Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
  • Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
  • Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
  • Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
  • Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
t. Ylläpito

Minkä tuoksupullon ostit viimeksi?

Tule mukaan puhumaan hajuvesistä, tuoksuista, parfyymeista ja partavesistä niin paljon kuin sielu sietää!

Valvojat: Kamicha, Gogol, Mohn

Beata

Re: Minkä tuoksupullon ostit viimeksi?

Viesti Kirjoittaja Beata »

Saila kirjoitti:
Beata kirjoitti:Pitää nyt vastata tähänkin, koska välttelen edelleen kauppaan menoa.

Nonni. Mä menin ja ostin sitten YSL:n Babydollin (ah kuinka vihaankaan tuota nimeä! :snooty: )
Mä olin myös päättänyt, että en osta enää sokkopulloja but here we go...again.
Mä nyt vaan olen ihan varma että tykkään siitä ja siitä tulee mun ihku kevät- ja kesätuoksu.
Näin mä päätin.
Parfyymi.fi:stä tilasin. Tulee varmaan tällä viikolla.
Myyn sen tyttärelle jos se onkin ihan mahdoton.

Mä en tiedä mikä muhun meni. Ehkä parempi lähteä sinne kauppaan RUOKAostoksille!
:aurinko: Mulla oli tuo Babydoll joskus 10 vuotta sitten. Olin siitä muutaman vuoden teininä haaveillut. Tykkäsin siitä silloin tosi paljon, mutta en tiedä pitäisinkö siitä enää. Tuntuu tuo maku muuttuvan niin paljon, mitä enemmän erilaisia tuoksuja haistelee...
Hui! Toivottavasti ei ole liian teinix! Vaikka ei mua teinixisyys sinänsä vaivaa jos on "mulle sopivalla tavalla" teini.
Toivon saavani raikkaan ja hedelmäisen kesätuoksun, jossa toivottavasti ei ole mitään vesimelonimaista. Siitä en tykkää.
Njaalgahaisyeini

Viesti Kirjoittaja Njaalgahaisyeini »

Mulla lähti ihan lapasesta, varmaan kun on liikaa aikaa roikkua tuoksusivuilla. Hommasin siis Shalimarin (äxässä 30ml edt 20€!!!!!), Moschinon nimikkotuoksun ja D&G The Onen (pikkutesteri), huutiksesta vajaan Moschinon Cheap & Chicin, sekä muutaman näytteen Surrender to Chancesta ja eBaysta: Chanelin 31 Rue Cambon ja Cuir de Russie edt, Houbigantin Quelques Fleurs L'Original, Sirkkiksen Féminité du Bois ja Byredon M/Mink -- sekä Disco Diva! <3 Jokohan näitä vois alkaa suihkimaan...? :)
Jaakiem

Viesti Kirjoittaja Jaakiem »

Oho. Olipa edullinen Shalimar. Toivottavasti on hyvä. Mulla ei ole oikein hallussa nuo Shalimarin eri versiot.
Njaalgahaisyeini

Ei mullakaan. Toivottavasti ei ole pilalla tms!
Jaakiem

Siellä olo myös joku eau-versio Shalimarista kahdellakympillä. Guerlain homme 17 eurolla. Näköjään Guerlainien hinnat tulleet alas päin jostain syystä. Ties vaikka dumppaisivat joitain flankkereita outletteihin. Olisivatkohan ne poistumassa markkinoilta?
Njaalgahaisyeini

Napatkaas joku se Eau de Shalimar! Mun käsittääkseni noi flankerit tulee ja menee aika tahtia.
Anna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anna »

Hipheijaa, nappasin Olfactoria's travels blogista Gourmand Coquinin. Se on ollut jo pitkään sellainen "olisi kiva jos tätä olisi, mutta 200 euroa pullosta on vain liikaa", joten nyt kun näin sen siellä niin laitoin heti meiliä menemään. :aurinko:

Myös Amouagen uusimmasta Opus VIII on tulossa 50ml heti kun se vain julkaistaan, jeeeee! Sokko mikä sokko, joten paree olla hyvä. Se olkoon syntymäpäivälahjani.
finanna
Tuoksuni: Oriental-gourmand-chypre-floriental-fanaatikko. Pulloarkisto löytyy fragaranticasta ja Parfumosta samalla nimimerkillä. Lempparilinjat Lutens, Mugler, Malle ja vanha Guerlain.

Suosikkinuotit: syreeni, liljat, vanilja, pihka, heliotrooppi, syreeni, lämpimät mausteet.

Ei toimi: greippi ja kielo, vetiset raikkaat tuoksut.
Ostoslista: Stoned.

Viesti Kirjoittaja finanna »

Dries van Noten kääpiökokoisena :happy-cheerleadersmileygirl: Kiitos vielä Kamichalle ja Kosmoskukalle splittauksesta :aurinko: Pitää koeajaa tämä huomenna.
Beata

Viesti Kirjoittaja Beata »

Mä tilasin Biagiottin Lauran kevääksi. Helppo ja kiltti tuoksu. Vaikkakin aika yleinen. Ei se mitään.
:romance-inlove:
Jaakiem

Nyt taitaa jäädä synttärikupongit käyttämättä. Menin ostamaan alkuperäisen Eau de monsieurin.

Se on chypre, siinä on tammisammalta ja siinä on santelia, todennäköisesti jopa aitoa. Toivottavasti sitrusnuotit eivät ole kärsineitä. Tuolla täytyy kuitenkin olla jo joku vuosi ikää.

En tiedä, milloin on lakkautettu. Tietääkö joku muu? Onko joku haistellut tuota ennen? Onko hyvä? Sen nuotit näyttävät olevan täysin erilaiset tuohon uuteen Eau de monsieuriin verrattuna.

Hinta oli kohtuullinen, eikä postikulutkaan niin pahat, vaikka tuleekin taas Amerikasta.
mukael
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/198063/

Viesti Kirjoittaja mukael »

^ Oletan että puhut Goutalista. Oon haistellut sekä uutta että vanhaa Eau de Monsieuria, eivät ole ollenkaan samanlaiset. Käsittääkseni uudessa ei ole edes yritetty tehdä uusiksi sitä vanhaa tuoksua vaan hyödynnetty vaan nimi.

Vanha Eau de Monsieur tuoksuu paljon Sablesilta. Eli vahvasti immortellea, mutta EdM on chypremäisempi, vähän kuultavampi ja siinä on yrttinen sitrusavaus ja sammaleisempi pohja. Santeli ei oo kyllä mitenkään prominentti, edes drydownissa, ja sen "aitoudesta" on paha sanoa mitään. Mun muistaakseni vanhaa EdM:a tehtiin kyllä vielä pitkään 2000-luvulla, ainakin jonnekin 2005 asti, ehkä jopa pidempään. Muistan nimittäin että Eau du Fier hävisi Goutalin yleisvalikoimasta 2005-2006 tienoilla (joskin tietty sitä saattoi löytää tuurilla jostain, Lianne Tiolta sai sitä aika pitkään, ja Pariisin Goutalin putiikista vielä senkin jälkeen, nykyisin kai ei enää) ja Eau de Monsieur oli vielä silloin hengissä.

Veikkaan että alkuperäisen EdM:n lopettamisen syy oli huono myyvyys etenkin Goutalin oman Sablesin rinnalla plus sitrusten ja oakmossin koko ajan lisääntyneet rajoitukset, niin ettei maksanu vaivaa reformuloida. Sitä uutta EdM:a en oo jaksanu paljoa vielä näytteestäni haistella, mutta sen verran että ei oo yhtään samanlainen vanhan kanssa, esim. immortelle puuttuu aivan kokonaan (tai jos sitä on niin sitten homeopaattinen määrä).
Jaakiem

Kiitos, kun kerroit. Mukava tietää.

En yhtään ihmettelisi, että olisi jäänyt varjoon Sablesin rinnalla. Itse tykkään Sablesista tosi kovasti, joten tämäkin voi olla tosi mieluinen. Etenkin kun Sablesia tulee käytettyä niin harvoin, kun se on niin mojova tuoksu, että vähempikin riittää monena päivänä. Hyvä sekin, että jos se on kovin erilainen nykyiseen verrattuna. Ehkä mä voin sitten hankkia joku päivä molemmat. 8-)

Itsekin olen joskus testannut kertaalleen sitä uutta versiota, mutta tuosta vanhasta ei ole mitään tietoa. Haistoin siinä uudessa kyllä immortellen, mutten mitenkään erityisen voimakkaana. En muista nyt, mihin olen senkin näytteen pistänyt, että voisi testata uudelleen.

Mulle tuli joskus viikko sitten se Eau de lavande, mutta en ole vielä sitä sen kummemmin täällä foorumilla esitellyt. Ensivaikutelman perusteella se oli aivan upea, joten olen vähän säästellyt sitä ennen kuin kokeilen kunnolla. Siinä on päällä niin paljon laventelia, että se tuntuu melkein öljymäiseltä. Pohjalla jotain tosi paksua ja mausteista, kenties ambraa, immortellea ja mausteita sekoituksena. Sekin muistuttaa pohjaltaan Sablesia.
finanna
Tuoksuni: Oriental-gourmand-chypre-floriental-fanaatikko. Pulloarkisto löytyy fragaranticasta ja Parfumosta samalla nimimerkillä. Lempparilinjat Lutens, Mugler, Malle ja vanha Guerlain.

Suosikkinuotit: syreeni, liljat, vanilja, pihka, heliotrooppi, syreeni, lämpimät mausteet.

Ei toimi: greippi ja kielo, vetiset raikkaat tuoksut.
Ostoslista: Stoned.

Viesti Kirjoittaja finanna »

Kotiutumassa myös kääpiökokoinen Musc Ravageur. Nyt voisi pitää parin kuukauden shoppailupaaston.
Kosmoskukka
Tuoksuni: http://www.fragrantica.com/member/26278/
Ostoslista: Tämä vaihtelee kuukausittain. Joten.. en laita tänne mitään, mutta fragranticalta voi katsoa "tahto" listaa. Sitä päivitän.

Viesti Kirjoittaja Kosmoskukka »

Beata kirjoitti:
Saila kirjoitti:
Beata kirjoitti:Pitää nyt vastata tähänkin, koska välttelen edelleen kauppaan menoa.

Nonni. Mä menin ja ostin sitten YSL:n Babydollin (ah kuinka vihaankaan tuota nimeä! :snooty: )
Mä olin myös päättänyt, että en osta enää sokkopulloja but here we go...again.
Mä nyt vaan olen ihan varma että tykkään siitä ja siitä tulee mun ihku kevät- ja kesätuoksu.
Näin mä päätin.
Parfyymi.fi:stä tilasin. Tulee varmaan tällä viikolla.
Myyn sen tyttärelle jos se onkin ihan mahdoton.

Mä en tiedä mikä muhun meni. Ehkä parempi lähteä sinne kauppaan RUOKAostoksille!
:aurinko: Mulla oli tuo Babydoll joskus 10 vuotta sitten. Olin siitä muutaman vuoden teininä haaveillut. Tykkäsin siitä silloin tosi paljon, mutta en tiedä pitäisinkö siitä enää. Tuntuu tuo maku muuttuvan niin paljon, mitä enemmän erilaisia tuoksuja haistelee...
Hui! Toivottavasti ei ole liian teinix! Vaikka ei mua teinixisyys sinänsä vaivaa jos on "mulle sopivalla tavalla" teini.
Toivon saavani raikkaan ja hedelmäisen kesätuoksun, jossa toivottavasti ei ole mitään vesimelonimaista. Siitä en tykkää.

Höpsis :P Multa kyllä kans löytyy Baby Doll. Talvella tuli hommattua pieni pullo sitä. Sehän on ihan kivan raikas piristävä ja helppo kun sellaista kaipaa :aurinko: Sopii se täteille myös :aurinko: :aurinko:
Thougts begome things... choose the good ones!
Kamicha
Tuoksuni: Vihreät
Un Jardin En Mediterranee, Hermes
Herba Fresca, Guerlain
Untitled, Maison Martin Margiela
Infusion di Vetiver, Prada
Fico di Amalfi, Aqua di Parma
Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange
Thundra, Profumum Roma
The Smell of Weather Turning, Lush, mini
Green, Diesel, mini
Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti

Itämaiset
Douce Amere, Serge Lutens
Le Feu, Issey Miyake
L'Or, Torrente
All About Eve, Joop
Aziyade, Parfum d'Empire
Type D, Henrik Vibskov
Poison, Dior, mini

Ambrat ja muut pihkat
Ambre Sultan, Serge Lutens
Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier
Ambra, Etro
Amber, l'Occitane
L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti
Amber Oud, By Kilian, mini
Sables, Annick Goutal, dekantti
Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti
Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti

Savut

Ambre Narguile, Hermes
Avignon, Comme des Garçons
Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)

Vaniljat ja gourmandit

Vanille Absolu, Montale
Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti
Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti
Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma
Jeux de Peau, Serge Lutens
Woodcoffee, Comme des Garçons

Puu ja vetiveri
Chene, Serge Lutens
Indochine, Parfumerie Generale
Sycomore, Chanel
Absinth, Nasomatto
Fille en Aiguilles, Serge Lutens

Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet
Voyage, Hermes
Poivre Samarcande, Hermes, mini
Light Blue, Dolce & Cabbana

Kukat
Iris Pallida, L'Artisan
Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange
L'Essence, Balenciaga
L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti

Aromaattiset, mausteiset
Gris Clair..., Serge Lutens

Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka
"M", Six Scents, series three
Musc Ravageur, Frederick Malle, mini
Duel, Annick Goutal, mini
L, Lolita Lempicka
-----------------------------------------------------
Näistä voisin luopua:
Un Jardin Sur Le Nil, Hermes
Pepper, jasmin... , Korres
Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut:
The Different Company, Jasmin de Nuit
James Heeley, Esprit du Tigre
L'Artisan, Dzing!
Olfactive Studio, Lumiere Blanche
Byredo, Bullion
Mark Buxton, Sleeping With Ghosts

Harkinnassa:
Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan)
Annick Goutal, Encens Flamboyant
Olfactive Studio, Autoportrait
Comme des Garcons, Jaisalmer
YS Uzac, Pohadka
Diptyque, Eau Lente
Diptyque, Eau Duelle
Serge Lutens, Bois de Violette
Serge Lutens, Fumerie Turque
L'Artisan, Bois Farine
Agonist, Black Amber
Comme des Garcons, Luxe Patchouli
Parfumerie Generale, Aomassai
Annick Goutal, Chevrefeuille

Viesti Kirjoittaja Kamicha »

No nii, eka Tomppa on tulossa. Malttaisinkohan tikistää paketin avaamista synttäripäiväksi :mrgreen: .
Oh deer.
Vastaa Viestiin