Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Mitä haistelet tänään?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

calypso

Re: Mitä haistelet tänään?

Viesti Kirjoittaja calypso »

Beata kirjoitti:Calypso: Mun kissat saattaa tulla ihan varta vasten nuuhkimaan mun käpälää jos olen juuri suihkauttanut tuoksua. Luulisi että väistäisivät niin vahvaa hajua, mutta ei. Jos on jotain hyvin sitruksista niin se ei kuitenkaan kamalasti heitä kiinnosta. :)

Mulla tänään Spellbound.
Mä olen huomannut että vanhempi kissani Topsi tykkää vahvoista itämaisista tuoksuista, tai ainakin niitä se tulee lähemmäs haistelemaan. Parivuotiasta Pikkistä lähinnä kiinnostaa osallistua kaikkeen mitä teen. :D
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Chanelin Gardenia, sunnuntaituoksu, onnellisuustuoksu, rauhoittumistuoksu, turvallinen villapaita. Olipa ihana aurinkosunnuntai. Suomenlinnassa vastaan kävellyt kissa tosin karsasti Gardeniaani.
calypso

Tänään kaipasin vaihtelun vuoksi jotain raikasta ja kirpeää, siispä päivän tuoksuksi valikoitui DKNY Woman Summer 2011. Ostin sen Lontoosta kun olin viettämässä pidennettyä pääsiäislomaa, ja se tuo aina mieleen helteisen Lontoon kevään! Miten ihana yllätys se olikaan päätyä niin aurinkoisiin ja lämpimiin olosuhteisiin kun Suomessa oli vielä lunta ja pakkasta. Piti sitten ostaa paikan päältä kevyempää vaatetusta aina sandaaleista lähtien, sillä en tosiaan ollut yhtään varautunut helteisiin ja aurinkoon. :aurinko:
tigrushka
Tuoksuni: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891
Ostoslista: http://www.basenotes.net/wardrobe/4891&t=wish&s=n

Viesti Kirjoittaja tigrushka »

Santa Maria Novellan Nostalgiaa.
Crouching tiger, hidden flacon
finanna
Tuoksuni: Oriental-gourmand-chypre-floriental-fanaatikko. Pulloarkisto löytyy fragaranticasta ja Parfumosta samalla nimimerkillä. Lempparilinjat Lutens, Mugler, Malle ja vanha Guerlain.

Suosikkinuotit: syreeni, liljat, vanilja, pihka, heliotrooppi, syreeni, lämpimät mausteet.

Ei toimi: greippi ja kielo, vetiset raikkaat tuoksut.
Ostoslista: Stoned.

Viesti Kirjoittaja finanna »

Näytearkistojen kätköistä Premier Figuier. Olen jostain syystä karttanut viikunaa aika huolella mutta tämä on aivan ihastuttava (mutta lyhytkestoinen:()! Nyt tekee mieli testailla muitakin, onko vannoutuneita viikunisteja linjoilla? Miten Ninfeo Mio ja Philosykos vertautuvat Premier Figuieriin ja miten Extreme-versio eroaa normaalista?
Beata

Viesti Kirjoittaja Beata »

Pure Poisonin rippeitä olen kuluttanut tänään.
Sumukorento
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan.
suosikkituoksujani:

Moschino: Couture
Balmain: Balmain de Balmain
Balenciaga: Paris
Le Labo: Chant de Bois
L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde
2. Serge Lutens: Chergui
3. Serge Lutens: Bois de Violette

Viesti Kirjoittaja Sumukorento »

finanna kirjoitti:Näytearkistojen kätköistä Premier Figuier. Olen jostain syystä karttanut viikunaa aika huolella mutta tämä on aivan ihastuttava (mutta lyhytkestoinen:()! Nyt tekee mieli testailla muitakin, onko vannoutuneita viikunisteja linjoilla? Miten Ninfeo Mio ja Philosykos vertautuvat Premier Figuieriin ja miten Extreme-versio eroaa normaalista?
En ole viikunisti, mutta juuri siksi voisin lähettää sulle dekanttini Ninfeo Miosta, jos haluat? Mulla se lojuu käyttämättömänä.

Eilen Chergui, ja kyllä, haistoin voimakkaan myskin. :shock: Outoa, miten jonkun nuotin löytää vasta jonkun mainittua sen. (Kiitos Jaakiem ja Kamicha) Chergui-pullo on ollut kaapissni ehkäpä pari vuotta, ja olen käyttänyt sitä vain jokusen kerran, koska olen pitänyt sitä jotenkin niin voimakkaana. Tuo myski selittää tunteen, se on ensimmäiset 5 tuntia niin tunkeileva, että tunnen haisevani liikaa.

Herätessä oli patsulinälkä, joten Les Nereides Patchouli Antigueta ranteille, ja koska se tuntuikin liian tymäkältä, suihkautin saman firman Douceur de Vanillea päälle pehmikkeeksi. Toimii yllättävän hyvin yhdessä.
Ennustan iltaan mennessä haisevani tosi vahvasti, sillä postissa odottaa kaksi pakettia, joiden toivon sisältävän tuoksuja. :whistle:
Häikäistynyt

Viesti Kirjoittaja Häikäistynyt »

Body kouros tuoksuu paremmalta kun koskaan aiemmin nam!
finanna
Tuoksuni: Oriental-gourmand-chypre-floriental-fanaatikko. Pulloarkisto löytyy fragaranticasta ja Parfumosta samalla nimimerkillä. Lempparilinjat Lutens, Mugler, Malle ja vanha Guerlain.

Suosikkinuotit: syreeni, liljat, vanilja, pihka, heliotrooppi, syreeni, lämpimät mausteet.

Ei toimi: greippi ja kielo, vetiset raikkaat tuoksut.
Ostoslista: Stoned.

Viesti Kirjoittaja finanna »

^^sumukorento, kiitos tarjouksesta, löytyisiköhän meillä muitakin tuoksuvaihtareita? Olisikohan minulla mitään mikä kiinnostaisi sinua?

Edit:täpinöissä unohtui päivän tuoksu Chloe Innocence joka on ihanan puhdas ja viaton kielokukkainen. Niin viehättävä että ei voi olla tykkäämättä, vähän kuin Pure White Linen josta on poistettu se ärsyttävä päällekäyvä pesuainemaisuus. Harmi että dekantti loppui jo:(
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Cherguista puheen ollen, minulla tänään sitä :P
Thougts begome things... choose the good ones!
calypso

Minulla uusinta tulokasta, eli tänään saapunut DSquared2 Potion. Tämä on kyllä niin minun tuoksuni! Tällaiset mausteiset ja puiset ambrat.. en vaan voi olla tykkäämättä. :romance-inlove:
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

finanna kirjoitti:Näytearkistojen kätköistä Premier Figuier. Olen jostain syystä karttanut viikunaa aika huolella mutta tämä on aivan ihastuttava (mutta lyhytkestoinen:()! Nyt tekee mieli testailla muitakin, onko vannoutuneita viikunisteja linjoilla? Miten Ninfeo Mio ja Philosykos vertautuvat Premier Figuieriin ja miten Extreme-versio eroaa normaalista?
En ole suurviikunisti, mutta pidän Premier Figuierista kaikkein eniten kaikista viikuntuoksuista - siinä viikuna on tuore ja mehukas. Ninfeo Miossa haistan outoa maitomaisuutta ja Philosykosissa viikunaa biojätepussissa.

Tänään L'eau d'hiver (ahhhh) ja haaveissa oma, iso pullo tuoretta patonkia ja pariisilaista kukkakauppaa eli En Passantia.
calypso

En uskalla väittää itseäni vannoutuneeksi viikunistiksi, vaikka viikunasta paljon tykkäänkin, mutta koska minulta löytyy Philosykosta lukuunottamatta nuo kaikki niin voisin yrittää illemmalla tehdä hieman vertailua. :aurinko:
calypso

calypso kirjoitti:
En uskalla väittää itseäni vannoutuneeksi viikunistiksi, vaikka viikunasta paljon tykkäänkin, mutta koska minulta löytyy Philosykosta lukuunottamatta nuo kaikki niin voisin yrittää illemmalla tehdä hieman vertailua. :aurinko:
No niin. Premier Figuier on tosiaan aivan ihastuttava, ja sanotaanko että helposti lähestyttävä viikuna! Extreme-versio ei ole mielestäni yhtään niin viikunainen. Siinä viikuna joutuu jakamaan parrasvalonsa santelipuun ja kookoksen kanssa. Lisäksi se on jotenkin paljon parfyymimaisempi kuin alkuperäinen, ja sillä tapaa "vanhanaikaisempi". Hetken iholla oltuaan sekin muuttuu vihreämmäksi, mutta ei niin aidon viikunan tuoksuiseksi kuitenkaan. Sydäntuoksu Premier Figuierissa pysyy edelleen raikkaampana, tuoreena viikunana ja on kevyt ja vihreä, kun taas Extreme voisi kookoksensa ja santelinsa kanssa olla enemmän viikuna by night.

Ninfeo Mio taas.. Se on todella mehukas, raikas ja tuoksu joka saa veden herahtamaan kielelle. Se on myös todella sitruksinen, ja siten makeampi kuin Premier Figuier. Viime kesänä kovimpina helteillä se oli jopa liian makea, ja tuoksui aivan erilaiselta kuin koskaan muulloin. Se oli jotenkin pähkinäisempi ja kermaisempi 30 asteen helteillä, vähän enemmän Fico di Amalfin kaltainen (jota en muuten hoksannut ottaa tähän vertailuun mukaan! Taidan sittenkin olla vannoutunut viikunisti :D ). Ninfeo Mio on viikunatuoksuksi kestävä, ja paljon voimakkaampi kuin Premier Figuier. Se on oikeastaan pääsyy mikä on estänyt minua toistaiseksi hankkimasta täysikokoista Premier Figuieria, vaikka toisaalta silloin sitä tohtisi käyttää reippaammin kun tietää ettei se ole heti loppumassa. Hmm.. :think: :D

Näistä kolmesta pidän eniten Ninfeo Miosta, sillä sen tuoksu on todella niin mehukas ja ihana! Se tuo mieleen kesäaamut jossain puutarhassa, aurinko on jo alkanut lämmittämään ja kaste nurmelta on pian poissa. Jostain kauempaa tulee leikatun ruohon tuoksu. Premier Figuier on siihen verrattuna vähän liiankin autenttinen että mieleen tulee vetinen viikuna, tai viikunan lehti. Premier Figuier Extreme on kookoksinen aldehydiviikuna, ja minulla menee nenä tukkoon siitä jos suihkin liikaa. :D
calypso

Niin ja se vielä piti sanoa, että Premier Figuier on viikuna ilman puunuotteja, mitkä taas löytyy Extremestä ja Ninfeo Miosta. Extremessä se on mielestäni vain se santeli mikä tuoksuu alussa, ja Ninfeo Miossa joku eksoottisempi puinen tuoksu jota en osaa nimetä, mutta joka ei katoa mihinkään vaan pikemminkin tulee paremmin esiin tuoksun oltua iholla pidempään. Oliskohan se ollut silloin helteillä tuo myös puun tuoksu, niiden pähkinäisyyden ja kermaisuuden lisäksi, mikä oli paaaaljon voimakkaampi kuin yleensä?
Vastaa Viestiin