Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Yleinen höpöttelyketju

Vapaata keskustelua foorumille rekisteröityneille. Ei näy vierailijoille - ja hakukoneiden botit eivät käy täällä.

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Mohn
Viesti:

Re: Yleinen höpöttelyketju

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Juu, hienot on! Punainen on aina niin ihanan piristävää! :happy-cheerleaderkid:
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
kirra
Tuoksuni: Signature Fragrance atm taitaa olla John Gallianon Parlez-moi d'Amour EdT. Siitä se ajatus sitten lähti.. Ruusua, ruusua, ruusua... YR Rose Absolue, YR Rose Fraiche, Salvatore Ferragamo Signorina. Siinä joitakin suosikkeja. Tällä hetkellä tuoksuvarastoani täydentävät lähinnä ilmaisnäytteet ja YR halpistuoksut, tässä kun on vasta itsensä kouluttaminen aluillaan..
Ostoslista: Givency - Le Bouquet Absolu
Salvatore Ferragamo - Signorina
Diesel - Loverdose
Jean Paul Gaultier - Classique

Viesti Kirjoittaja kirra »

Nostalgiapuuska sattui kohdalle taas tänään kun kävin vintillä vähän tonkimassa laatikoita. Taisin "Mistä kiinnostuksesi tuoksuihin alkoi?" -ketjussa mainita etsineeni enemmän tai vähemmän tehokkaasti tuoksua, joka muistuttaisi lapsuuteni ruusukarkkien mausta. Tuo rasia löytyi tänään vintiltä. Olen lomamatkoilla säilönyt sinne pienimmät simpukka-aarteeni. Viimeisimpänä se näemmä on toiminut verhoklipsien säilyytimenä. Kuukkelin avulla löysin armaat pastillini, ja ilokseni huomasin että samaa rasiaa on vielä tarjolla. Tosin nettikaupan osiossa, jossa kaunottaret myydään ikiajoiksi loppuun. (dramaattista..) Nyt olen aivan varma että ruususeni myydään loppuun ennen kuin saan jälleen ostovoimaa. Odottavan aika on pitkä. Jos onnekas ma olen, ja muistojeni aarrerasia vielä hyllyillä keikkuu otollisena hetkenä, niin varmasti teen tilauksen. Saa nähdä onko aika vain kullannut muistot, vai onko namuseni oikeasti sen arvoiset. Ja tämän paisuneen prologin päätteksi kaikki varmasti ovat halkeamaisillaan uteliaisuudesta. TÄÄLLÄ mysteeri paljastuu. Olkaatte hyvät.
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Jos jotain sattuu kiinnostamaan Cartierin Les heures -tuoksut, niin niistä näkyi olevan setti tarjolla Netcyclerissa. Lähtee varmaan aika helpolla. Eikä ole Kosmoskukka ne minun, sinulta saadut näytteet kyseessä, jos tuli mieleen. :laughing-rolling:
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Hahhah, joo... :laughing-rolling:
:aurinko: :aurinko: :aurinko:
Thougts begome things... choose the good ones!
Jaakiem

Ajattelin vihjaista, että Bal a Versailles on uusiutumassa. Jean Desprez kertoo omilla nettisivuillakaan, että tekevät uutta päivitystä tuoksusta. Jos tuoksu kiinnostaa jotakuta nykyisessä, erittäin edullisessa, muodossa, niin kannattaa napata talteen. Myös Habitasta taitaa olla jäämässä pois edt-versio. Sekin on uutta, erilaisessa pullossa myytävää edp:tä selvästi halvempi. En sitten (vielä) tiedä, kumpi versioista on parempi.
Jaakiem

Mitä mieltä te olette Cristallesta? Toxu on sitä muistaakseni kovasti kehunut päivän tuoksu -ketjussa. Olen pariin kertaan kokeillut sitä, kiitos Kosmoskukan. Mun mielestä sen chypre-olemus on aika heikko. Joissakin arvosteluissa puhutaan, että se on kovin sammalainen ja kevyesti kukkainen, mutta minä tuskin löydän sitä sammalta siitä, vaan tuoksu on lähinnä kuin jouluhyasintti. Enkä pidä hyasinttia tuoksultaan kukista kaikkein kauneimpana. Olenko ymmärtänyt jotain väärin? Onko kyse taas formulaatioista?
Kosmoskukka
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

hmm, tuo mun cristalle on ainaski sen 7 vuotta vanha.
Se on ollu kutakuinkin täysin käyttämätön, paitsi muutamina päivinä kesä aikaan.
Ei ole ainakaan minun lempi "chypre". Mutta, kyllä mää aion jollain aikavälillä sen pullon loppuun loruuttaa :P
Jaakiem

Ehkä siinä vaan kummastuttaa se, että siitä saa lukemalla niin erinlaisen kuvan. Useista tuoksuista saa jo tekstien perusteella kiinni.
eiffelintorni

Viesti Kirjoittaja eiffelintorni »

Oih, Cristalle oli jotain 20 vuotta sitten mun lempituoksu, voisi sanoa yhden ajan signature. Ainoa tuoksu ikinä, jota olen käyttänyt kaksi pulloa peräkkäin loppuun asti. En sitten tiedä, mikä versio ja formulaatio silloin oli menossa. Muistaakseni se oli kuitenkin EdT. En olekaan edes kokeillut sitten nuijasodan :mummo:
Jaakiem

Ymmärtääkseni edt ja edp ovat ihan eri eläimiä.
Kosmoskukka

Tarkistaa kumpi mulla on...
.... se on Edp
Jaakiem

Kiitos tiedosta. Kosmoskukka. Se sitten selittääkin. Ihmettelinkin, että en haista chypreä voimakkaalla bergamotilla. Odotin, että olisi ollut enemmän Pour monsieurin tyyppinen. Se edp on kuvailujen perusteella paljon voimakkaampi, runsaampi ja kukkaisempi. Edt:n pitäisi olla paljon uniseximpikin. Tämäpä tämän asian selitti.
eiffelintorni

Viesti Kirjoittaja eiffelintorni »

Jep, muistan joskus NST:ltä lukeneeni, että piti olla tarkkana, kumpaa haluaa. Mulla on se luulo, että noihin aikoihin, kun minä olin liikkeellä tuossa asiassa, ei vielä sitä EdP:ia ollut tarjollakaan. Ja että jossain vaiheessa EdP tuli sitten enemmän framille kaupoissa kuin EdT.
Jaakiem

Luin juuri äsken, että Amerikassa myyvät pelkästään edp:tä ja myyjät eivät ole kuulletkaan mistään edt-versiosta ja ovat jopa sanoneet, ettei sellaista ole ollutkaan. Vähän samanlaista juttua liikkuu myös Pour monsieurista.

Olen itse pohtinut sitä, että johtuukohan Chanelin erilaisuudet Euroopassa ja Amerikassa historiallisista syistä ja sopimuksista. Jossakin vaiheessahan Chanel itse teki sopimuksen joidenkin veljesten kanssa, että he saivat edustaa merkkiä ja myydä merkin nimissä tuoksuja Yhdysvalloissa. Milloinkohan se edustus on loppunut? Toisaalta sinne varmasti tehdään ihan eri tuoksut eri tehtaissa, koska siellä ei saa olla tuoksuissa samanlaista alkoholia kuin Euroopassa. Euroopan tuoksuihin sallittu alkoholi on ymmärtääkseni pehmeämpää ja luonnollisempaa. En tiedä, mitä tenttua siellä sitten tuoksuissa käyttävät.
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

Jaakiem kirjoitti:Mitä mieltä te olette Cristallesta? Toxu on sitä muistaakseni kovasti kehunut päivän tuoksu -ketjussa.
Kyllä. Mielestäni aivan loistava tuoksu. Miulla on (vintage) EdT-- monien mielestä se ainut ja oikea Cristalle.

Chypre ei ole luokkana suinkaan yleisesti ottaen suurin suosikkini, mutta silloin kun ne napsahtavat mielestäni kohdalleen, alkaa jalkoja heikottaa.

Haistelen tässä juuri parhaillaan tätä, ja kyllä mie tässä vintage EdT versiossakin saan helposti kiinni tuon hyasintin. Sitä on siellä ihan selkeästi. Mutta niin on myös mm. bergamottia, basilikaa, tammisammalta, ruohoa, vetiveriä, nitromyskiä ja/tai aitoa eläinperäistä myskiä (molemmat nykyisin poissa Chanelin sinänsä edelleen laadukkaasta raaka-aine paletista), ja jotain ihanaa, joka tuoksuu aivan väljähtyneen dobbelbock oluen ja hiivaleivän risteykseltä. Nam.
Sana "kaunis" tulee ensimmäisenä mieleen.

edit: se vielä että kyllä tämä Pour Monsieurista on aika kaukana vaikka taustalla on sama parfymööri. Vintage Cristalle on kukkaisempi, kuivempi ja kitkerämpi. Toisaalta, siitä puuttuu kokonaan Pour Monsieurin täyteläinen ja makeahko, ambramainen (labdanum) pohja.
Vastaa Viestiin