Tuoksufoorumi on siirretty uudelle palvelimelle ja samalla yli kymmenen vuotta vanha phpbb-ohjelmisto päivitettiin tuoreimpaan versioon.
Foorumi toimii nyt kivasti myös puhelimissa ja muissa mobiiliselaimissa.
Vuosia jumissa ollut sähköpostin lähetys on myös korjattu, ja nyt uusien tilien rekisteröiminen ja salasanojen palautuslinkkien lähettäminen onnistuu taas.
Lisäksi liitetiedostojen lisääminen on taas sallittua, eli kuvia ei tarvitse käydä erikseen lisäämässä johonkin ulkoiseen kuvapalveluun.
Jos tarvitset apua tilin aktivoimisessa tai jokin muu toiminto on rikki, voit lähettää viestin admin miukumauku tuoksufoorumi pistefi.
Jaakiem kirjoitti:Olin muuten saanut sähköpostin, että se mun voittamani pullo on Timbuktu. Siis se jota toivoin ja lähdin hakemaan. Tuntuupa oudolta. Herää epäilys, että elämässä pitäisi toivoa asioita ja tavoitella niitä, ja ne voivat sitten toteutua. Jospa toteutumattomat toiveet johtuvat vain siitä, ettei niitä ole koskaan kunnolla tahdottukaan?
Onnittelut Jaakiem!! Mahtavaa, että voitit! Minäkin olen alkanut enenevässä määrin uskomaan positiivisen ajattelun voimaan. Lisäksi olen tuumannut, että ihan sama toimiiko se oikeasti vai ei, mitään sillä ei häviä ja se tuntuisi parantavan yleistä elämisen laatua. Aina ei tokikaan pysty olemaan pelkästään positiivinen, mutta sekin kuuluu elämään, eli ei siitäkään sitten kannata stressiä repiä, vaikka ei aina kaikki niin ruusuiselta tuntuisikaan. Tahdon voima on mulla ollut aina ihan selkeästi elämässä mukana ja olen aina uskonut siihen, että ihminen saa mitä haluaa jos oikeasti haluaa ja kaikkea on mahdollista oppia ja opetella, oli sitten lahjakas tai ei juuri sillä haluamallaan saralla. Minä uskon siihen, että mikään elämässä ei ole mahdotonta jos tahtoa on tarpeeksi.
Ihanaa Kamicha, onnittelut uudesta kodista! Kuulostaa aivan ihanalta!! Tulin tosi iloiseksi puolestanne!
Jaakiem, olet asian ytimessä.
Vaikka esimerkiksi valtavan suosion saanut The Secret-kirja kuulostaa höpönlöpöltä joidenkin korviin, ns. vetovoiman laissa on perää niin positiivisessa kuin negatiivisessa. Aihepiirin kiinnostaessa suosittelen tilaamaan Charles Haanelin The Master Keyn, joka julkaistiin 101 vuotta sitten, ja johon The Secret pitkälti perustuu. Toimii edelleen (mutta edellyttää useimmiten tuumasta toimeen tarttumista ).
Nauti Timbuktusta täysin rinnoin nyt kun sen voitit!
^ Mie olenkin aina mieltänyt asian niin, että noissa The Secretin ja vastaavien tyyppisissä kirjoissa on kyse asioista, jotka moni hallitsee jo luonnostaan elämänasenteen tai -kokemuksen kautta, ja lopuille sitten pyritään noiden kirjojen avulla osoittamaan, mitä nuo ihmiset tekevät (tai oikeastaan ajattelevat) eri tavalla. Positiivisuus, vaikeuksien kohtaaminen, stressinhallinta, yrittelijäisyys, luova lähestymistapa jne.
Tuoksuni: Pidän luonnostani orientaaleista, nahkoista ja puista. Kukista iiriksestä, ruususta, mimosasta ja narsissista. Pidän eläimellisistä tuoksuista. Vihreys tuoksuissa kiehtoo. Olen oppinut tykkämään aldehydeistä ja tuberoosasta.
En ole hillitön hedelmäfani enkä tajua suurta osaa fruity floraleista.
Suosikkeja: Chanel No. 19 ja No. 5 Diorin Leather Oud, Eau Noire ja Eau Sauvage. Comme des Garconsin Avignon ja Zagorsk. Chanelin La Pausa, Coromandel ja Antaeus. The Different Companyn Divine Bergamote. Caronin Yatagan ja Farnesiana. Andy Tauerin L'Air du Desert Marocain, Miriam, Loretta, Ingrid ja Phi. Guerlainin Tonka Imperiale, Bois d'Armenie ja Cuir Beluga. Jean Desprezin Bal a Versailles. MPG:n Eau de Iles. Aedes de Venustas EDP. Guerlainin Aqua Allegoria Nerolia Bianca. histoires de Parfumsin Defile New York.
Positiivisuus toimii, samoin toimii uskallus välillä heittäytyä.
Ikääntymisen hyvä puoli on se että uskaltaa paremmin kuin nuorempana, jolloin muitten mielipiteet vaikuttivat hirveästi.
Yksi tuttuni alkoi pitää kiitollisuusblogia nettiin.
Kuulostaa huubabuubalta mutta taidan jossain muodossa kopioida ajatuksen.
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille
Miten naimisissa oleva nainen pitää hauskaa porauslautalla toisen naisen kanssa? Kertokaa, oikeasti. Mitä tekemistä siellä on?
Itse olen risteilyihin aikalailla kyllästynyt. Siellä on pääasiassa vain herttaisia mummoja ja pappoja, onnenonkijoita sekä seksipalstoilla sinne treffejä järjesteleviä swingaajia ja ryhmäpaneskelijoita.
Ruokakin on vähän mitä se on, illan esiintyjistä nyt puhumattakaan. Omalla kohdallani risteilyn parasta antia ovatkin kannelta seuratut maisemat, sekä kutkuttva odotus siitä että se vitun paatti uppoaisi ja saisin sitä myöten sen äärimmäisen adrenaliinipiikin mitä olen koko elämäni ajan odottanut.
Vai pitäisikö sanoa ystävänpäivän jatkoja? Kumma miten ensin rakastavaisten ja ystävien päivästä muodostui päivä, jolloin pitää ostaa naisille ja kukkia. Sitten naistenoikeuksien päivästä tuli samanlainen, kuin jatko-osa ystävänpäivälle. Jos joku haluaa vaihtaa naisten oikeuksista ja yhteiskunnallisesta asemasta käytävän keskustelun kukkiin ja suklaisiin, niin tekee pitkällä tähtäimellä aika huonon vaihtokaupan.
Ehkäpä kaupalla jäänyt vielä sydämenmuotoisia suklaita myymättä ystävänpäivältä, joten ne pitää saada kaupaksi ennen eräpäivää?
Tuoksuni: Tuoksulistani löytyy tällä samalla nimellä Fragranticasta. Rakastan metsäisiä, unisex-tyyppisiä tuoksuja, mutta olen myös vannoutunut orvokki-fani. Inhoan kookosta kaikissa muodoissaan. suosikkituoksujani:
Moschino: Couture Balmain: Balmain de Balmain Balenciaga: Paris Le Labo: Chant de Bois L'occitane: Notre Flore Iris
Ostoslista: 1. Tom Ford Violet Blonde 2. Serge Lutens: Chergui 3. Serge Lutens: Bois de Violette
toxu kirjoitti:Miten naimisissa oleva nainen pitää hauskaa porauslautalla toisen naisen kanssa? Kertokaa, oikeasti. Mitä tekemistä siellä on?
En mäkään risteilyistä erityisemmin pidä, mutta voisin silti lähteä sellaiselle hyvän ystävän kanssa.
- Saa jutella rauhassa, mikä ei ole mahdollista lasten ollessa kotona, eikä myöskään lähikapakassa...siis eivät lapset kapakassa, äh, no ymmärrätte
- Saa tissutella viiniä miettimättä, saako taksin takaisin kotiin perähikiälle yöllä
- Pääsee valmiiseen aamiaispöytään
Ja jos saa viettää päivän Tukholmassa tai Tallinnassa, pääsee hajuvesiostoksille!
Tuoksuni: Vihreät Un Jardin En Mediterranee, Hermes Herba Fresca, Guerlain Untitled, Maison Martin Margiela Infusion di Vetiver, Prada Fico di Amalfi, Aqua di Parma Eloge du Traitre, Etat Libre d'Orange Thundra, Profumum Roma The Smell of Weather Turning, Lush, mini Green, Diesel, mini Ninfeo Mio, Annick Goutal, dekantti
Itämaiset Douce Amere, Serge Lutens Le Feu, Issey Miyake L'Or, Torrente All About Eve, Joop Aziyade, Parfum d'Empire Type D, Henrik Vibskov Poison, Dior, mini
Ambrat ja muut pihkat Ambre Sultan, Serge Lutens Ambre Precieux,Maitre Parfumeur et Gantier Ambra, Etro Amber, l'Occitane L' Air du Desert Marocain, Tauer, dekantti Amber Oud, By Kilian, mini Sables, Annick Goutal, dekantti Fiori di Ambra, Profumum Roma, dekantti Myrrhe Ardente, Annick Goutal, dekantti
Savut
Ambre Narguile, Hermes Avignon, Comme des Garçons Tea for Two, L'Artisan (minulle tämä on savu)
Vaniljat ja gourmandit
Vanille Absolu, Montale Spiritueuse Double Vanille, Guerlain, dekantti Tonka Imperiale, Guerlain, dekantti Mandorlo di Sicilia, Aqua di Parma Jeux de Peau, Serge Lutens Woodcoffee, Comme des Garçons
Puu ja vetiveri Chene, Serge Lutens Indochine, Parfumerie Generale Sycomore, Chanel Absinth, Nasomatto Fille en Aiguilles, Serge Lutens
Työtuoksut, sitrus ja raikkaat mausteet Voyage, Hermes Poivre Samarcande, Hermes, mini Light Blue, Dolce & Cabbana
Kukat Iris Pallida, L'Artisan Jasmin et Cigarrette, Etat Libre d' Orange L'Essence, Balenciaga L'Ombre Dans l'Eau, Diptyque, dekantti
Pehmeät ihotuoksut, myskit ja nahka "M", Six Scents, series three Musc Ravageur, Frederick Malle, mini Duel, Annick Goutal, mini L, Lolita Lempicka ----------------------------------------------------- Näistä voisin luopua: Un Jardin Sur Le Nil, Hermes Pepper, jasmin... , Korres Au Masculin, Lolita Lempicka
Ostoslista: Aikataulutetut: The Different Company, Jasmin de Nuit James Heeley, Esprit du Tigre L'Artisan, Dzing! Olfactive Studio, Lumiere Blanche Byredo, Bullion Mark Buxton, Sleeping With Ghosts
Harkinnassa: Guerlain, Jicky (saa ostaa heti jos tulee vintage hyvään hintaan vastaan) Annick Goutal, Encens Flamboyant Olfactive Studio, Autoportrait Comme des Garcons, Jaisalmer YS Uzac, Pohadka Diptyque, Eau Lente Diptyque, Eau Duelle Serge Lutens, Bois de Violette Serge Lutens, Fumerie Turque L'Artisan, Bois Farine Agonist, Black Amber Comme des Garcons, Luxe Patchouli Parfumerie Generale, Aomassai Annick Goutal, Chevrefeuille