Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Vuoden 2012 paras julkaisu

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Re: Vuoden 2012 paras julkaisu

Viesti Kirjoittaja mukael »

^ Anna, noi flankkerisarjat taitaa Muglerilla aina olla vuosittain (ainakin Euroopassa), 2011 syksyllä tuli se Taste of Fragrance-sarja, nyt 2012 syksyllä The Fragrances of Leather-sarja. Mutta varmaan dekanttikaupoista saa yhä ainakin näytteet/dekantit hommattua vanhemmista jos kiinnostaa! Mä oon sitä Liqueur de Parfum -versiotakin kokeillut Angelista ja Alienista, molempien osalta likööri on mun mielestä parempi kuin alkuperäinen, Angel eritoten. ToF-versioissa puolestaan mun mielestä Alien parempi. Oikeastaan voisin sanoa että Alienin siedettävyys menee mulla tässä järjestyksessä: Alien < Alien Liqueur < Alien ToF ... joten olen toiveikas että meno vaan edelleen paranee näissä seuraavissa eli essence absoluessa ja leatherissa :mrgreen:

En oo ainakaan itse nähny MPG:n Ambre Doréa vielä nettikaupoissa.

Gardeniatuoksua nuuhkimaan en itse aluksi kauheasti hihkunut mutta kiinnostus Une Voix Noireen kohosi huomattavasti BdJ-blogin toissapäiväisen arvion pohjalta, nuottien painotus kuulostaa erilaiselta kuin mitä oletin.
kirra
Tuoksuni: Signature Fragrance atm taitaa olla John Gallianon Parlez-moi d'Amour EdT. Siitä se ajatus sitten lähti.. Ruusua, ruusua, ruusua... YR Rose Absolue, YR Rose Fraiche, Salvatore Ferragamo Signorina. Siinä joitakin suosikkeja. Tällä hetkellä tuoksuvarastoani täydentävät lähinnä ilmaisnäytteet ja YR halpistuoksut, tässä kun on vasta itsensä kouluttaminen aluillaan..
Ostoslista: Givency - Le Bouquet Absolu
Salvatore Ferragamo - Signorina
Diesel - Loverdose
Jean Paul Gaultier - Classique

Viesti Kirjoittaja kirra »

Näin vasta tuoksuhihhulointini alkutaipaleilla kulkevana, heitän että tämän vuoden parhaimmistoa on Viktor&Rolf Spicebomb. Ns. ensikosketukseni miesten tuoksumaailmaan Axe-puma-adidas -kuosin ulkopuolella. Ja voi että miten jumaloin sitä tuoksua. Tavoitteena oli löytää eräälle miehenpuolikkaalle tuoksu, ja aloin tutkimusmatkani "mahdollisimman mauton pullo" -periaatteella. Karsintahulinoissa oli mukana Rabannen 1 million, Herreran 212 VIP ja maustepommi. Ja kyllä selkeästi nousi viimeksi mainittu ylitse muiden. Enkä enää saa tuoksua mielestäni.. :?
Gogol
Site Admin
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista.
Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista.
Pidän eläimellisistä tuoksuista.
Vihreys tuoksuissa kiehtoo.
Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.

En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.

Suosikkeja:
Chanel No. 19 ja No. 5
Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage.
Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk.
Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus.
The Different Companyn Divine Bergamote.
Caronin Yatagan ja Farnesiana.
Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi.
Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga.
Jean Desprezin Bal a Versailles.
MPG:n Eau de Iles.
Aedes de Venustas EDP.
Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca.
histoires de Parfumsin Defile New York.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gogol »

Mun kontribuutioni tähän ketjuun - tosin ehkä vain mulle nämä ovat uusia
Andy Tauerin Miriam (lanseerattiin Italiassa keväällä - mutta taisi tulla jossain muualla ulos v 2011 puolella)
Diorin Leather Oud (Basenotesin mukaan tullut jo 2010)
Kummatkin ovat päässeet mulla viikoittaiskäyttöön.

Seville l'Aubesta tykkään ennakkoepäilyksistä huolimatta.

Messuilla uusia tulokkaita oli puuttuvan paljon. Yleispiirre: koreita pulloja, mehu ei-niin-kiinnostavaa.

Chanelin Coco Noir on tosi underwhelming (testasin kahdesti iholla - todella yhdentekevä tuoksu).
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

^ :P Tuo Miriam kiinnostaa muaki kovasti. Sama fiilis tuli mulle Coco Noir:sta. Oli hitusen pettymys, tykkään
enempi alkuperäisestä Mademoisellesta.

Mutta tähän asti pettymystä ei ole saanut aikaan Guerlain, ja sieltäpä iltaan Eau de Cologne de 68. :romance-heartsthree:
Thougts begome things... choose the good ones!
Eeva

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Seville a l'aube on kamalan kuminen.

Monta hyvää on jo mainittu, mutta lisäisin vielä Acqua Allegoria -sarjan Lys Soleian, joka on oikeasti kelpo tuoksu.
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Lorettakin on unohtunut tästä ketjusta.

Kiva kun tykkäät Colognesta, Kosmoskukka. Guerlainiin voi luottaa. Huonoimmatkin guerlainit ovat parempia kuin joidenkin muiden talojen parhaat.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Anna kirjoitti: Ai niin Mohn, nyt kun Alienista puhutaan niin Alien Liqueur de Parfumkin kiinnostaisi. Oletko sitä kokeillut? Tai tuota viime syksynä ilmestynyttä?
En ole mitään näistä päässyt lähellekään koska ne on menneet multa ihan täysin ohitse. Nyt vasta olen herännyt koko flankereille, ainoastaan Alienin kesäflankerit on olleet nimeltä tuttuja ja A*Menin flankereihin olen myös nimellisesti tutustunut.
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
toxu

Viesti Kirjoittaja toxu »

No nyt on tekeillä mielenkiintoisia asioita! Parfum d'Empire (eräs suosikkitaloistani) on julkaisemassa parhaillaan uutta tuoksua, nimeltään Musc Tonkin. Ja se tulee vieläpä ekstraktin muodossa!

Mutta sitten, mitä ihmettä: se on Limited Edition, ja vain 1000 pulloa julkaistaan!!! :angry-banghead: :angry-banghead: :angry-banghead:

http://musquemoi.blogspot.fi/2012/09/mu ... mpire.html
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

toxu kirjoitti: Mutta sitten, mitä ihmettä: se on Limited Edition, ja vain 1000 pulloa julkaistaan!!! :angry-banghead: :angry-banghead: :angry-banghead:
Montako pulloa sinä sitten tarvitset? Mikä tuossa erityisesti kiinnostaa, kysyy ranskan taidoton.
toxu

^
1 pullo riittäisi ihan hyvin. Mutta se että vain 1000 pulloa julkaistaan tietää sitä, että se tuskin tulee koskaan nettimyyntiin - ja jos tulee, hinnan nyt voi vain kuvitella.
Musc Tonkinia myydään käsittääkseni parhaillaan kahdessa pisteessä Pariisissa, ja ne menevät luultavasti kuin kuumille kiville. Voin tietysti alkaa valmistelemaan yksityissuihkarini matkaa nyt, mutta kun pääsen perille, veikkaan että kaikki on jo nyysitty pois. So, there's no use. :P

Mielestäni Marc-Antoine Corticchiato (mies brändin takana) ei ole julkaissut eläissään yhden ainoaa huonoa tuoksua. Ja useimmat miehen tekosista ovat vieläpä olleet aivan poikkeuksellisen mielenkiintoisia ja laadukkaita.

Voin vain kuvitella miltä tuoksuu miehen loihtima ekstakti-myski! Ja se että vain tuhat pulloa on tehty, viittaisi siihen, että kyseessä on hyvinkin korkealuokkaisista materiaaleista, ja ainakin nyt hyvin valikoituneeseen makuun tehty tuoksu. Ja toisaalta, jos näin lahjakas ja kunnianhimoinen mies haluaa itselleen moisen, tulevaisuudessa ah-niin-myyttisen statussymbolin, tietää se sitä että teos on hiottuna aivan timanttiin.

Se mikä M-A C:n toiminnassa on hienoa, on se, että mies ottaa tuoksujen tekemiseen aikansa. (tätä samaa ei voi todellakaan sanoa kaikista nykypäivän niche taloista. Esim. Parfumerie Generalen ja Histoires des Parfumsin pitäisi nyt vain raihoittua, ja keskittyä laatuun määrän sijasta...)

"Oikeassa työssään" Corticchiato toimii muuten opettajana ranskalaisessa parfymööri koulussa. Kertoo sekin jotain, sillä ei sinne nyt ketä tahansa päästetä.
Mohn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mohn »

Huhhuh, mä en onneksi ole mikään ylin myskin ystävä niin ei pääse harmittamaan! :aurinko:
Le Monde des Rêves
“Time you enjoy wasting is not wasted time.”
toxu

toxu kirjoitti:Parfum d'Empire Musc Tonkin
Onko kukaan koskaan kuullut aineksesta nimeltään Pierre d’Afrique??? Kääntyy suomeksi kai parhaiten muotoon Afrikka-kivi..(?)

Itse en ole koskaan kuullutkaan. Kyseessä on fossiili, jossa on mukana eläimen ulostetta. Kuulemma tunnettu jo muinaisessa Egyptissä. Ja nyt, jos miestä on uskominen, tätä fossiilia löytyy uutteena Musc Tonkin tuoksusta, muskonin, cistuksen, tuberosan, suitsukkeen, santelin ja mirhamin lisäksi.

Itse uskon tuon "Afrikka-kiven" todenperäisyyteen, ja siihen, ettei kyseessä ole pelkkä markkinointi kikka. M-A C ei ole aikaisemminkaan pelleillyt parfyymiensä kanssa. Päinvastoin.

Anyway, kyseessä on edelleen hyvin mielenkiintoinen tuoksu. Ne harvat jotka ovat päässeet tätä nuuhkaisemaan, ovat kehuneet sitä intensiiviseksi, eläimelliseksi, ja hyvin sensuelliksi.

50 millinen pullo tätä maksaa 120 euroa, mikä ei ole lainkaan paha hinta tuhanteen pulloon rajatusta, epäilemättä hyvin korkealuokkaisesta tuoksusta, joka on tulevaisuudessa myyttistä keräilykamaa...

Tuolta löytyy juttua.
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

Onkos tuo sama kuin hyraceum (ei kai sama kuin hyrax - vai onko???)? Muistelen siitä lukeneeni joskus, eläinystävällisenä, mutta kalliina vaihtoehtona aidolle myskille. Haluaisin haistaa...
Oh deer.
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

^^ Ei varmaankaan mikään pelkkä markkinointikikka, oon törmännyt tuohon african stoneen/ hyraceumiin aiemminkin, mm. sellaisessa luonnonaine-amatööriparfymöörien joukkoprojektissa, jossa tehtailtiin myskituoksuja (tai myskin inspiroimia tuoksuja) ilman synteettisiä aineita tai oikeaa myskiä/sivettiä.

Edit. Kamicha, mun käsittääkseni nuo ovat tosiaan sama asia.

Itsekin toivon pääseväni haistamaan (ja tarvittaessa hankkimaan) tuota PdE:n Musc Tonkinia, kuulostaa lupaavalta. Silloin ku tähän ketjuun aiemmin listasin loppuvuoden haistettavia, olin käsittänyt että tuo oli tulossa vaan johonkin näyttelyyn tms hetkeksi ja jätin sen siksi pois listalta... mutta olinki käsittäny väärin.
toxu

Kamicha ja mukael, kiitos teille. En tosiaan muista moisesta aineesta koskaan kuulleenikaan.

Pissakakkakivi Wikipediassa: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyraceum
Vastaa Viestiin