yhtään niistä tuoksuista joista täällä on ollut puhetta.
Kokeilin lopulta ranteelleni YR:n Ambraa ja Vanille Noirea. Ne voisi helposti sotkea Diorin putiikkituoksuihin - en tiedä sanooko se hyvää Yvesistä vai huonoa Diorista. Ambre tuoksuu samalta pieruiselta myskiltä kuin Body Kouros ja pari muuta tuoksua - kosteassa kuumuudessa kamalalta. Vanilja puolestaan upposi ihooni kuin kotiinsa. Voiko olla että minun nahkani vain on rakennettu amplifioimaan vaniljatuoksuja? Kummatkin ovat siinä mielessä laatukamaa että kestävät helteessäkin monta tuntia (tätä testiä Diorin exclut eivät läpäisisi). Molemmat ovat tuoksuina myös pitkästyttävän helppoja ja lineaarisia. What you see is what you get. Käytännön pilana voisi pullottaa YR:n vaniljan Diorin pulloon, ristiä se Eau Blancheksi ja kauppa kävisi varmasti.
Inhoan asemanseutua ja Esquilinoa, mutta tein siellä silti pienen kävelyn. Löysin korealaisen delin, josta ostin udon-nuudeleita, edamameja ja kimchiä (maitohappokäytettyä, punapippurista kaalia), mikä on tässä etniselle ruoalle selkänsä kääntävässä kaupungissa saavutus. Nautin Montin kaduista, mutta päädyin lopulta Fontana di Trevin turistiryysikseen (tämän kaupungin absoluuttisesti hirvein rysä). Huomasin että bussipysäkkini kohdalla olevassa vaatekaupassa myytiin parfyymejä, ja totta tosiaan - niin myytiinkin, halpis- ja teinituoksuja (mm lopetettuja Cavalleja, Revlonin Charlien erivärisiä flankereitä ja Light Bluen eri versioita sekä joukkoa tuoksuja jotka näyttivät piraattikamalta)1. Otin ranteelleni Tommy Hilfigerin Loudia, joka on patsuliruusu, joka sekä näyttää että tuoksuu halvalta.
Nyt lepään, juon pari isoa lasia vettä ja virkistäydyn Hippie Rosella.
Ihana Hellin, kiitos aivan valtavasti.
En malta odottaa päästä testaamaan tätä.
Ilta lähti saunan jälkeen käyntiin makeahkolla Lola:lla. Ja ei muuta ku rakentelemaan takapihalle nuotio
paikkaa tiipiin sijaan.. Ei löydy niitä nahkoja tarpeeks...